Britta31 schreef:Kunnen ze niet in het wild overleven en bv ergens in een bos loslaten?
Dit is ten strengste verboden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dan heb je pech zeg... Succes met een oplossing vinden voor dit probleem. Hopelijk hoef je ze niet allemaal in te vriezen, maar anders is dat inderdaad de beste oplossing. love_western schreef:laran schreef:wauw, die worden groot![]()
hoe zit het eigenlijk met de verzorging?? en vooral hoe zorg je er voor dat ze zich niet verder vermenigvuldigen??
Nietslakken kunnen zichzelf bevruchten. Zo had ik ooit 1 slak en opeens 300 meer
Intussen meerdere soorten. Maar van sommige soorten wil ik geen nakomelingen. Dus de eitjes maak ik kapot.
Verzorging is simpel. Neemt een bak (grote is per slakkensoort verschillend) gooit een laag turf of cocopeat erin. Bloempotje. Stukje hout. Sepia in voor de kalk en wat groente. Of geweekte kattenbrok/brinta. De ene soort wil wat warmer zitten dan andere soort.

Ojajoh schreef:zijn ze moeilijk te houden? iemand die via pb eventueel alles kan uitleggen?
denk dat mijn dochter dit wel fantastisch vind. Maar aangezien ik ze moet en ga verzorgen dan moet ik het wel van a tot z weten