Teef accepteert dekreu niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Re: Teef accepteert dekreu niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:45

ik vind die dekmeesters maar raar hoor.. Ik ben er meer van om ze een tijd bij elkaar te zetten onder toezicht. Als wij kinderen willen krijgen gaat iemand ons toch ook niet helpen? gatsie.. moet er niet aan denken.. maar de natuur doet zn werk wel het hoeft niet allemaal in 5 min..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:47

Progesteron heeft bij ons nog nooit goed gewerkt. Zat er altijd dagen naast. Wij kijken liever naar gedrag en tot nu toe heeft dat altijd gewerkt. In de natuur hadden ze ook geen progesteron.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:37

Nee maar in de natuur is de reu gewoon in de roedel en altijd bij de teef in de buurt :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:31

progesteron prikken heeft hier uitstekend gewerkt,daar de dekreu bijna 600 km van ons af woonde was het wel zo handig om niet op de bonnefooi te gaan rijden,en de dag dat de DA belde en zei dat we konden gaan rijden,was ook een perfecte dag om te dekken...

voorheen heeft een dogo reu van mij wel gedekt,daar brachten mensen gewoon hun teef naar ons toe en die bleef logeren,als ze niet meer gedekt wilde worden dan kwamen ze haar weer ophalen,dat is helemaal handig..en meerdere keren dekken en altijd wel een een lucky shot ertussen :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:37

Idd, teef bij de reu brengen is wel het meest ideaal.
Dan hebben ze alle tijd om aan elkaar te wennen en elkaar wat te leren kennen. En idd, dan kan de teef zovaak gedekt worden als ze wil en ben je bijna zeker van een geslaagde dekking :)

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:23

Esther schreef:
joketje schreef:
Hoezo progesteron niet betrouwbaar? Dektijdstip bepalen enkel en alleen op gedrag is veel minder te betrouwen.

Goh, dat honden dan al zoveel jaren rondlopen op deze aardkloot. Hoe hebben ze het toch gered zonder progesteron prikken vanaf de oertijd... }:0

Omdat in het wild de reu de hele loopsheid bij de teef blijft...
edit: Mikkiej was me voor :P

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:20

Inmiddels is mijn teef succesvol gedekt! Bedankt voor de tips.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:29

Dat is fijn nieuws!
Door de dekreu van je eerste keus? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:38

EJuniorJoost schreef:
ik vind die dekmeesters maar raar hoor.. Ik ben er meer van om ze een tijd bij elkaar te zetten onder toezicht. Als wij kinderen willen krijgen gaat iemand ons toch ook niet helpen? gatsie.. moet er niet aan denken.. maar de natuur doet zn werk wel het hoeft niet allemaal in 5 min..

Nog nooit van IVF gehoord :')?

Fijn dat het uiteindelijk is gelukt, TS :D.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:40

Ze is gedekt door allebei de reuen. Eerst door de reu van mijn 2e keus. En die dag erna had ik afgesproken met de eigenaresse van mijn 1e keus (zijn vrienden) en waarempel deze heeft haar ook gedekt. Ik ben nu erg nieuwsgierig naar het resultaat.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:45

Oops dus nu krijg je pups van 2 verschillende vaders....
8)7

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:50

Ja die kans is groot! Maar dit is geen probleem. De reuen waren allebei geschikt voor haar en we kunnen tegen die tijd via DNA gaan bepalen wie de vader is van wie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:57

Werden dit nou pups met of zonder stamboom? En is de reu eigenaar van reu 1 op de hoogte geweest van de dekking die dag ervoor van reu 2?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:02

primera schreef:
Gebeurd wel vaker dat een teef de dekreu niet accepteert, gewoon een handje helpen met minimaal twee, je kan je teef zelf vast houden en iemand die bij de reu blijft. Het zou dan wel handig zijn als je zeker de juiste dekdagen hebt dmv de bloedtesten. Zou zonde zijn als je laat dekken terwijl de bloedwaarde nog niet goed zijn. En sommige teven accepteren wel gecastreerde reuen maar ervaren dekreuen weer niet ;) ik zou niet teveel proberen met dekkingen door gecastreerde reuen in elk geval.

Arme hond. Ik vind dit echt te ver gaan hoor. Het is niet voor niks dat ze niet wil. De natuur is daar heel duidelijk in.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:13

Maar als je teef gedekt is door reu B, waarom dan alsnog naar reu A?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:13

Ja eigenaren zijn vanzelfsprekend op de hoogte. Het worden pups zonder stamboom. Wel zijn beide ouders alle getest op erfelijke aandoeningen.

Even ter verduidelijking; Alle dekkingen zijn natuurlijk gegaan we hebben geen een van de dieren vastgehouden alleen toen ze gekoppeld waren om ze gerust te stellen.

De keuze om wel naar reu B te gaan was om dat eigenaar en ik hadden afgesproken en honden waren mee. En reu deed eerst niks maar nu dus wel ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:17

Nu heeft die reu wel zijn ervaring opgedaan *\o/*

Straat honden worden vaak door meerdere reuen gedekt. En de pups zijn dan ook niet allemaal van dezelde vader..
En bij bastaarden maakt het ook niks uit.

Maar waarom fok je eigenlijk een nest dan?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:22

Ik heb een een onwijs lieve en mooie teef. En willen eigenlijk al erg graag en lang een nest van haar, Ook lijkt het ons leuk om een gezellige, gezonde en mooie huishond te fokken maar die ook geschikt zou zijn voor de sport! Een labrador met stamboom betaal je snel rond de 800/900 euro voor. Een zonder stamboom is een stuk minder en kun je ook de "gewone" burger een geweldige hond bezorgen. Graag willen we we zelf een pup houden en ook de eigenaar van de reu wil graag een pup. Verder hebben we een aantal geïntresseerden om ons heen die een pup willen van onze teef.
Pups worden alleen verkocht onder contract en toekomstige baasjes worden goed gescreend :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:26

Teefje vast houden als ze eenmaal gekoppeld staan doen ze bij "ons" ook. Anders sleept de teef de reu de hele tuin door of gaat ze zitten, beetje sneu voor de reu :+

Ik vraag mij ook af waarom je een nestje fokt als je teefje is gedekt door 2 verschillende reuen.. Zonder stamboom kan ik nog inkomen, maar 2 verschillende dekreuen? :? Hoe kan je dan iets toevoegen aan het ras? Of fok je gewoon lukraak een nestje omdat je het zo leuk vind..
Vind het trouwens wel top dat beide reuen zijn getest +:)+ Je teefje ook

Ik die nu dat je antwoord hebt gegeven op de vraag.. Maar ik ben van mening dat je, als je je geen 800-900 euro kan veroorloven voor een hond je dat in de toekomst ook niet lukt met evt. dierenartskosten...

Edit; ik spreek mezelf wel een beetje tegen in dit bericht. Maar ik wil hiermee zeggen dat ik niet tegen het fokken van huisdieren zonder stamboom ben, mits beide ouderdieren (in dit geval dus 3.....) getest zijn, dat zijn ze, top.
Maar dat je zegt de "gewone" burger.. Dan trek je dus wel mensen aan die op goedkoop afgaan. Hopelijk maak je ze dan wel duidelijk dat ze er alleen met aankoopkosten niet zijn. Maar je schrijft dat je goed kijkt waar ze terecht komen. Dus dat komt dan vast goed...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:29

Mikkiej; Over de prijzen zijn de meningen verdeeld; Sommige mensen hoeven gewoon ook niet perse een rashond en vinden een mooie labrador zonder stamboom ook geweldig! En ik ken een heleboel van zulke mensen. En waarom zou 2 verschillende reuen niks kunnen toevoegen? het was een ongelukje.. maar achteraf ben ik er best blij mee! Het is niet dat ze door een straathond is gedekt maar gewoon 2 mooie/lieve en fijne reuen die ook beide gezond zijn dus ik zie het probleem niet :)

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:31

En waar zijn ze allemaal op getest!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:32

Omdat niet allebei de reuen hetzelfde zijn, dus allebei andere kwaliteiten hebben. Denk aan bouw, karakter enz. Dus in die zin weet je niet wat je toevoegt aan het ras.
Tja, een ongelukje.. Waarom ben je uberhaupt in de buurt van de andere reu geweest als je weet dat je teefje nog dekrijp is?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:34

Het is natuurlijk geen "ongelukje"......

Persoonlijk heb ik eerder voorkeur voor een hond die gefokt is op werk eigenschappen. ..dan op schoonheid.

Dus een stamboom van het raad van beheer doet me niks. Maar ik wil juist wel de afstamming en bloedlijn van mijn hond weten.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:35

Beide reuen waren een keus en optie om haar te dekken. De pups zullen na de geboorte dmv DNA hun vader te weten te komen. Verder ga ik er niet over uitwijden. Als mensen tips of ervaringen hebben vind ik dat fijn. Maar ga me verder niet verantwoorden :)

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:40

Dus als je 2 netjes met de zelfde teef fokt, met 2 verschillende reuen weet je wel wat je toevoegt aan het ras.
Als deze pups toevallig tegelijkertijd in de moeder zitten, weet je het ineens niet meer :o? ?