Met je kat wandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Met je kat wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 06:08

Mijn kat loopt altijd mee tussen mijn 2 honden. Dat scheelt denk ik ook wel dat ze daarom erg op haar gemak is. Daarnaast gaat ze al heel haar leven mee naar aai projecten dus riem, tuig en vreemde situaties deren haar niet. Ze mag niet voor niets de tuin niet uit als ze los is want ze gaat overal zonder vrees naar toe :p

Echter als ze maar 1x een ander dier tijdens het wandelen schade toe zou brengen dan zou dit voor mij het teken zijn dat het wandelen heel erg veel stress geeft (immers een ontspannen kat gaat niet voor de lol een hond aan vallen. Vogels en muizen dan weer wel natuurlijk ;) ) dan zou ze wegens dat nooit meer mee mogen en al helemaal nooit meer alleen de straat op mogen. Echt niet dat mijn dieren ander mans dieren zomaar mogen verwonden terwijl die dieren ook nog eens op eigen terrein lopen. Het zou misschien de eerst ekeer goed gaan en dan vind je dat schijnbaar 'mooi' echter als de tweede keer de hond opeens met de kat in de bek staat dan is het een #$(*&@#@^*^% hond????
Nee dan is de hond voorbereid!!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:53

Hier ook een kat die soms mee op wandeling gaat met mij en de hond. Het liefst gaat ie 's avonds in het donker mee. Dan is het hier lekker rustig op straat.
Als er een auto aankomt til ik hem voor de zekerheid wel altijd even op (hij zal maar net voor de auto schieten). Komt er een fietser/brommer aan dan lopen mijn hond en ik ertussen (voelt ie zich veiliger).

Mijn kat is echt een watje naar andere dieren, mijn hond beschermt hem wel. Een hond mag echt niet achter mijn kat aan!

Meestal loopt kat braaf mee, maar soms is ie avontuurlijk en loopt ie de betonfabriek op. Dan wacht ik achter de tralies tot meneer terugkomt, want anders loopt hij mee en snapt niet dat ie er daar niet meer uitkan :+

En inderdaad als ik te ver weg ben hoor je heel zielig MAAUW?! dan roep ik, wacht ik en komt ie aangerend.
Soms vindt de hond het heel gezellig dat de kat mee is, eindelijk iemand om mee te spelen op wandeling! Helaas is de kat niet zo gecharmeerd van hond z'n springmanoeuvres. Maar als ie geluk heeft wilt kat wel even een sprintje trekken!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:12

wij hebben zo onze kat weer terug gekregen nadat ze was weggelopen.

Onze kat ging altijd mee als we met de honden gingen wandelen, als we riepen "ga je mee" stonden er drie dieren klaar bij de deur, 2 honden en een kat.
Afijn, honden werden oud en overleden, moeder verhuisde met kat naar een andere woning en alles ging ok, tot een half jaar later en de kat was weg. Op zoek en al snel kregen we bericht dat ze rondhing bij het oude huis.
Wij daarheen (paar honderd meter maar) en ja hoor, de kat, verwilderde blik in haar ogen en ze liet zich niet vangen, waarschijnlijk stress. Tot we op het idee kwamen om haar weer terug in haar oude doen te krijgen door de route te gaan wandelen. Dus moeder riep "ga je mee" en ging de route wandelen en ja hoor, kat er achteraan, op het eind was ze zodanig gekalmeerd dat we haar konden vangen en meenemen naar huis, ze is gelukkig nooit meer weggelopen.

Het was richting oudjaar en ze is waarschijnlijk geschrokken van vuurwerk en toen de weg kwijt geraakt, door haar weer in de oude routine te krijgen is ze gekalmeerd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:22

Fleur loopt ook vaak met me mee, maar dan vooral op het erf omdat ik niet buiten het erf wandelen ga. Maar als ik de wei bijvoorbeeld uit ga mesten dan loopt mevrouw ook mee, komt af en toe ook de wei in of staat langs de rand hard te miauwen. Mijn fries Jauke vindt dat gemiauw echt vreselijk en wordt er helemaal onrustig van, erg leuke combinatie :)) Ik denk dat als ik een hond zou hebben waar ik mee ga wandelen dat Fleur zeker gezellig mee zou lopen, ze vindt samen buiten zijn ontzettend gezellig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:25

IsaCalixa schreef:
^ Ik heb liever dat het leuk blijft in dit topic en dat hier geen discussies over worden gemaakt. Trouwens gebeurd is gebeurd, mocht ik het toch niet goed hebben gedaan dan kan ik daar toch niets meer aan veranderen. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje mierenneukerij hoor, als twee katten elkaar op straat tegenkomen en ze gaan vechten kan de een de ander ook wel een oog uitkrabben. En ik kan dan ook wel weer zeggen dat die mensen hun hond maar niet los in de tuin rond hadden moeten laten lopen, want mijn kat/of een andere kat had ook net zo goed zonder baasje erbij met de hond kunnen gaan vechten, tja dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de eigenaar van de hond.

Maar liever niet hier over doorgaan, daar is het topic niet voor bedoeld. Dit was dan ook mijn laatste reactie over dit onderwerp.

Wów... JIJ denkt te kunnen zeggen dat die mensen HUN hond niet in de door HUN betaalde tuin mogen loslaten omdat een ander z'n kat op straat wil pleuren onder het mom van wandelen?
Die mentaliteit wordt bij de kat mee geleverd of wat?
Nee baas is niet aanwezig maar hond zit wel op diens terrein in tegenstelling tot jouw kat, die het terrein zonder toestemming betreed.

Als de kat met de hond gaat vechten terwijl hond op eigen terrein zit ligt de verantwoordelijkheid bij de katteneigenaar.
In dit geval dus bij jou. Of je er bij bent of niet, jouw verantwoordelijkheid tov de schade die je dier aan derde maakt, blijft.
Maar je antwoord niet: wat als de hond minoes als been gebruikt had?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:41

Daphne__ schreef:
Ik heb wel eens geprobeerd een kat mee te nemen aan een lijntje, maar ze gaan er bij liggen, of lopen achteruit de andere kant op. Ze wandelen wel mee met honden uitlaten :)

Trouwens.. Wat heeft die rechter kat gebruikt? :') Wat een schattige kop! <3

_O-

Mijn kat + tuigje = plat op de grond liggen en doen alsof je dood bent.

De kat los uitlaten = precies de tegengestelde richting op, je baas een hartverzakking bezorgen om voor een auto langs te schieten en vooral NIET te luisteren of terug te komen als je hem roept.

De kat kan mij wel uitlaten. (Lees: ik loop achter de kat aan.)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:46

Ayasha schreef:
Wów... JIJ denkt te kunnen zeggen dat die mensen HUN hond niet in de door HUN betaalde tuin mogen loslaten omdat een ander z'n kat op straat wil pleuren onder het mom van wandelen?
Die mentaliteit wordt bij de kat mee geleverd of wat?
Nee baas is niet aanwezig maar hond zit wel op diens terrein in tegenstelling tot jouw kat, die het terrein zonder toestemming betreed.

Als de kat met de hond gaat vechten terwijl hond op eigen terrein zit ligt de verantwoordelijkheid bij de katteneigenaar.
In dit geval dus bij jou. Of je er bij bent of niet, jouw verantwoordelijkheid tov de schade die je dier aan derde maakt, blijft.
Maar je antwoord niet: wat als de hond minoes als been gebruikt had?

Wauw… Rustig maar! :(:)

Er zijn zat katten die los lopen zonder hun baasje in de buurt waarbij er vast hier of daar weleens een ongelukje gebeurt. In dit geval had de eigenaar nog kunnen ingrijpen mocht er wat gebeuren of de eigenaar van de hond aanspreken mocht de hond gewond zijn geraakt. Dat kan bij een loslopende kat niet.

Nu kan je een hele discussie aangaan over loslopende katten, maar wellicht kunnen we daar dan beter een apart topic voor aanmaken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 10:00

^ Ja, als Ayasha of Nelleke er nog over door willen gaan kun je dat in een apart topic bespreken, ik ga er nu niet meer verder op in.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:02

Ik had voorheen een kat (helaas aangereden) die altijd uit zichzelf meeliep als ik achterlangs ging wandelen. Heel gezellig!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 10:07

Nog een reactie op die rechter kat z'n koppie, hij keek toen echt toevallig zo haha! Maar ik vond het zo schattig dat ze zo naast elkaar zaten dat ik wel een foto moest maken.

Hier kijkt ze zegmaar normaal haha :) Een kat die meewandelt is trouwens ook erg handig voor foto's, je kunt ze naar mooie plekjes brengen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:14

Sok schreef:
HAHAHAHAHAHAHA die rechter kat z'n koppie! :') :') :') :') Briljant!
Ik vind het wel een tof idee!
Heb ook eens zo'n tuigje voor m'n langharige witte kat gebruikt, dat werd swifferen.. Hij wilde toch echt liever niet mee :))

Hahahahahaha sorry ik moet hier echt hard om lachen _O- _O-

Mijn kat doet net alsof ie zwaar gehandicapt is met tuigje, dus dat is ook geen succes. Swifferen lukt bij hem niet, aangezien hij geen haar heeft, krijgt ie schuurplekken van :')

Zou het overigens doodeng vinden om hem zomaar los mee te laten lopen, bang dat ik m kwijtraak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:47

Benieuwd wat de reacties geweest waren als Minoes in 7 stukken geëindigd was. Bah. Houden van noemen ze dat dan.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:14

Ik laat mijn kat niet uit. Maar als ze buiten is en ik ga lopend weg loopt ze wel vaak met me mee tot een bepaald punt. Alleen als ik naar mijn zusje loop straten verder loopt ze dus de laatste keren echt helemaal mee.. Net was ik daar ook ff en het leek alsof ze beneden wachtte(ze woont boven een winkel) staat mevrouw opeens ook in de tuin daar.. Dat gaat me toch eigenlijk iets te ver.

Ga ik met de fiets weg dan wacht ze aan het einde van de straat. Maar lopend achtervolgd ze me echt een heel eind.
Het heeft wel iets grappigs maar het feit dat er iets kan gebeuren vind ik minder prettig.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:16

Als ik mijn hond uitlaat komt mijn kat altijd ergens de bosjes uitgesprongen en loopt dan het hele rondje mee!

Dat komt omdat we d'r toen als kitten hadden ze altijd op onze schouder mee mocht, omdat ze zelf nog niet naar buiten mkcht, dus ze is het gewend haha!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:14

:') Ik heb laatst ook iemand gezien, die liet zijn hond uit, en erachteraan liepen 5 katten mee :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:37

Een oude buurvrouw ging elke dag na het avondeten met haar siamees aan een tuigje wandelen.Was wel schattig om te zien.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:43

Nou, heb vandaag voor het eerst in katten zn leven gewandeld met tuigje :D
Welliswaar in de tuin maar ze liepen iig ;)!

Tuigje hadden ze al eerder omgegad in de ren en 1e x had ik Moonwalk-katten 8-) !
Ze liepen alleen maar achteruit :')
2e x liepen ze en zakten ze als zandzak op de grond :+

En nu vandaag dus uit de ren en tja, dat was toch wel zooo interessant dat ene echt 20m heeft gelopen en andere meter of 4!
Wil ze dit graag leren zodat ik ze voortaan zo kan vervoeren.
Los lopen is hier met drukke weg geen optie dus in achtertuin is het oefenen voor de leuk :) !

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:45

Als ik lopend door de straat ga, lopend mijn kat altijd vrolijk mee. Toen ze nog heel jong waren en niet zelf naar buiten konden gingen ze aan een tuigje haha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:54

Mijn kat loopt ook vaak mee als ik naar een vriendin ga ofzo :) Ik woon in een wijk, maar ze durft maar een halve straat meelopen :p ze is wel een keertje verder meegegaan, maar dan ging ze in het midden van de straat zitten en durfde ze niet meer verder of terug. :') Nu probeert ze dat niet meer en gaat ze gewoon terug als ik verder wandel :) Naar de andere kant durft ze trouwens wel verder, heeft ze ooit is een kunstwerkje omgestoten in de tuin van een vriendin en die ouders geloofde toen niet dat de kat dat gedaan had. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:55

Vandaag een uurtje wezen wandelen met mijn smeesje, was super leuk! Krijg altijd zo'n leuk commentaar van mensen, zelfs vaak mensen die speciaal naar buiten komen voor hem te aaien <3

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:42

Iemand die ik ken heeft ras katten die altijd binnen zitten en zij laat ze dagelijks uit. Zowel los als aan de riem. En dan mogen ze spelen en klimmen enz.