Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Tieme schreef:kani_ejj schreef:Ik heb crystals gehad maar heb 3 keer m'n voeten open gehaald ti's net glas.
Nu heb ik biocat feestet bloemengeur dat bevalt me opzich wel. Ruikt niet heel erg en goed uit te scheppen
Uitloopmatje voor de bak en geen losse steentjes meer.
Lastig he
Er is zoveel op de markt te vinden, zoveel mensen die ergens een voorkeur aan geven...
Kunnen ze een dikke maand mee doen (maar goed, ik heb er dan ook 4
)

Tilmar schreef:Ik gebruik houtkorrels dat hadden ze bij de fokker, dus daar was ik maar mee begonnen. Eigenlijk wilde ik overstappen op klontergrit, maar de houtkorrels bevallen me prima!
Wel haal ik 2x per dag de plasjes eruit (en drollen). Af en toe zeef ik de uit elkaar gevallen korrels eruit. Elke dag een beetje erbij, ik doe een maand met 25 liter. Ik gooi de bak dus nooit helemaal leeg. Wel boen ik de kattenbak om de week schoon.
Ze lopen die houtkorrels amper uit en je kan het zo in de groenkliko gooien. En ik gebruik het ook voor de konijnen.
Een drol ruik je overigens wel![]()
En mijn katten krijgen orijen omdat daar tenminste vlees in zit! Sommige merken bevatten maar 4% vlees!
De ene eet het alleen als ik het meng met iets dat lekker ruikt.
Want dat is het met katten, ze eten het alleen als het goed ruikt. Goedkope merken (met weinig vlees) zorgen voor een lekker geurtje en dan zijn de katten er dol op.
Cyella schreef:Ik heb nu houtkorrels gebruikt voor een maandje, maar vond het echt ongelooflijk vervelend. Mijn kat vond die korrels wel leuk en haalde ze er een voor een uit, bovendien lag er iedere dag rond de kattenbak een stofwolk van fijne houtdeeltjes op de grond. Het eruit zeven van plasjes en drollen is heel moeilijk omdat het makkelijk uit elkaar valt. En je ruikt het natuurlijk. Enige voordeel is dat het goedkoop is, maar ben blij dat ik net mijn kattenbak gevuld heb met kattengrind