Ik zou muizen nemen ! heb er 2 gehad (albino's ) Ze zijn echt geweldig. Met muizen kan je tenminste wat doen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zijn geen nachtdieren namelijk en plassen ook amper omdat ze weinig drinken (fijn voor de neus
), zijn lieve groepsdieren 
mijn eigen hamster was helemaal een drama; die had zich echt goed vastgezet in mijn vel en kreeg hem er niet af op de normale manier dus heb hem eraf moeten schudden en alleen omdat ik het voerbakje eruit moest halen. Verrassingsaanval
Of ze gaan spelen, klimmen, etc. Altijd leuk om naar te kijken!xDenies schreef:Maartje1990 schreef:Overigens TS, mijn hamsters vonden het altijd leuk om te klauteren, dus ik zou gaan voor een kooi waarin ze dat ook kunnen doen. Ik liet ook regelmatig mijn hamster loslopen in een hamsterveilige ruimte. Dus niet in een bal, zo'n bal schijnt ook niet zo fijn te zijn voor ze? Maar pin me daar niet op vast.
Goed advies joh. Een goudhamster is heel anders dan een dwerghamster. Goudhamsters zijn inderdaad klimmers, maar als je dan advies geeft, geef dat dan goed
Dwerghamsters kunnen geen hoogte en diepte inschatten, dus die doe je geen plezier met klauteren!
Dwerghamsters, hartstikke leuk. Maar verdiep je er goed in en ga je goed inlezen. Welke kooi heb ik nodig, welke soort pas het beste bij mij, etc.
Robo's, ook hartstikke leuk - maar echte kijkhamsters.
Vlas is in mijn ogen overigens geen geschikte bodembedekking. Het is niet stevig (dus geen gangen en tunnels bouwen) en vaak erg stoffig voor de hamster.
Maar dat is mijn visieDont hate me.
En nooit maar dan ook noooooit! Hamsterwatten!
Balthazar3 schreef:looprat om in te lopen voor in het hok
drinkbakje/fles
voorbakje
veel klim en klauterspul ( onze hamsters klommen in de tralies van het hok en hingen zelfs op de kop;))
een holletje ergens onder
een tunneltje
een rolbal is ook erg leuk! daar doe je de hamster in en dan kunnen ze door de kamer rollen in die bal:)
een knaagblokje
er is bij de welkoop of discus of misschien een andere winkel ook een soort hout te koop die de hamsters zelf open kunnen knagen en dan komt er zacht spul uit waar ze een nestje van kunnen bouwen!
Maar dat is ook makkelijk, dan hoef je alleen het zandbakje te verschonen en kan je weer een tijd vooruit.LuckyLuna schreef:Hee mense,
Volgens mij hebben we de luekste vergeten hihi.
Gerbils![]()
Zijn erg active beesjes, leven altijd met ze 2e. En zijn erg zelfstandig. Dag en nacht dieren.
Maar geen knuffel dieren, wel kun je ze erg tam maken en zelfs kunstjes leren
Moeten wel in glas leven, plastic hebben ze zo stuk
Echt gezellige beesten, zijn niet saai en zijn leuk en grappig om te bekijken. Je hebt ook veel interactie met ze. Ze horen namelijk zelfs aan mijn praten en voetstappen dat ik het ben en dan beginnen ze toch te piepen (dan zijn het net sirenes, erg hard haha). Nimfee schreef:Advies klopt gewoon hoor. Ik heb hier ook een hamster gehad dat diep ongelukkig was in een ruim aquarium en enorm opleefde in een traliekooi. En dat was een rus.

xDenies schreef:Nimfee schreef:Advies klopt gewoon hoor. Ik heb hier ook een hamster gehad dat diep ongelukkig was in een ruim aquarium en enorm opleefde in een traliekooi. En dat was een rus.
Dus dat ie veel gaat klimmen en zichzelf naar beneden stort is opleven? Begrijp me niet verkeerd
hoor, maar het blijft een feit dat dwerghamsters geen hoogte noch diepte kunnen inschatten. Ga je
dat ook tegen praten?
Die van jou kan er best profijt aan hebben gehad, maar dat wilt niet zeggen dat je dan bij voorbaat
moet gaan zeggen dat alle russen ontevreden zijn in aquarium bakken en opleven in tralie kooien.
Zo kan je het ook zien
Ik zeg namelijk nergens dat een rus niet in een traliekooi kan. Maar van nature zijn het absoluut
géén klimmers!
Ik vind Russische dwerghamsters geweldige dieren. Maar goed, ik ben dan ook een hele stap verder
gegaan in het houden van. En geniet iedere dag keer op keer van ze
Worden ook gewoon overdag wakker als ik even kom kijken bij ze.
Heb ook twee syren (beide in een apart hok uiteraard), en deze vind ik wel iets saaier. Zijn minder vaak wakker en vinden het wel prima zo.
Edit: Op het hammie hamster forum is ook altijd iedereen van harte welkom

hielkebro schreef:ik vind dat hamsters altijd zoveel op je hand poepen![]()
maar ik wil misschien ook wel weer een hamstertje, ze waren wel leuk !
Ik heb twee zandbakjes met chinchillazand in zijn kooi staan waar hij bijna al zijn behoeftes in doet en hij poept dus ook niet op mijn hand
Misschien een tip voor de eventuele volgende hamster! karenwrmdm schreef:Of ze overdag wel of niet gezellig zijn maakt me niet zo veel uit, meer om het feit dat hier wat meer leven in huis komt.