Die heb ik hier nog nooit gezien, ook nog nooit iemand over gehoord. Tijdens het wassen en borstelen ook niks tegen gekomen. Denk dus dat dat het niet is.
Hij lijkt nergens meer last van te hebben. Over een paar weken moet hij voor controle, zullen het dan ook even vragen. Over het vlooien spul heb ik gebeld, dat kon, omdat er verschillende stoffen in zitten, geen kwaad.
Toch herken ik het. Mijn oude hond kon zo een half uur doelloos om de tafel wandelen, ging dan op haar kussen zitten, en apathisch voor zich uit staren, en vervolgens weer drentelen. Ze was al op leeftijd en dement, en heeft 1x een epileptische aanval gehad. Volgens de da was dit veroorzaakt door een soort kleine kortsluitinkjes in de hersenen
Kaus
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-14 08:28
Ik heb het eindelijk kunnen filmen! Dierenarts heeft zo niks kunnen zien en vond het niet ernstig genoeg voor verder onderzoek. Hij was hier al even bezig, tussen het bijten en krabbe door staat hij in de houding waarop je hem in het begin ziet staan.
Zoals hij in het begin van het filmpje doet, komt heel erg overeen met wat die van mij deed nadat ik op een andere plek dan anders gelopen had.. Alleen dat krabben en bijten komt niet overeen.
Nog steeds niets anders dan anders gedaan? Brandnetels in de buurt waar hij op kan reageren?
Wat doet hij eigenlijk als je hem op zo'n moment bij je roept?
Kaus
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-14 11:48
Als ik hem roep komt hij heel geschrokken naar me toe, alsof ik hem ga straffen. Hij wil op dat moment niet geaaid worden en loopt dus weer weg en gaat door. Er zitten hier volgens mij nauwelijks brandnetels en heb hier ook nog nooit van de rupsen gezien. Zal volgende keer wandelen eens kijken of er brandnetels zijn. Er zitten hier wel wat berenklauwen, zou dat het kunnen zijn? Het is de afgelopen dagen wel heftiger geworden, dit gedrag.
Edit: Zie op internet wel dat berenklauwen giftig zijn. Hij loopt er eigenlijk niet doorheen en de beschreven symptomen komen ook niet overeen met zijn gedrag.
Het ziet er echt uit alsof hij jeuk/pijn heeft. Heeft hij geen allergie? Van voer veranderd, ander snoepje/vlees oid? Waar hij nu misschien op kan reageren?
Voor zover wij weten heeft hij geen allergie. Hij krijgt wat jeuk van te veel granen maar we hebben eten waar dat nauwelijks/niet (?) in zit. We voeren Dog Lovers Gold. We geven gewoon van die standaard botjes snoepjes en af en toe een runderhuid. Dat krijgt hij ook al sinds we hem hebben. Niks veranderd dus.
Hij schrikt er ook echt wakker van en kijkt om zich heen alsof er van alles om hem heen zweeft. Ik denk dat ik hem binnenkort eens ga wassen met anti-vlooien shampoo om vlooien uit te sluiten, hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat het geen vlooien zijn. Hij wordt altijd op tijd ontvlooit met een gloed middel.