Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ik geef farmfood en kvv(smuldier).
Ochtends ongeveer 100-150 gram farmfood.
avond 1/2 pakje smuldier en tussen de 50-100 gram farmfood, samen in 1 bak zonder problemen.
Soms nog wat groente erdoor, of stukje rauwe kip of vis.
Prima ontlasting,zachte vacht.
mijn reu is een lastige eter en kon vaak net 1 zak voer op krijgen en daarna smaakte een brok hem helemaal niet meer. Applaws gaat dat hier nu gelukkig goed!) NAIWHL schreef:Brokken en vers kan je prima mengen als je hond dit aan kan. Geeft je hond hier problemen mee, dan werkt dit voor jullie niet. Hier gaat dat prima.
En als je helemaal geen toevoegingen in een brok wil voeren, dan blijft alleen vlees over.
Rijst is geen probleem om te voeren voor zover ik mij ooit helemaal in de voedingsmaterie heb verdiept. (En dan zie je op gegeven moment door de bomen het bos niet meer en is een keuze maken voor voer heel lastig)
Mais is volgens mij iets minder geschikt, maar hier hebben ze ook prima op farmfood gestaan.
(Ik heb nog wel eens wat geprobeerd.mijn reu is een lastige eter en kon vaak net 1 zak voer op krijgen en daarna smaakte een brok hem helemaal niet meer. Applaws gaat dat hier nu gelukkig goed!)
Cyella schreef:Honden hebben dit enzym niet en kunnen zetmeel dus niet omzetten naar suiker. Dat is ook de reden dat honden granen niet kunnen 'gebruiken' en het puur als vulmiddel wordt gebruikt. Gevolg van het ontbreken van amylase is dat het zetmeel aanslaat op de tanden, wat dus tandplak en uiteindelijk tandsteen veroorzaak.t

Dani schreef:anneliesdj schreef:Zowel brokken als vers voeren zou ik niet doen, het is óf óf. Dus ook niet 's morgens vers en 's avonds brok ofzo.
Want?
Citaat:Persoonlijk denk ik dat je vlees met een reden voert (omdat je dat beter vind dan brok) en dan zie ik het nut er niet van om er ook brok bij te gaan voeren. So make up your mind, er zijn genoeg goede brokken te vinden als je het gedoe van vers niet wilt en je kunt ook vers voeren zonder er een extra vriezer voor te hoeven aanschaffen.
anneliesdj schreef:Er wordt altijd gezegd dat je het niet in één maaltijd moet geven omdat de zuurgraad van de maag anders is voor brok dan voor vlees. Maar die zuurgraad veranderd echt niet in een paar uurtjes, dus 's morgens vlees en 's avonds brok is dan net zo fout.
Persoonlijk denk ik dat je vlees met een reden voert (omdat je dat beter vind dan brok) en dan zie ik het nut er niet van om er ook brok bij te gaan voeren. So make up your mind, er zijn genoeg goede brokken te vinden als je het gedoe van vers niet wilt en je kunt ook vers voeren zonder er een extra vriezer voor te hoeven aanschaffen.
Kuggur schreef:Cyella schreef:Honden hebben dit enzym niet en kunnen zetmeel dus niet omzetten naar suiker. Dat is ook de reden dat honden granen niet kunnen 'gebruiken' en het puur als vulmiddel wordt gebruikt. Gevolg van het ontbreken van amylase is dat het zetmeel aanslaat op de tanden, wat dus tandplak en uiteindelijk tandsteen veroorzaak.t
Dit is gewoon absoluut onjuist.
Waarom deze onzinnige mythe steeds weer opduikt is mij een raadsel. Honden beschikken wel degelijk over enzymen om zetmeel te verteren.
Om over die tandplak onzin (neergeslagen zetmeel dat verandert in tandsteen?!) nog maar te zwijgen.
Cyella schreef:Wilde eerst niet reageren, maar bij deze alsnog gereageerd. Vind het allereerst verbazend dat je zonder enige onderbouwing gewoon zegt dat het niet zo is. Over het algemeen hebben alle carnivoren geen beschikking over amylase in het speeksel, dus zonder er dieper op in te gaan wil ik wel eens weten waar je die kennis vandaan hebt? Want internet en verschillende biologie boeken geven me wel degelijk gelijk. Dus ik ben nieuwsgierig uit welk onderzoek dat dan uit gekomen is. En als jij je tanden niet poetst, zal je tandplak ook in tandsteen veranderen. Is niet echt een rare bewering dus lijkt mij :s