Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Waarom zet je de vinken niet samen?
Wij hadden per man 3 poppen in de volière, zebravinken kiezen hun partner zelf en 2 poppen met 1 man kan prima samen. Het lijkt me voor de pop die je bij de parkieten hebt gezet ook erg stressvol als ze daar nu ineens tussen zit..
KimD schreef:Niet het hele topic gelezen maar als ik dit zo zie is het koppel het probleem. Zebravinken moet je niet in koppels houden maar met meer. Wij hebben bijvoorbeeld 5 mannen en 3 vrouwen, continu eieren en jongen als we niet opletten, wij klutsen de eieren dus ook. Een Zebravink moet keuze hebben, ze zijn niet snel tevreden.
AmoorM schreef:KimD schreef:Niet het hele topic gelezen maar als ik dit zo zie is het koppel het probleem. Zebravinken moet je niet in koppels houden maar met meer. Wij hebben bijvoorbeeld 5 mannen en 3 vrouwen, continu eieren en jongen als we niet opletten, wij klutsen de eieren dus ook. Een Zebravink moet keuze hebben, ze zijn niet snel tevreden.
Ik heb er nu twee poppen en een mannetje er in zitten.
dees_daan schreef:Daar zijn de meningen over verdeeld KimD, ik heb juist goede ervaringen met meer poppen dan mannen, mannen zijn concurrenten en willen nog wel eens gaan vechten (zeker in de broedperiode) met poppen heb je dat niet.
TS heeft 2 poppen en1 man, poppen hebben beide al bij parkieten gezeten en zijn nog maar kort geleden verhuisd, ik zou het nu zo laten want dat heen en weer slingeren lijkt me erg stressvol.