LadyMadonna schreef:mirriezz schreef:Sorry voor de honden die hij overstelpt, het gebeurt gewoon wel eens met deze hond. En om nou te zeggen dat hij dan niet los mag... nee, dat vind ik dan weer een beetje zielig. Hij kan het namelijk best, en probeert ook heel goed om zijn koppie erbij te houden, het lukt hem alleen niet
Stel dat ik jouw hond dan tegen had gekomen met mijn hond, en die van jou duikt in zij enthousiasme op de mijne, dan haalde die van mij uit.... En dan had ik een poedersuiker hond....
Daar hebben we dan even een misverstand. Dat hoeft niet perse. Ja, wij hebben ook honden in de buurt die een hond aan de lijn niksvermoedend bijten. Dan heb je een poedersuiker hond.
Ons labje is ook een keer gebeten door een bullterrier. Onze hond kende het baasje zonder de terriër en vond haar erg leuk. Met terriër erbij dus ook enthousiast eropaf. Terriër zag het als gevaarlijk/afpakken van baasje en viel aan. In dat geval vind ik dat mijn lab te enthousiast is. Daarbij zitten conflicterende karakters tegen, maar daar kunnen beide honden niets aan doen.
Ik vind het dan dus ook mijn taak om er op tijd bij te zijn en te verifiëren of bij de andere hond alles nog ok is. In bovenstaand geval hadden ze allebei een ondiepe wond, dus vonden we het "eerlijk". Is er iets ergers, zal ik niet ontkennen dat mijn hond fout is. En wondjes aan mijn hond ben ik verantwoordelijk voor.