Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:56

Ik had idd ook geen zin in een gemolesteerde bank of gordijnen aan flarden. Daarbij zijn er duizenden oudere katten op zoek naar een nieuw thuis. Voor mij was de keuze dus gemakkelijk. Nooit spijt van gehad. Onthoud wel dat een kat een kat blijft. Ook die van mij ligt wel eens te klauwen op bed of op de bank dus ja, gaatjes en wat haaltjes hou je niet tegen. Indien je daar echt niet tegen kunt of dure meubels hebt zou ik er nog een keer goed over nadenken.

Succes! Goed dat je er van te voren zo goed over nadenkt. Zouden meer mensen moeten doen. +:)+

ps. Oja, ook hier op het aanrecht idd, niet af te leren. Dus als je smetvrees hebt misschien ook niet zo'n goed idee. :+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:59

Ons poesje (inmiddels al 12) was/is superlief en heeft altijd goed geluisterd.
Maar vergiste zich ook regelmatig. Gevolg: in de overgordijnen hangen dus halen erin, hangen aan leren eetkamerstoelen dus nu allemaal gaatjes boven aan de rugleuning, aan de zijkant van de leren bank hangen dus ook daar rafeltjes in het leer .... :+

Zodra je 'nee' zei, liet ze meteen netjes los, maar ja, dan is het leed al geschied!
Jaren geen overgordijnen gehad. Afgelopen winter voor het eerst nieuwe opgehangen. Poes is dus nu 12, binnen een paar dagen hing ze er weer in! Maar door haar leeftijd kon ze er niet meer uit, dus is het gelukkig bij een paar keer gebleven. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:02

Ohh, ik ben er al maanden mee bezig. Heb maanden geleden ook al een topic geopend: [BB] Kat aanschaffen en jong kind, raskat of HTK?. Wil gewoon goed voorbereid zijn. Zoals al eerder genoemd wel veel ervaring met honden, maar stukken minder met katten. Maar raak er langzaam maar zeker steeds meer overtuigd van. :+

Ik heb helemaal geen dure of chique spullen en er zitten wel meerdere krasjes in de bank en vlekken op het gordijn (peuter helpt wel mee). Maar het moet allemaal wel een beetje toonbaar blijven. Het hoeft niet stuk als het niet nodig is.

ponyparadijs

Re: Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:05

Ik had al een oudere kat toen we er vier jaar terug een kitten bij kregen.
Super baldadig idioot ding die de eerste weken heel erg was.
Tot we een week of 4 later een pup in huis kregen en het geheel over was.
Pup en kitten zijn samen op gevoed.
De kat kan ik dus ook roepen als een hond.
Naast de traptree matten sloopt hij niets.
Maar die trap tree matten kan je makkelijk vervangen en vinden we dus niet erg.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:12

Vier jaar terug hadden wij ook twee kittens opgehaald speelde heel veel samen maar als ze achter elkaar aanzaten. Zijn dus ook veel glazen en vazen gebroken. Ze zijn zelfs een keer door een papieren lamp gesprongen. Ook vonden die van ons het leuk aan de kasten en muren te krabben. Terwijl ze gewoon meerdere krabpalen hadden en natuurlijk hingen ze ook nog wel eens gezellig in je benen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:13

Vorig jaar Juli hebben wij 3 kittens gehaald, drie broertjes, die hebben niks kapot gemaakt maar we zijn van ook van dag een begonnen met opvoeden en grenzen stellen. Nu heb ik een moeder met twee kittens in huis en ook die maken niks stuk.

Ze hebben hier wel een eigen katten kamer en er staan genoeg krabpalen rond.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:14

Ik zou zelf ook niet zo snel meer voor een heel jong kitten gaan, eerder voor 2 jongvolwassen of volwassen katjes.
Doe zelf vrijwilligerswerk bij een stichting die zwerfkatten opvangt. En we zijn blij met iedereen die NIET voor een kitten gaat, want de meeste mensen vallen voor het 'schattige' uiterlijk van de kleintjes.
Hebben er nu een van ca. een maand of 10. Zoooo lief en maakt gelukkig niks kapot.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:15

Ik denk dat dat de truc ook is, genoeg krabpalen. De onze hebben echt een huuuuge ass krabpaal en ook nog een eigen kattenkamer, dus verveeld hebben ze zich nooit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

Onze eerste kat klom zelfs in bomen, dat voorkwam niet dat hij ook nog lekker even in de bank ging hangen (en ja, de bank kon vervangen worden, veel eerder dan gepland :') ). De enige truc is ouder worden vrees ik haha. Toen gingen de vazen ook niet meer stuk, verdwenen de bloemen ook niet en kon de kerstboom gewoon lekker worden opgetuigd :D

Bij mijn schoonzus zat er een kat bij die het behang van de muren krabde, dat is wel echt sh*t.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

Of er krabpalen staan maakt niet voor elke kat wat uit.
Mijn katten hebben er nooit wat mee gedaan.
Die krabben liever aan de trap tree

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:19

Wij hadden een nestje van 4, die hebben niks gesloopt! En waren poeslief!
Edit; Maar ze konden wel met moeders in de tuin spelen, en met de hond, dus daar kan het ook aan liggen!
Laatst bijgewerkt door xJennifx op 21-06-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:20

ponyparadijs schreef:
Of er krabpalen staan maakt niet voor elke kat wat uit.
Mijn katten hebben er nooit wat mee gedaan.
Die krabben liever aan de trap tree

Hier hetzelfde katten kijken echt niet naar de krabpalen om gelukkig is tegenwoordig de mat het doelwit

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:25

Wij hebben ondertussen thuis al een nieuwe bank en nieuwe gordijnen.

We kunnen geen planten in een vaas met water hebben want die gaat met 5min om :+.

Verder zijn ze heel lief! Haha :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:32

Wij hebben vooral VET veel in een deuk gelegen _O-
Kitten hebben we nu precies een jaar en drie dagen.
We zaten in de eerste tijd vooral buiten en het was een kitten van zes/zeven weken. Een sneu verhaal, moeder had het nest verlaten (boerderijkat) en daarom hebben we haar zo vroeg al opgehaald. Zo'n klein hummeltje loopt natuurlijk niet zo gek ver, dus meestal liep ze lost. Ze was zo dol op ons dat ze bij de stoelen omhoog klom. Van die plastic/rieten stoelen. Ik weet niet hoe het heet. Maar binnen was een spijkerbroek ook voldoende _O- Of gewoon blote benen.
En een leren bank of stoel is ook gewoon de banketstaaf. :+ Gelukkig hebben we dat redelijk kunnen voorkomen door in de buurt te zijn.

Hoe groter ze worden, hoe gevaarlijker voor je meubilair. :') Zo hebben we een muur die lekt op de een of andere manier. Daar trekt vocht uit de grond in op (oud huis), dus het behang staat daar wat bol. En bol behang scherpt je nagels toch het ALLERBESTE?!
Ohja, en de oude kat terroriseren is het allerleukste wat je maar kan doen... :+
En naar boven rennen als je baas dat niet wil... :+

En een kerstboom is KONING!! Wij hebben een neppert. Toen ik die in december opzette en alleen de 'stam' en top er in had zitten, en me omdraaide... Zat de kat er al in _O- GEWELDIG!!

Verder gelukkig maar één haak in de gordijnen en we hebben veel gordijnen. Dus dat valt nog best mee...

Wat ook leuk is, tegenwoordig hebben we een plant waar we kraaltjes op hebben geregen. Die heeft onze jonge kat er allemaal stuk voor stuk afgehaald. Pakt ze in z'n bek springt uit de vensterbank en gooit het kraaltje op de grond om er mee te gaan voetballen :')

Je moet gewoon veel gevoel voor humor hebben als je een kitten in huis neemt. Die van ons zit overigens overdag buiten of gewoon in zijn eigen halletje waar mandje, eten, drinken en kattebak staan. :) Dus kan dan weinig schade aanrichten. En de schade die daar wordt aangericht is niet erg, dat moet toch verbouwd worden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:38

Och ze lekker stout ja, maar zoooo leuk! *\o/*
Hier zijn ze inmiddels alweer 3, maar ze hebben de gordijnen heel gelaten, evenals de bank Ze hebben destijds wel de vloerbedekking voor de slaapkamerdeur gesloopt (want als die deur dicht is moet je verschrikkelijk jengelen en met je poot eronderdoor etc.), maar dat was toen ze wat ouder waren. Verder is een boeket bloemen in vaas geen optie, want in een vaas zit water, water MOET je drinken en ja dan moet je er wel bij kunnen, dus dan gaat die vaas om. Onze kater is zo'n grapjas die 'pikt' een hoop dingen om mee te spelen en vind dat er echt óveral een poot tegenaan moet. Dus je bent regelmatig wat kwijt en er ploft regelmatig iets van een tafel af...

Wij hielden ze de eerste maand in 1 (grote) kamer, met bakken (ja meervoud! 1 op te plassen 1 om te poepen) 2 krabpalen, kussentjes / mandjes, speeltunnel en een hoop speeltjes, tegen verveling en de daaruit volgende sloperitus. Later kregen ze de gang erbij en de woonkamer alleen als we er waren (planten, aanrecht en bank moet je ze echt even leren om af te blijven). Totdat ze het hele huis overnamen.

Tips zijn:
1:minimaal 2 kattenbakken.
2:Minimaal 2 krabpalen, liefst in iedere ruimte 1. Krabben ze aan iets verkeerds? zeg NEE oh UH! en zet ze bij de krabpaal. Krabben ze aan de krabpaal? Altijd belonen. (Die van ons rennen nu vaak nog enthousiast naar de krabpaal als ze aandacht willen, omdat we dan enthousiast "goed zo!" roepen).
3:Speel voor je gaat slapen een half uur intensief, dan maken ze je niet wakker.
4: een kitten alleen is sneu, neem er 2 kunnen ze elkaar terroriseren, heb je zelf ook wat rust af en toe.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 21-06-14 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:38

Super leuk.. :D Vooral in het begin toen was Tjibbe nog voorzichtig en heel schattig en kon ik alles met 'm doen en als ik 'm op schoot legde viel die zo bij je in slaap. Toen die een paar weekjes bij ons was merkte ik al dat ie wat brutaler werd... Dingen uit proberen, kijken hoe ver die kan gaan, ook tegenover m'n andere kat. Afbeelding Maar nooit in de gordijnen geklommen of echt schade aangericht :P Toen we hem kregen was hij al super zindelijk en hij heeft ook nooit maar iets naast de kattenbak gedaan :D

Eigenlijk vooral veel nadelen tot het moment dat ie buiten mocht en dingen ging ontdekken maar verder nog niet echt van kwaad bewust was. Dat vond ik wel regelmatig eng en was vaak bang dat ie wat zou krijgen.... Hij heeft meerdere malen in onze super hoge boom geklommen... Kijk rechtsboven in dat stipje,.
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk is hij zelf naar beneden gekomen na uren zielig miauwen maar denk maar niet dat ik toen lekker ontspannen achterover kon zitten..
En hij is uiteindelijk ook op een dag gewond thuis gekomen, zn oog was helemaal zwart nou ik schrok me dood, en ook nog eens op mijn verjaardag natuurlijk := Toen zaten we om 11 uur savonds nog bij de dierenarts en de vraag was of het überhaupt nog goed zou komen, en of het oog er niet uit moest... Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen gelukkig!

Dus het naar buiten laten gaan was voor mij het engste, maar dat bleek ook wel terecht. :P Na een jaar worden ze wat verstandiger en voorzichtiger maar helaas moeten ze eerst toch veel uitproberen met soms de gevolgen van dien. :P Maar het is het allemaal waard hoor! :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:40

Ik heb nu een kitten van 8 weken...heeft alles al ontdekt behalve de gordijnen :D. De bank, je benen armen handen spijkerbroek..alles wordt als klimobject gebruikt. De hond wordt geterroriseerd en die kijkt als een schaap naar mij zo van..ja en nu? Hij vliegt door de kamer, blert heel hard en mn schoenen gaan er as i typ aan...maar oh zo leuk en vooral vertederend als ie dan heerlijk in je armen in slaap valt en zijn kleine motortje knalhard aan zet!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:43

Ohja en wat betreft die kattenbakken er is ene regeltje voor +1. Dus als je 2 katten hebt, zou je 3 kattenbakken moeten hebben. Echter, wij hebben altijd maar 1 kattenbak gehad en dat is altijd goed gegaan... Dus dat is een beetje aftasten denk ik.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:44

Dat ze voorzichtiger worden na een jaar kan ik wel beamen inderdaad.
Maar dan begint de 'ellende' pas echt.
Die van mij is een echte jager.
Brengt alles wat hij vangt netjes thuis.
Ter goed keuring van mij als eigenaar.
Om het dan vervolgens toch maar op te eten.
Maar soms liggen er dan dus wat resten (ik zal niet in detail treden) in huis

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:45

Jeez die kat in die boom! De kater van ons mag niet bij de boom, nouja tis meer een struik.. (Ze gaan alleen onder toezicht in de tuin). Hij is een beetje ehm apart.. Hij klimt er 1,5 tot 2 meter in omhoog en wordt dan pislink, omdat die niet weet hoe hij verder of terug moet en ja die boom bijt natuurlijk.. Probeer m er dan maar al blazend en grommend weer uit te plukken..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:46

Proest.. die boven in de boom! Wat een gek!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:46

branka16 schreef:
Zulke dingen zie ik nu voorbij komen nu ik mijn krabpaal natuurlijk allang heb..
De mijne is echt soortgelijk en kostte €150 :')
http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... 7/35028937

Ik heb die beige met 3 ligpalen voor €80,- bij Zooplus vandaan, daar is 'ie nu weer €100,- zag ik.

Iris, ik zou gewoon voor een leuke volwassen herplaatser (of 2) gaan kijken.
Vaak heb je dan wel een reëel beeld van wat je in huis haalt en kun je ook selecteren op dingen als karakter, niet slopen etc.

Mijn meisje heb ik een kleine 2 jaar geleden als 7 jarige in huis gehaald en ze is werkelijk waar het meest zoete katje wat je je maar kunt voorstellen. <3
Zeer makkelijk te corrigeren en ze sloopt niet zolang ze een krabpaal oid heeft, is 100% zindelijk en ontzettend aanhankelijk.
Alleen door haar angstige inslag is ze absoluut niet geschikt om bij kleine kinderen geplaatst te worden, ze doet ze niets maar zit dan de hele dag verstopt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:53

Iris82 schreef:
Ik ben nog ernstig aan het twijfelen of ik überhaupt voor kittens ga hoor. Ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor een wat oudere kater uit het asiel ga. Helemaal als ik jullie verhalen zo lees. :')

Kittens zijn echt heeel vervelend :Y) Ik zou inderdaad voor een wat oudere kat uit het asiel gaan :j _/-\o_

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:56

Ik denk dat ik mn keuze ook al wel gemaakt heb hoor. :j

Ik vind alleen die verhalen zo geniaal! :))
En die foto van de kat in de boom! :oo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:00

Dit is trouwens mijn meisje, mijn kleine prinsesje <3
Afbeelding
Dat bolle is trouwens vnl super zachte vacht. <3