Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delphi schreef:Riraito schreef:Ik heb hier vorig jaar voor een presentatie info over gezocht. Dierproeven zijn niet leuk, maar soms kan het niet anders. We zouden veel info missen als we niet op dieren zouden experimenteren. Ik keur niks goed, maar stel je eens voor dat je een op dieren getest medicijn moet hebben. Zou je dat accepteren? Of ga je weigeren?
Als ik de keuze zou hebben, kies ik voor het medicijn dat niet op dieren is getest. En daar zou ik zonder problemen voor bij willen betalen.
speurneusc schreef:dus gaan we testen op dieren dat al jaren getest is en in gebruik is en waar ook al lang andere middelen voor zijn om te testen??? nee das logisch
Wendy_Komen schreef:Volgens mij moeten een paar bokkers van hier in het ziekenhuis gaan werken. Alle ziektes opgelost en geen dieren meer nodig.
Als er vele mensen geholpen kunnen worden met dit onderzoek, weegt dat wat mij betreft op. Goedkeuring krijgen ze niet zomaar.
En alle mensen die getekend hebben eten geen vlees? Miljoenen dode dieren. Waarvan het meest bio industrie, waarbij de dieren nog een slechter leven hebben dan menig proefdier.
missanita84 schreef:Gevangenis zit vol proefdieren genoeg toch?"
Sjolvir schreef:missanita84 schreef:Gevangenis zit vol proefdieren genoeg toch?"
Zoals ook zekere dictator in de 2e wereldoorlog dacht...
Ook al ben je tegen dierproeven, dit soort suggesties is wel heel erg droevig.
missanita84 schreef:Gevangenis zit vol proefdieren genoeg toch?"
Molfre schreef:Oh en nog iets, al deze moraal ridders eten geen vlees, dragen geen leer, geen make-up (want ook de nu niet op dier geteste make-up is ooit op dieren getest lang geleden), gebruiken geen paracetamol/anticonceptie/antibiotica... etc etc etc...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg treurig en het is niet nodig dit open en bloot in de krant te zetten, want dan krijg je massa histerie die nergens voor nodig is, maar er zitten twee kanten aan elk verhaal en dat vergeet men.