Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Ayasha schreef:Moet niet, maar afhankelijk van de redenen kun je dus de nodige maatregelen nemen.Moeten daar redenen voor zijn dan?Heb je een bloemenperkje, een vijver of wil je ‘m helemaal niet in de tuin zonder enige reden dan kun je aan de hand daarvan maatregelen nemen.
M_D_H schreef:Maar waarom moet hij buiten?
En dan kan ik mij groen en geel gaan ergeren aan elk plantje dat er groeit en er niet hoort of ik ga gericht op zoek naar oplossingen.

) is nu overleden. De andere katten die laten het echt wel uit hun hoofd.
Gooi ik liever gezegd een sleutelbos, maakt een geluid en dat kan die kat associeren met dat ie iets tegen zich aan kan krijgen.
) maar dan met een blaffend honden geluid er neer te proppen, maar aangezien hun hond letterlijk de hele dag door buiten zit en alleen maar blaft (hij komt ook niet eens de tuin uit, in de tijd dat ze naast ons zitten hhebben ze hem maar één keer uitgelaten, sneu ding) denk ik niet dat het de kat zoveel boeit.
Maar dan haal ik het uit mijn tuin en ga ik niet bij de buren aanbellen dat ze die struik, boom of plant uit hun tuin moeten halen, omdat ik er last van heb
Beetje een gek vergelijk, maar sommige dingen moet je gezamenlijk, zelf of een ander op laten lossen. Niet altijd en alleen maar een ander.Sammie schreef:Ik kan wel degelijk onkruid in mijn tuin krijgen omdat de buren die plant, struik of boom hebben hoorMaar dan haal ik het uit mijn tuin en ga ik niet bij de buren aanbellen dat ze die struik, boom of plant uit hun tuin moeten halen, omdat ik er last van heb
Beetje een gek vergelijk, maar sommige dingen moet je gezamenlijk, zelf of een ander op laten lossen. Niet altijd en alleen maar een ander.
En wat dat laatste betreft lees ik hier helemaal niet in dit topic terug. (behalve dan de reactie boven je die een beetje ‘laks’ over komt.) maar verder heb ik niemand zien roepen ach ja dat is dan maar jouw probleem.
xBerber schreef:Zoals ik al opmerkte heb je ook sensoren die op water werken. Zal wel duurder zijn dan stroomdraadje, vermoed ik. Stroom moet je natuurlijk niet tegen de volière aanzettenDe enige optie waar ik iig aan zit te denken is om zo'n sensor als hij beweging detecteerd een geluid maakt ( Bijv. zo'n kabouter ding dat ''fiet fieuw'' fluit) maar dan met een blaffend honden geluid er neer te proppen, maar aangezien hun hond letterlijk de hele dag door buiten zit en alleen maar blaft (hij komt ook niet eens de tuin uit, in de tijd dat ze naast ons zitten hhebben ze hem maar één keer uitgelaten, sneu ding) denk ik niet dat het de kat zoveel boeit.
En hoef niet lelijk te zijn, maar ik denk wel dat je het strategisch neer moet zetten. Als ik het goed begrijp ging het alleen om de volière, dus hoef je alleen dat af te zetten. Nu heb je het opeens over de hele tuin. 
Citaat:gatver, en jij hebt de eerstkomende tijd koffiedik door je tuin verspreid liggen wat die kat door je tuin loopt. Pff, daar zou ik echt niet op zitten te wachten, niet alleen een kat vindt dat goor...
Bovendien geeft ts aan dat ze kinderen heeft lopen en honden, dan zou ik daar absoluut niet aan beginnen zeg
Sammie schreef:Ik kan wel degelijk onkruid in mijn tuin krijgen omdat de buren die plant, struik of boom hebben hoorMaar dan haal ik het uit mijn tuin en ga ik niet bij de buren aanbellen dat ze die struik, boom of plant uit hun tuin moeten halen, omdat ik er last van heb
Beetje een gek vergelijk, maar sommige dingen moet je gezamenlijk, zelf of een ander op laten lossen. Niet altijd en alleen maar een ander.
En wat dat laatste betreft lees ik hier helemaal niet in dit topic terug. (behalve dan de reactie boven je die een beetje ‘laks’ over komt.) maar verder heb ik niemand zien roepen ach ja dat is dan maar jouw probleem.

Sabbientje schreef:ThreeFingers schreef:Een kat vangen of water overheen gooien lukt vaak niet. Kat is al weg voordat jij buiten bent...
Catapult kun je vanuit bv slaapkamer raam schieten.
Idee met stroom zal ook zeker werken. Vraag me wel af wat dat gaat kosten.
Zo'n stoomset hoeft niet veel te kosten hoor.
Je hebt voor rond de 40/50 euro een compleet set met draad, isolatoren en een apparaatje.
Ik heb thuis deze: http://www.vijverbenodigdheden.net/veld ... ENET_D_BwE
Ik heb een deel van mijn tuin afgezet met schrikdraad, zodat de katten er niet uit kunnen. Werkt heel goed.
Sammie schreef:M_D_H schreef:Maar waarom moet hij buiten?
Een kat MOET niet buiten, je hebt zat binnenkatten. Maar aan sommige katten merk je wel dat ze graag buiten zouden zijn. Katten zijn meestal wel buitendieren ja.. En als ze dat eenmaal gewend zijn, wordt het lastig om ze vervolgens binnen te houden. Lastig, niet onmogelijk.. En als we zo moeilijk kunnen doen over een paard dat maar 3 uur in een wei komt en de rest op stal staat verbaast het mij dat mensen hier willen opperen dat alle katten perse maar binnen moeten blijven, omdat er misschien ergens in de straat iemand is die zonder of met reden een kat niet in de tuin zou willen. Ik zie 3 a 4 verschillende katten in mijn tuin banjeren. In de straat lopen er verder op nog 2, maar die heb ik nog niet in mijn tuin gezien. Van 1 heb een vermoeden van wie die is, maar van de andere drie geen flauw idee. Niet van de buren iig.
Ik wil ook geen onkruid in mijn tuin.. maar ’t groeit er wel..En dan kan ik mij groen en geel gaan ergeren aan elk plantje dat er groeit en er niet hoort of ik ga gericht op zoek naar oplossingen.
Je hebt als eigenaar van de kat je verantwoording te nemen en ikzelf zou het erg fijn vinden om dat te horen. Als blijkt dat mijn kat (figuurlijk gesproken) de vogels van de buren schrik aanjaagt zou ik meedenken en proberen dit te voorkomen. Maar ik zou het wel graag vooraf horen en niet allerlei gaten in het dier terugvinden die er niet horen, omdat iemand het fatsoen niet op kan brengen om aan te bellen en te melden dat mijn kat de vogels opjaagt.
Het dier kan er niks aan doen, het zijn de eigenaren waar je moet zijn.
love_western schreef:knetterhard schreef:Wauw wat een dierenvrienden zijn jullie...
Oh dus het is niet zielig dat de vogels zich dood kunnen vliegen van de schrik? Of dood door de stress?
Gewoon stroom draadje omheen spannen. Zullen wij straks ook helaas moeten. Maar dan alleen voor eigen katten. Omdat achter tuin katproof word gemaakt. Zodat niemand last heeft van onze katten.
Ayasha schreef:Sammie schreef:
Een kat MOET niet buiten, je hebt zat binnenkatten. Maar aan sommige katten merk je wel dat ze graag buiten zouden zijn. Katten zijn meestal wel buitendieren ja.. En als ze dat eenmaal gewend zijn, wordt het lastig om ze vervolgens binnen te houden. Lastig, niet onmogelijk.. En als we zo moeilijk kunnen doen over een paard dat maar 3 uur in een wei komt en de rest op stal staat verbaast het mij dat mensen hier willen opperen dat alle katten perse maar binnen moeten blijven, omdat er misschien ergens in de straat iemand is die zonder of met reden een kat niet in de tuin zou willen. Ik zie 3 a 4 verschillende katten in mijn tuin banjeren. In de straat lopen er verder op nog 2, maar die heb ik nog niet in mijn tuin gezien. Van 1 heb een vermoeden van wie die is, maar van de andere drie geen flauw idee. Niet van de buren iig.
Ik wil ook geen onkruid in mijn tuin.. maar ’t groeit er wel..En dan kan ik mij groen en geel gaan ergeren aan elk plantje dat er groeit en er niet hoort of ik ga gericht op zoek naar oplossingen.
Je hebt als eigenaar van de kat je verantwoording te nemen en ikzelf zou het erg fijn vinden om dat te horen. Als blijkt dat mijn kat (figuurlijk gesproken) de vogels van de buren schrik aanjaagt zou ik meedenken en proberen dit te voorkomen. Maar ik zou het wel graag vooraf horen en niet allerlei gaten in het dier terugvinden die er niet horen, omdat iemand het fatsoen niet op kan brengen om aan te bellen en te melden dat mijn kat de vogels opjaagt.
Het dier kan er niks aan doen, het zijn de eigenaren waar je moet zijn.
Weet je wat geinig is, niemand zegt binnen houden maar wel: IN EIGEN TUIN. Mijn hond zit ook niet hele dagen binnen maar in mijn tuin, mijn paarden lopen ook niet op straat maar in MIJN weide.