buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:12

sneeuwpop schreef:
Ookal heb je een rare buur. Vind wel dat je er makkelijk van uit gaat dat je hond niks doet, terwijl je dat niet kan weten.

Nou inderdaad.

En wat een sneue adviezen komen hier langs zeg; stroomdraadjes spannen voor de buurman en een emmer water over hem heen gooien, klasse hoor +:)+ :r

Ik zou prima kunnen begrijpen dat de hond zich rot verveelt als hij zo lang alleen thuis zit (voor hoeveel dagen/ week geldt dat?) en dat hij gaat lopen blaffen/ springen/ klieren/ aanslaan.

Filmen en dan je conclusie trekken en plan bedenken lijkt me de enige correcte oplossing.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:14

En het feit dat anderen daar niets van horen/merken, doet niet vermoeden dat deze buurman loopt te zeuren?!
En over haren die hij tegen komt?!?!?!?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:16

Als het een post duiven houder is dan heb je met de grootst mogelijke zeikers te maken, die doen er alles aan om die duif een halve seconde eerder op het plat te laten landen. Heel simpel, als het goed is zitten er nog een paar vluchten aan te komen, wacht de duiven op en als ze boven jou tuin vliegen even flink in de handen klappen en ksstt kksstt of ook met water gaan smijten. Dit gaat hij op zeker niet waarderen maar met zulke gasten kun je vaak niet anders.

Hier hetzelfde mee gemaakt, wij hebben toevallig ook duiven maar dan sierduiven die gefokt zijn om andere duiven te lokken, ik heb hem beloofd onze doffers ( mannetjes ) los te gooien als zijn duiven van vlucht terug komen als hij door blijft gaan met nutteloos zeuren en dreigen. Probleem was direct opgelost.

Geloof me, als jij gaat klagen over zijn duiven dan kan hij dadelijk de boel gaan ruimen. Zijn duiven is jou sterkste punt. Succes.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:17

Misschien is doe buur vaker thuis en of loopt vaker dicht langs de schutting (voor zijn duiven ofzo) . Vergelijken met andere buren is daarom imo niet altijd even correct. En sommige mensen ergeren zich sneller aan een hond dan anderen... Net als met katten die ik gezellig vind, kan een ander ze .......minder waarderen ;-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:19

Kentaro schreef:
En het feit dat anderen daar niets van horen/merken, doet niet vermoeden dat deze buurman loopt te zeuren?!
En over haren die hij tegen komt?!?!?!?

Of de man loopt te zeuren of niet doet er toch niet toe?
Mijns inziens los je nooit en te nimmer iets op met emmers water en stroomdraadjes, kom op zeg.
Sneu.

Daarbij komt het feit dat deze man zich stoort aan de hond, of je dat nou zeuren wil noemen of niet.
Ik kan me ook rot ergeren aan het bejaarde mopshondje van de buren dat constant zit te blaffen en er ook nog eens niet voor op zijn falie krijgt. Kennelijk hebben zij er zelf geen last van.
Ben ik dan een zeur of zijn zij gewoon enorm tolerant?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:19

Goof schreef:
sneeuwpop schreef:
Ookal heb je een rare buur. Vind wel dat je er makkelijk van uit gaat dat je hond niks doet, terwijl je dat niet kan weten.

Nou inderdaad.

En wat een sneue adviezen komen hier langs zeg; stroomdraadjes spannen voor de buurman en een emmer water over hem heen gooien, klasse hoor +:)+ :r

Ik zou prima kunnen begrijpen dat de hond zich rot verveelt als hij zo lang alleen thuis zit (voor hoeveel dagen/ week geldt dat?) en dat hij gaat lopen blaffen/ springen/ klieren/ aanslaan.

Filmen en dan je conclusie trekken en plan bedenken lijkt me de enige correcte oplossing.

Mijn keus zou het ook niet zijn om mijn hond heel de dag in de tuin te laten maar om nou gelijk zo overdreven de aanval in te zetten vind ik ook not done.
Misschien vind de man met deze hitte een emmer water best lekker :D

emil01

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:25

Let er op, dat als je een camera plaatst, dat alleen jouw eigen tuin in beeld mag komen. Anders handel je in strijd met de privacy en kunnen de beelden niet als eventueel bewijsmateriaal gelden..... Probeer het niet uit de hand te laten lopen en kijk of je in overleg met je buurman tot een (andere) oplossing kunt komen. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, zeker omdat er boosheid in het spel is. Dat het geen fijn type is, bewijst het gluren wel. Sterkte.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:30

Leuke adviezen maar je moet er wel naast wonen.....
Hoor zijn verhaal aan en zoek een oplossing hoe sneu je dat zelf ook vind.

Wat wil je buurman wat je eraan gaat doen? Ik had zeikende buren die vonden dat ik mijn hond
maar moest wegdoen.... Kijk dat gaat nooit gebeuren dan!
Gelijk je grenzen aangeven bij je buurman en ruimte open laten voor een oplossing...

Ook al vind je hem een l*l, je moet wel elke dag langs zijn deur. Niet bepaald prettig als jullie niet zo leuk met mekaar omgaan. Trust me, ik heb de pest methode ook geprobeerd en uiteindelijk is het niet leuk om elke dag over je schouder te moeten kijken.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:37

Ben ik de enige die zich af vraagt waarom ts in godsnaam die hond niet mee neemt naar dr ouders?

En hoe vaak per week is jou hond zo lang alleen dan al niet buiten in de tuin?

Snap nooit waarom mensen uberhaupt een hond hebben als ze er geen tijd voor hebben

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:43

Is het hele hondenklaag verhaal begonnen voor of nadat je water over de buurman hebt gegooid ivm gluren?

Als ik het zo lees is het daar namelijk begonnen en ik lees nergens dat je de buurman eerst hebt aangesproken op zijn gluurgedrag? Onderlinge situatie is dus al compleet scheef en zal denk ik vanaf nu alleen nog maar van kwaad tot erger gaan als ik jouw reacties lees over dreigen met duiven neerschieten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:59

NathalietjeB schreef:
Ben ik de enige die zich af vraagt waarom ts in godsnaam die hond niet mee neemt naar dr ouders?

En hoe vaak per week is jou hond zo lang alleen dan al niet buiten in de tuin?

Snap nooit waarom mensen uberhaupt een hond hebben als ze er geen tijd voor hebben

Nee hoor, hier nog één. Ik snap ook niet dat je je hond in de tuin laat, om bij je moeder aan het zwembad te gaan liggen.

En het valt me op dat TS vooral interesse lijkt te hebben in suggesties die zorgen voor escalatie, zoals bijvoorbeeld dreigen de duiven van de buurman uit de boom te schieten. Constructieve suggesties, zoals bemiddeling van de woningbouw, hulp van de wijkagent, buurman tegemoet komen etc worden genegeerd/afgewimpeld.

Het zal ongetwijfeld een banketstaaf van een buurman zijn. Maar je kunt zelf kiezen hoe je daarmee omgaat. De vraag is of TS oorlog wil of een oplossing. Het lijkt erop dat ze voor het eerste gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:07

Goof schreef:
sneeuwpop schreef:

Nou inderdaad.

Ik zie het probleem niet, als buurman niks doet wat ie niet hoort te doen heeft ie geen last van 't draadje. :)
Zou de hond toch tegen de schutting op springen (in een poging er overheen te gaan of whatever) weet ie ook meteen dat dat toch niet zo'n strak plan is.

Verder snap ik ook niet dat de hond zo lang alleen moet zitten ipv 'm mee te nemen of niet enkel aan jezelf te denken en dan maar niet aan het zwembad te gaan liggen als dat beest daardoor hele dagen alleen zit. Eens een dagje weg is nog wat anders maar elke dag opnieuw..

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:19

Mijn hond is een reu, mijn ouders hebben 3 honden teefjes waarvan de husky Mijn hond niet tollereerd op haar terrein. Verder de reacties over hond in de tuin laten? Kom op zeg, wat moeten de boerderij honden / waakhonden dan? Die dag en nacht buiten zijn! Mijn hond is een Amerikaanse bull die slaapt zowat de hele dag,wat de kenners van dit ras zullen bevestigen, mijn hond rent niet achter een balletje aan, ook wanneer ik yhuis ben slaapt hij, dus de discussie over mijn hond 6 uurtjes alleen laten laat maar achterwege, en hoevaak per jaar kun je in het zwembad liggen? Toevallig deze week, een paar x! En savonds gaat de hond mee naar het meertje! Een hond vn 70 kilo doe je nu namelijk geeen plezier in de auto mee te nemen of op het strand in de zon !of lekker te spelen met 33 graden, dan moet je ze lkkr met rust laten! En zorgen voor verkoelING!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:22

Hier loopt hond ook gewoon hele dag buiten. Kan ie lekker met water knoeien. Lekker spelen met zijn speelgoed.

En wij zijn soms ook hele dag van huis. Beestje heeft nog steeds geen trauma opgelopen :D

Enigste wanneer buren hem horen, is als er vreemd volk voor de deur staat.

Maar ik kan je geen advies geven ts. Buurvrouw van mijn moeder heeft ook zo'n buurman. Gegeven moment had ze zelfs een brief van de woningbouw, dat de buren hadden geklaagd en dat de hond een blafband om moest. Zij alle buren bij langs gegaan. En niemand wist er iets van. Dus toen is ze op hoge poten naar de buurman gegaan en gevraagd waar dit op sloeg. Buurman heeft netjes zijn excuses aangeboden. Want er waren al meerdere dingen gebeurd zoals de hond uitschelden, walnoten naar de hond gooien etc.

Jullie snappen wel dat de hond door het lint gaat als zij de buurman ziet. Buurvrouw heeft daarom haar hele tuin moeten dicht timmeren.

Maar meerdere mensen uit de straat hebben problemen met hem.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:29

Onze boerderijhonden lopen idd overdag buiten, maar ook snachts vast ivm de buren. Prima als ze aanslaan, maar niet de hele buurt wakker houden. En ook hier slaan ze aan naar de buren... en gelukkig alleen als ze thuis komen, verder zitten ze aan de andere kant van het huis.

Maar als je in de bouw woont en niet thuis bent kan je niet zien wat er gebeurd. De alle andere buren kunnen er minder last van hebben omdat ze een paar tuinen verderop zitten, maar ik krijg het idee dat er maar een paar meter tussen je hond en de buren zit (ondanks de schutting).... En als de buurman dan ook nog de hond een paar keer 'uitgedaagd' heeft kan de hond dat best op reageren.

Idd. als je echt wilt weten hoe je hond zich gedraagt, dan filmen.... (of zelf bij de buren gaan zitten en kijken wat er gebeurd)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:33

Nee indd iedereen op bokt laat hun hond niet langer dan 2 uurtjes alleen en sluiten ze op in huis,.. Iedereen hier die werkt heeft geen hond, of heeft Uitlaat service, neemt hun hond mee met 33 graden in de auto als ze langer weg zijn, nou applaus. Jullie verdienen een lintje!

Mijn hond word hier niet vrolijk van En ligt liever op een stel natte handdoeken in de tuin te slapen

Nogmaals mijn buurman klaagt niet om het blaffen, maar dat hij vals is en verhaard , en volgens mijn naaste buurman is elke dag thuis (werkloos) en mijn achtrrbuurmab is bejaard en hoort hem ook niet dus en verdere mensen kunnen geen last hebben

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:35

Maar dat haar slaat toch helemaal nergens op?! Mijn vader heeft een stabij met ontiegelijk veel haar en dat je daar een pluk haar voorbij ziet waaien snap ik. Maar er moet wel een orkaan over die bull zijn gekomen wil je daar haar van in je tuin vinden >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:36

Wij hebben alleen onze buren gevraagd die gelijk naast ons wonen. En volgens rest van straat kunnen onze buren behoorlijke klagers zijn.

En we hebben ook tegen ze gezegd dat als ze last hebben van de hond, dat ze het moeten zeggen. En dat doen ze ook. We hebben de hond ook weleens binnen als we weg zijn. Maar dan blijkt hij alles bij elkaar te blaffen. Bench op andere plek gezet en het is opgelost.

En zo kwam onze buuf laatst naar ons toe als we ook last hebben van haar traplift. Gelukkig niet. Maar ook al hadden we dat. Buuf heeft hem toch nodig.

Met communiceren kun je ver komen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:40

Ts waarom gooi je je hond dan niet binnen helemaal met deze temperaturen..
Want die paar natte handdoeken zijn ook zo in een uur droog met deze temperaturen

En als je zo graag in een zwembad wil liggen waarom zet je er dan geen 1 in je eigen tuin..?

Dan hoeft jou hond ook niet al die uren alleen te zijn en in de zon buiten te zijn..
Zal wel de enige zijn die dit denkt maar vind dat je nogal egoistisch ben en liever in een zwembad hangt dan dat je om je hond geeft..

Wil je geen problemen dan doe je je hond naar binnen of plaats een camera of ga keer bij je buurman in de tuin zitten om te kijken hoe en wat je hond doet.
Want jij kan niet zien wat je hond doet als jij weg ben al die uren

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:45

Maar mensen waarom moeilijk doen over een zwembad, want als ts gewoon van 1 tot 7 zou werken?? Zou ze dan te horen krijgen dat ze dan maar geen hond moet nemen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:46

NathalietjeB schreef:

En als je zo graag in een zwembad wil liggen waarom zet je er dan geen 1 in je eigen tuin..?

Dan hoeft jou hond ook niet al die uren alleen te zijn en in de zon buiten te zijn..
Zal wel de enige zijn die dit denkt maar vind dat je nogal egoistisch ben en liever in een zwembad hangt dan dat je om je hond geeft..

Wat is het probleem dat haar hond alleen buiten is? Ze kunnen daar prima tegen.

Ik kan moeilijk mijn hond overal mee naar toe slepen. Dus die blijft ook lekker buiten. Genoeg schaduw en water en speeltjes.

Ik snap het niet. Katten binnen houden is zielig. Maar een hond moet naar binnen als de baas weg is.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:47

NathalietjeB schreef:

In de zon? Wie laat zijn hond in vredesnaam in de zon met dit weer? Dit maak je er zelf vsn! Mijn hond wil niet binnrn zijn en in huis is het net zo warm als buiten, hij slaapt alleen snachts binnen, hij is dit niet anders gewend. Als je goed had gelezen staat er dat mijn hond beschutting heeft, de hele dag door. Nou dan ben ik egoïstisch natalie, als ik op verjaardagsfeestjes moet kan ik moeilijk de hond mee nemen, voor een bezoek aan ziekenhuis minimaal 3 a4 uur zal ik ook de hond mee nemen, dus mensen met hond kunnen nooit meer dagje pretpark met kinderen, verjaardagen visites zonder hond

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:48

har166 schreef:
Maar mensen waarom moeilijk doen over een zwembad, want als ts gewoon van 1 tot 7 zou werken?? Zou ze dan te horen krijgen dat ze dan maar geen hond moet nemen??

Ja zie vorige pagina mensen die werken mogen geen hond of hebben allen een uitlaat service

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:49

har166 schreef:

Als je werkt en daar door geen tijd heb voor een hond al dan niet om uit te laten
lijkt t mij dat je dan geen hond aanschaft..

En anders bestaat er zoiets dat heet honden pension of uitlaat service of een oppas voor je hond zodat hij in ieder geval buiten uitgelaten word en zijn behoefte kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:49

Bon_charmeur schreef:
NathalietjeB schreef:

In de zon? Wie laat zijn hond in vredesnaam in de zon met dit weer? Dit maak je er zelf vsn! Mijn hond wil niet binnrn zijn en in huis is het net zo warm als buiten, hij slaapt alleen snachts binnen, hij is dit niet anders gewend. Als je goed had gelezen staat er dat mijn hond beschutting heeft, de hele dag door. Nou dan ben ik egoïstisch natalie, als ik op verjaardagsfeestjes moet kan ik moeilijk de hond mee nemen, voor een bezoek aan ziekenhuis minimaal 3 a4 uur zal ik ook de hond mee nemen, dus mensen met hond kunnen nooit meer dagje pretpark met kinderen, verjaardagen visites zonder hond

Maak je niet druk. Op bokt houdt iedereen zijn hond volgens het boekje zoals je leest.

Die van mij ligt ook liever buiten als binnen.