Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ZoZenn schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar eigenlijk blijft er maar één vraag over, als de methode van Ceasar onzin is;
Waarom werkt het dan? Nu ben ik geen fan van de methode, maar zoals het op tv afgespiegeld wordt en ook op internet valt te lezen, werkt zijn methode. De problemen die mensen en gezinnen met hun honden hebben, worden wél opgelost. Is dat omdat de methode werkt vanuit angst en niet vanuit dominantie? Of ligt er toch ergens waarheid in de theorie?

Amandavd schreef:PenP2014 schreef:Nee, geen hond is hetzelfde amanda en iris, maar geen hond zal beter worden van CM gerelateerd, en ander fysiek corrigeren.
En dat is dus precies de tunnelvisie die Iris en ik aanhalen. Jij kunt dus niet naar de hond als individu maar naar je eigen vastgeroeste mening. Jammer, want dat is ook schadelijk voor het welzijn van de hond.
spotterick schreef:Wij hebben een teckel gehad een die reed altijd op onze andere hond, wat voor gedrag valt dit onder? Wij dachten altijd dominantie.
verder heeft onze andere hond voedselagressie en die heeft onze teckel zonder waarschuwen aangevallen en liet niet los. Pas echt als het te laat was.
nu hebben we een andere hond, maar die blijft aan je plakken, altijd in je persoonlijke ruimte en springen en alles. We hebben alles al geprobeerd alleen we zijn nu radeloos. Heeft u misschien nog een techniek?
Amandavd schreef:PenP2014 schreef:@amanda je geeft geen antwoord op mijn vraag..
Nee omdat je mijn post verkeerd gelezen hebt en die vraag er niet toe doet. Ik zeg namelijk nergens dat jouw methode gevaarlijk is. Ik zeg ook nergens dat je die niet mag gebruiken voor jouw hond. Sterker nog, als die werkt voor jouw hond, lekker doen.
Ik zeg alleen, en alsjeblieft lees dit keer, dat elke hond anders is. Wat voor hond A werkt, werkt misschien niet voor hond B of C, daarmee zeg ik NIET, en dat staat wel in die domme blog die TS er net bij haalt, dat mensen die methode A of B gebruiken, niet goed bezig zijn. Je moet doen wat goed is voor de hond. Maar elke hond is anders, en elke hond vraagt een andere methode. Dat methode A werkt voor hond A tot en met G betekent niet dat het ook werkt voor hond M tot X.
Ailill schreef:Amandavd schreef:
Nee omdat je mijn post verkeerd gelezen hebt en die vraag er niet toe doet. Ik zeg namelijk nergens dat jouw methode gevaarlijk is. Ik zeg ook nergens dat je die niet mag gebruiken voor jouw hond. Sterker nog, als die werkt voor jouw hond, lekker doen.
Ik zeg alleen, en alsjeblieft lees dit keer, dat elke hond anders is. Wat voor hond A werkt, werkt misschien niet voor hond B of C, daarmee zeg ik NIET, en dat staat wel in die domme blog die TS er net bij haalt, dat mensen die methode A of B gebruiken, niet goed bezig zijn. Je moet doen wat goed is voor de hond. Maar elke hond is anders, en elke hond vraagt een andere methode. Dat methode A werkt voor hond A tot en met G betekent niet dat het ook werkt voor hond M tot X.
Dan nog kan iemand het standpunt innemen om nooit geweld toe te passen, niet bij hond A en niet bij hond Z, heeft niets met tunnelvisie te maken.
PenP2014 schreef:CM gebruikt wel degelijk geweld in vrijwel iedere situatie.
CanisVeka schreef:Wolfbiologen laten weten dat nieuwe studies laten zien dat dit GEEN natuurlijk wolvengedrag is. Wolvenroedels bestaan uit families en zij leven zeer vreedzaam. Gevechten zijn er binnen een roedel niet of zeer zelden en de enige hierarchie die er is, is de hierarchie tussen ouders en nakomelingen waarbij de ouders een natuurlijk gezag hebben over hun kinderen.
.
.Estera schreef:Ik loop inmiddels al een tijdje mee en heb bij mezelf al meerdere keren wat glazen huisjes in elkaar zien donderen (inclusief ego). Dacht ik het eindelijk te weten, komt er een hond in huis waarbij al mijn theorieën en bergen ervaring niet blijkt te werken.
Verder eens met Ridderschow dat het allemaal wat ingewikkelder in elkaar steekt en niet een zwart-wit verhaal is.
Wat nu als er een hond komt waarbij het niet of niet voldoende werkt. En dan gaat het niet over de manier van leren, maar juist bij 'problemen'.MyWishMax schreef:spotterick schreef:Wij hebben een teckel gehad een die reed altijd op onze andere hond, wat voor gedrag valt dit onder? Wij dachten altijd dominantie.
verder heeft onze andere hond voedselagressie en die heeft onze teckel zonder waarschuwen aangevallen en liet niet los. Pas echt als het te laat was.
nu hebben we een andere hond, maar die blijft aan je plakken, altijd in je persoonlijke ruimte en springen en alles. We hebben alles al geprobeerd alleen we zijn nu radeloos. Heeft u misschien nog een techniek?
Rijden kan 1001 redenen hebben. Spanning afreageren tot gewoon opgewonden zijn, zelfs uitnodigen tot spel of een punt maken. Het is niet altijd dominantie.
Voedselagressie, ik laat honden gewoon met rust tijdens eten. Dus geen handen in bakken, niks uit de bekken pakken en helemaal geen honden bij elkaar. Het eten wordt verdedigd, omdat de hond bang is het kwijt te raken. Als er eenmaal vertrouwen is, dan is het probleem ook weg, alleen sommige honden hebben zo weinig vertrouwen icm eten, dat het het veiligste is om de honden gewoon uit elkaar te houden en als mens de hond de rust te gunnen.
spotterick schreef:MyWishMax schreef:Rijden kan 1001 redenen hebben. Spanning afreageren tot gewoon opgewonden zijn, zelfs uitnodigen tot spel of een punt maken. Het is niet altijd dominantie.
Voedselagressie, ik laat honden gewoon met rust tijdens eten. Dus geen handen in bakken, niks uit de bekken pakken en helemaal geen honden bij elkaar. Het eten wordt verdedigd, omdat de hond bang is het kwijt te raken. Als er eenmaal vertrouwen is, dan is het probleem ook weg, alleen sommige honden hebben zo weinig vertrouwen icm eten, dat het het veiligste is om de honden gewoon uit elkaar te houden en als mens de hond de rust te gunnen.
Ze word ook altijd alleen gevoerd, alleen de teckel liep er toen langs af omdat zij al klaar was met eten en dus naar buiten wou gewoon met een boog van 2 meter, geen waarschuwing of niks paf boem erop. Helaas.
palousa_boy schreef:Leuk al dat "hondentaal moet je begrijpen, en de kleine dingen eruit halen" maar als mijn hond een slapende hond aan valt, hoe zou de slapende hond dan moeten merken wat de aanvallende hond gaat doen?
Deze hond koos direct voor agressie, niets minder.
Waarom zou ik dan niet zelf ook overgaan op dominantie? (Van de ander af trekken en er op zitten)
Zo subtiel was de taal van mijn hond ook niet.
Eerst de aandacht weg proberen te trekken? Tegen die tijd is de andere hond al 3 keer dood. Er was geen speld tussen te krijgen.
Voordat ze in de aanvalmodus ging kon ik er wel wat aan doen, maar dan moest ik maar net in de buurt zijn en kijken.