Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:16

Wilawander schreef:
Frontline is onder een andere naam zelfs nieuw op de markt gebracht. :+ Allen dezelfde werkstof.

Deze werkstof werkt prima. MAAR niet als de hond/kat al vol vlooien zit of het huis er vol mee zit dan zal frontline alleen niet werken. Dat heeft niks met resistentie te maken maar met verkeerd gebruik. Veel mensen hebben dit niet door en gooien en frontline op en voor je het weet 1 grote plaag.

Bij ons in de praktijk is firpronil het meest verkocht product en zelf gebruiken we het ook al meer als 10 jaar bij onze katten en honden zonder problemen. Ook geen allergische reacties en dergelijke, ook niet bij klanten.

Helaas gaat dit voor mij niet op. Ik heb jaren frontline gebruikt, altijd 'goed' gebruikt, nooit vlooien problemen gehad, tot afgelopen zomer helaas.
Ik weet/wist al jaren dat frontline slechter werkte voor veel dieren/vlooien, echter bij mijn kat werkte het tot de zomer prima, en mijn keuze om frontline ipv van een ander middel te gebruiken was/is gebaseerd op het feit dat het het beste werkt tegen teken, die hier veelvuldig zitten.

Ik had gelukkig geen vlooienplaag, ben (nogmaals...gelukkig) geen vlooien in huis tegengekomen, en met een week kammen meerdere malen per dag (gelukkig laat poeslief dit toe...extra aandacht), ben ik in totaal 2 vlooien tegengekomen en geen uitwerpselen.
Toch had mijn kat zich kaal gekrabt in haar nek, kon ik aan haar gedrag zien dat er 'iets' was. Paniekerige blik door haar ogen, vanuit het niets acuut en snel wassen op dezelfde plek, door het huis sjezen daarna, geïrriteerd met de staart trekken. Maar geen vlo te bekennen (op die 2 na dus)

Ik ben overgegaan op Comfortis, sindsdien geen problemen meer met vlooien, wel natuurlijk ook het huis behandeld voor het geval dat en volgend jaar laat ik haar ook inenten (nu loopt de vlooientijd al op zijn eind).

Mijn kat pikt de vlooien hoogstwaarschijnlijk op van de prooidieren die ze vangt en eet... aangezien ik wel eens een muizenlijkje heb opgeruimd waar ik de vlooien overheen zag lopen

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:16

HorseTopShop schreef:
Celine_Famke schreef:
Voor de mensen die zeggen dat Frontline nog wel werkt of anders gebruikt moet werken en dan wel werkt: dat is niet waar.

Ik heb het van de DA gekregen en het werkte dus wel. ;)

Ivermectine helpt ook nog steeds tegen een deel van de spoelwormen, toch gebruik ik daar liever pyrantel voor. (Mijn punt: dat het voor een deel nog wel werkt, sluit niet uit dat er heel veel WEL-resistente vlooien zijn)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:18

Marjoow schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik heb het van de DA gekregen en het werkte dus wel. ;)

Dat je het van de DA krijgt hoeft niet te betekenen dat het goed werkt.
DA heeft Frontline nog wel voor kittens en puppy's ;)

En het werkt misschien bij jou nog wel, maar bij een héleboel andere dieren niet meer. En dat is net zo als met de wormen en de antibiotica.

Zoals ik al eerder zei. Het werkt prima.
En zoals ik ook al zei. Ik ben tegen het structureel gebruiken van dit soort middelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:20

@Op het 'dat je frontline niet alleen op het dier moet gebruiken, ook op de omgeving'
Wil ik wel even reageren, wij wonen op een boerderij en om nou de hele omgeving van de katten en honden in te gaan spuiten wordt een erg dure hobby. Katten komen niet binnen, en 1 hond komt niet binnen, en 1 hond komt wel binnen. Binnen gebruiken we van die omgevingsspray(?) tegen vlooien. Maar buiten in de stallen doen wij dat natuurlijk niet.
Wij merkten bij frontline dat ze gewoon bleven krabben/bijten. Nu met deze tablet van de DA niet meer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:20

HorseTopShop schreef:
Marjoow schreef:
Dat je het van de DA krijgt hoeft niet te betekenen dat het goed werkt.
DA heeft Frontline nog wel voor kittens en puppy's ;)

En het werkt misschien bij jou nog wel, maar bij een héleboel andere dieren niet meer. En dat is net zo als met de wormen en de antibiotica.

En zoals ik ook al zei. Ik ben tegen het structureel gebruiken van dit soort middelen.

Bij jóu werkt het prima. Bij een heleboel ANDEREN niet.

Totdat er een resistente vlo op jouw beestje springt en je gaat inzien dat resistentie wérkelijk een groot probleem is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:21

amoj schreef:
@Op het 'dat je frontline niet alleen op het dier moet gebruiken, ook op de omgeving'
Wil ik wel even reageren, wij wonen op een boerderij en om nou de hele omgeving van de katten en honden in te gaan spuiten wordt een erg dure hobby. Katten komen niet binnen, en 1 hond komt niet binnen, en 1 hond komt wel binnen. Binnen gebruiken we van die omgevingsspray(?) tegen vlooien. Maar buiten in de stallen doen wij dat natuurlijk niet.
Wij merkten bij frontline dat ze gewoon bleven krabben/bijten. Nu met deze tablet van de DA niet meer.

Je hoeft ook niet alles met frontline te behandelen. Er bestaan inderdaad van die omgevingssprays en je kunt speeltjes en mandjes in een afgesloten zak doen voor een lange tijd. En dit ook na een bepaalde tijd weer doen ivm de eitjes die dan uitkomen :)
Goed alles wassen en goed de stofzuiger door je huis (en dan ook gelijk de zak weggooien buiten :P )

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:22

HorseTopShop schreef:

Het werkt prima Bij jou, hartstikke mooi. Helaas niet bij iedereen.
Ik ben tegen het structureel gebruiken van dit soort middelen Moet je zelf weten, helaas is dat voor mensen met een hond of een kat met een vlooienallergie geen optie.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:23

ik gebruikte het ook altijd in de zomer maanden voor mijn hondje, laatste keer kreeg ze ook heel erg jeuk, vlooien waren er ook nog lange tijd... ze bleef maar krabben en bijten, ik begreep er niks van maar nu wel.

Wat kan ik nu beter gebruiken? van Frontline hebben ze vlooienmiddel voor zeer kleine honden, mijn hondje is maar 1,5 kilo.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:23

Ieder zijn mening en wil niemand op zijn mening aanvallen.
Alleen als de vertegenwoordiger van frontline bij ons langkwam en de verhalen hoorde dat de DA zei dat het niet werkt zijn ze altijd erg benieuwd welke DA het was. Aangezien de meeste DA producten van frontline hebben of van een dochteronderneming van hun...
Maar let wel op ieder dier is anders en reageerd anders op bepaalde stoffen.
Wij maakten altijd de vergelijking van; de ene hond doet het goed op Aldi voer en de andere kan alleen Royal Canin.
Zo is het ook met ontvlooien, de ene kat/hond reageert er beter op dan de andere, maar omdan gelijk te zeggen dat het gelijk niet werkt vind ik een te sterke aanneming die er wordt gemaakt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:25

Marjoow schreef:

Ik heb ook jarenlang in een dierenwinkel gewerkt. Diegene waarbij het niet werkte, waren altijd mensen die het verkeerd deden.
Inderdaad alleen de hond of kat behandelen en niet de omgeving. Of de neten die later uitkomen en dan klagen dat het niet werkt.

Ik vind het een beetje hetzelfde verhaal wat rondging op Facebook. Over dat jongetje dat zo verbrand was. En dat zou komen door de zonnebrandcreme van de Action.
Later bleek gewoon dat mevrouw dacht dat je met zonnebrandcreme op gewoon de hele dag in de brandende zon kon gaan spelen. Mevrouw had gezien dat het jongetje steeds verder verbrandde, maar deed er niks aan.
Zonnebrandcreme van de Action kreeg de schuld, terwijl het haar schuld was.

Zo ook met de Frontline. Mensen snappen niet wat ze moeten doen, doen het verkeerd en gaan dan klagen dat het niet werkt.
Ik kan me best voorstellen dat er dieren zijn die een allergie hebben voor 1 van de bestanddelen. Maar werken doet het spul zeker wel.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:28

HorseTopShop schreef:
Marjoow schreef:

Ik heb ook jarenlang in een dierenwinkel gewerkt. Diegene waarbij het niet werkte, waren altijd mensen die het verkeerd deden.
Inderdaad alleen de hond of kat behandelen en niet de omgeving. Of de neten die later uitkomen en dan klagen dat het niet werkt.

Ik vind het een beetje hetzelfde verhaal wat rondging op Facebook. Over dat jongetje dat zo verbrand was. En dat zou komen door de zonnebrandcreme van de Action.
Later bleek gewoon dat mevrouw dacht dat je met zonnebrandcreme op gewoon de hele dag in de brandende zon kon gaan spelen. Mevrouw had gezien dat het jongetje steeds verder verbrandde, maar deed er niks aan.
Zonnebrandcreme van de Action kreeg de schuld, terwijl het haar schuld was.

Zo ook met de Frontline. Mensen snappen niet wat ze moeten doen, doen het verkeerd en gaan dan klagen dat het niet werkt.
Ik kan me best voorstellen dat er dieren zijn die een allergie hebben voor 1 van de bestanddelen. Maar werken doet het spul zeker wel.

Klopt helemaal :)

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:29

RenskeLap schreef:
Ieder zijn mening en wil niemand op zijn mening aanvallen.
Alleen als de vertegenwoordiger van frontline bij ons langkwam en de verhalen hoorde dat de DA zei dat het niet werkt zijn ze altijd erg benieuwd welke DA het was. Aangezien de meeste DA producten van frontline hebben of van een dochteronderneming van hun...
Maar let wel op ieder dier is anders en reageerd anders op bepaalde stoffen.
Wij maakten altijd de vergelijking van; de ene hond doet het goed op Aldi voer en de andere kan alleen Royal Canin.
Zo is het ook met ontvlooien, de ene kat/hond reageert er beter op dan de andere, maar omdan gelijk te zeggen dat het gelijk niet werkt vind ik een te sterke aanneming die er wordt gemaakt.

Ik heb in 3 dierenartsenpraktijken gewerkt en geregeld kwamen er mensen bij ons die zeiden dat hun dier nog vlooien had, ondanks het gebruik van Frontline. Ik weet niet hoelang geleden je die vertegenwoordig gesproken hebt, maar ondertussen weten ze dondersgoed bij welke dierenartspraktijken er geklaagd wordt!

En die uitspraak over dat Aldi voer heb ik ook vaker gehoord. Dat is katten met peren vergelijken en daar zal ik in dit topic maar niet op in gaan. Ik bedoel dit niet aanvallend, ik ken ook verhalen van mensen die nog steeds tevreden zijn met Frontline. Hartstikke mooi +:)+ Maar het heeft gewoon geen zin om te beweren dat het nog volledig werkt, terwijl er zoveel voorbeelden zijn van gevallen waarin het niet meer werkt.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:30

maralyn schreef:

Ik begon het artikel te lezen en het eerste wat in me opkwam was:
'Wij van Wc-eend....'
Later in het artikel staat ook de mening van een dierenarts, maar ik kan nergens vinden van wanneer dit artikel en/of onderzoek was?

@Renskelap, beaphar heeft niet dezelfde werkzame stof als Frontline, wel dezelfde stof als program, maar over program heb ik nog weinig verhalen gehoord, wel over Frontline (en eigen ervaringen dus)

Ik weet dondersgoed hoe ik het moet gebruiken, heb ook 8 jaar lang met veel 'plezier' Frontline gebruikt, dus deed het ook goed (anders zou ik die 8 jaar toch ook vlooien gehad moeten hebben), huis behandel ik standaard ieder jaar. Toch had mijn kat dus vlooien, geen plaag gelukkig, maar ze krabte zich er wel kaal op, niet omdat ze opeens overgevoelig was voor een bestanddeel van Frontline, maar door de vlooien zelf. Kon haar reactie nl zien als een vlo beet... en/of door haar vacht heen liep (gevoelig katje).
Nu met Comfortis geen last meer
Huis natuurlijk ook extra behandeld
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 09-09-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:31

Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat er dieren zijn die een allergie hebben voor 1 van de bestanddelen. Maar werken doet het spul zeker wel.[

ik geloof zeker dat er mensen zijn die het niet juist gebruiken maar ik vraag me dan af hoe het kan dat mijn hond er ineens zo op reageerd?

ik gebruik het altijd hetzelfde, niets veranders, ook de hoeveelheid of plek op haar lichaam niet veranderd en toch kreeg ze nu ineens een reactie erop. Ze was ook sloom en niet in haar hum, wilde niet eten en bleef maar krabben en bijten.

ik denk met mij meerdere, is er dan iets aan de samenstelling van het product veranderd?

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:31

HorseTopShop schreef:

Het gaat niet om een allergie voor de bestanddelen, maar om een allergische reactie op vlooienbeten.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die het WEL goed deden en waarbij het niet werkte. Heb je aandelen in Frontline ofzo? ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:33

Els1984 schreef:
HorseTopShop schreef:

Het gaat niet om een allergie voor de bestanddelen, maar om een allergische reactie op vlooienbeten.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die het WEL goed deden en waarbij het niet werkte. Heb je aandelen in Frontline ofzo? ;)

:= Nee
Ik ben juist tegen het gebruik van al die middeltjes. Als het niet nodig is, gebruik het dan niet.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:34

SAKKIA schreef:
Waarom ga je niet gewoon verder met de pillen van Comfortis, TS?
Ik gebruik dit nu ook en ondanks dat het niet van harte ingenomen wordt werkt het wel heel erg goed.

Omdat dat duurder is en de grootste reden is dat mijn kat heeeel moeilijk is met pilletjes. DA kreeg ook nagels in haar armen haha.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:34

HorseTopShop schreef:
Els1984 schreef:

:= Nee
Ik ben juist tegen het gebruik van al die middeltjes. Als het niet nodig is, gebruik het dan niet.

Ow ja hahaha dat is ook zo!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:35

Celine_Famke schreef:
SAKKIA schreef:
Waarom ga je niet gewoon verder met de pillen van Comfortis, TS?
Ik gebruik dit nu ook en ondanks dat het niet van harte ingenomen wordt werkt het wel heel erg goed.

Omdat dat duurder is en de grootste reden is dat mijn kat heeeel moeilijk is met pilletjes. DA kreeg ook nagels in haar armen haha.

Tja z zouden toch smakelijk moeten zijn? Nou mijn eten geobsedeerde kat haalt haar neus ervoor op.
Gelukkig is ze verder niet zo lstig met pillen geven

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:41

Sja, is idd een bekend probleem.

Kan je wel zeggen dat het niet waar is en dat mensen het niet goed gebruiken maar feit is dat het toch vaak voorkomt dat ze hun dier bijna verdrinken in frontline (of pipetjes van de dierenwinkel/apotheker) en het dier heeft nog steeds last.
Tegenwoordig worden de pillen sterk aangeraden, die zijn radicaal.
Omgeving moet je idd altijd mee behandelen.

Frontline combo is dan wel weer het enige dat werkt tegen teken bij katten. Nuja de andere producten zijn ook heel effectief tegen teken, maar ook tegen de kat zelf.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:46

Wij kregen in de praktijk ook te maken met het gerucht Frontline en resistentie. Niemand wilde meer frontline. Over gegaan op een andere merknaam met exact dezelfde werkstof. Met de instructies hoe te gebruiken. En ja hoor geen probleem het werkt ;) De firma heeft niet voor niks frontline opnieuw op de markt gebracht onder een andere naam.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:51

Wilawander schreef:
Wij kregen in de praktijk ook te maken met het gerucht Frontline en resistentie. Niemand wilde meer frontline. Over gegaan op een andere merknaam met exact dezelfde werkstof. Met de instructies hoe te gebruiken. En ja hoor geen probleem het werkt ;) De firma heeft niet voor niks frontline opnieuw op de markt gebracht onder een andere naam.

:= Dat is grappig :=

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:52

Thioro schreef:
Nuja de andere producten zijn ook heel effectief tegen teken, maar ook tegen de kat zelf.

Hahahaha _O-

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:57

Wilawander schreef:

Ik ben benieuwd voor hoe lang....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:10

Els1984 schreef:
Wilawander schreef:

Ik ben benieuwd voor hoe lang....

Aangezien het precies dezelfde werkstof heeft, werkt Frontline dus ook nog steeds.
Dus dan is het toch verkeerd gebruik of psychisch.