Katten voeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:43

5 kg zal voor de ene kater dik zijn en voor de andere kater een prima gewicht. Hangt helemaal af van de bouw van de kat en de grootte. Siamezen zijn over het algemeen niet zo zwaar, maar het is dus een kruising? Wat denk je zelf? Enne, wat maakt het uit wat andere mensen zeggen? Een klein beetje teveel vet kan ook niet direct kwaad, als hij maar niet écht dik is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:44

Dat ligt natuurlijk maar net aan de grootte en bouw van de katten :)

Dat poesje van mij is een klein slank dingetje, kater is gewoon een HTK kater.
Krijg elk jaar bij de jaarlijkse controle van de DA complimenten over de conditie en de verzuchting: eindelijk eens niet te dikke katten.

Terwijl ik dus echt niets doe aan rantsoeneren en ze meer lekkers wil geven dan dat ze zelf willen, stomme katten daar raak je vaak geen lekker hapje aan kwijt....vooral het poesje dat zal een stukje beleg of vlees echt niet opeten hoor terwijl normale katten er om staan te bedelen :P

De kater is wel wat meer een lekkerbek maar die is ook echt wel een stuk groter dan het poesje :)

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:45

Mijn kat kreeg van de vorige eigenaar supermarktbrok en -vlees. Dat at ze spaarzaam, vlees stond er soms zelfs nog sochtends. Nu ben ik overgestapt naar Porta 21 brok en Cosma Nature vlees en nu is het niet aan te slepen. Ik denk dat ik nu toch maar ga wegen om te voorkomen dat ze zich tonnetje rond eet.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:45

Hier staan er ook onbeperkt brokken.

Ze eet meerdere keren per dag kleine beetjes.

Verder krijgt ze elke dag nog vers vlees.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:52

Ik krijg overigens veel commentaar omdat de Dreamboat er dik uit zou zien. Tsja, dat is toch echt vooral haar, want als ie in bad is geweest dan zie je dat het toch maar een scharminkelig katje is. Ik vond hem zelfs wat mager, maar zolang de DA tevreden is, vind ik het best.
hij is trouwens een ramp met eten, snoepjes snapt ie niet en toen ik hem net had at ie zelfs geen brokjes die naast zijn bak lagen...
Maar meten is dus echt weten. :)
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 15-09-14 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:52

Hier krijgen ze in de ochtend (3 katten waarvan 1kitten) en in de avond brokjes, is t op in de tussentijd moeten ze maar even wachten. Ze zijn allemaal netjes op gewicht dus komen er niks te kort in, wij voeren royal canin dus kwa voeding zit er genoeg in. In de avond na ons avond eten krijgen ze een beetje vers vlees.

Amandavd

Re: Katten voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:30

Of een dier te dik is kun je bijna niet van foto bepalen, bij een kat moet je dat voelen.