anneliesdj schreef:Haha erg vermakelijk, was het maar echt zo dan zou ik heel gelukkig zijn.

In december of januari zijn er niet veel kittens, van maart tot oktober wordt je ermee dood gegooid. Niet voor niets worden katten of dozen met kittens gedumpt bij boerderijen, voor de deur bij het asiel of gewoon in een zak met een steen in de sloot gegooid. Asielen puilen uit van katten en zitten in de zomer ook vol met kittens. Haal daar je katje vandaan, dan heb je ze ook netjes geent, ontvlooid en ontwormd.
Katten zijn overigens zeer impulsaankoop-gevoelig. Ah zo leuk voor de kinders en welke volwassene smelt er niet voor een kitten. Daarbij mag je ze dan ook nog gratis meenemen en wat heb je nu voor onderhoud aan een kitten? Totdat de kat niet zindelijk wil worden, in de zandbak schijt, eten van het aanrecht jat, altijd in de schone was gaat liggen of gewoon niet mee kan op vakantie. Dan moet ie maar weer weg.
Kan je om lachen, maar als je mijn andere post had gelezen, had je ook gezien dat ik dus tussen april en juni heb gezocht en niets kon vinden dat nog niet was verzegd...
In mijn omgeving is het overigens ook niet meer dan normaal dat je minimaal 15 euro voor een kitten betaalt... HTK...
Wat betreft impulsaankopen, zie ik in mijn omgeving niet echt. Maar das misschien wel omdat ik van het platteland kom.
Tinkermuts schreef:wat ik ook raar vind, een kat neem je voor als alles goed gaat een jaar of 16 of langer, als er dan geen kitten om de hoek te krijgen is rij je er toch een paar uur voor...dat is z,on lieve poezel toch wel waard om er wat moeite voor te doen.....
Mocht je op mij doelen... We waren in april vorig jaar net onze hond verloren door vergiftiging. Dus vergeef ons dat we er weinig voor voelden om er een paar uur voor te rijden, zoveel haast hadden wij niet. En ik geloof ook niet in haast als het aankomt op het nemen van een dier... Zoals je zegt, je gaat er toch vanuit dat het beestje ruim 10 jaar bij je blijft.