IsaCalixa schreef:^ Ik heb liever dat het leuk blijft in dit topic en dat hier geen discussies over worden gemaakt. Trouwens gebeurd is gebeurd, mocht ik het toch niet goed hebben gedaan dan kan ik daar toch niets meer aan veranderen. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje mierenneukerij hoor, als twee katten elkaar op straat tegenkomen en ze gaan vechten kan de een de ander ook wel een oog uitkrabben. En ik kan dan ook wel weer zeggen dat die mensen hun hond maar niet los in de tuin rond hadden moeten laten lopen, want mijn kat/of een andere kat had ook net zo goed zonder baasje erbij met de hond kunnen gaan vechten, tja dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de eigenaar van de hond.
Maar liever niet hier over doorgaan, daar is het topic niet voor bedoeld. Dit was dan ook mijn laatste reactie over dit onderwerp.
Wów... JIJ denkt te kunnen zeggen dat die mensen HUN hond niet in de door HUN betaalde tuin mogen loslaten omdat een ander z'n kat op straat wil pleuren onder het mom van wandelen?
Die mentaliteit wordt bij de kat mee geleverd of wat?
Nee baas is niet aanwezig maar hond zit wel op diens terrein in tegenstelling tot jouw kat, die het terrein zonder toestemming betreed.
Als de kat met de hond gaat vechten terwijl hond op eigen terrein zit ligt de verantwoordelijkheid bij de katteneigenaar.
In dit geval dus bij jou. Of je er bij bent of niet, jouw verantwoordelijkheid tov de schade die je dier aan derde maakt, blijft.
Maar je antwoord niet: wat als de hond minoes als been gebruikt had?