Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:je kan wel recht hebben op een schade vergoeding,maar denk je wel aan een normaal bedrag? je zal zeker niet meer als het aankoopbedrag krijgen...weet niet wat jij hoopt te krijgen ? 25 50 of 100 of meer % als t aankoop bedrag ?
Boras schreef:Ts, laat je informeren door een jurist.
Het gaat om recht, niet om hoe bokkers hier tegenaan kijken. Als je geen jurist ben, zit je er zo snel naast.
Hier wordt voornamelijk vanuit gevoel geschreven en daar schiet jij niets mee op.
Fokkers moeten tegenwoordig erg op hun tellen passen, dus info inwinnen kan geen kwaad.
chanicha schreef:Ik heb jaren geleden een bouvierpup gekocht bij een erkende fokker. Ook contract ondertekend e.d.
Bleek mijn pup na verloop van maanden maar 1 bal te hebben dus ik kon er niet mee fokken als ik dat zou willen.
Ik heb contact met hem.opgenomen en kon mijn pup omruilen als hij een nest zou krijgen maar dat wilde ik niet, heb toen netjes een schadevergoeding gekregen maar ik denk dat als ik eerst zeggen dat ik een pup wil en daarna ineens niet meer maar wel het geld dat hij er niet mee akkoord zou gaan. Je hebt in feite een soort nieuwe afspraak gemaakt en hij hoeft er geen rekening mee te houden dat het jou nu ineens niet uitkomt.
Estera schreef:Ik ben zeker niet foutloos en heilig, heb ik ook nooit beweert, dus chelle_dora (en anderen eerder) je hebt zeker een punt. Mijn voorstel was om het contract af te handelen. Ook als ik wel een pup wil hebben, dan kan hij die niet leveren, want zijn 1e teef bleef leeg en van zijn 2e teef zijn de pups vergeven, omdat hij vergeten is mij op de lijst te zetten voor een pup.
Sannanasje schreef:Maar dat is dus het punt... Er is ook geen pup beschikbaar.
Want teef 1 bleef gust, en van teef 2 heeft hij de pups allemaal al verkocht