Wilawander schreef:Frontline is onder een andere naam zelfs nieuw op de markt gebracht.Allen dezelfde werkstof.
Deze werkstof werkt prima. MAAR niet als de hond/kat al vol vlooien zit of het huis er vol mee zit dan zal frontline alleen niet werken. Dat heeft niks met resistentie te maken maar met verkeerd gebruik. Veel mensen hebben dit niet door en gooien en frontline op en voor je het weet 1 grote plaag.
Bij ons in de praktijk is firpronil het meest verkocht product en zelf gebruiken we het ook al meer als 10 jaar bij onze katten en honden zonder problemen. Ook geen allergische reacties en dergelijke, ook niet bij klanten.
Helaas gaat dit voor mij niet op. Ik heb jaren frontline gebruikt, altijd 'goed' gebruikt, nooit vlooien problemen gehad, tot afgelopen zomer helaas.
Ik weet/wist al jaren dat frontline slechter werkte voor veel dieren/vlooien, echter bij mijn kat werkte het tot de zomer prima, en mijn keuze om frontline ipv van een ander middel te gebruiken was/is gebaseerd op het feit dat het het beste werkt tegen teken, die hier veelvuldig zitten.
Ik had gelukkig geen vlooienplaag, ben (nogmaals...gelukkig) geen vlooien in huis tegengekomen, en met een week kammen meerdere malen per dag (gelukkig laat poeslief dit toe...extra aandacht), ben ik in totaal 2 vlooien tegengekomen en geen uitwerpselen.
Toch had mijn kat zich kaal gekrabt in haar nek, kon ik aan haar gedrag zien dat er 'iets' was. Paniekerige blik door haar ogen, vanuit het niets acuut en snel wassen op dezelfde plek, door het huis sjezen daarna, geïrriteerd met de staart trekken. Maar geen vlo te bekennen (op die 2 na dus)
Ik ben overgegaan op Comfortis, sindsdien geen problemen meer met vlooien, wel natuurlijk ook het huis behandeld voor het geval dat en volgend jaar laat ik haar ook inenten (nu loopt de vlooientijd al op zijn eind).
Mijn kat pikt de vlooien hoogstwaarschijnlijk op van de prooidieren die ze vangt en eet... aangezien ik wel eens een muizenlijkje heb opgeruimd waar ik de vlooien overheen zag lopen
Allen dezelfde werkstof. 
)
Nee