twee goudvissen voor 50€

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:45

mariekerocky schreef:
Pluttersput schreef:
Je bent mijn held van de dag _/-\o_ hoe het ook uitloopt, mijn eeuwige respect heb je!

Vind ik ook!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:14

Je kan online zowiezo een melding maken bij de politie.
Waarschijnlijk zullen ze dit vaker doen.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:28

SuperAssie schreef:
Dit zijn sluierstaarten, maar wel extreem dure sluierstaarten in jouw geval :')
Ik vind het nobel van je dat je ze 'gered' hebt, maar ik denk dat die jongens met jouw 50 euro nog heel wat goudvissen zullen gaan kopen..

ik hoop het niet, maar ik ga even vragen in de buurt of iemand weet waar ze wonen, en dan ga ik even met ma en pa praten, want normale mensen zijn volgens mij niet zo op gevoed

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:30

linnie050 schreef:
Je kan online zowiezo een melding maken bij de politie.
Waarschijnlijk zullen ze dit vaker doen.

inderdaad, ik ga zeker morgen naar de politie toe, maar de visjes zijn over de schrik heen ( denk ik)
maar ze blijven de komende 2 weken nog even apart, en daarna kunnen ze bij de andere 2 in :) . ik ben alleen nog wel 2 bijzondere namen nodig, dus al iemand een iedee heeft :D

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:32

Santos_05 schreef:
Ik kan me je reactie voorstellen, maar 50 euro?!?!? Dat is wel heel impulsief!!

Zou denk ik de emmer omschoppen in het water (en dan vangt de snoek alsnog de goudvissen maar niet met een haakje in hun rug) ;(

mijn portomonee is nu helaas wat lichter, maarja ik kan de tijd niet meer terug draaien

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:32

Just & in time
:')
Hopelijk houden ze hier mee op :'(

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:35

TinekeHorses schreef:
NikkiEnJij schreef:
Ben ik de enige die dit niet zo erg vind? Er worden genoeg wormen als aas gebruikt... Waarom zijn goudvissen dan wel zielig?

Wormen vind ik net zo sneu. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat bij ongewervelde dieren echter ook gevoel, pijnbeleving, bewustzijn, leervermogen en geheugen aanwezig is.

ik ben persoonlijk ook geen fan van vissen, wormen vind ik net zo erg als visjes, ik wist gewoon niet wat ik moest doen, ik kon de visjes gewoon niet daar laten, ik kan ze niet allemaal helpen, maar ik kan deze visjes wel het best mogelijke leven geven

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:38

Lianne86 schreef:
Even naar de dierenwinkels in de buurt gaan en dit aangeven ;) Sommige dierenwinkels denken niet alleen aan geld...

Paar jaar terug zoiets ook meegemaakt (nouja, die gingen een vis in een plastic zakje laten skateboarden... gewoon van dingen af en alles... (zo'n half pipe....) Dus ik heb het visje van ze afgepakt en toen heel hard weg geskeelerd :+) Dus kwam ik thuis met een visje... Maar meteen even wel contact opgenomen en de dierenwinkel die het visje dus waarschijnlijk had verkocht (enige dierenzaak in het dorp hier, en had visvoer nodig en plantjes, oud aquarium had ik nog), had dat al met een niet zo goed gevoel gedaan, dus die zeiden ook al als die jongens terugkomen, dan weten we dat... (Of ze dat ook echt gedaan hebben, geen idee, maar hoop het iig!!)

goeie tip!, ik heb PetsPlace direct opgebeld, en de beschrijving van de jongens gegeven, ik heb ook de jumper opgebled en die vertelden mij dat de visjes daar vandaan kwamen, aangezien die jongens eerder die dag ze hadden gekocht, en ze hebben mij verzekerd dat hun geen levende dieren meer zouden mee krijgen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:38

heb je zelf wel ruimte genoeg voor de vissen? :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:40

Aidenn schreef:
Lianne86 schreef:
Even naar de dierenwinkels in de buurt gaan en dit aangeven ;) Sommige dierenwinkels denken niet alleen aan geld...

Paar jaar terug zoiets ook meegemaakt (nouja, die gingen een vis in een plastic zakje laten skateboarden... gewoon van dingen af en alles... (zo'n half pipe....) Dus ik heb het visje van ze afgepakt en toen heel hard weg geskeelerd :+) Dus kwam ik thuis met een visje... Maar meteen even wel contact opgenomen en de dierenwinkel die het visje dus waarschijnlijk had verkocht (enige dierenzaak in het dorp hier, en had visvoer nodig en plantjes, oud aquarium had ik nog), had dat al met een niet zo goed gevoel gedaan, dus die zeiden ook al als die jongens terugkomen, dan weten we dat... (Of ze dat ook echt gedaan hebben, geen idee, maar hoop het iig!!)

goeie tip!, ik heb PetsPlace direct opgebeld, en de beschrijving van de jongens gegeven, ik heb ook de jumper opgebled en die vertelden mij dat de visjes daar vandaan kwamen, aangezien die jongens eerder die dag ze hadden gekocht, en ze hebben mij verzekerd dat hun geen levende dieren meer zouden mee krijgen

*\o/* *\o/* *\o/*

Anders noem je ze 50 en cent. of lucky en bastard. :=

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:41

Daphne__ schreef:
Als ik het goed zie, zijn dit Oranda's :) Sluierstaarten met een bult op de kop. Maar die zie je nu nog niet goed, omdat ze nog klein zijn. Ze worden 25 cm.

Gewoon goed voor ze zorgen, genoeg ruimte geven (50 Liter per vis), dan worden ze vanzelf groot en dan zijn ze wel redelijk 25 per vis waard ;)

ik heb ze nu in mijn reserve bak zitten, daar kan ongeveer 125+/- in, de wite vis had last van vin rot, wat ik morgen direct ga behandelen, ik laat ze eerst even bij komen, want als ik na de bak toe loop dan worden ze helemaal gestrest, dus ik laat ze even kalmeren,

MarlindeRooz

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:42

Ach arme beestjes...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:43

125 liter, wow! Dat is een beste quarantaine bak. Hopelijk hersteld de vis spoedig :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:44

troi schreef:
Tja, wormen martelen mag wel en blijkbaar wilde vissen pesten door ze aan hun lip uit het water te sleuren ook maar een mooie vis moet voor een bizar bedrag gered worden??

Sommige dingen ga helaas echt nooit begrijpen..

ik ben ook helemaal geen fan van vissen, ik vind het persoonlijk zeer laf om een vis aan de lip uit hun huis te sleuren, maar ik kan dieren leed niet aanzien, dus als ik ze niet allemaal kan helpen , dan kan ik wel het leven van deze twee beter maken

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:45

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je bent een held.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:45

PocoGaucha schreef:
spotterick schreef:
Levend aas vissen mag niet. Dus de volgende keer bellen naar de politie kan ook, zulke jochies krijgen alleen een preek en thuis de ouders krijgen te horen wat ze gedaan hebben.

Maar vind wel dat je met je hart hebt gehandeld!

muaa.. mijn broer is toen hij nog een jochie was wel eens gepakt met levend aas en die moest voor die boete toch wel een paar middagen werken in de kas.

Ik denk dat je dus beter de politie had kunnen bellen. maargoed, je hebt deze vis in ieder geval gered :').

politie bureau is dicht nu, ik heb wel een voicemail achter gelaten, en een melding op de site gemaakt, dus ik verwacht dat ze morgen terug bellen

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:48

vuurneon schreef:
heb je zelf wel ruimte genoeg voor de vissen? :)

ik heb in de woonkamer een bak van 300 liter staan, met twee goudvisjes er in, als deze twee hersteld zijn en geen ziektes hebben dan gaan ze bij die andere twee in :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:49

Oooo gaaf! :D

(Gelukkig heb je een sterke vloer :D zal vast behoorlijk wat wegen! := )

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:01

Ze lijken allebei op mij goudvisjes erg zielig verhaal

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:12

Ach gut arme beestjes, gered van de ''duiveltjes'' die ze wilden martelen en vermoorden.
Goed dat je actie hebt ondernomen en ook de dierenwinkels in de regio hebt gewaarschuwd.
Snap niet dat dieren winkels beestjes aan kids verkopen zonder begeleiding van een volwassene maar dat ter zijde.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:16

vuurneon schreef:
Oooo gaaf! :D

(Gelukkig heb je een sterke vloer :D zal vast behoorlijk wat wegen! := )

gelukkig heb ik de vloer vorige jaar laten verstevigen met beton, anders stonden ze heel snel in de kleder denk ik :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:19

Levend aas is verboden in Nederland naar mijn weet.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:36

cp112 schreef:
Levend aas is verboden in Nederland naar mijn weet.

Klopt helemaal. Daarom maakt TS er ook een melding van bij de politie. :)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:46

Wat top van jou ts!!
En bah ik krijg en kots neigingen van hoe kun je dat nu doen?
Maar hoe is het met die vis waar ze dat haakje door heen hebben gedaan?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:46

Held van de dag! _/-\o_