Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce B schreef:goh KimD, dus als jouw hond bijt naar kinderen en je krijgt vrienden met kleine kinderen op bezoek dan laat jij je hond vrolijk en onbezorgd loslopen tussen die kinderen? Je snapt dat jij als baas verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor je hond en dat die niet mag bijten?
Kuggur schreef:KimD schreef:Als jij mij zou vragen om mijn hond in de bench te stoppen als jou kinderen komen logeren dan hield je je kinderen maar.
Hebben jouw honden meerdere keren kinderen gebeten? Zo niet dan is je opmerking nogal irrelevant.
opisop_shop schreef:beetje vreemd kim, wat is het probleem dan precies van je hond in een andere ruimte houden voor die paar uurtjes dat iemand op bezoek komt?
Vriend van mijn zwager is allergisch voor katten en wij hebben er 3 in huis. Zou hij dus nooit op bezoek kunnen komen? Nee hoor, doen we ze wel even in de hal als zij op bezoek komen.
Krijgen ze niets van en zeker als je het weet kun je van tevoren toch even extra lang met de hond het bos in gaan ofzo? En dan gaat het in dit verhaal ook nog om veiligheid en niet om een allergie of angst!
KimD schreef:Nee mijn honden bijten niet. Maar als ze dat gedaan hadden dan verkies ik nog mijn honden boven de kinderen. Maarja mijn oppaskinderen komen en liggen ermee op de bank, spelen etc. Mocht dat fout gaan om wat voor reden dan ook kunnen de ouders ervoor kiezen om ze nog eens te laten komen, of niet meer. Maar ik stop mijn honden niet weg voor andermans kinderen. Het is hun huis, niet dat van de kinderen. Ik stop mijn honden ook niet weg voor mensen die bang zijn, dan blijven ze maar thuis.
We waren ook niet bij het incident, het was zeker fout van die man om een high five te vragen. Maar de houding van het kind kan ook veel te weeg brengen. Onbewust is een kind héél anders dan een volwassene, ik zou de schuld niet zomaar bij de hond neerleggen.

KimD schreef:Nee mijn honden bijten niet. Maar als ze dat gedaan hadden dan verkies ik nog mijn honden boven de kinderen. Maarja mijn oppaskinderen komen en liggen ermee op de bank, spelen etc. Mocht dat fout gaan om wat voor reden dan ook kunnen de ouders ervoor kiezen om ze nog eens te laten komen, of niet meer. Maar ik stop mijn honden niet weg voor andermans kinderen. Het is hun huis, niet dat van de kinderen. Ik stop mijn honden ook niet weg voor mensen die bang zijn, dan blijven ze maar thuis.
We waren ook niet bij het incident, het was zeker fout van die man om een high five te vragen. Maar de houding van het kind kan ook veel te weeg brengen. Onbewust is een kind héél anders dan een volwassene, ik zou de schuld niet zomaar bij de hond neerleggen.
Amandavd schreef:Ligt maar net aan hoe de verhouding is. Bij mijn zus thuis zijn er 4 Berners en een teckel die op schoot en op de bank mogen. Op het moment dat er bezoek is wijken de honden daar gewoon voor zonder gemor. Ook op schoot hetzelfde.
Neon, weet niet of je het over mijn reactie gaat, maar als ik een rustige hond heb die op zijn plek blijft liggen mag hij van mij blijven. Van de ouders ook, want dan kan ons nichtje ook wennen aan de aanwezigheid van een hond en een positieve associatie opbouwen. Zou ik een jonge drukke hond hebben dan leg ik die even weg.
verbaas me altijd weer over alle posts over dominante honden. Loop nu al een aardige tijd in het hondenwereldje mee en ken geen dominante honden. Wel onzekere honden die vaak voor dominant aangezien worden of compleet onopgevoede honden die alles mogen en dominant lijken maar niet weten wat de regels zijn. Maar dat is nog steeds geen dominantie. Een kind wat alles mag is ook niet dominant.
kom op hey... Het is een hond... En die sterft echt niet als hij even een paar uurtjes ergens anders moet liggen slapen geerke schreef:Amandavd schreef:Ligt maar net aan hoe de verhouding is. Bij mijn zus thuis zijn er 4 Berners en een teckel die op schoot en op de bank mogen. Op het moment dat er bezoek is wijken de honden daar gewoon voor zonder gemor. Ook op schoot hetzelfde.
Neon, weet niet of je het over mijn reactie gaat, maar als ik een rustige hond heb die op zijn plek blijft liggen mag hij van mij blijven. Van de ouders ook, want dan kan ons nichtje ook wennen aan de aanwezigheid van een hond en een positieve associatie opbouwen. Zou ik een jonge drukke hond hebben dan leg ik die even weg.
een berner op schoot?
slaagt mijn sint-bernard ook wel in hoor