Hellup!! Mouse in the house!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 01:30

Afbeelding

Ik moest ineens aan dit plaatje denken _O- _O- _O-

PenP2014

Re: Hellup!! Mouse in the house!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 01:37

Haarlak is nog wel een idee trouwens. Misschien gaat ie dan knock out!!

Sorry, ik apriccieer de tips echt. Als ik zenuwachtig ben word ik lollig. Is een gewoonte ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 03:16

Sterkte! Ik weet hoe je je voelt ik ben ook doodsbang voor muizen. En vooral als je alleen bent is het not done. Ik hoop toch voor je dat die snel verdwijnt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 05:21

Wij hebben hier ook muizen.. Willen in geen enkele val.. Alleen met gif. Nouja, als ze niet anders willen.. Dan worden we het zat, voor je het weet heb je niet 4 muizen maar 400 muizen.. Nee daar word je blij van :=

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 05:59

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:15

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:33

Onze huismuis viel voor een stukje cake. Die liet zich ook niet verleiden door kaas oid.
Nou hadden we wel het voordeel dat ie vast achter het keukenblok zat en alleen in de keukenkastjes kon komen, waar verder niets eetbaars was (hoewel het beest telefoonladers, boterhamzakjes etc. Ook als eetbaar beschouwde :+ )

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:35

ik zou vallen neerzetten, zeker geen gif. Als een muis gif gegeten heeft en zou later door een kat (bv) gegeten worden is dat ook zeer vervelend voor de kat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:11

Die verjager (30-40kHz) valt ruimschoots binnen gehoorbereik van de hond (die hoort tot 47-60kHz). Geen optie dus.

Ik zou gewoon een dodelijke val (klem) zetten. Waar wil je de muis vrijlaten? Om de hoek? Dan zit hij er zo weer. Meer dan een km van je huis? Dan zit hij in vijandig muizengebied en heeft hij ook geen leuk (of lang) leven beschoren. Het is het diervriendelijkst om hem met een klem te doden. Dat is over het algemeen snel gebeurd. Wel opletten dat je honden hun neus er niet insteken.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:19

Waar leeft die muis dan van ... ?
Want die moet toch ook eten hebben?

Zit ie dan in je keuken je voorraad op te snoepen?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:51

Wat is er nou eng aan een muis? Het zijn zulle leuke en lieve dieren!
Muizen doen echt niks, je hoeft er dus echt niet bang voor te zijn. Ze bijten vrijwel nooit, ook niet als ze bang zijn, dan gaan ze eerder gillen en piepen. Muizen houden vaak niet echt van kaas, pindakaas moet je helemaal niet geven, dat spul plakt zo dat ze erin stikken. Mijn muizen houden heel erg van hondenbrokken, knäckebrod en appel vinden ze ook erg lekker. Probeer een wat grotere vangkooi neer te zetten, doe daar hondenbrokken en knäckebrod in, en wat appel om de muis van vocht te voorzien. Leg er ook een oude handdoek o.i.d. in, dan zal de muis eerder de kooi in gaan: de handdoek geeft hem de mogelijkheid om zich te verstoppen en houdt hem warm. Geef vooral niet op! Leg iedere dag vers eten in de vangkooi op exact dezelfde plek als waar het eerst lag. De muis zal dan wennen aan de kooi met inhoud, en er uiteindelijk in gaan.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en ik hoop nog meer dat je niet over gaat op doodmaken van de muis (ze zijn zo leuk en lief en slim en schattig <3 ik heb ze als huisdier)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:23

StableDoor schreef:
Wat is er nou eng aan een muis? Het zijn zulle leuke en lieve dieren!
Muizen doen echt niks, je hoeft er dus echt niet bang voor te zijn. Ze bijten vrijwel nooit, ook niet als ze bang zijn, dan gaan ze eerder gillen en piepen. Muizen houden vaak niet echt van kaas, pindakaas moet je helemaal niet geven, dat spul plakt zo dat ze erin stikken. Mijn muizen houden heel erg van hondenbrokken, knäckebrod en appel vinden ze ook erg lekker. Probeer een wat grotere vangkooi neer te zetten, doe daar hondenbrokken en knäckebrod in, en wat appel om de muis van vocht te voorzien. Leg er ook een oude handdoek o.i.d. in, dan zal de muis eerder de kooi in gaan: de handdoek geeft hem de mogelijkheid om zich te verstoppen en houdt hem warm. Geef vooral niet op! Leg iedere dag vers eten in de vangkooi op exact dezelfde plek als waar het eerst lag. De muis zal dan wennen aan de kooi met inhoud, en er uiteindelijk in gaan.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en ik hoop nog meer dat je niet over gaat op doodmaken van de muis (ze zijn zo leuk en lief en slim en schattig <3 ik heb ze als huisdier)

ja en dat is nou net het punt. Als ze tam en in een kooitje zitten vind ik ze ook best leuk maar anders dan dat is het toch echt einde verhaal hier. Wilde muizen zijn niet leuk. Zoals iedereen al zegt, voor je het weet ga je van 1 naar 100 en daarnaast is het gewoon niet hygiënisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:35

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:13

Waar hij van leeft ik heb geen idee. De vuilnisbak heb ik al buiten gezet dus rondslingerend eten ligt er niet.. misschien kan ie in de keukenkastjes? Hoewel ik nergens keutels vind. Alleen achter de vaatwasser.

Ik snap het wel hoor dat sommige het zielig vinden. Ik wil het liever ook niet met geweld doen. Uitzetten zou ik sowieso niet bij huis doen hoor haha. 10 kilometer verderop ofzo. Maarja hij gaat niet in de val! En een wilde muis is niet zo lief en schattig als een tamme muis. Het is heel onhygienisch en ik zit echt niet te wachten op gezins uitbreiding..

De hoge pieptonen kan ik inderdaad niet doen met de honden. Gif kan ik achter de vaatwasser doen, en onder de kast. Evenals klemmetjes. Daar kunnen de honden niet komen. Ik doe het liever niet maar begin wel een beetje out off options..... te raken. Hij zit niet in de val nu. Is uberhaupt nergens te bekennen. Tja nachtdieren die zie je overdag niet!

Over het bang zijn. Ja ik ben echt wel bang hoor. Waarvoor weet ik eigenlijk niet haha. Denk meer een schrikreactie omdat er zon klein mollig beestje heeeel hard langs rent. En bang dat ie bijt!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:15

Op 10km uitzetten betekent een nare dood sterven. Als je gaat voor diervriendelijk, ga dan gewoon voor een klapval. Gif zou ik zo lang mogelijk uitstellen, dat is namelijk wel een hele nare dood (zorgt ervoor dat het beestje inwendig doodbloed).

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:22

Sja dat is ook enorm sneu. Beestje heeft er ook niet om gevraagd hier perongeluk binnen te komen. Hoe is me nog steeds een raadsel maargoed. Dan maar klemmetjes, en een pot pindakaas halen en als dat ook niet werkt als àllerlaatste optie de heel vervelende dingen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:23

Ik heb met enige regelmaat een muis in huis. 1 van mijn katten heeft de leuke gewoonte om ze levend mee naar binnen te nemen om ermee te spelen. Maar mijn huis heeft nogal viel kiertjes en gaatjes dus muis wint meestal van de kat.
Ik mis 1 vraag hier: wat voor muis is het? Ik heb ontdekt dat het vele malen sneller gaat als je gericht voer in de val kan plaatsen. Zo vang ik bosmuisjes met (sorry...) pindakaas, maar spitmuisjes zijn vleeseters dus die krijgen geurig gemalen vlees van de katten. Met het juiste lokmiddel kan je die muis in een paar minuutjes gevangen hebben!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:24

Wow ik heb echt geen idee zwerte!! Hij is heel klein! Lange staart. Donkerbruin en op zn buik een beetje grijzig. En een heel lief schattig muizenkoppie heeft ie hahahaha.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:27

whaha, wat een toestand zo midden in de nacht :')

Ik zou inderdaad gewoon klapvalletjes neer gaan zetten, hij moet toch een keer weg voordat familie Muis zich achter de kast gevestigd heeft :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:29

Wat voor koppie heeft ie? Geen spits neusje? Spitsmuizen zijn het makkelijkst te herkennen.
Ik vind bosmuisjes het schattigst, die hebben van die enorme dopoogjes.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:30

Ik ga even googlen :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:31

Laatst bijgewerkt door Zwerte op 07-09-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:32

Het is zeker een bosmuis! Idd zon schattig compact koppie. Geen spitsmuis. Daarvoor heb ik m nu goed genoeg gezien haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:33

Oh die zijn heel lief om te zien idd! Kunnen wel verrekte hoog springen!
Ik heb deze toch elke keer kunnen vangen met een klodder pindakaas, kostte meestal een paar minuutjes.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:33

je hebt ook nog de veldmuis (en huismuis) :P
Die zitten hier binnen op zolder (helaas), heel oud en slecht geïsoleerd huis, in de winter is het altijd feest, rest van het jaar houden ze zich rustig

Veldmuizen zijn ook de muizen die mijn kat buiten vangt (binnen vertikt ze het lol)
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 07-09-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt