Staffords, vecht en bijthonden of toch maar een imago?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:38

Ze werden getraind om te vechten.
Genen erven en trainen is nogal een verschil. Imago dus.
Van een labrador kun je ook een vechthond maken :')

En de enige honden die trouwens achter mijn paard aan jaagden waren van die kleine mormels. Die 9 van de 10 keer niet opgevoed zijn omdat alles wat ze doen "schattig" is. Heb ze wel eens het halve bos achterna gehad.
In het begin gewacht maar het baasje was nergens te bekennen. t Projectiel bleef maar om ons heen rennen, blaffen en staart trekken. Ja dag moet je maar op je beest letten.
Staffords of andere grote honden (ook doberman en pitbull) nooit last van gehad!! Waren vaak ook netjes aangelijnd of speels aan het blaffen met een wiebelkont in de lucht, en wat heen en weer gespring :Dmaar niet in de buurt durven komen. Van mij mogen ze altijd wel snuffelen en als het dan goed is gaan we weer verder. Word altijd wel op prijs gesteld.
Maar die kleintjes doen altijd stoer hoor pfff. Alleen die bijten wat minder hard dus dat zal wel minder erg zijn ;). Maar als je die traint als vechthond weet je niet wat je ziet denk ik. Haha.

En door je eigen ervaring wordt je mening gevormd dus ik snap koia wel. Alleen vaak is het een bepaald type mens dat zo een hond heeft en ze zeggen niet voor niets dat een hond op zijn baasje gaat lijken. Is ook zo :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:40

De mensen die ik ken met een Stafford gebruiken de hond eerder voor een stoer imago (en met name mannen gebruiken ze nog wel eens als pikverlenger, net zoals bijvoorbeeld een dubbele uitlaat onder je opgepimpte golfje.. stoer hoor, grote jongen..) dan omdat het nou eenmaal zo'n leuke gezinshond is. Ik snap ook niet waarom je überhaupt een hond neemt waarvan de oorspong is om te vechten. Dat blijft deels altijd in de genen. Wat ik ook zo bizar vind is dat je juist van deze honden altijd foto's te zien krijgt van een baby er bovenop of een klein kind bij de hond in de mand ofzo.. Om te bewijzen dat ze wél vriendelijk en betrouwbaar zijn? En dan is het wachten op het moment dat de hond wel een keer van zich afbijt -want welke hond zit daar nou op te wachten- en je dan reacties krijgt als 'dat doet hij anders nooit!'
Hoe goed ze ook zijn opgevoed en hoe lief sommige ook zijn, ik blijf ze onbetrouwbaar vinden. Geldt overigens ook voor rottweilers. Teveel nare ervaringen mee. Brr.

Vrouw2014

Re: Staffords, vecht en bijthonden of toch maar een imago?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:42

Geen een hond is te vertrouwen, blijven tenslotte beesten. Je weet nooit wat ze denken of doen, ongeacht de opvoeding.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:46

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik deze honden liever niet tegen kom, maar ook de baasjes niet.
Misschien scheer ik te veel over 1 kam (weet dat er zeker ook uitzonderingen zijn)

Maar als dit type hond bijt dan zijn de gevolgen vaak ook heftiger.
Maar dat geldt ook voor menig (zeg dus niet alle) Herders, bouvier,rottweiler, dobermann ed.
Hoewel vrienden van ons een dober hebben die ook super lief is en onze golden is hem echt de baas hoor! Terwijl deze zelfde dober bij andere honden echt een draak is.

Maar zo zijn er meer misverstanden over honden.

Wij hebben zelf een golden, ik hou van honden met een hoog knuffel gehalte (ja ik weet voor veel mensen hebben bulls en doggen ook een hoog knuffel gehalte ).
Van onze super brave golden wordt altijd gezegd, ja maar die zijn al lief uit zichzelf!

Ja an me hoelala ! In een golden moet je net zoveel instoppen tijds de puppy tijd als elke andere hond, ok ze hebben net als veel retriever soorten een grote will to please , maar ook dat gaat niet voor elke hond op .

En als je kijkt in de top 10 van bijtincidenten dan staat de golden best hoog in het lijstje, er zijn er dan ook wel veel van in verhouding tot andere rassen.

Maar ik vind het aantal bulls wel toenemen en de meeste baasjes die hier bij horen........tja ik weet het niet, lastig!
Laatst bijgewerkt door Hubbels op 07-08-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:46

Vrouw2014 schreef:
Geen een hond is te vertrouwen, blijven tenslotte beesten. Je weet nooit wat ze denken of doen, ongeacht de opvoeding.

Helemaal mee eens! Het 'banketstaaf' alleen van honden met als oorsprong vechten, is dat deze 1. vaak aangeschaft worden door mensen die ze niet op kunnen voeden en 2. als ze aanvallen ben je flink de sjaak.
En of dat nou toeval is of niet, ik zie echt vaker 'vechthonden' die agressie vertonen dan andere honden.
Wel met name hondagressie, dus gericht op hond en niet op mens maar toch..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:51

Vrouw2014 schreef:

Tot op zekere hoogte is dit waar, daarom sta ik dan ook liever naast een Yorkshire dan een Stafford. Als de Yorkshire niet te vertrouwen is en hij bijt, dan doet het zeer. Als de Stafford niet te vertrouwen is, dan heb je een gróooooooot probleem.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:52

Tuurlijk zijn er een heleboel mensen die roepen "mijn hond is de liefste en doet nooit wat etc" en daar geloof ik dus echt al nooit in.
zelfs al roept iemand als hun hond los loopt over een fiets labrador dat hij niks doet, vertrouw ik dat niet.
maakt niet uit welke soort hond iemand heeft...
Het gaat in het geval van dieren puur om zelf leider te zijn en boven je dieren te staan en ze te corrigeren als zo'n dier iets fout doet.
dat begint niet bij de eerste keer bijten, dat begint bij al de eerste keer kijken naar!

En dan heb je bij de dieren die 'origineel' gefokt zijn op instinkt zoals jacht etc. Juist daar als mens de persoonlijkheid nodig die krachtig staat en op tijd reageert en dit instinkt als groepsleider onderdrukt!
Geen enkele wolf of wat dan ook zou een dier pakken zonder de de groepsleider hier goedkeuring van heeft, maar dan moet je als mens wel zelf zo krachtig zijn om dit je dier aan te kunnen leren en kennis van honden en hun gedrag hebben.

Wat is de grootste fout?
mensen overschatten hun kunnen, vinden het stoer etc. en schaffen wel een dier aan waarvan ze eigenlijk al weten dat zij nooit leider over kunnen zijn.
DAAR gaat het fout.
Ben jij zo mak als een lammetje en kun je nog niet eens een labrador aan? neem er geen?
ben je wel zo krachtig om een jachthond te nemen, er zelfs mee te gaan jagen en thuis of tijdens het uitlaten wel de grens te leggen? Dan ben jij een hond waardig met dit soort instincten :j

Alleen veel mensen denken dat iedereen zomaar een hond kan nemen en hebben niet eens enig gevoel van leiderschap....niet iedereen is weggelegd voor een hond etc.
en inderdaad de krachtigere rassen zullen ook door striktere mensen gehouden moeten worden.

En dat gaat bij de stafford zovaak mis, iedereen denkt dat ze zo'n dier wel aankunnen... :(

Wij doen zelf nog jagen in de Eiffel en hebben dus jachthonden,
ze reageren tijdens de jacht ook nooit vanuit zich zelf en vragen (dan wel in hondentaal) altijd om toestemming of zij iets mogen oppakken, aanvallen, terugbrengen of wat dan ook...
Als zij achterom kijken voor toestemming en ze krijgen een nee, zullen ze dit ook NOOIT doen...

Thuis of tijdens de wandeling gebeurd het mij nooit dat ze ergens fel op reageren,
toen ze kleiner waren en ik zag kleine tekenen van reactie ergens op (zoals op een eekhoorn, kat of andere hond) corrigeerde wij dit meteen.
Nu halen onze honden het niet eens in hun hoofd om zonder toestemming op een andere hond af te lopen en gaan ze altijd netjes liggen als ze een dier zien aankomen, pas als ik zeg 'je mag door' staan ze op en lopen ze voorbij...

Mensen zien zich vaak altijd sterk en krachtig in en denken dat ze een hond precies begrijpen..
maar hier zit behalve een krachtige persoonlijkheid, doorzettingsvermogen vanuit jezelf etc. in, ook een enorm stuk kennis...
Kennis die ik bijvoorbeeld geleerd heb van mensen die ook jagen met honden etc.

(nu als de honden niet meegaan op jacht, dan worden ze ook altijd nog gestimuleerd tot actief bezig zijn.. zo doen we werken met de flirtpole etc. en ook daar is het streng in, als wij zeggen je mag hem niet aanraken als hij beweegt, dan mag het ook niet!)

Het is een kwestie van kan jij als baas zo'n dier aan ja/nee?
en een kwestie van het dier niet zien als een stoere accessoire , maar als een dier met instincten.
Werk je niet meer met deze instincten? laat zo'n ras dan lekker achterwegen en neem iets wat gemaakt is om lekker op bank te liggen en af en toe een rondje mee om te gaan :)

zo voorkom je een heleboel problemen voor je hond, jezelf en je mede mens en dier :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:53

caboclo schreef:
in 1 woord liefste dieren ooit

wij hebben er 2 vader en dochter (zwart/wit oog is de reu)
en gaat super goed met zoontje van nu 2¾
teefje is opgegroeit met zoontje lief en de reu

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(teefje wijk geen meter bij zoontje lief vandaan)

Voor kinderen en mensen zijn t inderdaad lieve honden , Maar hond sociaal? No way

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:54

ZoZenn schreef:
Vrouw2014 schreef:

Tot op zekere hoogte is dit waar, daarom sta ik dan ook liever naast een Yorkshire dan een Stafford. Als de Yorkshire niet te vertrouwen is en hij bijt, dan doet het zeer. Als de Stafford niet te vertrouwen is, dan heb je een gróooooooot probleem.

_/-\o_

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 15:55

KingYasFenn schreef:
Tuurlijk zijn er een heleboel mensen die roepen "mijn hond is de liefste en doet nooit wat etc" en daar geloof ik dus echt al nooit in.
zelfs al roept iemand als hun hond los loopt over een fiets labrador dat hij niks doet, vertrouw ik dat niet.
maakt niet uit welke soort hond iemand heeft...
Het gaat in het geval van dieren puur om zelf leider te zijn en boven je dieren te staan en ze te corrigeren als zo'n dier iets fout doet.
dat begint niet bij de eerste keer bijten, dat begint bij al de eerste keer kijken naar!

En dan heb je bij de dieren die 'origineel' gefokt zijn op instinkt zoals jacht etc. Juist daar als mens de persoonlijkheid nodig die krachtig staat en op tijd reageert en dit instinkt als groepsleider onderdrukt!
Geen enkele wolf of wat dan ook zou een dier pakken zonder de de groepsleider hier goedkeuring van heeft, maar dan moet je als mens wel zelf zo krachtig zijn om dit je dier aan te kunnen leren en kennis van honden en hun gedrag hebben.

Wat is de grootste fout?
mensen overschatten hun kunnen, vinden het stoer etc. en schaffen wel een dier aan waarvan ze eigenlijk al weten dat zij nooit leider over kunnen zijn.
DAAR gaat het fout.
Ben jij zo mak als een lammetje en kun je nog niet eens een labrador aan? neem er geen?
ben je wel zo krachtig om een jachthond te nemen, er zelfs mee te gaan jagen en thuis of tijdens het uitlaten wel de grens te leggen? Dan ben jij een hond waardig met dit soort instincten :j

Alleen veel mensen denken dat iedereen zomaar een hond kan nemen en hebben niet eens enig gevoel van leiderschap....niet iedereen is weggelegd voor een hond etc.
en inderdaad de krachtigere rassen zullen ook door striktere mensen gehouden moeten worden.

En dat gaat bij de stafford zovaak mis, iedereen denkt dat ze zo'n dier wel aankunnen... :(

Wij doen zelf nog jagen in de Eiffel en hebben dus jachthonden,
ze reageren tijdens de jacht ook nooit vanuit zich zelf en vragen (dan wel in hondentaal) altijd om toestemming of zij iets mogen oppakken, aanvallen, terugbrengen of wat dan ook...
Als zij achterom kijken voor toestemming en ze krijgen een nee, zullen ze dit ook NOOIT doen...

Thuis of tijdens de wandeling gebeurd het mij nooit dat ze ergens fel op reageren,
toen ze kleiner waren en ik zag kleine tekenen van reactie ergens op (zoals op een eekhoorn, kat of andere hond) corrigeerde wij dit meteen.
Nu halen onze honden het niet eens in hun hoofd om zonder toestemming op een andere hond af te lopen en gaan ze altijd netjes liggen als ze een dier zien aankomen, pas als ik zeg 'je mag door' staan ze op en lopen ze voorbij...

Mensen zien zich vaak altijd sterk en krachtig in en denken dat ze een hond precies begrijpen..
maar hier zit behalve een krachtige persoonlijkheid, doorzettingsvermogen vanuit jezelf etc. in, ook een enorm stuk kennis...
Kennis die ik bijvoorbeeld geleerd heb van mensen die ook jagen met honden etc.

(nu als de honden niet meegaan op jacht, dan worden ze ook altijd nog gestimuleerd tot actief bezig zijn.. zo doen we werken met de flirtpole etc. en ook daar is het streng in, als wij zeggen je mag hem niet aanraken als hij beweegt, dan mag het ook niet!)

Het is een kwestie van kan jij als baas zo'n dier aan ja/nee?
en een kwestie van het dier niet zien als een stoere accessoire , maar als een dier met instincten.
Werk je niet meer met deze instincten? laat zo'n ras dan lekker achterwegen en neem iets wat gemaakt is om lekker op bank te liggen en af en toe een rondje mee om te gaan :)

zo voorkom je een heleboel problemen voor je hond, jezelf en je mede mens en dier :)

_/-\o_

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:58

KarinLF schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik deze honden liever niet tegen kom, maar ook de baasjes niet.
Misschien scheer ik te veel over 1 kam (weet dat er zeker ook uitzonderingen zijn)

Maar als dit type hond bijt dan zijn de gevolgen vaak ook heftiger.
Maar dat geldt ook voor menig (zeg dus niet alle) Herders, bouvier,rottweiler, dobermann ed.
Hoewel vrienden van ons een dober hebben die ook super lief is en onze golden is hem echt de baas hoor! Terwijl deze zelfde dober bij andere honden echt een draak is.

Maar zo zijn er meer misverstanden over honden.

Wij hebben zelf een golden, ik hou van honden met een hoog knuffel gehalte (ja ik weet voor veel mensen hebben bulls en doggen ook een hoog knuffel gehalte ).
Van onze super brave golden wordt altijd gezegd, ja maar die zijn al lief uit zichzelf!

Ja an me hoelala ! In een golden moet je net zoveel instoppen tijds de puppy tijd als elke andere hond, ok ze hebben net als veel retriever soorten een grote will to please , maar ook dat gaat niet voor elke hond op .

En als je kijkt in de top 10 van bijtincidenten dan staat de golden best hoog in het lijstje, er zijn er dan ook wel veel van in verhouding tot andere rassen.

Maar ik vind het aantal bulls wel toenemen en de meeste baasjes die hier bij horen........tja ik weet het niet, lastig!

De Labrador staat op nummer 1 qua bijt incidenten en weet je hoe dat komt volgens mij ?

Heel veel mensen met kleine kinderen nemen een Labje want het zijn zulke schatten van honden echte lobbesen
Dat klopt ook wel Maarr als kindlief eenmaal aan oren gaat hangen en in ogen gaat prikken en de hond meerdere malen pijn doe ,,Dan kan die wel eens bijten ja Maar de fout van de hond ? Nee de ouders moeten niet alleen de hond maar ook hun kind opvoeden

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:59

Begrijp me niet verkeerd, ik zou veel kiver een Stafford hebben dan een Golden Rettiever... ik vind een Stafford dan veel leuker. Maar je kunt niet ontkennen waarvoor honden gefokt zijn en dit nemen ze wel mee. Zo zegt mijn vriendin dat als je maar nooit met een bal speelt, een herder het vanzelf niets aan vindt... nee dat is dus niet waar. Een hond met een grote dosis werklust heeft dat van nature.
ts jij begint over windhonden, deze honden "snappen" vaak. Dit komt omdat het zichtjagers zijn. Zo heeft elke hond van oorsprong een doel en zie je dit nog terug in de aanleg. Natuurlijk kun je dit beïnvloeden door opvoeding. Maar de aanleg is er in meer of mindere mate.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:01

Heb hier een Labje van 11,5 jaar die echt werkelijk met alles en iedereen kan ,Kinderen hond groot of klein
Doet er een hond lelijk tegen haar draait ze haar eigen om en gaat ze weg

Maar toch laat ik haar nooit maar dan ook nooit bij een Stafford Pitt of andere dog achtige

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:03

@yentl2010

Ik herken je...
ik heb een keer in mijn leven gehad dat mijn hond een kind gebeten heeft. Waarom?

Mijn hond staat in de beek met zijn kop onder water en een kindje pakt hem vol bij zijn staart. uit pure reflex komt mijn hond met zijn kop bovenwater en hapt..
Vervolgens een enorme boze ouder die vond dat dit niet kon.
Werkelijk werkelijk,
jij moet je kinderen aanleren dat als een je een dier gaat aanraken zonder dat hij het zelf kan zien zich zal schrikken en vervolgens afweert -.-
Wie zegt nou niet stop tegen een kind als het de staart van een hond probeert te pakken die met zijn kop onder water staat!!
en dan roepen, ja die lelijke poedersuiker honden van jou!!
wij hebben tenminste een lieve hond voor onze kinderen, blijf weg hier uit dit park!!

zoals mijn verhaaltje hier boven,
iedereen is in zijn recht om over een hond na te denken..
maar iedereen zal wel eerst een enorme zelfreflectie moeten hebben wil deze inzien wat voor hond qua doen en laten en instincten bij je past en of een hond überhaupt wel bij je past, heb je enig leiderschap in je?
De een is makkelijk in het dagelijks leven als een andere hond.
kies je hond op waar je hem voor 'wilt gebruiken' en niet om enig andere reden...
Als je het instinct in zo'n dier toch niet gaat gebruiken, koop ze niet ;)

Wil je een stafford om andere redenen dan waar ze origineel voor gefokt zijn? stap af van je debiele idee!

Nederlanders zijn over het algemeen overmoedig en dat is het probleem met bijtende rassen hier in Nederland.. ze kiezen een dier wat te hoog gegrepen is voor hun of een dier met instincten waar ze toch nooit wat mee doen, puur om het kleurtje of het uiterlijk...zonde, er moet meer gekeken worden naar de kwaliteiten van de dieren ipv anderen eigenschappen.. je kiest je paard toch ook op wat je ermee wil bereiken en niet omdat het toevallig een witte is...? (tenminste dat mag ik toch hopen, dat niemand meer zo denkt)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-08-14 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:06

Fosco schreef:
Hallo Allemaal!

Ik werk nu ongeveer 6 jaar fanatiek met honden. Ben hulpinstucteur geweest op een Martin Gaus hondenschool. Krijg op school les over rassen, fokken en gedrag van honden. Heb stage gelopen bij Jeroen Oomen de hondencoach van Kynologisch Nederland (komt per februari op tv met zijn eigen tv programma over probleemhonden). En ik durf hiermee best te zeggen dat ik een behoorlijke kennis heb van honden en trainen.

Ik heb in deze periode met veel probleemhonden gewerkt en deze ook weer de goede kant op geholpen. Echter heb ik tussen deze probleemhonden zelden een keer een stafford gezien. Of dit nu is omdat ze daadwerkelijk zo ontzettend lief zijn of omdat de eigenaren er het nut niet van inzien om ermee te gaan trainen in het geval van een probleem weet ik niet. Maar ook op straat zie ik zelden agressieve staffords. Mijn ervaring met deze honden is dan ook tot nog toe altijd positief geweest.

Toch weet ik dat ongeveer half Nederland liever een blokje omloopt bij het tegenkomen van staffords. En niet alleen staffords, ook pitbuls en bulldoggen zijn vaak niet zo geliefd.

Op dit moment heb ik twee staffords op logé. Ze zijn nu twee dagen bij mij en ik wou dit toch graag even van mij afschrijven. Het zijn twee onwijs lieve honden maar opvoeding hebben ze geloof ik niet echt gehad. Als je ze vraagt om te gaan liggen vertonen ze een hoop oversprong gedrag en ze begrijpen echt niet wat je bedoelt. Ze kunnen het wel maar het staat gewoon niet onder commando. Ze kunnen wel los maar trokken altijd erg aan de lijn. Ik vind dit zelf niet prettig en ben hier dan ook meteen mee aan de slag gegaan. Een soort duo training met de honden.

Op dit moment (twee dagen later) lopen ze keurig mee en kijken ze mij beide continu aan. Als ik stop weten ze dat ze moeten gaan zitten en ze krijgen dan ook een lekkere beloning. Gisteren was ik hier hard mee aan het trainen op straat en ik kreeg van verschillende mensen complimenten dat het mooie honden waren. Even later stopte ik en wachte ik tot ze gingen zitten om ze vervolgens te belonen. Aan de overkant fietste er een man voorbij die vrij hard riep; Goed bezig! en zijn duim naar mij opstak. Dat gaf een fijn gevoel en ik vervolgde mijn route. `s avonds tijdens de wandeling ook wat complimenten van voorbijgangers gehad. Vanochtend was ik weer flink aan het trainen en de honden doen het werkelijkwaar super! ik stopte voor ik de straat ging oversteken en naast mij stond een automobilist die af wou slaan te wachten op zijn beurt. Toen ik stopte keken de honden direct naar mij en gingen meteen zitten. De automobilist tikte op zijn raam en stak zijn duim op en maakte daarbij een knikkend gebaar. En even later ook weer een andere voorbijganger die mij aansprak op hoe goed ze meeliepen.

Dit heeft mij natuurlijk meteen aan het denken gezet waarom mensen dit zo doen. Ik bedoel, als ik zo met een golden retriever over straat loop dan krijg ik echt niet zoveel complimenten naar mijn hoofd gegooid. Zou dit echt zijn omdat de stafford nog zo`n verkeerd beeld heeft bij mensen?

Ik zou hier graag jullie mening over horen :) Is het normaal dat ik hier complimenten over hoor te krijgen omdat ik dit doe met Staffords. En wat vinden jullie van staffords in het algemeen, hebben ze volgens jullie ook nog het vecht en bijthonden imago?

[ Afbeelding ]

Ik train overigens met positieve bekrachtiging. Goed gedrag wordt beloont met een click en lekkers, en verkeerd gedrag wordt genegeerd. Ze reageren hier super goed op dus ik ben benieuwd hoe ze er over een paar dagen bijlopen!

Die lijken wel heel erg op degene die tot voor kort in de straat woonden... maar dat zal wel toeval zijn. Is die kleine een teef?
Die waren wel altijd erg vriendelijk,maar zag ze nooit los.
Mijn hond(je) is wel een keer gepakt door een stafford,gebeurde volledig uit het niets. Ben wel altijd voorzichtig.
Kennis heeft nu een stafford pup, maar die blijft voortdurend de grens van mijn hond opzoeken, heeft dus totaal geen respect voor haar.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:08

KingYasFenn schreef:
@yentl2010

Ik herken je...
ik heb een keer in mijn leven gehad dat mijn hond een kind gebeten heeft. Waarom?

Mijn hond staat in de beek met zijn kop onder water en een kindje pakt hem vol bij zijn staart. uit pure reflex komt mijn hond met zijn kop bovenwater en hapt..
Vervolgens een enorme boze ouder die vond dat dit niet kon.
Werkelijk werkelijk,
jij moet je kinderen aanleren dat als een je een dier gaat aanraken zonder dat hij het zelf kan zien zich zal schrikken en vervolgens afweert -.-
Wie zegt nou niet stop tegen een kind als het de staart van een hond probeert te pakken die met zijn kop onder water staat!!
en dan roepen, ja die lelijke poedersuiker honden van jou!!
wij hebben tenminste een lieve hond voor onze kinderen, blijf weg hier uit dit park!!

Is niet de fout van jou hond maar die ouders moeten inderdaad hun kind zo wie zo leren dat ze niet elke hond aan kunnen raken

Had vroeger ook zo,n buurvrouw die het leuk vond om met haar dochter van 3 af en toe eens op de koffie te komen
Luna was toen 2 jaar leuk Luna moest van mij altijd gaan zitten of liggen als dat meisje kwam ,Want Labjes zijn lomp
Luna lag lekker onder de salontafel en dat kind maar met haar voeten heen en weer naar der kop
Moeders zei er niks van ,,dan ik maar met me grote waffel ,,Wil je dat Luna bijt Nee? stop daar dan mee
Toen kon mams wel reageren dat mag je niet doen hoor

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:09

Mijn staff is voor mens en kind de allerliefste.... Andere dieren ziet ze liever voor dood. Andere honden, katten, vogels enzovoorts. Ik weet dat dit bij de mijne is gekomen door niet genoeg socialisatie als pup zijnde en niet genoeg consequent zijn van mijn kant uit. Mijn guppie is ondertussen 6 en heb er nog steeds buiten de deur mijn handen vol aan. ;) Dit heb ik helaas aan mezelf te danken, dus ik mag zelf ook 100x zo hard trainen om dit eruit te krijgen. Op vreemd terrein gaat het makkelijker, omdat ik daar direct de grens aan geef. Tot hier en niet verder! Thuis is dit lastig, maar dit ligt aan mij en niet aan mijn hond.

Mijn hond vertoond dit 'agressieve'/'onzekere' gedrag door mij! Hier ben ik mij gelukkig bewust van en doe dus ook mijn best dit beter te krijgen!

Die van mij kijkt altijd veel te vrolijk en komt ook veel te graag op schoot voor kusjes en knuffels.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:12

Mijn staff is voor mens en kind de allerliefste.... Andere dieren ziet ze liever voor dood. Andere honden, katten, vogels enzovoorts. Ik weet dat dit bij de mijne is gekomen door niet genoeg socialisatie als pup zijnde en niet genoeg consequent zijn van mijn kant uit. Mijn guppie is ondertussen 6 en heb er nog steeds buiten de deur mijn handen vol aan. ;) Dit heb ik helaas aan mezelf te danken, dus ik mag zelf ook 100x zo hard trainen om dit eruit te krijgen. Op vreemd terrein gaat het makkelijker, omdat ik daar direct de grens aan geef. Tot hier en niet verder! Thuis is dit lastig, maar dit ligt aan mij en niet aan mijn hond.

Mijn hond vertoond dit 'agressieve'/'onzekere' gedrag door mij! Hier ben ik mij gelukkig bewust van en doe dus ook mijn best dit beter te krijgen!

Die van mij kijkt altijd veel te vrolijk en komt ook veel te graag op schoot voor kusjes en knuffels.

Afbeelding

De linkse is mijn stafford Zenna. De rechter is one Cane Corso x Mastino :)

Heeft ons trouwens 3 maanden gekost ongeveer om haar met deze Cane Corso te laten huizen!
Uren samen wandelen, samen naar binnen, samen naar buiten. Beide gemuilkorfd en zo stukje bij beetje bij elkaar gelaten! Als wij nu weg zijn overdag liggen ze apart.. Omdat ze veel spelen samen en dat gaat hard tegen hard!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:15

loez schreef:

Maar te hopen dat die nooit los breekt of dat z,n riem klapt
Brr eng idee hoor als die alleen maar voor de Kill gaat

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:17

@ Loez

Citaat:
Mijn hond vertoond dit 'agressieve'/'onzekere' gedrag door mij!

Dit is wat ik dus bedoel, zelf niet strikt genoeg kunnen zijn om o.a. de instincten in bedwang te houden..
doe je wel wat met hun instincten, of laat je ze maar gewoon lekker?
Juist net dingen gaan doen waar ze hun instincten gebruiken en ze daar motiveren tot...
en in het dagelijks leven deze dingen afstraffen hebben ze nodig.
zo krijg je leiderschap ;)
zou het overigens zonde vinden als je dat niet doet..waar heb je anders dit ras op gebaseerd voor aankoop...?
dat is dus mijn belangrijkste vraag, waarom kocht je dan überhaupt zo'n ras..
(gebruik de flirtpole eens als basis.. leer je ze daar op afreageren en leer je ze meteen dat afblijven ook echt afblijven is)

Gelukkig ben je eerlijk en heb je de zelfkennis dat dit dus aan jou ligt i.p.v. de hond, dat doet mij goed
en nu maar hopen dat jij jezelf, je hond, mede mens en mede dier niet hierdoor de problemen in helpt :(
en ga alsjeblieft wel hulp zoeken als je deze zelfreflectie dus al hebt...
90% van de stafford etc. houders zijn nog te zwak om in te zien dat het aan hunzelf ligt en lopen er maar gewoon mee door, EN DAN komt het probleem en de hond naar boven waar iedereen zo bang voor is..
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-08-14 16:20, in het totaal 3 keer bewerkt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:17

loez schreef:

[ Afbeelding ]

De linkse is mijn stafford Zenna. De rechter is one Cane Corso x Mastino :)

Heeft ons trouwens 3 maanden gekost ongeveer om haar met deze Cane Corso te laten huizen!
Uren samen wandelen, samen naar binnen, samen naar buiten. Beide gemuilkorfd en zo stukje bij beetje bij elkaar gelaten! Als wij nu weg zijn overdag liggen ze apart.. Omdat ze veel spelen samen en dat gaat hard tegen hard!

leuk he om zo honden te hebben ?

Ja sorry hoor als ik zo reageer ik heb ook 2 honden een lab en een chi dat chi,tje is een kreng
Maar die 2 zijn toch echt samen los door het hele huis hoor
Nooit dat ik me honden apart weg stopt ,

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:19

Train intensief met haar en ik zal ook nooit zomaar een hond passeren. Daarbij train ik met haar ook met een Teletac en dit is tot nu toe de beste en voor ons beide het ideaalste trainingsgebeuren! Hierdoor krijg ik meer vertrouwen en zekerheid waardoor ik dat naar haar ook uitstraal! Hiermee gaat het stukken beter!

Hiermee leren we beide andere honden in alle rust te passeren. Hierna kunnen we dit gaan afbouwen om dit ook zonder Teletac te kunnen! Thuis heeft dat meer tijd nodig dan op vreemd terrein!

Zoals ik al zei door mezelf. Te lief en niet consequent genoeg.

Ik was 18 toen ik haar kreeg en stond uit mezelf al niet heel stevig in mijn schoenen. Foute keus!

Daar ben ik me nu van bewust dus doe ook extra mijn best om te zorgen dat we dit kunnen!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:21

loez schreef:
Train intensief met haar en ik zal ook nooit zomaar een hond passeren. Daarbij train ik met haar ook met een Teletac en dit is tot nu toe de beste en voor ons beide het ideaalste trainingsgebeuren! Hierdoor krijg ik meer vertrouwen en zekerheid waardoor ik dat naar haar ook uitstraal! Hiermee gaat het stukken beter!

Hiermee leren we beide andere honden in alle rust te passeren. Hierna kunnen we dit gaan afbouwen om dit ook zonder Teletac te kunnen! Thuis heeft dat meer tijd nodig dan op vreemd terrein!

Zoals ik al zei door mezelf. Te lief en niet consequent genoeg.

Ik was 18 toen ik haar kreeg en stond uit mezelf al niet heel stevig in mijn schoenen. Foute keus!

Daar ben ik me nu van bewust dus doe ook extra mijn best om te zorgen dat we dit kunnen!

gelukkig :j
hopelijk zijn jullie snel een goede 'groep' :j

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:24

Koia schreef:
Je kan niet alles op opvoeding afschuiven. Bepaalde rassen zijn nou eenmaal ooit gefokt met bepaalde doeleinden voor ogen en dat kan je er gewoon nooit helemaal uit trainen.

Dat is zo, maar opvoeding kan een hele hoop doen.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:29

ik heb zelf ook een stafford sinds 1,5 jaar, ze komt bij een hobbyfokker vandaan waar ze eigenlijk niet veel deden met de honden. ze vonden het eng om over straat te gaan met de honden vanwege het imago van de honden en omdat ze niet goed met andere honden konden. wij zijn het daar niet mee eens en laten haar altijd uit op straat en gaan lekker met haar naar het bos. toen we haar kregen moest ze niks weten van water. als het regent wil ze niet eens uit. nu is ze dol op water! ze zwemt zelfs onderwater om haar speeltje te pakken :)) wat we er helaas nog steeds niet uit krijgen is hoe ze op andere honden reageert. het gaat al echt veel beter maar ze kan absoluut niet los met andere honden in de buurt. verder laten we haar wel los lopen in het bos als er niemand in de buurt is. dan luistert ze super. (ze is nu 9 jaar oud.)