krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:01

LadyMadonna schreef:
Mijn rooie komt binnen met een zacht mieuw mieuw...

Mijn halve Siamees komt binnen: HEY! WAKKER WORDEN! HEY! IK HEB EEN MUIS,! HEY!

;)

Vervolgens gaat ie m al krakend naast het bed op eten :r

dit is waarom onzd kat snachts alleen in de hal kan komen..ik moet die troep niet on huis..en die van ons draagt belletjes want we hebben hier veel dieren zitten in de omgeving en die gun ik ook een leven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:05

Geen muizen gelukkig. Maar mijn binnenkat is getraind op spinnen vangen: Ik gil, zij kijkt, indien nodig til ik haar op, is het formaat acceptabel dan is het meppp krakkk smakkk smakkk mraauwww
(vindt ze de griezel te groot krijg ik een meewarige blik die zegt: arm personeel, succes ermee he +:)+)

Of als zij de spin eerder ontdek t, dan komt ze aanlopen met zo een engerd met 1 pootje in haar bek bungelend. Lieffffffffff stoer katje, dank dank dank
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:07

Ook hier regelmatig een cadeautje op de deurmat, veel muisjes, soms een vlinder/libelle, kikkertje hier en daar. Heb ook 2 duiven gehad. En dan hebben we nog een kat die niks kan vangen, van haar krijg ik zakjes met restjes döner die mensen in t park laten liggen. En van de week een sparerib. :=

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:10

De oudste twee kunnen amper nog kattenbrokjes vangen, maar één ervan kwam vroeger wel is met goudvissen thuis :o . Waarschijnlijk ergens uit een vijver gehaald ben ik bang, één ervan leefde zelfs nog en die heb ik nog geprobeerd te redden, maar helaas. De jongste kat vangt regelmatig muizen, vogels en andere kleine dieren, maar hij heeft ook wel is de gang gevuld met vissen en ik moet ook altijd de wasdroger goed afsluiten, want als ik dat niet doe liggen er ook restanten in van muizen of konijnen. Wanneer je wat was al in je droger hebt zitten, maar even wacht op nog een was, zodat het erbij kan en je vervolgens konijnenoren en een half lijf vind bij het aanvullen dan krijg ik spontaan :r :r Hij lust de maag van zijn vangsten ook niet en ook dat ligt regelmatig in de gang. :9

Op het bed van mijn zoon lag laatst een vogeltje en voor de deur van mijn jongste dochter een restant van een konijnenneusje en een gebitje. Y;(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:12

Wij krijgen ook prachtige cadeaus. Muizen, vogels en konijnen. Veel konijnen. Helaas vaak nog half levend. Dat vind ik zo akelig!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:18

Ben wel blij dat ze het voornamelijk bij muizen houden.
Vroeger ook zo'n kat gehad die alles verorberde. Inclusief mijn parkietjes, onze konijnen, de goudvissen uit de vijver en oh ja ook de ratten in de kelder.

Dat gekraak als ze het oppeuzelen vind ik ook niet fijn.

LadyMadonna

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:22

Ohja, ook een ;)
Mijn man komt om 6 uur zijn bed uit, loopt de keuken in.. "Hey, een Waterkip"... Loopt verder.. :? Een Waterkip? Die liep dus in huis, evenals een keer een siereend van de buren (allebei ongeschonden trouwens)

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:23

Hier ook erg lieve katten. Veel muizen, af en toe een een vogel. Altijd fijn, je hele huis vol veren!
Laatst had ze zelfs een eekhoorn gevangen :o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:24

Als ik thuiskom is het vaak een muizenkerkhof :') in de woonkamer liggen 4 à 5 lijkjes verspreid :(:)

Nachtvlinders zijn hier ook in trek :Y)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:25

LadyMadonna schreef:
Ohja, ook een ;)
Mijn man komt om 6 uur zijn bed uit, loopt de keuken in.. "Hey, een Waterkip"... Loopt verder.. :? Een Waterkip? Die liep dus in huis, evenals een keer een siereend van de buren (allebei ongeschonden trouwens)

Een Waterkip?? :oo wat zijn dat? _O- :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:27

Meerkoet ;)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:38

die vanons eet ze soms niet op, en dan laat hij die heerlijke muis liggen.
En als je ernaar wijst kijkt hij je aan van hm? ligt er iets op de grond, en snapt niet dat ik wijs naar die muis. :Y)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:39

Wat een heerlijke verhalen hier ! :')
Mijn tijgers komen ook regelmatig aanzetten met muisjes...dood, dan vind ik een bloedspoor door de woonkamer als ik thuiskom...
of levend, en dan verdwijnt muis onder kast en interesseert het hen de volgende 24u niet meer :D
Ondertussen al veel bijgeleerd over '' DE MUIS '' ... spitsmuizen worden wel doodgemarteld, maar niet opgegeten, smaakt vies :r blijven dus ook op de mat liggen..
Van die heerlijke dikke '' huismuizen'' gaan er echt helemaal in, lekker :9
Vliegen zijn ook een echte lekkernij, weinig last dus van rondvliegend gespuis in huis :')

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:07

Martine_R schreef:
Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar als ik een kat had die regelmatig met vogels aankwam, zou ik er toch aan denken een halsband met belletje om te doen. Ik las laatst een artikel over dat sommige inheemse vogelsoorten het moeilijk kregen omdat er zoveel huiskatten zijn die vogels vangen. Het is iets heel simpels dat je zelf kunt doen.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik op een lekkere maaltijd afliep en er rammelde zo'n belletje om mn nek... Weg prooi.
Het zijn wel dieren, geen mensen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:12

Hier een kat die wel spinnen, vliegen en motten eet.
Muizen heb ik nog niet gekregen, maar ze durft ook nog niet zo ver weg (heb haar nog maar een maand).

@sax: ja en omdat het dieren zijn, hebben ze echt niet door dat hun belletje er voor zorgde dat die muis weg rende. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:14

Kat sprong midden in de nacht door mijn openstaande slaapkamer raam naar binnen, op mijn bed en het cadeau was een levende muis.... Die kon ik toen gaan zoeken in mijn bed arghhh

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:17

sax89 schreef:
Martine_R schreef:
Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar als ik een kat had die regelmatig met vogels aankwam, zou ik er toch aan denken een halsband met belletje om te doen. Ik las laatst een artikel over dat sommige inheemse vogelsoorten het moeilijk kregen omdat er zoveel huiskatten zijn die vogels vangen. Het is iets heel simpels dat je zelf kunt doen.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik op een lekkere maaltijd afliep en er rammelde zo'n belletje om mn nek... Weg prooi.
Het zijn wel dieren, geen mensen.

Je geeft je kat toch brokjes? Dan heeft hij het in principe dus niet nodig.
Dan is het wat banketstaaf om je kat andere dieren te laten vermoorden puur voor de lol als je het ook kunt voorkomen, toch?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:25

Hier ook vandaag jarig kat miauwen dacht al nee he niet weer.
Komt die thuis met een konijn geen jonkie
(Ti's een boederijkat wonen achter stadsweides en bos)

Was al dood dus heb konijn verdeelt tussen de honden en katten allemaal blij.

Regelmatig ook muizen levend en kikkers en slakken waarom slakken ?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:25

Martine_R schreef:

Beide katten hebben een belletje en beiden slagen ze erin regelmatig wat te vangen. Wij snappen er ook niets van. :\ Dat belletje hoor je van ver al rinkelen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:26

Laten we hier geen welles-nietes topic van maken, ik vond de verhalen juist zo leuk om te lezen! :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:30

Hier wordt er nooit iets opgegeten... Dus ik moet steeds lijken opruimen of ik heb te maken met halfdode beesten die eerst het loodje moeten leggen. Werden ze maar snel vermoord en opgegeten, dat had ik minder erg gevonden.

Indien mogelijk probeer ik de moord te voorkomen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat konijnen zo hard konden krijsen. Ik ben zo hard als ik kon (met gebroken rug) naar buiten 'gerend' om konijn te redden. Niet dat mijn reddingsacties nou echt zinvol zijn... We hebben een konijnenplaag in het buitengebied en de buurman schiet ze zelfs, maar dan nog. Ik vind het zo akelig als ze in doodsangst verkeren. En onze kat laat ze vreselijk lijden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:35

yrsa_karlijn schreef:
De oudste twee kunnen amper nog kattenbrokjes vangen, maar één ervan kwam vroeger wel is met goudvissen thuis :o . Waarschijnlijk ergens uit een vijver gehaald ben ik bang, één ervan leefde zelfs nog en die heb ik nog geprobeerd te redden, maar helaas. De jongste kat vangt regelmatig muizen, vogels en andere kleine dieren, maar hij heeft ook wel is de gang gevuld met vissen en ik moet ook altijd de wasdroger goed afsluiten, want als ik dat niet doe liggen er ook restanten in van muizen of konijnen. Wanneer je wat was al in je droger hebt zitten, maar even wacht op nog een was, zodat het erbij kan en je vervolgens konijnenoren en een half lijf vind bij het aanvullen dan krijg ik spontaan :r :r Hij lust de maag van zijn vangsten ook niet en ook dat ligt regelmatig in de gang. :9

Op het bed van mijn zoon lag laatst een vogeltje en voor de deur van mijn jongste dochter een restant van een konijnenneusje en een gebitje. Y;(

ik had gelukkig een buurman met humor en godzijdank van die nep kois..

mijn kat vond het namelijk heerlijk om aan hun vijvertje te gaan zitten en een hengeltje uit te gooien..
meestal vond ze het als het er naast lag niet meer interressant.. dat geflap, en dan loopt ze weg.. Maar daar was het nooit zover gekomen dat ze er iets uitgemept had.. Tot op een mooie zomerse dag:

ik hoor het bekende gemiauw van mijn kat met iets in haar bek en daar kwam ze over mijn schutting met een vis in haar bek die bijna de helft van haar eigen grote was.. In tegenstelling tot haar normale manier, liet ze het niet gelijk met een trotse miauw vallen als ik haar nekvel pakte (niet eens optillen, maar pakken was gelijk loslaten)..

dus ik reageer snel, pak kat lief in zijn geheel op, poort uit, twee huizen verder poort weer in.. buurman zat daar half lachend op zijn knieen (blijkbaar had hij het zien gebeuren?).. Dus ik vraag..
uhhhh, deze van jou misschien?

'Nee, die van mij hebben er geen kat omheen' maar goed.. al met al was bonnetje nog niet van plan de buit te laten gaan, dus dreigde ik haar met vis en al in de vijver te laten zakken.. De verontwaardigde miauw was voldoende om vislief los te laten, die wonder boven wonder gewoon wegzwom en nog lang en gelukkig geleefd heeft (dacht echt dat ie dood zou gaan door het zuurstof gebrek, maar blijkbaar toch niet gebeurd)

sindsdien zat er een netje over de vijver, maar die werd wel vakkundig opzij geport om in de vijver te kunnen roeren.. buurman vond het eigenlijk wel grappig, beter dan een tuinkabouter, zolang ik maar af en toe een nieuw visje erin gooide als er teveel zouden kwijtraken
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 03-09-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:35

Adamootje schreef:
Martine_R schreef:

Beide katten hebben een belletje en beiden slagen ze erin regelmatig wat te vangen. Wij snappen er ook niets van. :\ Dat belletje hoor je van ver al rinkelen.

Dan heb je in ieder geval je best gedaan :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:39

Elsje123 schreef:
Onze lieve Gerrit verrast ons ook altijd met allerlei vogeltjes en muizen. Klapstuk van zijn liefde was wel een dikke rat afgelopen winter! Wilde ie ook nog graag naar binnen met 'm! ;(

[ Afbeelding ]

Echt heel attent van hem allemaal! <3

Onze Boris had ook een rat.

Pas op,...niet iedereen vind dit een fraaie foto...geen bloed wel close up van een dode rat.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 7b8e0ee1bf

Onze Boris, een Noorse Boskat, is een erg goede jager.

Hij heeft al gevangen

- de bovenstaande rat
- ontelbare muizen
- 4 duiven

en een ekster.

Helaas ook wat pimpelmeesjes....

Ik hou hem vaak in de broedtijd binnen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-09-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:40

Martine_R schreef:
Dan heb je in ieder geval je best gedaan :)

belletjes helpen ook alleen maar bij de allerslimste dieren, of de allerdomste katten helaas.

een kat sluipt namelijk, pas bij de sprong gaat het belletje rinkelen en dan is het voor menig dier al te laat..
Sommige katten, waaronder 1 van de mijne kan het zelfs presteren om haar aanvalsjump te doen zonder een belletje te laten rinkelen. ik noem haar hier ook wel eens balerine, dat beest is zo 'soepeltjes' in haar lichaam en kan alles gracieus strekken in slowmotion.

ik kan de mijne helaas geen bel meer omdoen, omdat mijn katten binnen 30 minuten hun bandjes kwijtmaken de laatste tijd (hoe strak ik ze ook doe, zonder ze te kelen)