Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je zal er alleen erg veel moeite voor moeten doen maar iets waar je veel moeite voor moet doen wordt je alleen maar veel dierbaarder
Het komt wel goed.
RedPassion schreef:Wij hebben ook een pup uit het buitenland (Portugal), ze is nu 2,5 maand bij ons. Vergelijk niet te veel met 'Nederlandse' pups en laat je niets aanpraten. Hier riepen mensen in het begin ook steeds dat ze wel heel angstig was en dat het nooit goed zou komen. Uitlaten bv. lukte echt niet, we gingen natuurlijk wel (samen met onze andere hond), maar ze vond alles buiten zo spannend dat ze haar behoefte niet deed en uiteindelijk alles in huis deed. Ook voor vreemde mensen en honden was ze erg bang, ze rende al weg als ze op 20 meter afstand waren.
Inderdaad toch alle dingen gaan doen, maar nooit overprikkelen. Ik ging per dag 1 spannend ding met haar doen en verder alleen leuke/veilige dingen. Inmiddels hebben we een vrolijke, ondeugende pup die nu zelf op vreemde honden afstapt. En helemaal zindelijk ook.Het komt wel goed.

en zijn de omstandigheden van de ouderdieren ongeveer gelijk aan wat je zelf gaat bieden (ten minste persoonlijk zou ik NOOIT een pup aan schaffen als ik vind dat 1 of beide ouderdieren niet goed behandeld wordt. Ik zou dat namelijk nooit willen steunen!!) dito schreef:Hoe oud was jou pup toen je hem kreeg??

dierenfan schreef:Echter wel altijd bedenken dat als dit bij jou pup gelukt is dit geweldig is maar niet zegt dat alle pups zo zijn! Kan zijn dat de pup uit super makkelijke en sociale honden afkomstig is (ook dat kan in buitenland). Dan zit je met heel andere genen in de pup dan als een pup uit zeg maar asociale, teruggetrokken, bange, (richting) agressieve honden komt. Zeker als dat al generatie op generatie erin zit