Veel te magere hond (KVV - Carnibest)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Veel te magere hond (KVV - Carnibest)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:48

Nee, speuren is er nog niet mee gedaan. Plaats hebben we genoeg.. maar ik weet zelf niet goed hoe eraan te beginnen. Dus tips graag!

Wat is een GT? Een gedragstherapeut misschien?
Ik ben er ook zeker van dat stress een heel groot deel van de oorzaak is. We doen ons best om stress te beperken, maar het gaat zo ver dat het wel erg moeilijk is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:52

Ja, een gedragstherapeut. ;)

Hier is het ook heel moeilijk hoor. Soms heeft ze een dag dat ze niet eens uit kan/wil en alleen in de tuin wil lopen en meteen niet meer wil eten. Wat ik wel geleerd heb ik niet te veel voer geven. Zij stopt eerder met eten als ze veel voer krijgt, terwijl ze met 'weinig' beter blijft eten. Dat klinkt heel stom, maar zij krijgt 750 gram per dag, terwijl ze ook wel eens 2 kilo kreeg, maar niks aankwam en juist stopte met eten.

Ik zal wat tips opschrijven en zoeken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:06

Sinds we kvv geven eet ze wel heel goed. Nooit laat ze haar eten staan. Maar ze lijkt wel honger te hebben. Wat ook logisch is natuurlijk. Met de tips hier kan ik al heel wat.

Heb ook al gezocht achter een GT, maar degene die ik vind die doen alles op hun hondenschool en komen niet aan huis. Ik vermoed dat jij heel wat km's van mij afwoont...

Bedankt al op voorhand voor de tips!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:12

Dat is dan weer jammer inderdaad. Ik heb toen echt gezocht naar iemand die aan huis kwam. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:14

Wat raar van de gt deze komen normaal altijd aan huis deed ik ook altijd. Juist het thuis beoordelen is zo belangrijk.

Ik denk dat het ook zeker veel zal dien aan de stress te werken in combinatie met voer anders kun je kilo's gaan voeren zonder dat het gaat helpen ze zal te veel blijven verbranden.
Ik zag het zelfde met onze min pincher dat is ook een erg angstig geval met mensen, zo bang in het begin dat enkel vreemden horen al plassen en weg kruipen betekende. Dut hebben we met veel geduld en consequent zijn in 6 maanden al flink verbeterd echter bleef hij zo dun en extreem actief met hem speuren we ook en eindelijk heeft hij meer rust in het hoofdje we namen hem wel overal mee heen juist om de enge situaties te overwinnen naar dat hij thuis vertrouwder was geworden dat heeft heel goed geholpen. Hij weegt nu 10 kg en dat is een prima gewicht en hij is vanaf 3 kg gekomen was broodmager. Medisch niets aan de hand puur het koppie die hem te bezig hield nu een jaar later zie je dasr vrijwel niets van weer ja hij kijkt de kat uit de boom bij vreemden en wil niet geaaid worden maar dat is prima wil ik ook niet door een vreemde ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:16

Oorzaak kan het nerveuze gedrag zijn. Hoeveel beweging krijgt ze? Haar lichamelijk/ geestelijk moe maken kan helpen. Dit kan je op veel verschillende manieren doen. Apel-lopen, pakwerken, speuren < hondenschool. Fietsen, zwemmen, denkspelletjes enz.

Zat ze met het vorige voer goed op gewicht? Zo ja, is het dan niet het makkelijkst om terug te gaan naar dat voer? Zelf geef ik 1x per dag royal canin aan mijn hond. Ik geef minder dan de aanbevolen hoeveelheid en mijn hond krijgt veel beweging, maar is perfect op gewicht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:57

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:17

Ik voer er Dego meat en naturis bij.
Zo af en toe hele dieren

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:28

Waar zit je?
Monique Bladder is een onwijs goede GT!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 15:47

Monique Bladder zit op 300km enkel...
We zitten ongeveer midden België.

Mizora, bedankt voor de site!

Nicje, altijd mager geweest, had vooral hoop dat het op KVV zou beteren.
We hebben 1 volledig jaar gewerkt met een trainer voor probleemhonden. Het is een stuk beter, maar zeker nog niet weg. Na een tijdje geef je het ook gewoon op ipv je hond elke keer in zulke stressituaties te steken. Ik schreef het al ergens, er zal iemand moeten komen met een goed onderbouwde werkwijze voordat we terug gaan aanklungelen. Heb al een pb gehad met manieren om speurwerk te doen met haar, dus dat gaan we proberen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:38

Ok. Wat moe maken betreft kan jezelf al een hoop doen zoals in sommige voorbeelden die ik gaf. In welke omgeving woon je?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:45

aan jullie allen: mijn pb's komen zeker... alleen denk ik dat ik voor Léon en mij een eigen topic ga starten zodat ik TS's topic niet verstoor. Er zijn veel overeenkomsten met TS alleen dat ik dus een herplaatser heb. Maar compliment aan allen hier... heb nu ook al veel ideeën opgedaan door jullie tips :-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:23

BE vlakbij Aarschot. Antwerpen-vlaams Brabant.

Je ziet maar Sasja, ik heb er geen problemen mee. Mss alleen wat moeilijk om te filteren.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:30

Misschien wordt de hond wel nerveus van al die verschillende trainingen. Misschien moet je dat eens laten zitten en de hond alleen mee nemen om te rennen en te spelen zodat ze haar energie wel kwijt kan maar verder even niks? Proberen rust in de hond te krijgen is misschien beter dan allerlei dingen te verzinnen om haar bezig te houden. Wij trainen ook niet met onze mechelaars maar ze krijgen wel meer dan genoeg beweging door te rennen en te spelen. Ze zijn wel druk, dat is de aard van het beestje maar niet nerveus of gestresst.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:53

Dat is wat we nu de laatste maanden doen. Maar maakt geen verschil.
Fysiek of mentaal moe maakt niet uit, ze blijft gaan en geeft zich niet.
Pas in de avond in haar mand slaapt ze.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:22

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:43

Stap 1. -uitgebreid bloedonderzoek

Stap2. - afhankelijk van de uitslag

Maar qua brokken heb ik ook goede ervaringen met cavom en Royal Canin 4800 (hoog energie). En BeVo schijnt veel gevoerd te worden bij de KNPVers.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:45

Dat zijn een geperste brokken toch ?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:18

Paintlinger, zoals ik schreef is dat dus al gebeurd en is ze 200% gezond.

Die Royal Canin 4800 en BeVo kan ik niet combineren met KVV, met wat ik uit de sites kan afleiden.
KNPV-ers, geen idee wat dat is.

Bedankt Dierenfan, erg handig die lijst.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:31

KNPV = politiehonden.

Cavom is bij mij persoonlijk toentertijd goed uitgepakt

BeVo sportbrok is trouwens wel geperst

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:43

Van die BeVo kan ik geen verkoopspunten vinden in BE. Als iemand me misschien daar zou mee kunnen helpen.

Die Cavom verkopen ze hier vlak in de buurt, moet dus juist even beslissen of ik die dog lovers gold ga nemen of die Cavom. Beide een andere winkel..

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:48

Als je contact opneemt met carnibest zullen ze je ook adviseren wat je het beste kunt doen met je hond. Ik zou sowieso wel overgaan op carnibest actief. Hier zit meer vet in dan in de natuur variant maar is verder vrijwel gelijk in samenstelling.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:53

Voor mij hoeft het niet specifiek carnibest te zijn, dus informeren bij carnibest gaat alleen een reclamepraatje voor hun voeding worden. Heb er weinig goede ervaringen mee, bij het informeren bij het merk zelf. Ik denk dat hier veel beter tips naar voren zijn gekomen.
Ga idd voor de actieve versie gaan en dan ook terug afwisselen met soorten van andere merken. Bij carnibest vind ik geen vis? Kan dat? (ik kijk dan op de webshops en in de winkels waar carnibest hier in de buurt te verkrijgen is)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:06

Hier wordt Kivo petfood ( vlees ) gecombineerd gegeven met brok. Eentje krijgt Hills en de rest dacht ik RC, maar weet ik niet zeker. Heeft nog nooit problemen gegeven, honden zijn prima op gewicht, een of twee krijgen er sperziebonen bij. Ontlastig is super.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:06

Onze Mechelaar is ook zo'n gespierde spijker. Hij is nu eindelijk een beetje op acceptabel gewicht. Hij was ook veel te mager. De heupbotjes en ribjes staken er helemaal uit. Hij krijgt Dog Lovers gold brokken en Energique schijven. We gaan vanaf vandaag overstappen op Kivo, omdat dit voor ons makkelijker te krijgen is. Onze andere honden krijgen ook allemaal Dog Lovers Gold brokken en doen het hier heel goed op.
Onze Mechelaar heeft kennelstress. Zodra hij daar in zit gaat het helemaal mis. Dan blijft hij maar heen en weer lopen. Hij mag best in huis komen, maar zodra we de kamer uit zijn sloopt hij de hele boel.
We trainen heel veel met hem dus hij heeft uitdaging en beweging genoeg, maar schijnbaar is de kussens van het bankstel opeten ook heel leuk om te doen. We speuren ook veel met hem, daar wordt hij echt moe van en hij vindt het heel erg leuk om te doen.