Samiyah schreef:Persoonlijk vind ik een dier voor een kind sowieso geen goed idee. Kinderen zijn meestal snel uitgekeken op dieren en dan draait de ouder er voor op.
Een konijn voor een kind lijkt me ook niet ideaal. Konijnen zijn over het algemeen niet echt gediend van knuffelen/op schoot genomen worden. Tuurlijk, je hebt konijnen die het toelaten, maar het fijn vinden is een heel ander geval. Vaak zijn die konijnen gewoon verstijfd van angst en ja, dan blijven ze wel zitten. Maar dat is iets heel anders dan het fijn vinden om 'geknuffeld' te worden.
Dan zou ik nog eerder voor een hamster kiezen, die worden niet zo oud. Een konijn kan zo 10 jaar worden, en ik denk maar zo dat je kind tegen die leeftijd de interesse erin verloren heeft.
Dat is helemaal niet waar.
Mijn zoon heeft vanaf 3jaar cavia's gekregen, een daarvan leeft nog steeds en mijn zoon wordt bijna 10.
Deze komt ook dagelijks uit zijn kooi.
Ook heeft hij vogels, die dagelijks uit de kooi komen en die hij braaf 2x per week verschoond.
Hij weet gewoon dat de beesten eerst verschoond moeten worden, eten en drinken ververst moeten worden voordat hij buiten kan gaan spelen.
Dit is iets waar je als ouder echt wel zeggenschap in hebt.
En elke avond haalt hij dus beestjes uit hun kooien om ermee te knuffelen.
maar na 5 minuten konijntjes geaaid te hebben is de lol er ook wel van af. Denk dat veel mensen zich soms vergissen om een konijn voor de kinderen te kopen, veel konijnen vinden oppakken e.d. vreselijk en rennen en liefst in een grote ruimte rond.
( maar dat kon aan mij liggen)