Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:23

Ik zou eerst even 3 maanden afwachten en nog steeds actief zoeken naar t baasje, voor je een konijn gaat koppelen. T kan best zijn dat die mensen op vakantie zijn (wij gaan ook vaak langere periodes) en die van niks weten. Of misschien is ontsnapt en toch zoeken op een 1 of andere manier.

Pas na 3 maanden zou ik kijken voor een partner. Ook zou ik eerst naar de dierenarts gaan voor controle, ivm besmettelijke konijnenziektes etc voor je koppelt. Aangezien dit kan overslaan.

Dan zou ik kijken via een opvang, of je een partner kan vinden. Waarom? Daar zijn de konijnen (rammen dan) geholpen. En dan weet je ook inmiddels zeker kwa geslacht. Ik zou er GEEN baby konijn bij zetten, aangezien dit ook geen 6 weken oud beestje is heb je kans dat die de jong dood bijt. Een jong op die leeftijd kan zich niet erg makkelijk verdedigen tegen een volwassen konijn.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 15:42

Geryon schreef:
Veel mensen kunnen maar beter een voorbeeld aan je nemen TS! Het konijn krijgt zo te horen een fijn leven bij je. Ga je ze binnen of buiten houden?

Dankjewel, fijn om te horen!
Ik heb ze nu nog binnen. Mijn vriend en ik zijn bezig om een huis te kopen dus dan komen ze waarschijnlijk lekker buiten.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:47

Heb je er een voedster bij gezet? Omdat je ze typt?
Die ander is een ram toch? Of is hij gecastreerd? Anders zit je straks met jonge konijnen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:09

lovebente schreef:
Wij hebben de dierenambulance, mijn dier is zoek, amivedi en nog verschillende organisaties gebeld, en er was geen een zoek.. Het is opgeschreven en ze weten waar hij nu is.

Amivedi en Mijn dier is zoek; Kun je NIET bellen, bij deze sites moet je het dier online aanmelden.
Zowel bij deze 2 als het asiel in de buurt heb je geen melding gemaakt van het vinden van het konijn.

Je bent wettelijk verplicht het dier aan te melden bij de instantie waarbij je gemeente hoort, daarnaast is dan pas het dier na 1 jaar van jou.

Citaat:
Wanneer mag u een gevonden dier houden?

In het Burgerlijk Wetboek is onder andere geregeld dat wanneer u een zaak vindt (in dit geval een dier), u hiervan aangifte moet doen bij de bevoegde instanties. Bij dieren is dat de Burgemeester, in de praktijk het asiel of de dierenopvang die door de gemeente is aangewezen.

Als aan die eis is voldaan, en na een jaar niemand heeft gereageerd, kunt u als vinder van het dier een jaar na de aangifte ook eigenaar worden.

http://www.licg.nl/22s/praktisch/wetgev ... eving.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:21

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:30

Hoe weet je dat?

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 08:02

Het konijn staat geregistreerd. Mijn moeder heeft meteen gebeld toen ze haar vond! Dierenambu ook gebeld marktplaats bekeken, mijn dier is zoek.. vanalles maar niks heeft geholpen. Als je echt om je konijntje geeft dan doe je er zelf ook alles aan om haar te vinden.. maargoed ze blijft nu echt. Vriendin van mij kijkt vaak op marktplaats en precies een konijntje zoals Chanel heeft er ern paar weken op gestaan. Eerst voor een bepaalde prijs. Toen gratis en daarna met spoed. Verdacht maar je kunt er nooit van uit gaan natuurlijk dat het dit konijntje is.

Beer is een ram. Een franse hangoor. Hij is nu 4 kilo. Ze zeggen 10 weken oud maar dat betwijfel ik. Vandaag bel ik dr dierenarts om een afspraak te maken om ze te laten controleren:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:15

Heb je haar dan ook op amivedi geplaatst ?

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 09:03

Ik weet niet of mijn moeder dat gedaan heeft maar ze is gemeld bij amivedi en als zy bericht krijgen bellen ze ons