@TS, als je niet je buurman durft te benaderen, bel dan gewoon de dierenbescherming.
Aan je omschrijvingen te zien zou ik het ook niet durven, en de dierenpolitie op de hoogte stellen doe je genoeg wat je kunt doen lijkt me. In ieder geval voor je eigen gemoedsrust, je hebt er wat aan proberen te doen.
Hele moeilijke kwestie. Zelf woon ik op een melkveebedrijf, iedere boer heeft wel eens een zieke koe. Wij bellen altijd de veearts in zo'n geval, dus zieke koeien staan altijd onder behandeling. Helaas loopt er een fietspad langs ons bedrijf, veel mensen hebben zicht op het terrein en ik verwonder er me vaak over hoeveel mensen zich geroepen voelen bij ons aan te bellen (meestal ongelegen onder het eten of zo) om te melden dat er een koe ziek is (uh ja m'n vriend loopt de hele dag op het terrein, die weet dat heus wel). Allemaal goedbedoeld, maar daar zitten we echt niet op te wachten. Of een briefje in onze brievenbus van een mevrouw die elke dag over het fietspad fietst, waarom we de koeien binnen opsluiten en ze zo zielig naar buiten staan te kijken? Verder geen achternaam/adres/telnummer waar we uitleg kunnen geven. Onze koeien staan altijd buiten, maar het was nog erg vroeg in het voorjaar, het land nog te nat en moest eerst nog bewerkt worden. Goed bedoeld natuurlijk, maar onze frustratie is dat er net gedacht wordt dat we daar geen goede reden voor hebben en onze dieren expres treiteren of zo. Tuurlijk is dit weer heel anders als jouw buurman, maar soms kan persoonlijke benadering ook niet positief ervaren worden.
In ieder geval veel succes met zo'n moeilijke kwestie
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 14-07-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt