Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caesar schreef:Wat een gezever.
Een hond kan prima van 08.30 tot 15.15 alleen blijven. Mensen moeten eens ophouden die dieren te behandelen als kinderen. Als hij gewoon voldoende ruimte eromheen krijgt, wat in mijn ogen meer is dan een gemiddelde huishond, kan het prima.
Fleuribelle schreef:De hond krijgt bij jou op deze manier een goed leven. Er zijn er zat waarvan de baas de hele dag thuis is waarvan de honden het slechter hebben. Als je de hond zoveel uitdaging biedt door veel met hem bezig te zijn, dan zal hij de uren die hij alleen is benutten door lekker te gaan slapen. Ik zeg gewoon doen. Jij bent er bewust mee bezig en hebt er goed over nagedacht.
Iris82 schreef:Fleuribelle schreef:De hond krijgt bij jou op deze manier een goed leven. Er zijn er zat waarvan de baas de hele dag thuis is waarvan de honden het slechter hebben. Als je de hond zoveel uitdaging biedt door veel met hem bezig te zijn, dan zal hij de uren die hij alleen is benutten door lekker te gaan slapen. Ik zeg gewoon doen. Jij bent er bewust mee bezig en hebt er goed over nagedacht.
Dit dus inderdaad ook.
Er zijn zoveel mensen die dagelijks thuis zijn waarbij een hond maar 2x per dag een klein blokje om gaat. Ik vind dat TS er goed over nagedacht heeft en ik weet zeker dat haar toekomstige hond een prima leven krijgt.
Dus zielig als je niets met ze gaat doen 's avonds? Nee, maar je zal wel je ritme aan moeten passen aan de honden.

Zij is dus uiteindelijk nooit mee geweest.
)
). Uiteraard kun je ze opsluiten om schade te voorkomen, maar dat lost het energieke niet op. Honden zijn gewoon tot een jaar of 3 sowieso een bom energie.
Met een pup moet je maar afwachten wat je in huis haalt. Vrienden van mij hadden een pup die auto ziek bleek te zijn. En niet een beetje ook. Die hond begon al te piepen als hij de auto zag. Elke dag mee naar de paarden was voor die hond alleen maar een hel geweest.