Het is zover, we hebben vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:03

Allejandro schreef:
Maar tegelijk ontwormen en tegen vlooien behandelen is niet handig. dat is een aardige aanslag op de dierenlijfjes.

Eerder in dit topic werd mij dit wel aangeraden, ivm lintwormen.

Sonja_vR

Re: Het is zover, we hebben vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:54

Laulitz, ik doe 1 deel schoonmaakazijn of vijf delen water in een sprayfles en dat spray ik door heel mijn huis heen over de vloeren en alle meubels die het kunnen hebben.
daarna met een droge dweil na over de vloer.
de azijn oplossing tast de eventueel aanwezige eitjes aan .

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:21

Het moet wel gebeuren ja want vlooien en lintwormen gaan gelijk op maar niet op meteen dezelfde dag gebruiken. Paar dagen er tussen raad mijn DA aan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:25

Allejandro schreef:
Het moet wel gebeuren ja want vlooien en lintwormen gaan gelijk op maar niet op meteen dezelfde dag gebruiken. Paar dagen er tussen raad mijn DA aan.

Ah okay, goed! Ik ben helaas nog altijd op mijn bestelling van medpets aan het wachten, 1 van de omgevingssprays heeft vertraging :+
Maar in huis zelf hebben we al geen vlooien meer gezien, op de buitenkat & hond ook niet meer, alleen bij de binnenkatten zitten er nog vlooien maar dat wordt elke keer minder (de eerste keer dat ik daar ging stofzuigen werd ik levend opgegeten :x maar nu zijn er nog maar een paar) dus elke dag stofzuigen helpt zeker!

Sonja_vR schreef:
Laulitz, ik doe 1 deel schoonmaakazijn of vijf delen water in een sprayfles en dat spray ik door heel mijn huis heen over de vloeren en alle meubels die het kunnen hebben.
daarna met een droge dweil na over de vloer.
de azijn oplossing tast de eventueel aanwezige eitjes aan .

Okay, dit kunnen we al proberen vermits de omgevingsspray nog niet binnen is. Alleen dweilen wordt hier in dit topic juist weer afgeraden? Of met een droge dweil maakt niet uit?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:51

Ik ga rr met een droge dweil achteraan idd om de spray een beetje goed te verdelen. Anders droogt het toch wat druppelig op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:01

Ik had ook last van vlooien die ik masr niet weg kreeg. Halve plaag werd het.
Toen kocht ik in de aanbieding fibrospot bij zooplus. In combi met dacht ik de omgevingspray van kruidvat. Sinds geen vlo meer gezien.