Als je wil dat straf werkt moet het aan een heel aantal voorwaarden voldoen. Deze voorwaardenzijn voor mens en dier hetzelfde.
Daarmee zeg ik niet dat mensen en honden hetzelfde zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThreeFingers schreef:Nee een hond snapt het niet.
En een mens wel, en bij sommige zal het werken en bij andere niet...
De meeste honden willen graag goed doen. En als wij duidelijk zijn in wat wij van hen verlangen, doormiddel van straffen en belonen. Zullen de meeste honden honden zich daaraan houden.
Nikass schreef:ThreeFingers schreef:Nee een hond snapt het niet.
En een mens wel, en bij sommige zal het werken en bij andere niet...
De meeste honden willen graag goed doen. En als wij duidelijk zijn in wat wij van hen verlangen, doormiddel van straffen en belonen. Zullen de meeste honden honden zich daaraan houden.
Wil je nou echt niet lezen wat ik schrijf??
Een mens snapt na jaren nog waarom hij straf krijgt. Alleen heeft de straf niet meer het beoogde effect, namelijk dat het foute gedrag niet herhaald wordt.
Een hond snapt het niet als hij achteraf straf krijgt. Daarin verschillen mens en hond dus, maar bij beiden werkt het achteraf straffen dus niet. Hoop dat jij het nu snapt, want eenvoudiger kan ik het echt niet uitleggen.
Misschien ook voorgaande posts lezen waarin ik pleit voor positieve training bij honden. Dan hoef ik niet alles steeds te herhalen.
ThreeFingers schreef:Nikass schreef:Wil je nou echt niet lezen wat ik schrijf??
Een mens snapt na jaren nog waarom hij straf krijgt. Alleen heeft de straf niet meer het beoogde effect, namelijk dat het foute gedrag niet herhaald wordt.
Een hond snapt het niet als hij achteraf straf krijgt. Daarin verschillen mens en hond dus, maar bij beiden werkt het achteraf straffen dus niet. Hoop dat jij het nu snapt, want eenvoudiger kan ik het echt niet uitleggen.
Misschien ook voorgaande posts lezen waarin ik pleit voor positieve training bij honden. Dan hoef ik niet alles steeds te herhalen.
Dus jij wil hiermee zeggen dat het achteraf straffen van mensen niet helpt?
Dat zou betekenen dat een ieder die in de gevangenis terecht komt het eigenlijk zinloos is?
Dat geloof ik dus niet!!!!
Poiuytrewq schreef:
Wat kan mij dat nou schelen, brainless. Hoe jij je kind zindelijk maakt Of juist niet. Overigens zijn dat heel andere wezens dan honden, of de jouwe niet?
Wat is er zo erg aan om je hond eraan te laten ruiken, boos te praten tegen hem en vervolgens in de tuin te zetten? Mag jij mij wel eens uitleggen.