buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:29

Niks doen. Dit jaar is die hond blijkbaar iets meer van slag door de afwezigheid, maar zijn dagelijkse leven zal er niet heel anders uitzien. Waarschijnlijk staat zijn mand, voer en water gewoon in de schuur en overnacht hij normaal gesproken ook niet binnenshuis. Met een beetje geluk is het geluid 's nachts gauw weer afgelopen.

Hebben andere buren er ook last van? Als er 100 m tussen de huizen zit horen andere mensen die wat vaster slapen het misschien niet eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:37

Letsdunit schreef:
Wat een onzin die hond stikt echt niet in dat bot hoor, wat denk je dat hij op die boerderij allemaal vreet dat zijn echt niet alleen zijn brokjes hoor. Met een beetje geluk is hij vanavond lekker aan het kluiven en kun je rustig slapen.

hier een jack die gewend was botten te krijgen en die toch met een rotvaart naar de DA gereden is omdat ze erin aan het stikken was, waren net op tijd. Het is niet zomaar dat je een hond in wezen niet alleen mag laten met een bot.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:40

Hahahaha ik hb vorige week topic geopend over mn buurman die laat had van mn hond en kwam klagen hahahaha ik kreeg de volle laag dat ik dat op moeat lossen enz en mn hond geen6 uur per dag buiten mocht laten hahaha en dan zie ik de reacties hier hah hallooo mensen waar waren julkie in mijn topic!

Ts erg vervelend, heb niet zo zeer tips, hoop dat je aan je rust komt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:42

malih schreef:
Euh naar t asiel brengen! Zijn die mensen nou helemaal mal... op vakantie gaan en de hond thuis laten. Arm arm beest

Dat is wat ik zou doen.

Zijn ze helemaal van de zotte, arm dier!
Kan ie wel aan voldoende drinken komen? behalve dat ie zelf zijn brokjes kan pakken (wat ik ook niet normaal vind hoor).

Ayasha
Blogger

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:43

Dus jij wil de hond in wezen jatten (want hij zit op hun erf) en naar het asiel doen?
Er lopen toch vreemde mensen rond op de wereld. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:44

Bon_charmeur schreef:
Hahahaha ik hb vorige week topic geopend over mn buurman die laat had van mn hond en kwam klagen hahahaha ik kreeg de volle laag dat ik dat op moeat lossen enz en mn hond geen6 uur per dag buiten mocht laten hahaha en dan zie ik de reacties hier hah hallooo mensen waar waren julkie in mijn topic!

??
Er is een heel verschil of je vrijstaand of in een drukke wijk/rijtjes huis woont en daarbij gaat het bij TS om een tijdelijke situatie (eigenaar hond is op vakantie).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:46

Ayasha schreef:
Dus jij wil de hond in wezen jatten (want hij zit op hun erf) en naar het asiel doen?
Er lopen toch vreemde mensen rond op de wereld. :')

Inderdaad, je zou mijn buur niet moeten zijn :n

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:47

Brainless schreef:
Bon_charmeur schreef:

??
Er is een heel verschil of je vrijstaand of in een drukke wijk/rijtjes huis woont en daarbij gaat het bij TS om een tijdelijke situatie (eigenaar hond is op vakantie).

Bij Bon Charmeur is het ook tijdelijk. Daar gaat het zelfs om maar een paar uur. Èn de hond bezorgt niet eens ècht overlast 8-)

Shirley

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:54

Denk dat mensen in het buitengebied over het algemeen wat toleranter zijn, immers er blaft, kraait, loeit of hinnikt altijd wel iets of iemand ergens ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:57

Shirley schreef:
Denk dat mensen in het buitengebied over het algemeen wat toleranter zijn, immers er blaft, kraait, loeit of hinnikt altijd wel iets of iemand ergens ...

Zeker weten.
Laatst hier nog een tochtige koe, dan heb je ook even geen nachtrust.
Of als de kikkers wekenlang elke nacht kwaken, en dan echt heel hard.
Maar na een tijdje wen je er ook wel weer aan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:00

Jasmijn159 schreef:
Ik zou toch echt niet hun hele vakantie wakker liggen hoor! Ben me daar gek..

Wauw, als je mijn hond een blafband om zou doen had je voor je zelf naar de politie gemogen als ik daar achter kwam vrees ik..

Je kunt toch verdorie wel met je handen van andermans dieren afblijven?

Heel rot dat je wakker geblaft wordt, maar ze zijn net een paar dagen weg. Grote kans dat hij het binnen een paar dagen naast zich neer legt en stil is.

Stop jezelf een paar oordoppen in en zet jezelf er overheen. En overleg a ls de buren terug zijn voor een oplossing voor volgend jaar.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:04

Brainless schreef:
Bon_charmeur schreef:

??

Bij mij ook tijdelijk ik ga vrijdag bevallen hahah en bij mij ging het om 6 uurtjes overdag hahaha geniaal dit dus buren op platte land moeten wel geblaf tolereren,.. Hahaha ik hoor de koeien en ezels ook van de boer haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:06

Waarom elke x dat "haha" er tussendoor?
Dat geeft in mijn ogen aan dat je iemand(s reactie) totaal niet serieus neemt.
Het komt voor mij heel kinderlijk, puberaal en recalcitrant over.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 04-08-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:06

Er komt verder niemand voor de hond, er staat een 15kg zak brok en een emmer water, hij kan onder de carport droog liggen. Dit zegt de jongen die de kalveren komt verzorgen, ze zijn 14 dagen weg. De buurvrouw aan de andere kant is doof en slaapt ook nog eens aan de andere kant van haar huis. De hond heeft nog niet naar het bot omgekeken. Hij is wel regelmatig aan de deur aan het krabben. Wat er nu anders is dan de vorige keer dat hij alleen wat tijdens de vakantie ik wou dat ik het wist!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:09

Shirley schreef:

Vraag me af hoe buiten dit buitengebied is, want kan me niet voorstellen dat je hier zo'n erge last van hebt als er ruim 100 m tussen jou en het erf van de buren zit.

Bon_charmeur schreef:
Bij mij ook tijdelijk ik ga vrijdag bevallen hahah en bij mij ging het om 6 uurtjes overdag hahaha geniaal dit dus buren op platte land moeten wel geblaf tolereren,.. Hahaha ik hoor de koeien en ezels ook van de boer haha

Nou daar weet je van tevoren dat er dieren zijn die geluid kunnen maken. En bovendien wonen de buren ver weg. Dieren van de buren word ik 's nachts met het raam open echt niet wakker van, want dat is toch een eind verderop.

Alleen de tractors op de openbare weg pfff.. dat is toch schandalig die paasei. Denk dat ik de buks er maar eens bij pak om de banden lek te schieten vanuit mijn raam.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:10

Komt er dan ook niemand voor de planten, de tuin, de post, eventuele kleine diertjes binnen ?

En inderdaad Brainless, dat is nog irritanter dan normale dierengeluiden :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:10

TS...kun je niet vragen aan degene die de kalveren verzorgt of hij 2x kan komen om de hond s'nachts op te sluiten en s'ochtends er weer uit te laten?
Mijn hond blaft nu ook....die word s'avond een waakhond :+ Maar ik heb geen buren,dat scheelt :D

Een hond alleen voor twee weken vind ik wel wat triest....ik ga nieteens een dag weg,en die van mij zijn met z'n vijfen....
Laatst bijgewerkt door geerke op 04-08-14 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:11

Brainless schreef:
Waarom elke x dat "haha" er tussendoor?
Dat geeft in mijn ogen aan dat je iemand(s reactie) totaal niet serieus neemt.
Het komt voor mij heel kinderlijk, puberaal en recalcitrant over.

Hoe kun je jou reactie dan ook nog serieus nemen,.. Praat tegen jezelf in

Ts asociaal je hond alleen te laten zonder toezich snachts enz

Ik had de baas gebeld, en als hij er niks aan zou doen zou k zeggen dierenbeschermING!

Onder de carport? Ik had mensen in mijn topic dat een hond liefst in de zon ligt en te dom ia er uit te gaan,.. En dan een zonnesteek krijgt en dus niet meer kan bewegen, .. Dus dan zou ik voor de dierenbeschermING gaan tenminste dat heeft bokt mij geleerd

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:14

Bon_charmeur schreef:

Ik had de baas gebeld, en als hij er niks aan zou doen zou k zeggen dierenbeschermING!

Onder de carport? Ik had mensen in mijn topic dat een hond liefst in de zon ligt en te dom ia er uit te gaan,.. En dan een zonnesteek krijgt en dus niet meer kan bewegen, .. Dus dan zou ik voor de dierenbeschermING gaan tenminste dat heeft bokt mij geleerd

:o?

Dierenbescherming als de gezondheid van de hond in het geding is dus, zoals bij jouw topic schijnbaar het vermoeden was.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:16

Kahawa schreef:
Bon_charmeur schreef:

:o?

Dierenbescherming als de gezondheid van de hond in het geding is dus, zoals bij jouw topic schijnbaar het vermoeden was.

Die vn mij had een hele schuur,... En ging om 6 uur per dag alleen dus niet dag en nacht :+

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:17

Wat een onzin hoor ik hier toch. Ik las de openingspost en dacht al even dat het over mijn hond ging.

Wij zijn een weekje naar Frankrijk geweest, wonen ook op een boerderij en de hond was ook de hele week alleen thuis. Idd ook een 15 kg zak tot zijn beschikking waar hij en de kat zo nu en dan bij behoefte hun eten weg scharrelen. En een emmer en bak met water. Overdag lekker buiten rond rennen/spelen met de koe oppas en in de avond de manege in waar hij overheerlijk in het stro slapen kan. (in de avond kwam af en toe ook iemand de hond even vermaken).

Nee hoor de hond heeft zich uitstekend vermaakt (ook een echte boerderijhond). Heb meer te doen met die arme hondjes die bij de werkende baasjes 5 dagen in de week 8 uren pd alleen thuis in hun flatje moeten vertoeven. :\ :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:18

Bon_charmeur schreef:
Die vn mij had een hele schuur,... En ging om 6 uur per dag alleen dus niet dag en nacht :+

Je hebt al een eigen topic hierover, daar kun je je ei ook kwijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:19

uniekhorse schreef:
Wat een onzin hoor ik hier toch. Ik las de openingspost en dacht al even dat het over mijn hond ging.

Wij zijn een weekje naar Frankrijk geweest, wonen ook op een boerderij en de hond was ook de hele week alleen thuis. Idd ook een 15 kg zak tot zijn beschikking waar hij en de kat zo nu en dan bij behoefte hun eten weg scharrelen. En een emmer en bak met water. Overdag lekker buiten rond rennen/spelen met de koe oppas en in de avond de manege in waar hij overheerlijk in het stro slapen kan. (in de avond kwam af en toe ook iemand de hond even vermaken).

Nee hoor de hond heeft zich uitstekend vermaakt (ook een echte boerderijhond). Heb meer te doen met die arme hondjes die bij de werkende baasjes 5 dagen in de week 8 uren pd alleen thuis in hun flatje moeten vertoeven. :\ :n

maar er kwam dus wel 2x iemand de hond vermaken en controleren....dat gebeurt naast TS dus niet.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:20

Uniekhorse ja indd ik kreeg als tip mn hond op te sluiten in guis met 30 graden ipv lkkr buiten met natte doeken bakken water en een schuurtje gras en tegels en een tafel waar die onder kon haha maaaaar. Das zielig de hond was vetwr af in een huis van 30 m2 ipv tuin

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:20

Heb je het huisnummer al geprobeerd? Wie weet staat die wel doorgeschakeld naar mobiel of vermden ze het nummer op de voicemail.