Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Gaan we nou CM weer de schuld geven?
Als er iets is wat hij niet doet is dat de bek dichtknijpen en de hond op zo'n moment op de zij leggen, ook het porren heeft op het moment dat de hond er al zo in zit geen zin.
Voordat mensen CM overal verantwoordelijk voor willen houden zou je je misschien eerst even wat beter in zijn werkwijze kunnen verdiepen..
TS: fijn dat het beter gaat, hopen dat je dit zo vol kan houden..
Als er iets is wat hij niet doet is dat de bek dichtknijpen en de hond op zo'n moment op de zij leggen, ook het porren heeft op het moment dat de hond er al zo in zit geen zin.
Voordat mensen CM overal verantwoordelijk voor willen houden zou je je misschien eerst even wat beter in zijn werkwijze kunnen verdiepen..
). Citaat:Sallandval, dat lijstje heb ik ook ongeveer in mijn hoofd en ik sta regelmatig even rustig op om hem te triggeren. Dan bel ik aan, praat ik even in de gang, ren de trap op of ik doe de deur open. Hij blijft keurig op zijn plaats liggen en gromt en blaft wat onzeker. Zodra hij ontspant krijgt hij bevestiging en een lekkere beloning.
Kaus schreef:Als hij wakker is is het met de nieuwe methode (kijken) te controleren. Dan begint hij inderdaad zoals jij omschrijft. Echter, wanneer hij ligt te slapen ontploft hij gewoon. Dan krijg ik geen contact meer. Zodra hij eenmaal bij het WOEEEEEEEEEEFWOEFWOEF gedeelte is ( waar hij begint wanneer hij wakker schrikt) is er keen contact meer te krijgen. Zelfs niet als ik hardhandig contact probeer te krijgen (we hebben alles uitgeprobeerd). In die situaties zijn we hulpeloos.
Wat doe jij daar bij?
Kaus schreef:Als hij wakker is is het met de nieuwe methode (kijken) te controleren. Dan begint hij inderdaad zoals jij omschrijft. Echter, wanneer hij ligt te slapen ontploft hij gewoon.
Nikass schreef:Ik lees hier allemaal mogelijkheden tot correctie maar ik zou niet corrigeren maar positief trainen. Een hond leert nl veel sneller als gedrag hem iets positiefs oplevert. Kost misschien wat meer tijd in eerste instantie maar uiteindelijk werkt het beter en je hond wordt er niet nog angstiger van en je hoeft hem ook geen pijn te doen (dat een stroomband alleen schrikeffect heeft is een fabeltje, je doet je hond gewoon heel erg veel pijn. Bovendien is het symptoombestrijding).
Enige wat je nodig hebt is een clicker en uitzoeken wanneer waarom en tegen wat hij aanslaat. Voor meer info pb.
elenaMM77 schreef:ik denk dat hij dan compleet gedesorienteerd is op zo'n moment, hij ligt te slapen en schrikt ergens van wakker..
heeft vermoedelijk te maken met iets dat hij heeft meegemaakt in zijn verleden..
stel het was ooit een zwerfhond. dan moest je echt kunnen opspringen en je leven verdedigen..
Maargoed hij is puur positief opgevoed en is zelfs nog nooit (!) gestraft in zijn hele leven, laat staan dat hij dingen heeft meegemaakt die spannender zijn dan een balletje die in de sloot belandt. sallandval schreef:elenaMM77 schreef:ik denk dat hij dan compleet gedesorienteerd is op zo'n moment, hij ligt te slapen en schrikt ergens van wakker..
heeft vermoedelijk te maken met iets dat hij heeft meegemaakt in zijn verleden..
stel het was ooit een zwerfhond. dan moest je echt kunnen opspringen en je leven verdedigen..
Dat kan maar hoeft niet hoor. Mijn reu blaft ook (heel hard) als hij wakker schrikt en wij schrikken ons dan ook helemaal de .... (vul maar in)... vooral als hij op schoot ligtMaargoed hij is puur positief opgevoed en is zelfs nog nooit (!) gestraft in zijn hele leven, laat staan dat hij dingen heeft meegemaakt die spannender zijn dan een balletje die in de sloot belandt.
elenaMM77 schreef:maar daar kun je nog wel contact mee krijgen op zo'n moment? of gaat die dan ook compleet over de rooie? want begrijp dat dat nu net het probleem is, compleet onbereikbaar op zo'n moment
elenaMM77 schreef:Nikass schreef:Ik lees hier allemaal mogelijkheden tot correctie maar ik zou niet corrigeren maar positief trainen. Een hond leert nl veel sneller als gedrag hem iets positiefs oplevert. Kost misschien wat meer tijd in eerste instantie maar uiteindelijk werkt het beter en je hond wordt er niet nog angstiger van en je hoeft hem ook geen pijn te doen (dat een stroomband alleen schrikeffect heeft is een fabeltje, je doet je hond gewoon heel erg veel pijn. Bovendien is het symptoombestrijding).
Enige wat je nodig hebt is een clicker en uitzoeken wanneer waarom en tegen wat hij aanslaat. Voor meer info pb.
dan bedoel je toch niet mijn wijze?
ik beloon mij rot.. werk juist vanuit het positieve
Nikass schreef:dees_daan schreef:Gaan we nou CM weer de schuld geven?
CM werkt alleen maar met correcties. Wat je ziet is gedrukte honden die gehoorzamen uit angst.
CM zit onder de bijtwonden, hetgeen wil zeggen dat hij steeds het conflict aan gaat met honden. Ik ben van mening dat dat niet de juiste methode is. Ik hou van een ontspannen samenwerking met mijn hond op basis van vertrouwen, niet op basis van intimidatie.
Nikass schreef:Jij beloont voor de aanzet van het gedrag dat je uiteindelijk niet wilt. Ik zou dat persoonlijk niet doen. Maar ik durf niet te beweren dat dat nooit werkt hoor. Verder zie ik je wel correctie adviseren in de vorm van slipketting tussen de poten gooien. Da's geen positieve training. Ik heb je pb beantwoord en mijn methode uitgelegd. In eerste instantie dacht ik dat ts me een pb stuurde. Sorry voor de verwarring.
Nikass schreef:Jij beloont voor de aanzet van het gedrag dat je uiteindelijk niet wilt.