Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:20

Ossi schreef:
Ik vertrouw dat soort honden nooit en hun baasjes nog minder. Het is altijd een bepaald slag volk dat dat soort honden neemt. Ik zou aangifte doen, maar ik heb geen idee of het daar veel te laat voor is. Die mensen moeten een enorm hekwerk om hun tuin plaatsen zodat die honden nooit meer los rond kunnen lopen door de buurt, maar daar hebben ze natuurlijk ook geen geld voor...
Betalen gaan ze toch niet.

Zo, vooroordeel galore zie ik wel. Ik heb ook zo'n soort hond, wat voor slag volk ben ik?

Hoe dan ook, voet bij stuk houden, TS. Wat die honden in eigen tuin doen moeten ze zelf weten, maar ze hebben helemaal niks te zoeken in jouw tuin laat staan jouw huis.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:20

Zou zeggen tijdens het gesprek als hij weer over middelen begint:
Joh als het moeilijk is om het te missen die paar euro, steek het dan in elk geval in een degelijke afrastering, dan weten we tenminste zeker dat het niet nog een keer gebeurt. Mocht het nog wel een keer gebeuren komen jullie er niet zo makkelijk vanaf!

Djilna

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:24

Als ze nou vlak na het krijgen van jullie rekening naar jullie toe waren gekomen om te overleggen over het bedrag omdat het toch wel wat hoger was dan verwacht vind ik het alweer anders dan zoals het nu gegaan is. Jullie ontwijken en dan nu hiermee komen kan niet. Dus ik zou ook de volledige rekening betaald willen zien.
En anders als compromis een deel + omheining om de tuin.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:24

meggiemeg schreef:
Zou zeggen tijdens het gesprek als hij weer over middelen begint:
Joh als het moeilijk is om het te missen die paar euro, steek het dan in elk geval in een degelijke afrastering, dan weten we tenminste zeker dat het niet nog een keer gebeurt. Mocht het nog wel een keer gebeuren komen jullie er niet zo makkelijk vanaf!

Denk je dat het verstandig is te gaan dreigen?

har166

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:26

Hoe is het inmiddels met de kat TS?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:29

saarie schreef:
Oh die honden hoeven van mij ook helemaal niet weg. Het is hun natuur. Ik vind het alleen belachelijk dat als je hond niet onder appèl staat deze los mag lopen in zo'n buurt. En als er dan daadwerkelijk iets gebeurd is, hoor je dat toch echt naar behoren op te lossen. Ik ga in elk geval even met mijn vriend bespreken dat het geld me inderdaad niet uitmaakt maar dat ik niet op deze manier het zomaar laat gaan.

Nu is het je kat die aardig kan rennen, maar wat als het een kind is...
Ze staan niet onder appèl en daarom vind ik dat gevaarlijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:29

Heeft niets met dreigen te maken maar meer met duidelijk zijn. En wellicht zet het ze aan tot nadenken dat dit niet helemaal kan wat ze doen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 11:31

De kat heeft een paar weken bovenin de boekenkast (hij heeft daar een eigen vakje) gewoond. Kwam er alleen uit om naar de bak te gaan en voor eten en drinken. Wilde geen contact maken, maakte een zeer aangeslagen indruk. Na een week of drie kwam hij soms uit de kast om even bij je te zitten. Bij het kleinste geluid van buiten zat hij weer boven. Op de bovenverdieping heeft hij wel een maand niet durven komen, zeker in de slaapkamer waar hij eerst altijd bij ons op bed sliep. Dat doet hij nog steeds niet trouwens. Wel durft hij weer naar buiten en is weer zn vrolijke zelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:32

_San87_ schreef:
Ossi schreef:
Ik vertrouw dat soort honden nooit en hun baasjes nog minder. Het is altijd een bepaald slag volk dat dat soort honden neemt. Ik zou aangifte doen, maar ik heb geen idee of het daar veel te laat voor is. Die mensen moeten een enorm hekwerk om hun tuin plaatsen zodat die honden nooit meer los rond kunnen lopen door de buurt, maar daar hebben ze natuurlijk ook geen geld voor...

Zo, vooroordeel galore zie ik wel. Ik heb ook zo'n soort hond, wat voor slag volk ben ik?

Hoe dan ook, voet bij stuk houden, TS. Wat die honden in eigen tuin doen moeten ze zelf weten, maar ze hebben helemaal niks te zoeken in jouw tuin laat staan jouw huis.

Hetzelfde slag als mijn man en ik blijkbaar, verklaart waarom we het vaak met elkaar eens zijn. :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:33

saarie schreef:
De kat heeft een paar weken bovenin de boekenkast (hij heeft daar een eigen vakje) gewoond. Kwam er alleen uit om naar de bak te gaan en voor eten en drinken. Wilde geen contact maken, maakte een zeer aangeslagen indruk. Na een week of drie kwam hij soms uit de kast om even bij je te zitten. Bij het kleinste geluid van buiten zat hij weer boven. Op de bovenverdieping heeft hij wel een maand niet durven komen, zeker in de slaapkamer waar hij eerst altijd bij ons op bed sliep. Dat doet hij nog steeds niet trouwens. Wel durft hij weer naar buiten en is weer zn vrolijke zelf.

Die arme kat is helemaal aangedaan -O- :(:)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:36

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Hetzelfde slag als mijn man en ik blijkbaar, verklaart waarom we het vaak met elkaar eens zijn. :')

Kennelijk :D. Ik zal mijn werkgevers ook even op de hoogte stellen van het slag volk dat wij kennelijk zijn. Strookt alleen niet met het feit dat ze naast de bull ook een teckel hebben.

sneeuwpop schreef:
saarie schreef:
Oh die honden hoeven van mij ook helemaal niet weg. Het is hun natuur. Ik vind het alleen belachelijk dat als je hond niet onder appèl staat deze los mag lopen in zo'n buurt. En als er dan daadwerkelijk iets gebeurd is, hoor je dat toch echt naar behoren op te lossen. Ik ga in elk geval even met mijn vriend bespreken dat het geld me inderdaad niet uitmaakt maar dat ik niet op deze manier het zomaar laat gaan.

Nu is het je kat die aardig kan rennen, maar wat als het een kind is...
Ze staan niet onder appèl en daarom vind ik dat gevaarlijk.

Hoe lastig ook te geloven, een hond dat achter een kat aan gaat, zal niet automatisch ook een kind pakken. Daarnaast zijn juist bullen heel erg mensgericht. Neemt uiteraard niet weg dat ze die dieren op moeten voeden, net zoals ieder andere hondeneigenaar.

saarie schreef:

Ahw ;(. Gelukkig gaat het wel beter.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:37

Ayasha schreef:
Ossi schreef:

Wat een kul. Hier zitten drie soortgelijke honden. Die staan wel degelijk onder Appèl. Lekker vooroordeel weer. :x :roll:

Ik snap wel wat ze bedoelt.
Maar ik ken echt genoeg mensen die wel normaal zijn zoals jij dus. Die hun honden goed onder appel hebben staan en het is gewoon een kwestie van afleren en hoe je er als eigenaar mee omgaat.
Hier een labrador die zodra die een poes ziet helemaal fel wordt.
Hond gaat ook nooit los als er een poes loopt. Verder het liefste dier ooit maar een poes is niet veilig.
En ook de eigenaren van deze hond zijn als jij en ik. Hele normale en vriendelijke mensen.

Maar ik hoop ts dat je eventueel met een goed gesprek er uit kan komen

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:38

Opmerkingen over het hondenras vind ik nogal ongepast. Ik ken ook een labrador die behoorlijk agressief is, en genoeg steffs en bulls die netjes onder appel staan en zeer vriendelijk zijn!

Ik sluit mewel aan bij wat al gezegd is, een hond die een kat aanvalt hoeft zeker niet persee een kind ook aan te vallen. Zijn 2 hele andere motivaties.

Ik zou zeker het hele bedrag eisen! Zo niet, aangifte.
Mij lijkt het dat je ook schade in huis hebt na zo een aanval? Dit komt ook op hun bordje. Ze kunnen dit gewoon verhalen als ze goed verzekerd zijn.
En 160 euro, als een van hun honden ziek word kan het gerust een 0 meer kosten als er wat is. Is dat dan ook te veel geld?
Schandalig dat dit kan gebeuren en ik zou ze echt de volle mep + eventuele schades, laten vergoeden.

Sterkte voor je kat en jullie want voor jezelf is het ook flink schrikken zoiets.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 17-07-14 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:40

Kan je niet alsnog aangifte doen en dan vooral voor de kinderen in de buurt.Die honden bijten een kind zonder pardon dood of het kind is verminkt voor de rest van het leven.Dat je kat is aangevallen is vreselijk,maar een kind is toch erger.Sorry dat ik dit nu zo zeg.Veel beterschap met je kat.Nou denk half bokt dat ik een katten hater ben.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:41

Britta31 schreef:
Kan je niet alsnog aangifte doen en dan vooral voor de kinderen in de buurt.Die honden bijten een kind zonder pardon dood of het kind is verminkt voor de rest van het leven.Dat je kat is aangevallen is vreselijk,maar een kind is toch erger.Sorry dat ik dit nu zo zeg.Veel beterschap met je kat.Nou denk half bokt dat ik een katten hater ben.

Nee. Gewoon nee :').

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:45

Ik vind dat jij 100% gelijk hebt, zijn ze nou helemaal >;) . Ze hebben nog geluk dat je geen schade aan meubilair en gordijnen hebt, of niet geclaimd hebt, dan was de rekening nog wel wat duurder uitgevallen, hoor.

Je kunt ze inderdaad wijzen op de WA-verzekering, al is het de vraag of er uitgekeerd wordt, maar jullie kat is nota bene helemaal tot boven in jullie huis achterna gezeten en in jullie eigen huis aangevallen zonder dat jullie de honden 'uitgenodigd' hadden. Ja, dierenartsen zijn duur, maar dan hadden ze hun honden maar moeten aanlijnen, opvoeden, hek plaatsen, of wat dan ook, dat is een risico waarvoor ze zelf gekozen hebben.

Op z'n állerminst hadden ze met jullie in gesprek moeten gaan als ze de rekening zo hoog vonden, maar dan nog vind ik het van de zotten dat ze nu ineens nog maar de helft willen betalen. Ik zou ook pislink zijn -:(- :j .

Die opmerking over zulke honden en eigenaren vind ik nogal generaliserend. Ik heb genoeg kennissen en vrienden met bull-achtige honden, dat zijn allemaal leuke, nette mensen die verantwoording nemen mocht dat nodig zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:48

Agressie op dieren is heel anders als agressie op mensen.
Je kan prima een hond hebben die blind van woede wordt bij een kat maar de liefste knuffel is voor kinderen.
Dat is dus een kulvergelijking.

TS heb je toevallig rechtsbijstand? Heb dit niet terug kunnen vinden.
Wellicht dat je via die weg nog wat kunt als ze weigeren te betalen.

Daarnaast zou ik in ieder geval melding maken bij de politie, aangifte hoeft nog niet direct.
Maar mocht er dan in de toekomst nog zo'n incident voordoen dan is er in ieder geval al iets bekend van betreffende personen en honden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:54

Melding maken is inderdaad een goeie :j , dat heb ik ook wel eens gedaan zonder meteen aangifte te doen :) .

De vergelijking hond-kat en hond-kind vind ik ook niet op z'n plaats. En zijn legio honden die achter katten aangaan en ze iets aandoen als ze de kans krijgen, terwijl ze gek op kinderen zijn of ze gewoon negeren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:02

ik zou ze stilletjes een extra hint geven als je weer gaat praten over de rekening, je kan namelijk voor mekaar krijgen dat ze verplicht gesteld gaan worden een deugelijk hond tegenhoudende afscheiding moeten gaan plaatsen om hun honden binnen te houden, wat uit kan monden bij weigering dat het boetes en sancties kunnen worden. Op eigen erf mag een hond loslopen maar openbaar niet zonder afscheiding wordt de grond in zo'n geval als openbaar gezien en zijn ze strafbaar als ze los zijn, of ze er nu bij zijn of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:04

Ayasha schreef:
Ossi schreef:

Wat een kul. Hier zitten drie soortgelijke honden. Die staan wel degelijk onder Appèl. Lekker vooroordeel weer. :x :roll:

Nou echt he, ik zat laatst in de bus en er zat een jongen van een jaar of 20 met een pitbull. Hij zat op dat stukje waar je met z'n vieren kan zitten maar niemand durfde bij hem te komen zitten dus ik vroeg of ik daar mag zitten (laat me toch zeker niet wegjagen door een hondje :+ ) ''Ja hoor! Ze doet niks hoor ze is hartstikke lief maar niemand durft hier te gaan zitten!'' Heb er ook de hele reis mee zitten kroelen, hartstikke lief beest. Kom er daarna een vrouwtje met een jack russel binnen, beest heeft z'n waffel niet gehouden... Alleen maar uitdagen naar die Pitbull...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:05

Maar als een hond een waas voor de ogen heeft en achter de kat aan gaat ziet het denk ik geen verschil tussen een kat en een 2 jarig kind wat rond loopt.Maar goed,dit is mijn mening.Ts heel veel beterschap met je kat en ik hoop dat de kat geestelijk snel weer beter wordt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:07

Kentaro schreef:
Hebben ze eigenlijk wel maatregelen getroffen dat die honden nu niet meer bij hun uit de tuin kunnen??

Deze vind ik ook heel belangrijk. Verder zou ik hen met een brief aansprakelijk stellen voor alle schade, met een termijn waar binnen het betaald moet zijn bv 1 maand. En daar in vermelden dat als het niet binnen deze termijn is afgewikkeld je het uit handen geeft aan je rechtsbijstand ( ook als je die niet hebt). En dat je in dat geval ook aangifte moet doen.

Heel veel sterkte ermee

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:08

Sterkte met de kat... en nee... die rekening zou ik niet delen, sterker nog ze kinden mijn gordijnen deur en alle andere spullenook vergoeden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:10

Britta31 schreef:
Maar als een hond een waas voor de ogen heeft en achter de kat aan gaat ziet het denk ik geen verschil tussen een kat en een 2 jarig kind wat rond loopt.Maar goed,dit is mijn mening.Ts heel veel beterschap met je kat en ik hoop dat de kat geestelijk snel weer beter wordt.

dat ie een "waas" krijgt van een kat betekent niet dat ie dat ook krijgt van een kind.

Doanique: hier drie staffords, heerlijke beesten! Het reu'tje gaat standaard op zijn rug liggen (zelfs voor mijn jack russel) :') Voor mensen is dat meer van "buik aaien!"
één van de teefjes komt tegen je been zitten en blijft daar rustig zitten zo lang je kroelt. :') de derde is iets afstandelijker maar als je haar roept en kroelt ben je ook haar vriendje. :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:11

Britta31 schreef:

Tuurlijk wel... Als jij boos bent op iemand en je gaat er achter aan dan heb je toch ook alleen die persoon in het vizier en sla je niet een toevallige voorbijganger?