Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FloMax schreef:Ik heb het juridisch loket gesproken. Ze zei dat X hierin niet schuldig was aangezien buurmans hond niets te zoeken had op X zijn terrein en X zijn hond geen bevel heeft gegeven tot aanvallen.
Mocht buurman wel vinden dat X aansprakelijk is, dan dient buurman dit aan te kunnen geven en verzekeringsmaatschappijen inschakelen. X is dus niets verplicht.
FloMax schreef:Ik heb het juridisch loket gesproken. Ze zei dat X hierin niet schuldig was aangezien buurmans hond niets te zoeken had op X zijn terrein en X zijn hond geen bevel heeft gegeven tot aanvallen.
Mocht buurman wel vinden dat X aansprakelijk is, dan dient buurman dit aan te kunnen geven en verzekeringsmaatschappijen inschakelen. X is dus niets verplicht.
FloMax schreef:Iris82: Ze zei ook 'mijn eerste reactie is zus en zo'. Uiteraard heb ik een heel lang gesprek met haar gehad, maar het kwam er uiteindelijk op neer dat X niets verplicht is. Mocht buurman kunnen aantonen dmv een wetsartikel oid, dan is het een zaak voor de verzekeringsmaatschappijen en dan kan ik deze zaak bij het juridisch loket weer openen.
lady62 schreef:Ik vraag me af wat nu de bedoeling is.
Een verzekering inschakelen is toch de normaalste zaak van de wereld daar heb je hem toch voor.
Als X de buurman tegemoet wil komen dan moet hij dat zelf weten wat wil ts dan van ons?
De antwoorden op je vragen hebben al meerdere personen gegeven.
FloMax schreef:Zoals al eerder gezegd: We willen er juist geen heisa van maken met verzekeringen e.d. Enige wat wij wilden weten is of X aansprakelijk, schuldig, verplicht is om op de eisen in te gaan van de buurman.
X wil dolgraag de buurman tegemoetkomen, buurman valt prima mee te praten zolang hij zn zin krijgt.
Mocht de buurman uiteindelijk toch zijn verzekering in willen schakelen, so be it. Maar van X zijn kant zal t niet zover komen.
cavaletti schreef:Zou dus lekker krom zijn. Dan ben jij verantwoordelijk voor de slecht opgevoede, slecht luisterende dieren of kinderen van een ander die uit baldadigheid, ongehoorzaamheid of criminaliteit bij JOU op je EIGEN terrein komen en er gebeurt wat, jij dus kunt betalen en bent verantwoordelijk???????.
Bij mij hangen overal bordjes. verboden toegang. prive grondstuk, gevaarlijke honden, eigen risico enz. en als dan dus een dier of mens daar schijt aan heeft en gewoon komt dan zou ik verantwoordelijk zijn. Nee daar geloof ik echt niks van. Niemand heeft ongevraagd wat te zoeken op mijn terrein.
FloMax schreef:lady62: Nogmaals: We willen ALLEEN weten of X aansprakelijk, schuldig en VERPLICHT is om op buurmans eisen in te gaan.
Als X buurman tegemoet wil komen dan moet hij dat inderdaad zelf weten. Maar dit uit eigen beweging willen doen of dit daadwerkelijk verplicht zijn is een verschil. Buurman wil namelijk een nieuwe pup. Maar of het nou een pup is uit zijn nest of een pup uit het asiel is ook een verschil. Als X dus niets verplicht is, dan neemt hij liever 1 uit het asiel dan dat hij een pup afstaat uit zijn eigen nest omdat buurman dat perse wil.
En ja, de antwoorden zijn inderdaad al meerder keren gegeven, daar zeg ik toch verder ook niets over? De vraag bleef hetzelfde en ik heb inderdaad antwoord. Wat is daarmee dan?
FloMax schreef:lady62: Nogmaals: We willen ALLEEN weten of X aansprakelijk, schuldig en VERPLICHT is om op buurmans eisen in te gaan.
Als X buurman tegemoet wil komen dan moet hij dat inderdaad zelf weten. Maar dit uit eigen beweging willen doen of dit daadwerkelijk verplicht zijn is een verschil. Buurman wil namelijk een nieuwe pup. Maar of het nou een pup is uit zijn nest of een pup uit het asiel is ook een verschil. Als X dus niets verplicht is, dan neemt hij liever 1 uit het asiel dan dat hij een pup afstaat uit zijn eigen nest omdat buurman dat perse wil.
En ja, de antwoorden zijn inderdaad al meerder keren gegeven, daar zeg ik toch verder ook niets over? De vraag bleef hetzelfde en ik heb inderdaad antwoord. Wat is daarmee dan?