Toch maar gauw opgezocht, maar in Belgie blijkt het niet (meer) te bestaan. Oef!
Waar betaal je dan belastingen voor? Poep op openbare plaatsen wordt opgeruimd door ambtenaren?
Wat een belachelijk gedoe!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:is het voor jullie niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen voor de (duitse) raad van beheer? In NL kost een kennelnaam aanvragen je namelijk niet zo heel veel, vergeleken met de kosten van een hond in sommige gemeentes...
MaricoGraphy schreef:Waarom betaal je hondenbelasting in nederland? Bij ons in belgie was dat in de jaren 80, maar nu niet meer.
Je moet toch nog steeds de poep zelf opruimen, de hond aangelijnd houden?
secricible schreef:Een hoger bedrag voor een tweede (en verdere) hond is voornamelijk om te zorgen dat mensen geen tweede hond nemen. In de stad nog een klein beetje begrijpelijk, maar ook die regel stamt nog af uit de middeleeuwen...
In beslag nemen gebeurt niet, je krijgt een boete en moet met terugwerkende kracht betalen. Ik weet niet hoe het zit als je dan nog steeds niet betaald, maar ik neem aan dat dat ook dan niet kan.
geerke schreef:secricible schreef:Een hoger bedrag voor een tweede (en verdere) hond is voornamelijk om te zorgen dat mensen geen tweede hond nemen. In de stad nog een klein beetje begrijpelijk, maar ook die regel stamt nog af uit de middeleeuwen...
In beslag nemen gebeurt niet, je krijgt een boete en moet met terugwerkende kracht betalen. Ik weet niet hoe het zit als je dan nog steeds niet betaald, maar ik neem aan dat dat ook dan niet kan.
vreemd eigelijk...als je maar heel veel kinderen neemt krijg je steeds meer geld.
kimmie261 schreef:secricible schreef:is het voor jullie niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen voor de (duitse) raad van beheer? In NL kost een kennelnaam aanvragen je namelijk niet zo heel veel, vergeleken met de kosten van een hond in sommige gemeentes...
er is hier geen apparte kennelbelasting,anders was het zeker een optie geweest:
ab dem 01.01.2013
- für den ersten Hund 40,00 €
- für den zweiten Hund 72,00 €
- für jeden weiteren Hund 105,00 €
- für jeden Gefährlichen Hund 600,00 €
- Blinden- und Therapiehunde: steuerfrei

8nnemiek schreef:KimD schreef:Je weet dat je hond in beslag kan worden genomen? Aantal jaar geleden gebeurt in het dorp waar ik toen woonde. Heeft een flinke boete gekregen en voor alle jaren dubbele belasting moeten betalen.
Ah dat lijkt me sterk, zou dat niet gewoon een roddel zijn geweest om mensen bang te maken?
Ik ken iemand in dezelfde gemeente (), die zijn hond ook niet aangegeven had. Eerste jaar niets over gehoord.. Jaar erna een brief in de bus, dat ze waren langs geweest om te controleren, een hond hadden aangetroffen, en of hij het formulier even wilde invullen om de hond aan te geven. Geen boete of niks
Leandra schreef:De tarieven 2014 in Soest: voor de eerste hond: € 72. Voor de 2e en volgende hond: € 107. Voor een kennel € 348,50
Ik heb zelf geen hond, mijn moeder wel.
Wel heb ik een keer een controleur aan de deur gehad toen de hond van mijn moeder hier logeerde.
En ik heb een keer een brief in de bus gehad of ik mijn hond wilde aangeven terwijl er geen hond in huis is. Ik heb 2 katten en die hebben als waterbak een hondenbak. Waarschijnlijk had de controleur die bak gezien.