Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kostolany schreef:Ik denk dat je juist niet perse op rassen moet zoeken:) HEt gaat toch meer om dat de hond gelukkig is in jullie gezin en op een flat kan leven? En karakter is dan het belangrijkste. En zelfs binnen de rassen zit een enorm verschil in omgang met kinderen of niet. En hoe ze mee doen. Denk dat je eerder moet kijken hoe ze daarop reageren. Dan dat ik zou kijken naar rassen...elk ras heef twel eigenschappen maar zoals bij elke fok heeft ook elk ras zijn rommel:0 Dus meer zoeken op als je de hond bezoekt of het sociaal is al en makkelijk rustig houdt op grote flat.
Wij hebben een boxer en is echt super schattig voor onze 2 kleine jongens van 3 en 1 jaar. Oke zijn staart is iets wat hard maar daar wende onze kinderen snel aan om te ontwijken. En soms wat lomp maar ookd at vinden de kinderen snel uit. De hond zelf is goud waard want kinderen maken weleens een foutje. Maar ik ken ook een boxer die daar veel minder vriendelijk in is:) En toch zelfde ras. Dus moet gewoon aansluiten:)
En denk dat het veel zit in de tijd die hebt om de hond te laten wennen, veel te laten lopen. Want elke hond heeft beweging nodig ook de kleintjes om stoom af te blazen. Geef ze ook hun eigen ruimte in huis waar ze rust vinden als ze even geen zin hebben in kinderen;) Bij ons is dat de mand als hij ligt te slapen mogen de kinderen er niet komen. Niet dat hij iets doet;) Maar hij moet ook zijn kans krijgen om geen kind om zich heen te hebben. Zelfde met eten. Je kan zijn bak zo weg halen maar..wij laten hem gewoon rustig eten en dan is het voor de kinderen niet er naar toe of duwen. Hij doet niets..maar zoek het niet op. En dat geldt wel voor elk ras.
Woonde eerst midden in de stad en dan ging hij mee met uitlaat service als wij werkte om energie af te stomen met andere honden. En liepen we zelfs ook nog zeker 3 behoorlijke rondjes voor en na het werk. Zodat de hond geen energie bom kan worden omdat je ze genoeg kans geeft stoom af te blazen:0
Onze boxer was in het begin ook heel druk en was al 1 jaar voor hij bij ons kwam en was dumper bij gezin omdat ze hem te druk vonden. Maar ja kwam maar 1x per dag goed buiten;) Tja...dan vraag je om problemen bij zn grote hond. Nu is hij 10 jaar en ligt hij wat vaker gewoon te slapen ergens. In huis onwijs rustig altijd al als hij maar kans genoeg had beweging te krijgen tussendoor;) Geen probleem. Kwijlen niet gehad omdat we hem alleen eten in zijn bak gaven e niet aan tafel mocht zitten erbij:0
JE kan veel als je maar goed let op voorteken van elk ras wat je kiest hoe ze serieus kwa karakter zijn. Of neem toch een iets oudere hond waar karakter al meer zichtbaar is zoals bij ons toen. Er zat geen kwaad in alleen veel energie. Dus wandelen en dan had je er in huis geen kind aan:0 EN voor kidneren super lief maar dat is ook stukje gewenning.
Beagel leuke honden maar erg eigen willetje;) Leuk voor kinderen en heel vriendelijk maar ook veel energie en lopen makkelijk weg;)
) en zijn een perfecte maat, terwijl je ze ook nog in echt klein tot vrij groot (halverwege dijbeen hoogte) kunt vinden. 
) [***] schreef:Wij hebben al een jaar of 10 een ruwhaarteckel. Toen we hem kregen hebben we uit het nestje één van de minder dominante reutjes gekozen. Ik was toendertijds 8, m'n zusjes 4 en 2. Max is echt een goedzak, hij vindt bijna alles wat je doet helemaal prima, daardoor is het ook altijd goed gegaan met mij en m'n zusjes erbij. Hij luistert ook goed en loopt eigenlijk altijd los. Ook is 'ie niet zo groot, maar gelukkig ook niet zo'n kleine keffer. En hij verhaart nauwelijks, op 2x per jaar plukken na heb je geen onderhoud aan de vacht.
Let wel, dit karakter geld lang niet voor alle teckels, in ieder geval glad- en langhaarteckels zijn al een stuk feller en ook veel ruwhaarteckels kunnen fel zijn. Aan een (standaard, ik heb geen ervaring met dwerg en kaninchen) ruwhaarteckel kan je dus een perfecte gezinshond hebben, maar je hebt ook teckels die niet geschikt zijn om in een gezin te leven.
Renee_S schreef:Kun je niet voor een kleiner gefokte labrador kijken ? Is de eerste gezins hond die in me op komt, ken er meerdere in mn omgeving en nog nooit iets negatiefs over gehoord. En een vriendin van mij heeft een vrij kleine. Ik denk dat er beagles rondlopen die groter zijn

banditlove schreef:Miss prazsky krysarik?
En zelf ben ik er ook geen fan van.
) dan gaat ze heel dramatisch op de grond zitten en onze hond komt direct bij haar en ploft bij haar neer. Ze steekt dan haar neus in zijn vacht (superzacht!) en gaat heel overdreven met hem knuffelen. En heerlijk dat de hond het vindt, hij geeft dan echt even zo'n zucht van voldoening haha.