Ik moest ineens aan dit plaatje denken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
ik heb ze als huisdier) StableDoor schreef:Wat is er nou eng aan een muis? Het zijn zulle leuke en lieve dieren!
Muizen doen echt niks, je hoeft er dus echt niet bang voor te zijn. Ze bijten vrijwel nooit, ook niet als ze bang zijn, dan gaan ze eerder gillen en piepen. Muizen houden vaak niet echt van kaas, pindakaas moet je helemaal niet geven, dat spul plakt zo dat ze erin stikken. Mijn muizen houden heel erg van hondenbrokken, knäckebrod en appel vinden ze ook erg lekker. Probeer een wat grotere vangkooi neer te zetten, doe daar hondenbrokken en knäckebrod in, en wat appel om de muis van vocht te voorzien. Leg er ook een oude handdoek o.i.d. in, dan zal de muis eerder de kooi in gaan: de handdoek geeft hem de mogelijkheid om zich te verstoppen en houdt hem warm. Geef vooral niet op! Leg iedere dag vers eten in de vangkooi op exact dezelfde plek als waar het eerst lag. De muis zal dan wennen aan de kooi met inhoud, en er uiteindelijk in gaan.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en ik hoop nog meer dat je niet over gaat op doodmaken van de muis (ze zijn zo leuk en lief en slim en schattigik heb ze als huisdier)