Hond blijft maar krabben?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:25

DewieDribbel schreef:
koetjeboe schreef:
Ik snap er helemaal geen bal van, wat wil je nou. als je echt wilt dat je hond jeuk vrij is doe je toch een beetje meer moeite. heb nu het idee dat alles maar een beetje half wordt gedaan en dat het zeker niet te veel mag kosten..............neem dan geen hond

Als het geld er niet is, dan kan zij er ook niks aan doen? Het is de hond van haar ouders. Daarbij kan je jeuk 9 van de 10 keer met kleine aanpassingen al veranderen. Doe even normaal zeg. 'Neem dan geen hond' dat klinkt heel gemeen hoor dus denk even na voordat je iets typt.

Ik denk heel goed na over wat ik zeg. Ik las ergens dat het haat hond is of heb ik dat verkeerd gelezen. Maar ik blijf erbij als je een hond neemt moet je financieel het dier ook een dierenarts kunnen biedden.

http://www.medpets.nl/dermoscent+essent ... escription

Verder heeft de hond van mijn oma ooit dit middel gekregen van de DA is ook een pipet niet tegen vlooien maar dat hielp goed tegen de jeuk. is een soort olie en ruikt naar menthol en kruiden

Nala

Re: Hond blijft maar krabben?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:45

Mijn god, ik wou dat ik dit topic nooit geopend had... Ik kan er toch ook niks aan doen? Ik kan mn hond niet echt achterop mn fiets zetten om naar de dierenarts te gaan en het salaris van mijn bijbaantje is ook geen vetpot. Als ik acht jaar geleden, als uk van acht geweten had dat we nú het geld niet meer zouden hebben had ik mijn ouders nooit een hond aan laten schaffen.

Wel bedankt voor de mensen die me proberen te helpen in plaats van verwijten naar mn hoofd te gooien. Mijn ouders zijn er 100% van overtuigd dat de dierenarts ook maar zal gokken en dan ons het duurste middeltje aan zal smeren, en ik kan me ook wel in die mening vinden. Een dierenarts kan waarschijnlijk ook niet met 100% zekerheid zeggen wat het is, wel iets zekerder dan wij natuurlijk maar het blijft speculeren.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:51

MorganeR schreef:
Wel bedankt voor de mensen die me proberen te helpen in plaats van verwijten naar mn hoofd te gooien. Mijn ouders zijn er 100% van overtuigd dat de dierenarts ook maar zal gokken en dan ons het duurste middeltje aan zal smeren, en ik kan me ook wel in die mening vinden. Een dierenarts kan waarschijnlijk ook niet met 100% zekerheid zeggen wat het is, wel iets zekerder dan wij natuurlijk maar het blijft speculeren.

Geef duidelijk aan dat jullie het niet breed hebben, maar toch een oplossing willen voor de hond. Laat de DA hierin ook meedenken. Kijk eens goed wat jullie per maand opzij kunnen zetten voor de hond... Eventueel kan je op afbetaling je hond laten onderzoeken. Als opa zo begaan is met de hond, kan je hem dan vragen mee te betalen?

Eet jullie hond soms ook met de pot mee? Eet hij de kliekjes die jullie over hebben om brokken te sparen? Hypoallergeen voer of kvv zou een goed begin zijn, gecombineerd met een aantal kg afvallen. Verder opa vertellen dat de hond dood gaat als hij niet stopt (de wonden kunnen ontsteken en als die ontsteking naar binnen slaat ben je nog verder van huis).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:59

ik kom misschien bot over, maar kijk nog eens naar dat middeltje wat ik in me vorige post neer zette. dat is niet duur en wij hadden al snel resultaat. misschien het proberen waard......

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:03

Hij eet vaak mee met de kliekjes ja, maar niet om brokken te sparen. Hij krijgt dan wel maar de helft van wat hij normaal krijgt. Bij ons krijgt hij ook niks wat echt als schadelijk gezien wordt (door ons), dus gewoon een stukje vlees of een klein beetje groenten. Soms krijgt hij bij mijn opa eens een paar frietjes of een stukje frikadel, ontzettend ongezond natuurlijk maar hij gelooft het echt niet dat het schadelijk is... "jullie overdrijven, die mensen die dat zeggen willen niet dat de honden eens gelukkig zijn met wat lekkers, ik heb zelf ook honden gehad, die gingen er ook niet dood aan"...

Dat van de DA mee laten denken en misschien op afbetaling blijft een idee... maar mijn ouders blijven ervan overtuigd dat de dierenartsen het ook niet zullen weten... "ga maar op jouw kosten naar drie DA-en, die zullen je alle drie wat anders vertellen!"

Maar ik heb ze zover gekregen dat we in ieder geval die anti-teken en anti-vlooien 'snoepjes' gaan proberen.

Daarnaast vinden ze ontworming niet nodig want als er iets was 'zouden we het wel aan de ontlasting zien'.

Het is overigens ECHT niet zo dat mijn ouders niets om onze hond geven, maar ze zeggen gewoon dat hun ervaring leert dat dit de beste manier is en DA/ontworming niet zal helpen.

Koetjeboe, ik zal eventjes kijken, dankjewel!

Edit: Ik heb net eventjes gekeken en er staat bij "gaat haarverlies tegen". Nu heeft dit goede en slechte kanten. Hij heeft nu door het krabben de kalende plekken, maar komt ook niet van zijn veel te dikke wintervacht af op andere plaatsen. We borstelen hem al iedere dag met zo'n furminator, op advies van de dierspeciaalzaak.
Laatst bijgewerkt door Nala op 09-07-14 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:05

Krabt de hond overal of alleen op een bepaalde plek?

Een ontwormingspil kost niet zoveel, die kun jij dus ook halen;) Ik zou dan Milbemax bestellen, daar hoor ik over dat gevoelige honden het minst op reageren.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:08

Hij krabt eigenlijk overal waar hij bij kan met zijn tanden of poten... Maar dit zijn vooral onder zijn oksels, onder zijn buik en op zijn poten. Maar je hoeft hem maar een beetje stevig aan te raken(dus aaien met een klein beetje druk, waar dan ook op zn lichaam) en hij laat zich al vallen om zich weer te gaan krabben.

Dankjewel voor de tip, zou dit ook gewoon in de normale dierspeciaalzaak te krijgen zijn? Mijn codes om iets te bestellen staan in een map op mijn vaders kantoor, dus daar kom ik niet bij zonder het hem te vragen. En waarschijnlijk zal hij dan vragen waarom, en zeggen dat het niet nodig is dat ik dat doe.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:10

dat spul kalmeertt de huid zij mijn dierenarts toen, de hond van me oma had ook geen kale plekken oid. die krabde zich ook kapot liep met wandelen tegen elke struik te scheuren die ze tegen kwam. probeer het gewoon eens zo duur is het niet en bij ons hiep het heel goed

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:13

Ik maak me meer zorgen om een allergische reactie dan het prijskaartje met dat product, maar het is natuurlijk altijd te proberen. Ik zal het met mijn ouders overleggen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:21

Erg vervelend dat je hond hier zon last van heeft. Even zelf dokteren kan maar aub niet te lang want dit kan van kwaad tot erger gaan. Niets zo erg als zoveel jeuk. Ontwormen zal de jeuk niet verlichten maar is wel belangrijk om minimaal 4 x per jaar te doen, hiervoor hoeft ze helemaal niet naar de dierenarts.
Voor het jeukprobleem echter wel, ook al is ze bang. De dierenartsen en assistenten zijn angstige honden gewend, dit komt heus wel goed.

Als jouw hond niet tegen spot on antivlooien producten kan kan je idd tabletten gebruiken, dan krijg je deze reacties doorgaans niet. Testen met een vlooienkam is ook zeker aan te raden.

De dierenarts smeert je echt niet het duurste middel aan dat er is, het is soms nodig om medicijnen te gebruiken om een dier beter te maken dus als de dierenarts dit nodig acht zal hij je dit ook adviseren.. Van voeding veranderen kan zin hebben als je andere oroblemen hebt uitgesloten. Belangrijk is idd het minmaal 8 weken te proberen en wel echt hypo allergeen voer te gebruiken en daarnaast niets. Je gaf al aan dat dat niet lukt met je opa.. Al met al een lastige situatie maar bovenal vervelend voor het dier want die is hier nu de dupe van. Ik zou maar eens goed in gesprek gaan met je ouders en opa.. Bijzonder dst jouw ouders denken dat dierenartsen het niet weten, natuurlijk is er een oorzaak voor het probleem en die moet je achterhalen. Hoe zij het zelf doen helpt blijkbaar totaak niet.

Btw, iemand schreef hier over een prednison kuur, die krijg je echt niet zomaar even mee en dat is meer dan terecht..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:24

Dankjewel voor de tips! Ik denk dat ik dan maar zo snel mogelijk die tabletten ga halen... Het kan toch niet veel erger worden dan dit. Maar bij zo'n allergische reactie op de spot on antivlooien producten werden zijn oksels ook donker en bijna zwart, en eigenlijk alles wat normaal dat rozige is werd zo donker. Dit keer is dat niet zo dus ik denk/hoop dat dit geen allergische reactie is.

We moeten hem ook de hele tijd afstraffen voor het krabben omdat hij zo door gaat... arme hond snapt niet wat ie fout doet maarja...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:25

MorganeR schreef:
Ik maak me meer zorgen om een allergische reactie dan het prijskaartje met dat product, maar het is natuurlijk altijd te proberen. Ik zal het met mijn ouders overleggen.

Het is geen ontvlooi middel, het is een soort olie. je knijpt dat tubetje ook leeg tussen de schouderbladen en dan verspreid het lichaam het verder. moet hij dacht ik de eerste weken eens in de week hebben en dan later eens in de maand of zo.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:29

Is goed, dankjewel voor de informatie! Toch ben ik nu natuurlijk een beetje voorzichtig met alles wat direct op zijn huid gaat...

Trouwens, over de opmerking dat hij zeker wel af zou mogen vallen, dat weten we. Hij eet ook helemaal niet veel, hij krijgt alleen die snoepjes. Ik zal vragen of we met de dentastix kunnen stoppen en ik heb al met mijn moeder geregeld dat we per direct stoppen met het droge brood en met de kleine beloningen.

Maar, wat is dan een goed alternatief als beloning? Ik wil hem toch wel graag duidelijk laten weten als hij iets héél goed heeft gedaan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:30

MorganeR schreef:
Dankjewel voor de tips! Ik denk dat ik dan maar zo snel mogelijk die tabletten ga halen... Het kan toch niet veel erger worden dan dit. Maar bij zo'n allergische reactie op de spot on antivlooien producten werden zijn oksels ook donker en bijna zwart, en eigenlijk alles wat normaal dat rozige is werd zo donker. Dit keer is dat niet zo dus ik denk/hoop dat dit geen allergische reactie is.

We moeten hem ook de hele tijd afstraffen voor het krabben omdat hij zo door gaat... arme hond snapt niet wat ie fout doet maarja...

Nee dat afstraffen is eigenlijk alleen maar zielig want hij stopt pas als hij zich weer goed voelt. Je moet het zelf hebben gehad om te begrijpen hoe vreselijk jeuk is... De dierenarts kan hem ook een injectie tegen de jeuk geven om de pijn te verzachten en de huid te laten herstellen.

Er is helemaal niet bewezen dat het een allergie probleem is dus met alleen voeding aanpassen help je hem niet voldoende op dit moment. Ik vind dat het dier zorg tekort komt op deze manier.
Laatst bijgewerkt door m1992 op 09-07-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:32

MorganeR schreef:
Is goed, dankjewel voor de informatie! Toch ben ik nu natuurlijk een beetje voorzichtig met alles wat direct op zijn huid gaat...

Trouwens, over de opmerking dat hij zeker wel af zou mogen vallen, dat weten we. Hij eet ook helemaal niet veel, hij krijgt alleen die snoepjes. Ik zal vragen of we met de dentastix kunnen stoppen en ik heb al met mijn moeder geregeld dat we per direct stoppen met het droge brood en met de kleine beloningen.

Maar, wat is dan een goed alternatief als beloning? Ik wil hem toch wel graag duidelijk laten weten als hij iets héél goed heeft gedaan.

Stukjes komkommer?
Of gewoon hondenbrokken die hij normaal te eten krijgt.

En om hem af te laten vallen, laten lopen, veel wandelen.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:32

Iedere dag borstelen met een Furminator kan ook zorgen voor irritatie van de huid, probeer daar dus ook mee te minderen. Ik geloof dat het maar een keer in de week mag.

Je zou kunnen bellen naar de dierenarts voor een prik tegen de jeuk, krijgt onze hond ook. Kan je vragen hoeveel dat kost, wij betaalden daar ook niet veel voor en dat helpt wel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:35

Tja, die hondenbrokken... Daar is hij niet al te fan van. Hij eet ze wel maar lijkt ze dan weer wel dan weer niet lekker te vinden.

Dat veel wandelen zal ik ook met hem doen zodra het weer opknapt, ik heb nu toch vakantie.

Ik zal het even overleggen, van die prik, maar bedankt voor de tip!

We kijken natuurlijk wel uit voor irritatie en zijn pas begonnen met borstelen nadat hij al een week zo was aant krabben. Het lijkt wel alsof hij zijn ondervacht gewoon niet kwijt komt boven op zn rug, en daar komt hij natuurlijk nauwelijks bij. Maar hij krabt wel en raakt daarmee zn buik die niet zoveel haren (meer) heeft.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:42

Eten veranderen! Mijn hond at altijd vroeger met de pot mee, op latere leeftijd dus notdone...
Ook openkrabben en gek worden van de jeuk. Alhoewel het ras van mijn hond (West highland terriërs) er veel last van hebben.

DA gaf onze hond alleen maar prednisol en een spuit tegen de jeuk. Het hielp wel maar later bleek dit allemaal niet goed voor de lever te zijn waardoor we haar hebben in moeten laten slapen door Suiker en een vergrootte lever.

Mijn eerstvolgende hond krijgt fijn zijn brokjes en voer voor HONDEN. :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:45

xPenny schreef:
Eten veranderen! Mijn hond at altijd vroeger met de pot mee, op latere leeftijd dus notdone...
Ook openkrabben en gek worden van de jeuk. Alhoewel het ras van mijn hond (West highland terriërs) er veel last van hebben.

DA gaf onze hond alleen maar prednisol en een spuit tegen de jeuk. Het hielp wel maar later bleek dit allemaal niet goed voor de lever te zijn waardoor we haar hebben in moeten laten slapen door Suiker en een vergrootte lever.

Dit is ook wat ik het liefste zou willen. Echt als het kon zou ik hem een muilkorf om doen als we naar mn opa gaan met een slot erop waarvan ik alleen de code weet. Klinkt belachelijk maar als t kon... Ik word er ongelukkig van mijn hond zo te zien en hij is ook ongelukkig, maar dan ben ik volgens mijn familie een te grote drama queen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

koetjeboe schreef:
MorganeR schreef:

Het is geen ontvlooi middel, het is een soort olie. je knijpt dat tubetje ook leeg tussen de schouderbladen en dan verspreid het lichaam het verder. moet hij dacht ik de eerste weken eens in de week hebben en dan later eens in de maand of zo.

Dat geld aan die druppels kan ze beter uitsparen voor de DA dan zo maar gaan zitten gokken of die druppels helpen.
Ze kosten al bijna 18 euro en dan nog eens de verzendkosten er bij.
Ik was laatst bij de dierenarts 23 euro kwijt voor prednisolone tabletten een huidkrabsel en antibiotica.
Nu heb ik geen dure dierenarts,het is vaak de moeite om even rond te bellen wat een dierenarts vraagt dat kan erg schelen per arts.
Ik blijf er bij dat het onzin is van alles te proberen als je niet weet wat het is.
Goedkope ontwormingstabletten zijn Veprafen kan je bij ons in belgie zo in de apotheek vragen.1 tablet per 10kg,ik gok dat die van jou er toch gauw 4 nodig gaat hebben.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

De Labrador die wij vroeger hadden die had dit ook, deze is toch wel naar de dierenarts geweest, en kreeg zalf mee. Dit moesten wij elke avond smeren, en daarmee was het opgelost!

Ik zou er toch wel mee heen gaan, niet leuk als je altijd maar jeuk hebt :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:50

De meeste mensen in dit topic zijn vast niet veranderd in 8 jaar tijd. Geen van jullie baan kwijtgeraakt of andere zaken? Als paraveterinair zijnde kan ik heel goed begrijpen dat situaties veranderen en mensen minder geld hebben. Dat is de economie van nu. Dat betekent echt niet dat mensen minder van hun dier houden.

Stop alsjeblieft met elke dag de furminator te gebruiken! Gebruik die hoogstens 1 x in de week. Ook direct stoppen met jullie eten aan hem te geven.

Wat krijgt hij nu? Overleg voor je ontvlooi\ontworm middel gaat gebruiken eerst met je DA.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:51

MorganeR schreef:
xPenny schreef:

Dit is ook wat ik het liefste zou willen. Echt als het kon zou ik hem een muilkorf om doen als we naar mn opa gaan met een slot erop waarvan ik alleen de code weet. Klinkt belachelijk maar als t kon... Ik word er ongelukkig van mijn hond zo te zien en hij is ook ongelukkig, maar dan ben ik volgens mijn familie een te grote drama queen.

Weet precies wat je bedoelt! Exact hetzelfde bij mij. Opa kwam altijd kaasjes brengen, boterham beleg wat voor de mens 1 dag over datum was, boterham met leverworst.

Het is allemaal wel goed bedoelt maar op latere leeftijd kreeg mijn hond daardoor geen hondwaardig leven meer en zoop op haar laatste dagen 8 tot 10 drinkbakken per dag leeg door de lever.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:53

En aub, als de DA iets van prednisol aanbiedt. Dit kan wel voor een korte periode, maar voor langere periode en elke dag 1 tablet maakt alleen maar nog meer kapot!

Door lekkere dingen krijgen honden snel suiker, en prednisol is hierbij funest!
Ik zou ook eens bloed laten prikken, kijken naar de waardes! Bij die van mij was het VER boven het maximale.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:54

Nee zeker niet leuk nee... Maar het is moeilijk zalf smeren als zijn hele lichaam jeukt. Ik kan hem ja niet kaal scheren om die zalf te smeren.

Furminator maximaal een keer in de week, staat opgeschreven, dankjewel!

Penny, het is echt niet leuk nee... Hij bedoelt het echt goed maar het is zo onhandig... Dankjewel voor de tips over bloedprikken e.d. Helaas heb ik al een hond verloren aan suikerziekte, dat wil ik NIET nog eens. Die hond kreeg Frolic brokjes en die waren dus écht niet goed voor hem.