mariekerocky schreef:Pluttersput schreef:Je bent mijn held van de daghoe het ook uitloopt, mijn eeuwige respect heb je!
Vind ik ook!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuperAssie schreef:Dit zijn sluierstaarten, maar wel extreem dure sluierstaarten in jouw geval
Ik vind het nobel van je dat je ze 'gered' hebt, maar ik denk dat die jongens met jouw 50 euro nog heel wat goudvissen zullen gaan kopen..
linnie050 schreef:Je kan online zowiezo een melding maken bij de politie.
Waarschijnlijk zullen ze dit vaker doen.
. ik ben alleen nog wel 2 bijzondere namen nodig, dus al iemand een iedee heeft
Santos_05 schreef:Ik kan me je reactie voorstellen, maar 50 euro?!?!? Dat is wel heel impulsief!!
Zou denk ik de emmer omschoppen in het water (en dan vangt de snoek alsnog de goudvissen maar niet met een haakje in hun rug)
TinekeHorses schreef:NikkiEnJij schreef:Ben ik de enige die dit niet zo erg vind? Er worden genoeg wormen als aas gebruikt... Waarom zijn goudvissen dan wel zielig?
Wormen vind ik net zo sneu. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat bij ongewervelde dieren echter ook gevoel, pijnbeleving, bewustzijn, leervermogen en geheugen aanwezig is.
Lianne86 schreef:Even naar de dierenwinkels in de buurt gaan en dit aangevenSommige dierenwinkels denken niet alleen aan geld...
Paar jaar terug zoiets ook meegemaakt (nouja, die gingen een vis in een plastic zakje laten skateboarden... gewoon van dingen af en alles... (zo'n half pipe....) Dus ik heb het visje van ze afgepakt en toen heel hard weg geskeelerd) Dus kwam ik thuis met een visje... Maar meteen even wel contact opgenomen en de dierenwinkel die het visje dus waarschijnlijk had verkocht (enige dierenzaak in het dorp hier, en had visvoer nodig en plantjes, oud aquarium had ik nog), had dat al met een niet zo goed gevoel gedaan, dus die zeiden ook al als die jongens terugkomen, dan weten we dat... (Of ze dat ook echt gedaan hebben, geen idee, maar hoop het iig!!)
Aidenn schreef:Lianne86 schreef:Even naar de dierenwinkels in de buurt gaan en dit aangevenSommige dierenwinkels denken niet alleen aan geld...
Paar jaar terug zoiets ook meegemaakt (nouja, die gingen een vis in een plastic zakje laten skateboarden... gewoon van dingen af en alles... (zo'n half pipe....) Dus ik heb het visje van ze afgepakt en toen heel hard weg geskeelerd) Dus kwam ik thuis met een visje... Maar meteen even wel contact opgenomen en de dierenwinkel die het visje dus waarschijnlijk had verkocht (enige dierenzaak in het dorp hier, en had visvoer nodig en plantjes, oud aquarium had ik nog), had dat al met een niet zo goed gevoel gedaan, dus die zeiden ook al als die jongens terugkomen, dan weten we dat... (Of ze dat ook echt gedaan hebben, geen idee, maar hoop het iig!!)
goeie tip!, ik heb PetsPlace direct opgebeld, en de beschrijving van de jongens gegeven, ik heb ook de jumper opgebled en die vertelden mij dat de visjes daar vandaan kwamen, aangezien die jongens eerder die dag ze hadden gekocht, en ze hebben mij verzekerd dat hun geen levende dieren meer zouden mee krijgen
Daphne__ schreef:Als ik het goed zie, zijn dit Oranda'sSluierstaarten met een bult op de kop. Maar die zie je nu nog niet goed, omdat ze nog klein zijn. Ze worden 25 cm.
Gewoon goed voor ze zorgen, genoeg ruimte geven (50 Liter per vis), dan worden ze vanzelf groot en dan zijn ze wel redelijk 25 per vis waard
troi schreef:Tja, wormen martelen mag wel en blijkbaar wilde vissen pesten door ze aan hun lip uit het water te sleuren ook maar een mooie vis moet voor een bizar bedrag gered worden??
Sommige dingen ga helaas echt nooit begrijpen..
PocoGaucha schreef:spotterick schreef:Levend aas vissen mag niet. Dus de volgende keer bellen naar de politie kan ook, zulke jochies krijgen alleen een preek en thuis de ouders krijgen te horen wat ze gedaan hebben.
Maar vind wel dat je met je hart hebt gehandeld!
muaa.. mijn broer is toen hij nog een jochie was wel eens gepakt met levend aas en die moest voor die boete toch wel een paar middagen werken in de kas.
Ik denk dat je dus beter de politie had kunnen bellen. maargoed, je hebt deze vis in ieder geval gered.