Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heroes_hell schreef:Oh walgelijk!. Ik denk niet dat TS bij jullie verantwoording hoeft af te leggen waarom de pups op MP staat en niet waarom er gekruist word. TS heeft er vast een goede reden voor!
Ts, Ik zou zeggen denk na en volg je gevoel!
En anders dan vraag je of ze de pup nog wil, is het nee, dan is het geld weg en aan een ander verkopen en anders nog even goed contact hebben en je gevoel volgen. Het komt vast goed.
heroes_hell schreef:Oh walgelijk!. Ik denk niet dat TS bij jullie verantwoording hoeft af te leggen waarom de pups op MP staat en niet waarom er gekruist word. TS heeft er vast een goede reden voor!
Ts, Ik zou zeggen denk na en volg je gevoel!
En anders dan vraag je of ze de pup nog wil, is het nee, dan is het geld weg en aan een ander verkopen en anders nog even goed contact hebben en je gevoel volgen. Het komt vast goed.
Bianca41 schreef:Nee heroes_hell, mensen die op vreemde manieren met dieren omgaan zijn op zijn zachts gezegd niet leuk.
En als niemand er wat van zegt en iedereen maar staat te hoera te roepen ,blijven ze doorgaan en denken ze nergens over na.
En Ts ik heb niet eens in je berichten hoeven spitten,je topics blijven in mijn geheugen hangen door je vreemde manier van doen.
Bianca41 schreef:Nee heroes_hell, mensen die op vreemde manieren met dieren omgaan zijn op zijn zachts gezegd niet leuk.
En als niemand er wat van zegt en iedereen maar staat te hoera te roepen ,blijven ze doorgaan en denken ze nergens over na.
En Ts ik heb niet eens in je berichten hoeven spitten,je topics blijven in mijn geheugen hangen door je vreemde manier van doen.
annepaardoes schreef:TS, Waarom vraag je niet het telefoonnummer van die persoon en bel je haar vervolgens op om uitleg te vragen? Zeg gewoon dat je denkt dat er sprake is van een miscommunicatie en vraag haar telefoonnummer om het via de telefoon verder te bespreken.
Als de communicatie dan niet lukt zou ik gewoon de aanbetaling terug betalen en het erbij laten zitten.
Bianca41 schreef:Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.
ironic__ schreef:annepaardoes schreef:TS, Waarom vraag je niet het telefoonnummer van die persoon en bel je haar vervolgens op om uitleg te vragen? Zeg gewoon dat je denkt dat er sprake is van een miscommunicatie en vraag haar telefoonnummer om het via de telefoon verder te bespreken.
Als de communicatie dan niet lukt zou ik gewoon de aanbetaling terug betalen en het erbij laten zitten.
Ook gedaan hebben elkaars telefoon nummer dat heeft veel verklaard.
KimD schreef:Bianca41 schreef:Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.
Je verwoord het misschien niet helemaal subtiel maar dit was dus het eerst wat ik dacht. "Die fokt voor het geld." Ook dat hij aan het einde van de maand kan worden opgehaald. Mijn mening kijk je wanneer de pups er klaar voor zijn, die datum kun je niet zomaar vast stellen. Ook als ik zo'n mail kreeg stortte ik zelfs zonder overleg dat geld terug en zou dan een mailtje sturen dat deze koop absoluut niet ging gebeuren.
Dat het op zijn zachtst gezegd een rare gang van zaken is qua contact, kijken, kopen is wel duidelijk en die mening deel ik dan ook met mede Bokkers.
Ik heb mijn bedenkingen erbij...
ironic__ schreef:heroes_hell
Ja ik heb een hondje van 4500 euro, Koreaanse import, en daar zal ook wel het nodige commentaar over zijn.
Dan een import hondje uit belgie van een dikke 1000 euro.
En een import uit Duitsland van 2000 euro.
Dan nog een hondje uit friesland van 300 euro. die heeft geen papieren de rest wel dat mag duidelijk zijn.
En verder nog een witte pers van rond de 1000 euro.
Hoef me niet te verantwoorden, maar goed nog maar eens een keer.

ironic__ schreef:heroes_hell
Ja ik heb een hondje van 4500 euro, Koreaanse import, en daar zal ook wel het nodige commentaar over zijn.
Dan nog een hondje uit friesland van 300 euro. die heeft geen papieren de rest wel dat mag duidelijk zijn.
KimD schreef:ironic__ schreef:heroes_hell
Geld wil niks zeggen. Wij hebben nu een Sheltie pup lopen die zal bij de grens voor misschien €100,- verkocht zijn, de volgende heeft er €870,- voor betaald en ik heb er €300,- voor betaald en dat was al veel geld, maar gewoon uit medelijden.![]()
Het kan nog zo duur zijn en geen zak waard zijn.... moet nog maar blijken of het daadwerkelijk een Sheltie word, mag dan wel in de papieren staan, bij import weet je het nooit 100% zeker.
Een schattingsdatum oké maar een precieze datum niet oké. Wij hebben onze border uiteindelijk eerder kunnen ophalen in verband met de moeder. Maar het nestje stabij's wat ze hadden zijn er 3 langer van moeten blijven omdat ze de ontwikkeling iets beter in de gaten wilde houden. Vind dar altijd zo raar, zo'n precieze datum.
Bianca41 schreef:ironic__ schreef:heroes_hell
Goh dan is het helemaal zonde dat je zomaar wat doet met je dieren en op bokt dan nog raad moet vragen wat je vervolgens in de lucht slaat .
En dan je pups nog op marktplaats moet zetten om ze kwijt te raken.
Ik heb nog helemaal geen idee of ik mijn hondje ga inzetten voor de fok, dat is voor de toekomst.
En ik heb niet zomaar wat gerommeld ik heb ook geteste honden met stamboom gebruikt, niet dat dat zin heeft bij kruisingen, dus niet zomaar wat erop gekwakt wat jij beweert.
Overigens zeg ik nergens dat je dieren het bij jou thuis slecht hebben,wel dat je een vreemde manier van vermeerderen hebt,zeker als je zulke kostbare dieren hebt.
annepaardoes schreef:KimD schreef:
Geld wil niks zeggen. Wij hebben nu een Sheltie pup lopen die zal bij de grens voor misschien €100,- verkocht zijn, de volgende heeft er €870,- voor betaald en ik heb er €300,- voor betaald en dat was al veel geld, maar gewoon uit medelijden.![]()
Het kan nog zo duur zijn en geen zak waard zijn.... moet nog maar blijken of het daadwerkelijk een Sheltie word, mag dan wel in de papieren staan, bij import weet je het nooit 100% zeker.
Een schattingsdatum oké maar een precieze datum niet oké. Wij hebben onze border uiteindelijk eerder kunnen ophalen in verband met de moeder. Maar het nestje stabij's wat ze hadden zijn er 3 langer van moeten blijven omdat ze de ontwikkeling iets beter in de gaten wilde houden. Vind dar altijd zo raar, zo'n precieze datum.
Dat JIJ dat raar vindt, wil niet zeggen dat de TS om een abnormale wijze handelt.
Miepie77 schreef:helemaal mee eens
weer een flink staaltje boktgezeik, lekker veilig achter je pc van alles roepen

Ojajoh schreef:Miepie77 schreef:helemaal mee eens
weer een flink staaltje boktgezeik, lekker veilig achter je pc van alles roepen
veilig achter mijn pc
kom langs.... voel ik mij net zo veilig
geen moeite om IRL te zeggen wat ik hier zeg
ik vind het gewoon rieken naar broodfok, misschien is dit niet zo,maar zo komt het na wat 'geschiedenis' bestuderen wel over
Daarbij gaat het een fokker naar het hart, en verkoop je niet via de mail, dat vind ik geldbelust over komen
Mag in jouw ogen misschien boktgezeik zijn, maar als er iemand een topic opent over een slechte pupaankoop bij een broodfokker, dan draaien de rollen weer om he
op wat was blijkbaar nog te moeilijk om te vertellen?). Echt héél frustrerend. En alle officiële rashonden fokkers maar commentaar krijgen...
Tuurlijk daar zitten ook rotte appels tussen. Maar fokkers die zomaar met van alles fokken 'met papieren' en 'met stamboom' (wat werkelijk helemaal niks inhoudt) komen er altijd onderuit.