Welke kattenbakvulling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nutts

Re: Welke kattenbakvulling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:39

ik gebruik biocats classic en voer krijgen ze van prins. De meiden eten geen ander voer :P

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:51

Hier ook goede ervaringen met Biocat (maar dan heb ik Fresh geloof ik - van die groene zakken) tuurlijk moet je de bak bijhouden, maar weinig last van geuren terwijl onze bak toch ook in de woonkamer staat.
Ik weet niet wat voor vloer je hebt? Misschien nog een tip: wij wilden niet dat onze natuurstenen vloer onder de vuiligheid komt, dus hebben we bij een woonwinkel een stukje tapijt gehaald. Dit ligt voor de kattenbak. Dus als de kat evt. vuiligheid aan zijn poten heeft, komt dat in het stukje vloerbedekking terecht en niet op de vloer zelf. Dit stukje is natuurlijk eenvoudig schoon te maken en te vervangen na verloop van tijd.
Qua voer: Royal Canin - maar dat heeft vooral te maken met de gevoeligheid (voedselallergie) van hem.
Succes!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:01

Ik geef Acana icm Almo Nature. Kosten vallen reuze mee! Kattenbakvulling is maar net wat ik tegenkom op dat moment, heb nog niet hét middel gevonden. Wil de volgende keer graag die chrystals proberen, nu heb ik houtkorrels als vulling, maar dat vind ik niet zo hygiënisch.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:15

Ik heb crystals gehad maar heb 3 keer m'n voeten open gehaald ti's net glas.
Nu heb ik biocat feestet bloemengeur dat bevalt me opzich wel. Ruikt niet heel erg en goed uit te scheppen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:19

Ik gebruik ook biakat fresh, voordeel ervan is dat het ook grote brokken worden van het vocht waardoor het makkelijk uit te scheppen is. Geur valt inderdaad mee, lekker is anders maar vergeleken met kattengrit zonder geur is het beter :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:21

wij hebben biokat classic die wij zelf met houtvezelkorrels mengen. Scheelt kosten, en werkt super geweldig voor onze katten :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:19

Hilke schreef:
Te nieuwsgierig wat het was dus net effe nieuw grit gehaald....is crystals van sivocat...6,50 per 8 liter...is verder qua samenstelling vergelijkbaar met tigerino zit alleen geen geurtje aan...

Geurtje in tigerino is in geen velden of wegen te bekennen hoor :( ruik echt helemaal niks.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:20

kani_ejj schreef:
Nu heb ik biocat feestet bloemengeur dat bevalt me opzich wel. Ruikt niet heel erg en goed uit te scheppen

Uitloopmatje voor de bak en geen losse steentjes meer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:40

Net toevallig biocat gekocht omdat dat het enige degelijke was wat ze hadden _O-
Zal laten weten hoe het bevalt in vergelijking met wat ik eerder allemaal gebruikt heb.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:43

Ik gebruik de klontvormende kattenbakvulling van de AH

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:06

Tieme schreef:
kani_ejj schreef:

Uitloopmatje voor de bak en geen losse steentjes meer.

Doet t geen pijn aan die katten dan ? Die van mij gingen er liever niet op
T was wel veel beter dan dit

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:14

Ik had eerst het goedkope grit van de Jumbo. Ik ben nu over gestapt naar fijn grit van de Jumbo. Zit in een doos en heet hygiene. Er zitten blauwe geurkorreltjes door. Er is een wereld voor mij open gegaan haha. Als ze plast wordt het een balletje en die schep je er zo uit. De bak blijft veel langer schoon nu. Ook ruik je niet gelijk als je binnenkomt dat er een kat in huis is. Wel een dikke laag iedere keer erin houden. Ik begin met de hele verpakking en strooi bij als het minder begint te worden. Ik hoef nu veeel minder weg te gooien. Helemaal top!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:16

Ik gebruik de siliconen van jumbo. Erg prettig!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 21:22

OMG, wat veel mensen, veel meningen.
Ik had toch wel gehoopt dat er een favoriet uit de bus kwam...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:35

:= Lastig he :') Er is zoveel op de markt te vinden, zoveel mensen die ergens een voorkeur aan geven...
Ik gebruik biokat classic met houtvezel korrels omdat het ons geld bespaard. Voor 30 á 40 euro zijn we ongeveer 60 á 70 liter voor onze katten klaar :) Kunnen ze een dikke maand mee doen (maar goed, ik heb er dan ook 4 _O-)
De gewone biokat voor het klonteren (maar alleen de classic wordt zo gauw klei), en de houtvezel korrels voor het extreem opnemen van vocht (zodat de kattenbakkorrel niet te nat wordt, en daarmee klei, maar wel een solide klont vormt)

Wij zijn op dat idee gekomen na het gebruik van Biokat's Duo Active.
Geweldig spul is dat! Zit ook houtvezel in omdat het ontzettend goed vocht opneemt. Het is een beetje aan de prijs (30 euro ongeveer voor 28 liter)

Wij hebben ook uitloopmatjes trouwens voor onze bakken liggen.
Afbeelding
Scheelt een heel stuk! :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:16

lifaya schreef:
Ik gebruik de siliconen van jumbo. Erg prettig!

Dat wordt langs jumbo gaan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 06:39

De klontvormende grof van de c1000 en de albert heijn werkt hetzelfde als biokat. En bij beiden heb je met of zonder geur. Die van de c1000 kost alleen 3,99 per 10 kg en de biokat 11/12 euro per 20.
Maar in gebruik is er geen verschil. Dus die kun je al onder elkaar zetten :D
Catsan doet ongeveer hetzelfde, maar die vind ik persoonlijk minder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 06:41

Die ultra hygiëne van de ah/jumbo is het goedkoopste bij de hoogvliet trouwens.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 07:13

Ik gebruik houtkorrels dat hadden ze bij de fokker, dus daar was ik maar mee begonnen. Eigenlijk wilde ik overstappen op klontergrit, maar de houtkorrels bevallen me prima!
Wel haal ik 2x per dag de plasjes eruit (en drollen). Af en toe zeef ik de uit elkaar gevallen korrels eruit. Elke dag een beetje erbij, ik doe een maand met 25 liter. Ik gooi de bak dus nooit helemaal leeg. Wel boen ik de kattenbak om de week schoon.
Ze lopen die houtkorrels amper uit en je kan het zo in de groenkliko gooien. En ik gebruik het ook voor de konijnen.
Een drol ruik je overigens wel :o

En mijn katten krijgen orijen omdat daar tenminste vlees in zit! Sommige merken bevatten maar 4% vlees!
De ene eet het alleen als ik het meng met iets dat lekker ruikt.
Want dat is het met katten, ze eten het alleen als het goed ruikt. Goedkope merken (met weinig vlees) zorgen voor een lekker geurtje en dan zijn de katten er dol op.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:11

Tilmar schreef:
Ik gebruik houtkorrels dat hadden ze bij de fokker, dus daar was ik maar mee begonnen. Eigenlijk wilde ik overstappen op klontergrit, maar de houtkorrels bevallen me prima!
Wel haal ik 2x per dag de plasjes eruit (en drollen). Af en toe zeef ik de uit elkaar gevallen korrels eruit. Elke dag een beetje erbij, ik doe een maand met 25 liter. Ik gooi de bak dus nooit helemaal leeg. Wel boen ik de kattenbak om de week schoon.
Ze lopen die houtkorrels amper uit en je kan het zo in de groenkliko gooien. En ik gebruik het ook voor de konijnen.
Een drol ruik je overigens wel :o

En mijn katten krijgen orijen omdat daar tenminste vlees in zit! Sommige merken bevatten maar 4% vlees!
De ene eet het alleen als ik het meng met iets dat lekker ruikt.
Want dat is het met katten, ze eten het alleen als het goed ruikt. Goedkope merken (met weinig vlees) zorgen voor een lekker geurtje en dan zijn de katten er dol op.

Ik heb nu houtkorrels gebruikt voor een maandje, maar vond het echt ongelooflijk vervelend. Mijn kat vond die korrels wel leuk en haalde ze er een voor een uit, bovendien lag er iedere dag rond de kattenbak een stofwolk van fijne houtdeeltjes op de grond. Het eruit zeven van plasjes en drollen is heel moeilijk omdat het makkelijk uit elkaar valt. En je ruikt het natuurlijk. Enige voordeel is dat het goedkoop is, maar ben blij dat ik net mijn kattenbak gevuld heb met kattengrind :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:38

Cyella schreef:
Ik heb nu houtkorrels gebruikt voor een maandje, maar vond het echt ongelooflijk vervelend. Mijn kat vond die korrels wel leuk en haalde ze er een voor een uit, bovendien lag er iedere dag rond de kattenbak een stofwolk van fijne houtdeeltjes op de grond. Het eruit zeven van plasjes en drollen is heel moeilijk omdat het makkelijk uit elkaar valt. En je ruikt het natuurlijk. Enige voordeel is dat het goedkoop is, maar ben blij dat ik net mijn kattenbak gevuld heb met kattengrind :')

Grappig is dat toch, dat iedereen weer een andere beleving heeft!
Het zeven van de korrels moet inderdaad andersom, ik moest ook even oefenen, maar nu ik het doorheb gaat het echt goed. Eerst de plasjes en poepjes met een schep eruit scheppen, en dan kan je van de rest de fijne houtdeeltjes eruit zeven.
Ik vind het ook wel echt een groot voordeel dat je het zo in de groenkliko kan gooien, wij hebben geen restafval kliko meer, dat moet je in vuilniszakken wegbrengen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:06

Ik heb nu al ruim een jaar de gritkorrels van de Lidl, perfect! Alleen soms wat korrels voor de bak, maar stofzuig elke dag, dus vind dat niet zo'n probleem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 11:10

De kat komt morgen. :)

Ze is alleen niet recent ontvlooid en ontwormd.
Welke vlooiendruppels kan ik halen? En moet dat perse bij de DA?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:16

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor frontline. Daar lijken vlooien resistent voor te zijn geworden.
Wij hebben advantix, maar volgens mij is afwisselen nog beter :)
Advantix koop je als ik me niet vergis ook bij de Welkoop!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:33

Afbeelding

Dit is hoe ik mijn kattenbak heb. Een doos met een beetje uitloop waardoor de meeste korrels binnen blijven. Doos is normaal onder het kastje geschoven. Werkt ideaal. Gebruik de 3-voudige hygiene van de albertheijn.