Waarom willen ze geen papa en mama worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Waarom willen ze geen papa en mama worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:57

Je kunt er altijd een beetje mee gaan experimenteren, je ziet vanzelf of het werkt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:15

Ik heb dit er in gehangen:

Afbeelding
Kan dit? Ik heb het gewoon van een boom geplukt.

Als het goed is hangt mijn vader vandaag het nest kastje erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:50

Waarom zet je de vinken niet samen?
Wij hadden per man 3 poppen in de volière, zebravinken kiezen hun partner zelf en 2 poppen met 1 man kan prima samen. Het lijkt me voor de pop die je bij de parkieten hebt gezet ook erg stressvol als ze daar nu ineens tussen zit..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:52

Anders mannetje eens omwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:16

dees_daan schreef:
Waarom zet je de vinken niet samen?
Wij hadden per man 3 poppen in de volière, zebravinken kiezen hun partner zelf en 2 poppen met 1 man kan prima samen. Het lijkt me voor de pop die je bij de parkieten hebt gezet ook erg stressvol als ze daar nu ineens tussen zit..

Het is mij altijd verteld dat 3 vogels niet samen gaan. Vooral als je jongen wilt krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:13

Ik heb alle zebravinken bij elkaar gezet. :j

Mijn takken zijn er ook alweer uit... mijn vader zegt dat eikentakken niet mogen, dat wilkentakken beter zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:17

Eikentakken zijn geen probleem, wilg, fruit, beuk, druif bij vinken kun je da rustig erin doen. Eik bij parkiet kan maar niet teveel omdat die met hun peutersnavels de bast er zorgvuldiger afeten.

Met takken ziet het er al gezelliger uit. Nu er nog voor zorgen dat je vader er zich niet mee bemoeid. Als hij erg oud eivoer en geen badje normaal vindt aan zorg kan hij zich beter alleen bezig houden met de parkieten en niet met jou vinkjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:00

Niet het hele topic gelezen maar als ik dit zo zie is het koppel het probleem. Zebravinken moet je niet in koppels houden maar met meer. Wij hebben bijvoorbeeld 5 mannen en 3 vrouwen, continu eieren en jongen als we niet opletten, wij klutsen de eieren dus ook. Een Zebravink moet keuze hebben, ze zijn niet snel tevreden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:07

KimD schreef:
Niet het hele topic gelezen maar als ik dit zo zie is het koppel het probleem. Zebravinken moet je niet in koppels houden maar met meer. Wij hebben bijvoorbeeld 5 mannen en 3 vrouwen, continu eieren en jongen als we niet opletten, wij klutsen de eieren dus ook. Een Zebravink moet keuze hebben, ze zijn niet snel tevreden. :P

Ik heb er nu twee poppen en een mannetje er in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:09

Mijn vader heeft er een stok en een huisje in gehangen. Maar het huisje hangt erg laag. Is dit erg?

Afbeelding

Moet ik in dit huisje ook weer een nestje plaatsen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:50

Nestje hangt idd te laag. En er moet wel nestmateriaal in de kooi zijn uiteraard. Een leeg kastje gaat niet werken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:25

AmoorM schreef:
KimD schreef:

Ik heb er nu twee poppen en een mannetje er in zitten.

Andersom, meer mannen dan vrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:32

Daar zijn de meningen over verdeeld KimD, ik heb juist goede ervaringen met meer poppen dan mannen, mannen zijn concurrenten en willen nog wel eens gaan vechten (zeker in de broedperiode) met poppen heb je dat niet.
TS heeft 2 poppen en1 man, poppen hebben beide al bij parkieten gezeten en zijn nog maar kort geleden verhuisd, ik zou het nu zo laten want dat heen en weer slingeren lijkt me erg stressvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:18

dees_daan schreef:
Daar zijn de meningen over verdeeld KimD, ik heb juist goede ervaringen met meer poppen dan mannen, mannen zijn concurrenten en willen nog wel eens gaan vechten (zeker in de broedperiode) met poppen heb je dat niet.
TS heeft 2 poppen en1 man, poppen hebben beide al bij parkieten gezeten en zijn nog maar kort geleden verhuisd, ik zou het nu zo laten want dat heen en weer slingeren lijkt me erg stressvol.

Ja. Ze blijven nu lekker zitten!
Alleen het hokje moet nog wat hoger, maar dan moet m'n pa erin met de boormachine..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:01

Terwijl de vogels er in zitten, nee toch? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:02

simodi schreef:
Terwijl de vogels er in zitten, nee toch? :?

Moet ik ze dan vangen en apart houden? Dat is ook weer stresvol, weet niet of dit stresvoller is?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:35

Niet onaardig bedoeld hoor, maar eigenlijk moet je eerst goed bedenken wat je wilt met je vigels en dan daarop je voliere inrichten. Als je alles goed op orde hebt zet je als laatste je vogels erin.
Inrichten en verbouwen in zo'n klein hok met vogels er bij in is niet handig .... ;)