Hondenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:13

Hier valt mijn mond van open... Ik had nog nooit gehoord van een hondenbelasting.
Toch maar gauw opgezocht, maar in Belgie blijkt het niet (meer) te bestaan. Oef!

Waar betaal je dan belastingen voor? Poep op openbare plaatsen wordt opgeruimd door ambtenaren? 8)7
Wat een belachelijk gedoe!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:19

wij betalen 45 euro voor hond 1 en voor hond 2 zo'n 60 euro en voor de 3de en volgende 73.
Maar daar krijgen we ook wat voor, op de aangewezen poepplaatsen hoeven we niet te ruimen, dat doet de gemeente, diverse mooie losloopgebieden en bij de gebieden waar echt noodzakelijk geruimd moet worden (de poep dan) krijgen we daar zakjes voor, te pakken bij de speciale poepbakken.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:21

De tarieven 2014 in Soest: voor de eerste hond: € 72. Voor de 2e en volgende hond: € 107. Voor een kennel € 348,50

Ik heb zelf geen hond, mijn moeder wel.
Wel heb ik een keer een controleur aan de deur gehad toen de hond van mijn moeder hier logeerde.
En ik heb een keer een brief in de bus gehad of ik mijn hond wilde aangeven terwijl er geen hond in huis is. Ik heb 2 katten en die hebben als waterbak een hondenbak. Waarschijnlijk had de controleur die bak gezien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:21

secricible schreef:
is het voor jullie niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen voor de (duitse) raad van beheer? In NL kost een kennelnaam aanvragen je namelijk niet zo heel veel, vergeleken met de kosten van een hond in sommige gemeentes...

er is hier geen apparte kennelbelasting,anders was het zeker een optie geweest:

ab dem 01.01.2013

- für den ersten Hund 40,00 €

- für den zweiten Hund 72,00 €

- für jeden weiteren Hund 105,00 €

- für jeden Gefährlichen Hund 600,00 €

- Blinden- und Therapiehunde: steuerfrei

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:23

Kimmie261@Kun je niet met een rood/wit stokje door je land schuifelen? :7

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:26

Waarom betaal je hondenbelasting in nederland? Bij ons in belgie was dat in de jaren 80, maar nu niet meer.
Je moet toch nog steeds de poep zelf opruimen, de hond aangelijnd houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:26

Hier hoeven we niks te betalen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:29

Wij hebben een geregistreerde kennel dus we betalen 402,02 per jaar.
Ben blij dat ze in Rotterdam een tarief hebben voor kennels, aangezien we 5 honden hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:30

MaricoGraphy schreef:
Waarom betaal je hondenbelasting in nederland? Bij ons in belgie was dat in de jaren 80, maar nu niet meer.
Je moet toch nog steeds de poep zelf opruimen, de hond aangelijnd houden?

omdat de regering in Nederland het voor de gewoonte heeft de burger onderste boven te houden en flink te schudden zodat de laatste cent uit zijn zakken valt.Ook wel melkkoe genoemd.

VillaNeusjes

Re: Hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:33

dan ben ik toch weer blij dat ze hier in Zwolle geen hondenbelasting hebben :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:33

Ik lees zelfs dat dit discriminatie is, en tegen de wet op eigendom.
Aan de andere kant is de belasting ook weer iets wat een overvloed aan honden zou kunnen voorkomen.
Ik ken hier in belgie iemand met heel wat honden, 5+ en hun kledij stinkt altijd naar hond. Dat kan gewoon geen gezonde leefomgeving zijn denk ik.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:37

Eindhoven:
De tarieven per jaar voor 2014 zijn:
- voor de eerste hond € 69,-
- voor de tweede en elke volgende hond € 138,-
- voor honden gehouden in: officieel geregistreerde kennels € 346,-
ondernemingen met de vereiste vergunning voor handel in honden € 346,-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:37

Een hoger bedrag voor een tweede (en verdere) hond is voornamelijk om te zorgen dat mensen geen tweede hond nemen. In de stad nog een klein beetje begrijpelijk, maar ook die regel stamt nog af uit de middeleeuwen...
In beslag nemen gebeurt niet, je krijgt een boete en moet met terugwerkende kracht betalen. Ik weet niet hoe het zit als je dan nog steeds niet betaald, maar ik neem aan dat dat ook dan niet kan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:40

secricible schreef:
Een hoger bedrag voor een tweede (en verdere) hond is voornamelijk om te zorgen dat mensen geen tweede hond nemen. In de stad nog een klein beetje begrijpelijk, maar ook die regel stamt nog af uit de middeleeuwen...
In beslag nemen gebeurt niet, je krijgt een boete en moet met terugwerkende kracht betalen. Ik weet niet hoe het zit als je dan nog steeds niet betaald, maar ik neem aan dat dat ook dan niet kan.

vreemd eigelijk...als je maar heel veel kinderen neemt krijg je steeds meer geld.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:44

Hier in de gemeente gelden de volgende tarieven:
voor een eerste hond € 74,04
voor een tweede hond € 122,28
voor derde hond € 170,52
voor vierde hond € 218,76
voor iedere hond boven het aantal van vier € 267,00

Het valt nog mee in vergelijking met sommige gemeenten, maar het liefste zag ik het gewoon helemaal verdwijnen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:49

geerke schreef:
secricible schreef:

vreemd eigelijk...als je maar heel veel kinderen neemt krijg je steeds meer geld.

De ideale leefomstandigeden in nl: weinig honden en veel kinderen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:50

kimmie261 schreef:
secricible schreef:
is het voor jullie niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen voor de (duitse) raad van beheer? In NL kost een kennelnaam aanvragen je namelijk niet zo heel veel, vergeleken met de kosten van een hond in sommige gemeentes...

er is hier geen apparte kennelbelasting,anders was het zeker een optie geweest:

ab dem 01.01.2013

- für den ersten Hund 40,00 €

- für den zweiten Hund 72,00 €

- für jeden weiteren Hund 105,00 €

- für jeden Gefährlichen Hund 600,00 €

- Blinden- und Therapiehunde: steuerfrei

Weet je dat zeker? hier namelijk wel en dan betaal je maar voor 1 hond en als je in het buitengebied woont zelfs de helft van dat bedrag. Wel moet je eens per 2 jaar aan kunnen tonen een nest te hebben gehad.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:40

uhh ja..dit is van de site van onze gemeente...

maar ja,wij hebben niet eens per 2 jaar puppies,dus dat zou ook al niet doorgaan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:45

eerste hond € 42,87
tweede hond € 63,95
ieder volgende hond € 96,20
kenneltarief * € 214,07

Is iets goedkoper geworden afgelopen jaar zowaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:04

Begrijp ik nou goed dat je voor een gevaarlijke hond extra betaald? Of betekend gefahrliche wat anders? Wie bepaalt of een hond gevaarlijk is?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:17

ja een aantal rassen zijn hier gevaarlijk,en daar betaal je 600 euro per jaar voor..

om precies te zijn:
Gefährliche Hunde sind solche Hunde, bei denen nach ihrer besonderen Veranlagung, Erziehung und/oder Charaktereigenschaft die erhöhte Gefahr einer Verletzung von Personen besteht oder von denen eine Gefahr für die öffentliche Sicherheit ausgehen kann. Gefährliche Hunde im Sinne der Satzung sind in jedem Fall:

- Bullterrier

- American Staffordshire Terrier

- Staffordshire-Bullterrier

- Pit Bull Terrier

- oder Kreuzungen mit Hunden dieser Rassen oder diesen Typs

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:20

Jeej, dat zijn flinke bedragen TS!

Bij ons is het als volgt (Kampen)
per hond, per belastingjaar € 86,88
per kennel, per belastingjaar € 260,64

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:22

Ik betaal volgens mij ook geen hondenbelasting

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:26

8nnemiek schreef:
KimD schreef:
Je weet dat je hond in beslag kan worden genomen? Aantal jaar geleden gebeurt in het dorp waar ik toen woonde. Heeft een flinke boete gekregen en voor alle jaren dubbele belasting moeten betalen.

Ah dat lijkt me sterk, zou dat niet gewoon een roddel zijn geweest om mensen bang te maken?
Ik ken iemand in dezelfde gemeente ( :Y) ), die zijn hond ook niet aangegeven had. Eerste jaar niets over gehoord.. Jaar erna een brief in de bus, dat ze waren langs geweest om te controleren, een hond hadden aangetroffen, en of hij het formulier even wilde invullen om de hond aan te geven. Geen boete of niks ;)

Die persoon zag ik toevallig nog lopen van de week met een klein wit lelijk keffertje als 2de hond. :')

Maar nee, true story want het was een kennis van mijn moeder namelijk. En het ging niet over één jaar, maar over zo'n 13 jaar honden. Helaas zijn ze er via de buren achter gekomen dat ze meerdere honden had gehad en deze wederom niet had aangegeven. Die hadden ook al meerdere keren een klacht ingediend wegens geluidsoverlast van de hond. Dus daar zal vast meer aan de hand zijn geweest dan alleen die hondenbelasting, maar ze heeft flink moeten dokken iig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:28

Leandra schreef:
De tarieven 2014 in Soest: voor de eerste hond: € 72. Voor de 2e en volgende hond: € 107. Voor een kennel € 348,50

Ik heb zelf geen hond, mijn moeder wel.
Wel heb ik een keer een controleur aan de deur gehad toen de hond van mijn moeder hier logeerde.
En ik heb een keer een brief in de bus gehad of ik mijn hond wilde aangeven terwijl er geen hond in huis is. Ik heb 2 katten en die hebben als waterbak een hondenbak. Waarschijnlijk had de controleur die bak gezien.

hoe is dat afgelopen geloofde hij dat wel?
mijn ouders hebben ook regelmatig loge hond als mijn zus weg moet.