Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bizzybijtje schreef:Ik heb vorige week anderhalf uur op het trapje midden in de bus moeten zitten omdat de bus vol was op 1 plek na, maar daar zat een oud dametje met haar Fifi die teveel waard was om op de grond te zitten geloof ik. Dieren mee in het OV vind ik prima maar dat vond ik persoonlijk niet zo netjes (en vele medepassagiers met mij).
Los van of het gevraagd wordt of niet vind ik het gewoon echt niet netjes als je ziet dat er meerdere mensen staan om dan die plaats niet aan te bieden. Vooral omdat die bus van A naar B rijdt en in plaats A op een paar haltes stopt en in plaats B, maar daartussen zit dus anderhalf uur. kimberly1995 schreef:Ik ben ook een dierenmens, maar ik bekijk het vanaf alle kanten. Verdiep je ook eens in de andere kanten. Probeer je in te leven in andere mensen en in bepaalde situaties. Misschien krijg je daardoor ook wel andere perspectieven.
Verder deed je best alsof je beledigd was. Ik bepaal niet wat je moet doen. Sterker nog: mijn mening is alleen van invloed op mijn beesten.

) jilleroo schreef:hier in Nederland mogen honden gewoon gratis mee in de bus. In de trein moet de hond of op schoot, of in een tas om gratis te reizen en anders een kaartje van 3 euro die een dag geldig is.
LadyMadonna schreef:Gewoon geven en nemen imo. Hondenmensen moeten zorgen dat een ander geen last van hun hond heeft, niet honden mensen moeten niet om elk wissewasje piepen. Problem solved.... (Ohnee, helemaal geen probleem in basis)
Lara_Silver schreef:Ik vind het ook onbeschoft om dieren en voeten op de stoelen te zien. Ik heb dan trouwens de neiging net toevallig en opzettelijk dàar te willen gaan zitten, gewoon om even een punt te maken.

Maar gelukkig dat ik nu het privilege heb me enkel alleen nog met mijn auto te verplaatsen want stel je voor, al die arme hondeneigenaren die nog geshockeerd zouden worden door mij haha! 
Lara_Silver schreef:Heerlijk vind ik dat, de beschaamde blikken nog heerlijker inderdaad. Soms is het niet erg hoor, even een punt maken,even tegen de stroom in , wie weet denken ze er dan de volgende keer aan.
Ik was vaker met de Zwitserse herder van mijn oom onderweg, dat was mijn oppas hond. Die parkeerde ik standaard tussen mijn benen en daar kraaide nooit een haan naar. Ook de Jack van mijn moeder ging netjes in een mandje mee. Gewoon omdat dat logisch is.
Dus ja als ik mensen die in het openbaar vervoer die dat basis bewustzijn blijkbaar niet hebben, dan wil ik ze daar best een subtiel handje bij helpen.
ZoZenn schreef:Ja dat geven en nemen is duidelijk, hetgeen erachter staat niet bepaald
. ZoZenn schreef:Ja dat geven en nemen is duidelijk, hetgeen erachter staat niet bepaald
Dat van het mandje klopt voor de trein, níet de bus.
Magrathea schreef:Een giraffe![]()
Ik bedenk me nu trouwens dat het nog wel scheelt wat voor stoeltjes het zijn. In de metro heb je meestal kunststof stoelen, zolang je hond geen modderpoten heeft blijft dat niet vies hoor. Je weet ook niet waar de billen van je voorganger op hebben gezeten
Magrathea schreef:Een giraffe![]()
Ik bedenk me nu trouwens dat het nog wel scheelt wat voor stoeltjes het zijn. In de metro heb je meestal kunststof stoelen, zolang je hond geen modderpoten heeft blijft dat niet vies hoor. Je weet ook niet waar de billen van je voorganger op hebben gezeten
God weet waar je voorganger heeft gezeten inderdaad haha