Kan dit zomaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Kan dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:19

Ach, als je een zak whiskas brokken voor volwassen katten bij je kitten mee krijgt en ontvlooi pipetten van beaphar, dan zegt dat toch ook wel iets over hoe 'goed' ze zich hebben voorbereid en ingelezen. Of sat is een vooroordeel van mij..

De bedoeling was om hem direct te enten/chippen, maar door dit geintje wilde ik de afspraak bij de DA heel even afwachten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:21

Jibbel schreef:
Ach, als je een zak whiskas brokken voor volwassen katten bij je kitten mee krijgt en ontvlooi pipetten van beaphar, dan zegt dat toch ook wel iets over hoe 'goed' ze zich hebben voorbereid en ingelezen. Of sat is een vooroordeel van mij..

De bedoeling was om hem direct te enten/chippen, maar door dit geintje wilde ik de afspraak bij de DA heel even afwachten.

Onze jonge kat weigerde kittenbrokjes te eten, de "grote katten brokken" waren vele malen lekkerder volgens meneer...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:25

niet teveel twijfelen en het diertje zelf houden, jij hebt hem gekocht klaar, hadden ze maar eerder moeten bedenken toch?

kan mij ook niet voorstellen dat het beestje het leuk zal krijgen om hele dagen in de gang zijn opgesloten :n

zo te lezen heb jij het beste voor het beestje voor en kan die lekker doen wat hij wilt!

ik zeg lekker houden en er van genieten! :j

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:26

Heb je zelf al een keuze gemaakt? Ik zou er inderdaad niet aan beginnen om hem terug te doen. Straks bellen ze je over een paar dagen weer op of je hem/haar toch weer wilt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:10

dees_daan schreef:
Ik zie idd dat het er voor katten niet door gekomen is.
Dan nog vind ik het een slechte zaak dat ze nog niet gechipt is, of door de vorige eigenaren of door diegene waar ze geboren is.

Hoezo is dat slecht? Het heeft geen enkele meerwaarde.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:19

Brainless schreef:
dees_daan schreef:
Dan nog vind ik het een slechte zaak dat ze nog niet gechipt is, of door de vorige eigenaren of door diegene waar ze geboren is.

Ik vind van wel,niet kwa prijs maar wel voor als er wat gebeurd,kat raakt zoek en word gevonden door iemand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:22

Brainless schreef:
dees_daan schreef:

Een chip heeft zeker wel meerwaarde, bij vermissing kunnen ze de chip uitlezen en zodra hij naar buiten gaat en bezorgde mensen de ambu bellen kunnen ze meteen de chip uitlezen, scheelt je opvang en chipkosten van het asiel.
Het asiel is namelijk wel verplicht om alle katten die binnen komen te chippen.
Veel kittens worden nu gedumpt, mensen bellen nu dus ook sneller het asiel of de ambu als er een kitten buiten is, en het huis uit glippen kan altijd gebeuren.
Ik vind het wel belangrijk dat kittens gechipt en geregistreerd worden, scheelt een hoop zwervers denk ik.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:52

Mijn poes was laatst ontsnapt zonder dat wij het doorhadden en vriend en ik waren beiden niet thuis. Toen werd ik gebeld door de dierenambulance dat de brandweer onze poes uit een dievenklauw aan het vissen was. Doordat ze gechipt was heeft de dierenambulance mij meteen kunnen bellen en kon ik direct naar de dierenarts komen waar ze haar naartoe hadden gebracht. Inmiddels gaat alles goed, ze gaat nu door het leven met een achterbeen minder. :) Ik vind dus dat er wel degelijk een meerwaarde aan chippen zit. Al is het niet vanuit financieel oogpunt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:23

@TS ben wel benieuwd of je de kitten nu 100% zeker houd en je ze heb geinformeerd ? En hoe ze hebben gereageerd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:32

Frummels schreef:
Mijn poes was laatst ontsnapt zonder dat wij het doorhadden en vriend en ik waren beiden niet thuis. Toen werd ik gebeld door de dierenambulance dat de brandweer onze poes uit een dievenklauw aan het vissen was. Doordat ze gechipt was heeft de dierenambulance mij meteen kunnen bellen en kon ik direct naar de dierenarts komen waar ze haar naartoe hadden gebracht. Inmiddels gaat alles goed, ze gaat nu door het leven met een achterbeen minder. :) Ik vind dus dat er wel degelijk een meerwaarde aan chippen zit. Al is het niet vanuit financieel oogpunt.

Ja het heeft meerwaarde als het dier op naam staat van de huidige eigenaar.
Maar als mensen het dier niet overschrijven en/of laten registreren dan heeft het dus geen enkele meerwaarde.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:14

Ik heb gisteren ochtend een mail gestuurd, begripvol en maar ook realistisch over de reden waarom hij weg moest en wat hij hier heeft/krijgt. Zelfs aangegeven ze op de hoogte te willen houden met evt foto's hoe het gaat.

Niks meer gehoord..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:39

Sommige mensen he! Ik zou hem zeker zelf houden als het kitten ten minste bevalt!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:44

Knap van je....wel raar dan ineens geen reactie meer dan he

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:53

Zó graag willen ze m dus ook weer niet terug..

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:02

Je staat helemaal in je recht. Het zegt wat over hoe je bent dat je nog zo aardig kunt reageren op die mensen. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak die juridisch bindend is dus dan moet je alleen een ooggetuige hebben.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:16

Je staat in je recht, laat ik dat vooropstellen :j. Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst.

Wat ik wel erg vreemd vind is dat ik dingen lees als 'ja dat hadden ze maar eerder moeten bedenken' en 'ik zou het al niet doen, omdat ze hem nu eenmaal verkocht hebben'. Hebben jullie nooit iets gedaan waarvan jullie spijt hadden, hebben jullie nooit gewenst dat je iets terug kon draaien? En heb je toen niet alles geprobeerd om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen? Iedereen toch wel.
Qua leefsituatie en geluksniveau van de kat, daar is lastig over te oordelen. Misschien zou hij ook wel heel gelukkig zijn met liefdevolle baasjes en lekker veel vrije tijd om zelf op onderzoek uit te gaan in een appartement, dan met meerdere katten én veel buiten te zijn, maar misschien ook niet. Je kunt het ze niet vragen :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:39

Sowieso, hoe oud is het kitten en is hij wel bij hun geënt? (ontwormt, ontvlooit?) Dan zou hij een boekje moeten hebben, een paspoort. Heeft hij die niet hebben ze niet eens de moeite genomen hun lieve kitten zelfs maar te enten.. En blijkbaar ook niet te chippen. Dan nog het gang verhaal. Dan kunnen ze het dier missen wat ze willen, terug kregen ze die niet.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:16

ZoZenn schreef:
Wat ik wel erg vreemd vind is dat ik dingen lees als 'ja dat hadden ze maar eerder moeten bedenken' en 'ik zou het al niet doen, omdat ze hem nu eenmaal verkocht hebben'. Hebben jullie nooit iets gedaan waarvan jullie spijt hadden, hebben jullie nooit gewenst dat je iets terug kon draaien? En heb je toen niet alles geprobeerd om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen? Iedereen toch wel.

Daar heb je gelijk in, alleen in het geval waarbij een levend iets centraal staat neem ik aan dat je toch echt goed nadenkt voor je zo'n stap na denkt om hem te koop te zetten. In eerste instantie denken ze er wrs over na, toen wrs gedacht neeheee toch niet maar na veel nadenken, bespreken etc toch zo'n stap gemaakt. Wrs is ts niet de enige die gereageerd heeft...dan had ze bij de eerste reactie al kunnen denken oei komt te dichtbij ik doe het niet.
Maar dat zou ik denken hoor

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 12:24

Ik kan niet voor een ander denken, dus ik weet niet wat hun beweegredenen waren om hem terug te vragen. Waarschijnlijk voelde het ineens toch als een gemis. Na mijn mail heb ik nog steeds niets gehoord. Op zich vind ik dat vreemd na zo'n mail dat ze hem terug wilden, maar misschien was het dan ook puur een emotionele reactie en hebben ze er nu meer vrede mee? Ik weet het niet.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:27

Wat is je keus geweest jibbel?
Of twijfel je nog steeds?
Ik debk dat voor het beestje zelf ook veel stress is elke keer verhuizen en verder had ik mijn mening al gezegd :)