39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:16

Er mag idd niks op de markt komen dat niet op dieren is getest. En dat geldt niet alleen voor medicijnen, maar ook nog steeds voor make-up en crèmes en eigenlijk bijna alles wat we in huis hebben. Niet de producten zelf, maar wel de grondstoffen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:18

Ik heb ook getekend! Moet er niet aan denken dat mijn hond dit zou moeten doen :n

XxDiandraxX

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:23

Ik teken ook niet.

Ik keur het niet goed maar ook zeker niet af. Ik ben blij met de medicatie en middelen die we tegenwoordig hebben en die zijn mede aan de dierproeven te danken.

En net als 8nnemieke zegt, je kan wel proefdiervrije producten kopen maar onderdelen/grondstoffen daarvan worden wel getest helemaal proefdier vrij zal je dus niet gauw (of zelfs helemaal niet) vinden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:25

Delphi schreef:
Riraito schreef:
Ik heb hier vorig jaar voor een presentatie info over gezocht. Dierproeven zijn niet leuk, maar soms kan het niet anders. We zouden veel info missen als we niet op dieren zouden experimenteren. Ik keur niks goed, maar stel je eens voor dat je een op dieren getest medicijn moet hebben. Zou je dat accepteren? Of ga je weigeren?

Als ik de keuze zou hebben, kies ik voor het medicijn dat niet op dieren is getest. En daar zou ik zonder problemen voor bij willen betalen.

Maar dat is er niet, je keuze is dan of die pillen of niks. Dan maar liever niks en hopen dat een nare ziekte of ontsteking vanzelf weggaat? Ook als je iets vreselijks als kanker zou krijgen?
Vast niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:25

dus gaan we testen op dieren dat al jaren getest is en in gebruik is en waar ook al lang andere middelen voor zijn om te testen??? nee das logisch

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:26

Niet logisch.. Goedkoop :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:26

speurneusc schreef:
dus gaan we testen op dieren dat al jaren getest is en in gebruik is en waar ook al lang andere middelen voor zijn om te testen??? nee das logisch

Je moet lezen. Op deze vraag van jou is al verschillende keren antwoord gegeven door verschillende mensen, maar je blijft hetzelfde roepen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:27

speurneusc schreef:

Dat is dus niet zo! Daar geeft geen ethische commissie toestemming voor, echt niet!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:42

Volgens mij moeten een paar bokkers van hier in het ziekenhuis gaan werken. Alle ziektes opgelost en geen dieren meer nodig.

Als er vele mensen geholpen kunnen worden met dit onderzoek, weegt dat wat mij betreft op. Goedkeuring krijgen ze niet zomaar.

En alle mensen die getekend hebben eten geen vlees? Miljoenen dode dieren. Waarvan het meest bio industrie, waarbij de dieren nog een slechter leven hebben dan menig proefdier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:43

Dat is de normaalste zaak van de wereld denkt men.. ik heb ooit een wagen zien rijden vol met dieren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:45

niet alle ziektes los je op met dierproeven....neem eerst onze eet en leefgewoontes maar eens onder de loep.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:45

Wendy_Komen schreef:
Volgens mij moeten een paar bokkers van hier in het ziekenhuis gaan werken. Alle ziektes opgelost en geen dieren meer nodig.

Als er vele mensen geholpen kunnen worden met dit onderzoek, weegt dat wat mij betreft op. Goedkeuring krijgen ze niet zomaar.

En alle mensen die getekend hebben eten geen vlees? Miljoenen dode dieren. Waarvan het meest bio industrie, waarbij de dieren nog een slechter leven hebben dan menig proefdier.

Toevallig niet nee maar dit topic gaat over proefdieren en niet over plofkippen of wel?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:46

Gevangenis zit vol proefdieren genoeg toch?"

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:48

missanita84 schreef:

Zoals ook zekere dictator in de 2e wereldoorlog dacht...
Ook al ben je tegen dierproeven, dit soort suggesties is wel heel erg droevig.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:48

Ach ja bokt he.... :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:51

missanita84 schreef:

De Nederlandse staat heeft als straf genomen vrijheidsontneming, niet martelen.

Ik vind het heel dubbel: je gevoel zegt dat het compleet fout is, en dat het onetisch is. Maar als deze dierproeven nooit waren uitgevoerd, waren meficijnen (die ik ook slik) misschien nooit ontwikkeld.
Ik vind niet dat een mens meer waard is dan een ander wezen op deze aardkloot, maar als medicijnen zo kunnen worden ontwikkeld, misschien ook wel voor de dieren zelf, is het lastig.

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:52

Sjolvir schreef:
missanita84 schreef:

Zoals ook zekere dictator in de 2e wereldoorlog dacht...
Ook al ben je tegen dierproeven, dit soort suggesties is wel heel erg droevig.

Ja kijk, daar gaat het om. De situatie. Een massamoordenaar mogen ze wat mij betreft standaard als proefkonijn gebruiken. Zo weet je tenminste 100% zeker wat het spul dat je test doet met een mens. Daarbij, de eerste vaccins zijn ook uitgevonden door ze op mensen te testen.

Het leven van een gedetineerde die een zware misdaad heeft begaan om een bullshitreden vind ik sowieso minder waard dan het leven van een onschuldig dier!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:52

En hoe zien jullie dat voor je? Testen zonder levend, op mensen lijkend organisme? Je kan het nooit 100% nabootsen, daar is het te gecompliceerd voor.

Zie je het voor je? Een nieuwe anti-conceptie pil komt er op de markt, verbeterde versie, die niet meer weigert en helemaal ideaal moet zijn. Niet op dieren getest maar volledig volgens de nieuwe technologieën waar we geen dieren voor nodig hebben! En toen hij in gebruik genomen werd bleek 80% er allergisch voor te zijn en voor het leven onvruchtbaar...

Ik noem maar iets, wat waarschijnlijk niet zomaar zal gebeuren, maar zo is het wel. En wat heb je dan liever? Dat er een paar ratten en apen een paar dagen (op z'n hoogst) pijn hebben gehad, of dat je moeder nooi't meer uit d'r coma komt, omdat d'r pacemaker toch niet voor levende wezens geschikt was?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:53

Ik denk dat sommige mensen niet realiseren dat een pacemaker niet voor iedereen werkt.
Het is niet zomaar een apparaatje dat je aan een hart verbind en dan is alles weer goed.
Er zijn verschillende soorten pacemakers, voor verschillende kwalen.
En nogsteeds kan niet iedereen die een pacemaker nodig heeft geholpen worden, omdat pacemakers soms niet voldoen.
Daar moet onderzoek naar gedaan worden zodat er moeders, dochters, vaders, zoons, opa's en oma's ooms en tantes, vrienden en vriendinnen geholpen kunnen worden.
Zonder werkend hart kan je niet leven.
En technologie weet alleen wat mensen weten. Niet alles kan opgelost worden met een computer programma simulatie.
Er gaan dagelijks mensen dood omdat er geen toereikende pacemaker beschikbaar is.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:55

Oh en nog iets, al deze moraal ridders eten geen vlees, dragen geen leer, geen make-up (want ook de nu niet op dier geteste make-up is ooit op dieren getest lang geleden), gebruiken geen paracetamol/anticonceptie/antibiotica... etc etc etc...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg treurig en het is niet nodig dit open en bloot in de krant te zetten, want dan krijg je massa histerie die nergens voor nodig is, maar er zitten twee kanten aan elk verhaal en dat vergeet men.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:59

missanita84 schreef:

Dat mag jij vinden, maar de straf was vrijheidsonteigening, niet proefdier worden. Stel je voor jouw moeder komt in de bak omdat ze de buurman heeft neergestoken, geldt het daar dan ook voor?
Ik ben blij dat mensen als jij niet in de regering zitten, wat een drama zou dat worden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:59

Molfre schreef:
Oh en nog iets, al deze moraal ridders eten geen vlees, dragen geen leer, geen make-up (want ook de nu niet op dier geteste make-up is ooit op dieren getest lang geleden), gebruiken geen paracetamol/anticonceptie/antibiotica... etc etc etc...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg treurig en het is niet nodig dit open en bloot in de krant te zetten, want dan krijg je massa histerie die nergens voor nodig is, maar er zitten twee kanten aan elk verhaal en dat vergeet men.

Mensen zijn al snel blind voor dingen die ze niet aanstaan, en willen alleen 1 kant van het verhaal laten zien/vertellen.
En dat is dat dit vreselijk zielig is, en nergens voor nodig.
En natuurlijk doen al die onderzoekers het voor de lol en de mensen van de commissie zijn dierenhaters.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:01

fleurtjeuh schreef:
En natuurlijk doen al die onderzoekers het voor de lol en de mensen van de commissie zijn dierenhaters.

Volgens mij denkt een deel vd posters hier dat idd. Heerlijk dieren martelen en nog betaald krijgen ook.. Ongelofelijk..

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:02

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:04

vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.

geen enkele hond van de 39 proefhonden die ze aangevraagd hebben zal dit gaan overleven!