Vraagje aanbetaling pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Re: Vraagje aanbetaling pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:52

Oh walgelijk!. Ik denk niet dat TS bij jullie verantwoording hoeft af te leggen waarom de pups op MP staat en niet waarom er gekruist word. TS heeft er vast een goede reden voor!

Ts, Ik zou zeggen denk na en volg je gevoel!
En anders dan vraag je of ze de pup nog wil, is het nee, dan is het geld weg en aan een ander verkopen en anders nog even goed contact hebben en je gevoel volgen. Het komt vast goed.

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:56

Ugh, en weer een hoop gezeik op TS. Man kunnen jullie nou niet eens een keer gewoon fatsoenlijk advies geven zonder verder te gaan op andere onderwerpen.
Maakt het wat uit dat TS d'r pups op marktplaats zet, of kruisingen maakt. Gaat jullie toch niks aan ? Maar je gaan er wel over door..

Ts, als ik jou was zou ik je pup niet naar die mensen doen. Als ze zo reageren op jou gastvrijheid, had mij al zwaar aan et twijfelen gezet.

Overigens, waarom zouden mensen niet genoeg intresse of niet juist zijn voor de dieren als ze niet kunnen komen kijken. Soms zijn de mogelijkheden er niet om naar een diertje te gaan kijken.. Maargoed, das weer zo'n typisch Bokt kwaaltje.. Zeuren :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:58

heroes_hell schreef:
Oh walgelijk!. Ik denk niet dat TS bij jullie verantwoording hoeft af te leggen waarom de pups op MP staat en niet waarom er gekruist word. TS heeft er vast een goede reden voor!

En anders dan vraag je of ze de pup nog wil, is het nee, dan is het geld weg en aan een ander verkopen en anders nog even goed contact hebben en je gevoel volgen. Het komt vast goed.

helemaal mee eens

weer een flink staaltje boktgezeik, lekker veilig achter je pc van alles roepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:59

Nee heroes_hell, mensen die op vreemde manieren met dieren omgaan zijn op zijn zachts gezegd niet leuk.
En als niemand er wat van zegt en iedereen maar staat te hoera te roepen ,blijven ze doorgaan en denken ze nergens over na.

En Ts ik heb niet eens in je berichten hoeven spitten,je topics blijven in mijn geheugen hangen door je vreemde manier van doen.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:01

heroes_hell schreef:

Ja dat is bokt.
Ben blij met mijn beesjes en mijn drachtige merrie, en ik ga niet mee in die negativiteit
Ik heb net een hele lange mail gehad van die mevrouw, daar ga ik hier verder ook geen uitleg over geven.
Maar het is opgelost.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:05

Bianca41 schreef:
Nee heroes_hell, mensen die op vreemde manieren met dieren omgaan zijn op zijn zachts gezegd niet leuk.
En als niemand er wat van zegt en iedereen maar staat te hoera te roepen ,blijven ze doorgaan en denken ze nergens over na.

En Ts ik heb niet eens in je berichten hoeven spitten,je topics blijven in mijn geheugen hangen door je vreemde manier van doen.

JIJ vind het een vreemde manier van doen.
Wat doet TS raar en niet goed dan?
TS mag kruisen, daar heeft niemand wat over te zeggen en als zij dat onderbouwd met de reden om te zorgen dat ze geen misvormde en zieke pups krijgen dan is er toch niks aan de hand? En sowieso, als TS wil kruisen dan kruist ze maar. Tuurlijk is het slim om zo raszuiver mogelijk te blijven want met fokken wil je immers het ras verbeteren.
Maar TS heeft aan niemand verantwoording af te leggen. Mishandelt ze haar honden? Zien ze er slecht uit? Doet ze een ander wat aan? Denk het niet.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het om een hond van €50,- gaat.

TS +:)+ voor jou! Dat je relatief rustig blijft! En mooi dat het opgelost is!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:05

TS, Waarom vraag je niet het telefoonnummer van die persoon en bel je haar vervolgens op om uitleg te vragen? Zeg gewoon dat je denkt dat er sprake is van een miscommunicatie en vraag haar telefoonnummer om het via de telefoon verder te bespreken.
Als de communicatie dan niet lukt zou ik gewoon de aanbetaling terug betalen en het erbij laten zitten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:05

Bianca41 schreef:

Ben jij wel eens bij mij thuis geweest?
Weet jij hoe mijn honden leven?
En hoe mijn paarden er bij staan?
Heb je enig idee waar je over loopt te kakelen?
Hoor graag van je in welke omstandigheden mijn dieren leven welke vreemde manier dat dan is, het maakt me wel nieuwsgierig.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:07

annepaardoes schreef:
TS, Waarom vraag je niet het telefoonnummer van die persoon en bel je haar vervolgens op om uitleg te vragen? Zeg gewoon dat je denkt dat er sprake is van een miscommunicatie en vraag haar telefoonnummer om het via de telefoon verder te bespreken.
Als de communicatie dan niet lukt zou ik gewoon de aanbetaling terug betalen en het erbij laten zitten.

Ook gedaan hebben elkaars telefoon nummer dat heeft veel verklaard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:12

Bianca41 schreef:
Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.

Je verwoord het misschien niet helemaal subtiel maar dit was dus het eerst wat ik dacht. "Die fokt voor het geld." Ook dat hij aan het einde van de maand kan worden opgehaald. Mijn mening kijk je wanneer de pups er klaar voor zijn, die datum kun je niet zomaar vast stellen. Ook als ik zo'n mail kreeg stortte ik zelfs zonder overleg dat geld terug en zou dan een mailtje sturen dat deze koop absoluut niet ging gebeuren.

Dat het op zijn zachtst gezegd een rare gang van zaken is qua contact, kijken, kopen is wel duidelijk en die mening deel ik dan ook met mede Bokkers.

Ik heb mijn bedenkingen erbij... :n

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:13

heroes_hell
Ja ik heb een hondje van 4500 euro, Koreaanse import, en daar zal ook wel het nodige commentaar over zijn.
Dan een import hondje uit belgie van een dikke 1000 euro.
En een import uit Duitsland van 2000 euro.
Dan nog een hondje uit friesland van 300 euro. die heeft geen papieren de rest wel dat mag duidelijk zijn.
En verder nog een witte pers van rond de 1000 euro.
Hoef me niet te verantwoorden, maar goed nog maar eens een keer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:16

ironic__ schreef:
annepaardoes schreef:

Ook gedaan hebben elkaars telefoon nummer dat heeft veel verklaard.

Ah ik las over je vorige bericht heen dat het is opgelost. Fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:18

KimD schreef:
Bianca41 schreef:
Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.

Je verwoord het misschien niet helemaal subtiel maar dit was dus het eerst wat ik dacht. "Die fokt voor het geld." Ook dat hij aan het einde van de maand kan worden opgehaald. Mijn mening kijk je wanneer de pups er klaar voor zijn, die datum kun je niet zomaar vast stellen. Ook als ik zo'n mail kreeg stortte ik zelfs zonder overleg dat geld terug en zou dan een mailtje sturen dat deze koop absoluut niet ging gebeuren.

Dat het op zijn zachtst gezegd een rare gang van zaken is qua contact, kijken, kopen is wel duidelijk en die mening deel ik dan ook met mede Bokkers.

Ik heb mijn bedenkingen erbij... :n

De fokker van mijn hond kon ook precies vertellen wanneer ik mijn pup kon ophalen. En mijn lab heeft gewoon stamboom.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:20

ironic__ schreef:
heroes_hell
Ja ik heb een hondje van 4500 euro, Koreaanse import, en daar zal ook wel het nodige commentaar over zijn.
Dan nog een hondje uit friesland van 300 euro. die heeft geen papieren de rest wel dat mag duidelijk zijn.

Geld wil niks zeggen. Wij hebben nu een Sheltie pup lopen die zal bij de grens voor misschien €100,- verkocht zijn, de volgende heeft er €870,- voor betaald en ik heb er €300,- voor betaald en dat was al veel geld, maar gewoon uit medelijden. ;)

Het kan nog zo duur zijn en geen zak waard zijn.... moet nog maar blijken of het daadwerkelijk een Sheltie word, mag dan wel in de papieren staan, bij import weet je het nooit 100% zeker. ;)

Een schattingsdatum oké maar een precieze datum niet oké. Wij hebben onze border uiteindelijk eerder kunnen ophalen in verband met de moeder. Maar het nestje stabij's wat ze hadden zijn er 3 langer van moeten blijven omdat ze de ontwikkeling iets beter in de gaten wilde houden. Vind dar altijd zo raar, zo'n precieze datum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:22

ironic__ schreef:
heroes_hell

Goh dan is het helemaal zonde dat je zomaar wat doet met je dieren en op bokt dan nog raad moet vragen wat je vervolgens in de lucht slaat .
En dan je pups nog op marktplaats moet zetten om ze kwijt te raken.

Overigens zeg ik nergens dat je dieren het bij jou thuis slecht hebben,wel dat je een vreemde manier van vermeerderen hebt,zeker als je zulke kostbare dieren hebt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:23

KimD schreef:
ironic__ schreef:
heroes_hell

Geld wil niks zeggen. Wij hebben nu een Sheltie pup lopen die zal bij de grens voor misschien €100,- verkocht zijn, de volgende heeft er €870,- voor betaald en ik heb er €300,- voor betaald en dat was al veel geld, maar gewoon uit medelijden. ;)

Het kan nog zo duur zijn en geen zak waard zijn.... moet nog maar blijken of het daadwerkelijk een Sheltie word, mag dan wel in de papieren staan, bij import weet je het nooit 100% zeker. ;)

Een schattingsdatum oké maar een precieze datum niet oké. Wij hebben onze border uiteindelijk eerder kunnen ophalen in verband met de moeder. Maar het nestje stabij's wat ze hadden zijn er 3 langer van moeten blijven omdat ze de ontwikkeling iets beter in de gaten wilde houden. Vind dar altijd zo raar, zo'n precieze datum.

Dat JIJ dat raar vindt, wil niet zeggen dat de TS om een abnormale wijze handelt.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:25

Bianca41 schreef:
ironic__ schreef:
heroes_hell

Goh dan is het helemaal zonde dat je zomaar wat doet met je dieren en op bokt dan nog raad moet vragen wat je vervolgens in de lucht slaat .
En dan je pups nog op marktplaats moet zetten om ze kwijt te raken.

Ik heb nog helemaal geen idee of ik mijn hondje ga inzetten voor de fok, dat is voor de toekomst.
En ik heb niet zomaar wat gerommeld ik heb ook geteste honden met stamboom gebruikt, niet dat dat zin heeft bij kruisingen, dus niet zomaar wat erop gekwakt wat jij beweert.

Overigens zeg ik nergens dat je dieren het bij jou thuis slecht hebben,wel dat je een vreemde manier van vermeerderen hebt,zeker als je zulke kostbare dieren hebt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:27

annepaardoes schreef:
KimD schreef:

Dat JIJ dat raar vindt, wil niet zeggen dat de TS om een abnormale wijze handelt.

Ach, tut tut.
Laatst bijgewerkt door KimD op 15-07-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Seventeen

Re: Vraagje aanbetaling pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:30

Sterker nog, wij hadden onze Raspuppy's ook op Marktplaats voor meer dan €1000,- en daar werd ook van over de hele wereld gebeld. Marktplaats zegt dus niets.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:31

Miepie77 schreef:
helemaal mee eens

veilig achter mijn pc :')

kom langs.... voel ik mij net zo veilig :Y)
geen moeite om IRL te zeggen wat ik hier zeg

ik vind het gewoon rieken naar broodfok, misschien is dit niet zo,maar zo komt het na wat 'geschiedenis' bestuderen wel over
Daarbij gaat het een fokker naar het hart, en verkoop je niet via de mail, dat vind ik geldbelust over komen
Mag in jouw ogen misschien boktgezeik zijn, maar als er iemand een topic opent over een slechte pupaankoop bij een broodfokker, dan draaien de rollen weer om he ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:31

Jeetje ik zit met verbazing te lezen hoe TS in werkelijk alle ( ja ik heb de linkjes ook bekeken.) uitgekafferd word alsof ze een stuk vuil is.

Krabbel je eens achter je oren, ga op je handen zitten, tel tot 10 en scroll verder.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:33

Ojajoh schreef:
Miepie77 schreef:
helemaal mee eens

veilig achter mijn pc :')

kom langs.... voel ik mij net zo veilig :Y)
geen moeite om IRL te zeggen wat ik hier zeg

ik vind het gewoon rieken naar broodfok, misschien is dit niet zo,maar zo komt het na wat 'geschiedenis' bestuderen wel over
Daarbij gaat het een fokker naar het hart, en verkoop je niet via de mail, dat vind ik geldbelust over komen
Mag in jouw ogen misschien boktgezeik zijn, maar als er iemand een topic opent over een slechte pupaankoop bij een broodfokker, dan draaien de rollen weer om he ;)

Hoe geldbelust is het dat de fokker naar de pupkoper toe rijdt om haar te laten kennismaken met de pup?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:35

Hallo dames?!

de TS vraagt hier om raad bij een specifieke situatie.
Iedereen heeft een eigen manier van denken en handelen en dat is prima, zo ook de TS.
Dat zij helemaal met de hondjes afreist naar iemand is toch niet zo verkeerd? Dan kan ze het nieuwe plekje van de pup zelf eens goed bekijken en bij een slecht gevoel alsnog afkappen.
Andere topics hebben daar nu niks mee te maken en ook niet of mensen het er nu wel of niet mee eens zijn, daar vraagt ze hier niet om. Als er dieren verwaarloosd, mishandeld etc. worden, snap ik het volledig, maar daar lijkt me hier geen sprake van.
TS wat is je uiteindelijke oplossing geweest? :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:39

ironic__ schreef:
Klopt, vraag me dus ook af waarom die reactie, heb nog niks gehoord, ik wil graag uitleg.

Ja, ze denkt dat je haar opgelicht hebt!!! Zogenaamd lekke band.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:41

Pfff om verdrietig van te worden zo'n topic als dit. Ik las de openingspost en toen dacht ik, ehhh geef het geld terug en go-on, genoeg andere pup-kopers lijkt mij?

Toen las ik een aantal reacties, je andere topics bekeken en sja, jammer dit. Wij proberen zelf thuis ook zo nu en dan een nestje te fokken. Tot nu toe veel tegenslagen gehad, het kost bergen met geld (nee, het levert zeker niet zomaar alleen maar geld op), alles gaat officieel volgens Raad van Beheer én volgens de rasvereniging. En dan kom je dit tegen. Iemand die inderdaad blijkbaar lukraak wat in het rond fokt (ja, ze zijn getest :') op wat was blijkbaar nog te moeilijk om te vertellen?). Echt héél frustrerend. En alle officiële rashonden fokkers maar commentaar krijgen... _O- Tuurlijk daar zitten ook rotte appels tussen. Maar fokkers die zomaar met van alles fokken 'met papieren' en 'met stamboom' (wat werkelijk helemaal niks inhoudt) komen er altijd onderuit.

I know, 2e alinea in deze post is enigszins off-topic. Maar mijn advies op de beginpost is de eerste alinea. Dit frustreert mij echt gewoon te veel om niet mijn hart te luchten... -O-