Jeskim schreef:Mijn katten krijgen die injecties ook en ik ben er ook heel erg tevreden over!! Toch een fijn idee dat de rotzakken zich niet meer voort kunnen planten!!
Verder koop ik geen frontline meer, werkt bij mijn katten echt niet. Ik haal altijd spul bij de dierenarts, ook vroeger voor de hond toch de beste middelen.
Ik gebruik nu Effipro tegen de vlooien bij de katten, maar nu ze de programm injecties krijgen heb ik veel minder last van vlooien!
Effipro en frontline hebben precies hetzelfde bestandmiddel. Frontline inruilen voor Effipro heeft dus geen zin
Ik had helaas voor het eerst in jaaaaaaaaren weer te maken met vlooien bij mijn kat, gelukkig geen plaag, maar ze kan er echt niet tegen en heeft nu dus een hele kale plek in haar nek (gelukkig nog geen wondjes). En met dagenlang en meerdere malen per dag kammen haalde ik er toch 'maar' 2 vlooien uit uit alle kambeurten.
Van de week stronghold gehaald bij de dierenarts, maar uiteindelijk gisteren stronghold toch 'ingeruild' voor comfortis, die ga ik over een maand gebruiken dus, na overleg met de dierenarts en hun ervaringen met stronghold tov comfortis. Ik moest toch nog een keer erlangs om nog een extra bus omgevingsspray te halen en nu was de dierenarts er ook die zich even meebemoeide met de discussie 
Op zich heeft mijn da goede ervaringen met beide (stronghold en comfortis) en horen ze inderdaad steeds meer en meer dat frontline niet meer werkt en er waarschijnlijk toch resistentie aan het ontstaan is hoewel er net zoveel onderzoeken zijn die beweren dat er geen resistentie kan ontstaan tegen frontline (vlgs de dierenarts dus).
Mijn keus is nu dus op comfortis gevallen omdat dit echt een nieuw middel is, recentelijk geregistreerd voor diergeneeskundig gebruik in Europa (komt uit de USA, weet niet of het daar ook vrij nieuw is of al jaren in gebruik, iig in de US goede ervaringen), dus de kans op resistentie is zeer klein.
Mijn tweede punt is teken, frontline werkt namelijk zeer goed tegen teken, wat voor mij dan ook de hoofdreden was hiervoor te kiezen ondanks dat ik al veel verhalen hoorde/las over frontline wat niet meer werkte, maar tot nu had mijn kat geen vlooien en teken alleen als het middel uitgewerkt raakte... kon tot op de dag zien wanneer het weer tijd was om te druppelen ivm de teken die ik dan weer vastgezogen aantrof.
Van stronghold is bekend dat het maar (zeer) beperkt tegen teken werkt, van Comfortis is er op dat gebied eigenlijk nog niet veel bekend vandaar mijn keuze om deze uit te proberen boven stronghold, kan erna altijd nog terug.
Verder heb ik Virbac omgevingsspray, de frontline die ik nog heb liggen heb ik nu maar gebruikt voor in de stofzuigerzak, maar haal vandaag denk ik even een vlooienbandje die ik kapotknip voor de zak, aangezien frontline blijkbaar bij 'mijn vlooien' niet meer werkt.
Mijn kat pikt de vlooien trouwens hoogswaarschijnlijk op van de prooidieren die ze buiten vangt (en opeet)