Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Ik ben het op zich met je eens Ibbel, met een paar kanttekeningen![]()
Prioriteit moet zijn: wat is het beste voor het dier. En soms is dat idd inslapen. Maar wat mij wel stoort is mensen die een paard of hond nemen, er niet goed voor zorgen en als het beestje dan fysieke of gedragsmatige problemen krijgt dan moet hij ingeslapen want dat is dan zo nobel en beter voor het dier. Terwijl het simpel veranderen van de omstandigheden en eens eindelijk fatsoenlijk voor het dier gaan zorgen een wereld van verschil kan maken. Envan dit soort beroerde eigenaren ken ik er helaas heel erg veel.
Furrow schreef:Ik vind het grappig dat mensen een kat die in Nederland een dier dood natuurlijk vinden.
Daar is niks natuurlijk aan, katten zijn geen inheemse diersoorten (vandaar dat de inheemse diersoorten het zo moeilijk krijgen) net als schildpadden in een parkvijver...
En het blijven doorgaan, waar andere financieel niet willen blijven doorgaan is net iets heel mooi. Er zijn al verschillende zeer positieve resultaten uitgekomen... zowel voor mens als dier.
Een mooi voorbeeld zijn de amputeerkatten of honden.. doordat die eigenaren niet wouden opgeven is er een speciale inwendige prothese ontwikkeld.. Doordat iemand het durfde op een kat, hebben mensen nu de kans om een inwendige prothese te krijgen.
En de kat? niks zielig aan.. heeft een zeer goed leven http://www.youtube.com/watch?v=wcSMo7Y9STI
TurdusMerula schreef:Ik kan me helemaal vinden in jouw post... Ik denk dat het regelmatig gebeurd dat dieren dood beter af zijn dan 'tijdens of na het redden'. Voor een dier ben je met afmaken niet te vroeg maar kun je wel te laat zijn...
Ik weet echt niet of ik zo stoer zou zijn als het om mijn eigen beesten gaatmaar met mijn hoofd kan ik er helemaal bij.
![]()
Ongezonde dieren redden in het buitenland, terwijl er hier veel gezonde dieren in het asiel zitten bv, vind ik helemaal niet logisch. Net als ongezonde paarden redden...
Soms heb ik zelfs het idee dat er een soort 'groepsdruk' ligt op dieren 'redden' of stichtingen die dat claimen te doen, promoten...
Overigens ben ik vegetarier en ga bewust om met dierlijke producten.
Ragdollcat schreef:TurdusMerula schreef:Ik kan me helemaal vinden in jouw post... Ik denk dat het regelmatig gebeurd dat dieren dood beter af zijn dan 'tijdens of na het redden'. Voor een dier ben je met afmaken niet te vroeg maar kun je wel te laat zijn...
Ik weet echt niet of ik zo stoer zou zijn als het om mijn eigen beesten gaatmaar met mijn hoofd kan ik er helemaal bij.
![]()
Ongezonde dieren redden in het buitenland, terwijl er hier veel gezonde dieren in het asiel zitten bv, vind ik helemaal niet logisch. Net als ongezonde paarden redden...
Soms heb ik zelfs het idee dat er een soort 'groepsdruk' ligt op dieren 'redden' of stichtingen die dat claimen te doen, promoten...
Overigens ben ik vegetarier en ga bewust om met dierlijke producten.
Mee eens, zo denk ik er ook over.
Ibbel schreef:Nikass schreef:Ik ben het op zich met je eens Ibbel, met een paar kanttekeningen![]()
Prioriteit moet zijn: wat is het beste voor het dier. En soms is dat idd inslapen. Maar wat mij wel stoort is mensen die een paard of hond nemen, er niet goed voor zorgen en als het beestje dan fysieke of gedragsmatige problemen krijgt dan moet hij ingeslapen want dat is dan zo nobel en beter voor het dier. Terwijl het simpel veranderen van de omstandigheden en eens eindelijk fatsoenlijk voor het dier gaan zorgen een wereld van verschil kan maken. Envan dit soort beroerde eigenaren ken ik er helaas heel erg veel.
Ja, maar moet een ander dan coûte que coûte de rommel van die onkundige eerste eigenaar opruimen? Terwijl het dier al zwaar beschadigd is? Want vaak krijgt die tweede eigenaar dan ook nog eens rommel die 'm niet verteld wordt. En dan denk ik toch dat die eerste eigenaar, die het dier op welke manier dan ook verprutst heeft, wél z'n verantwoording moet nemen, en dat een ander niet altijd klaar moet staan met: ik los het wel op. Daar leert die onkundige eigenaar ook geen drol van, tenslotte.
En of een gedragscorrigerend traject van maanden zoniet jaren nou écht zo'n pretje voor een verprutst dier is, waag ik nog wel te betwijfelen.
Kuggur schreef:Koper schreef:Je moet een kat die voor het eerst met een prooi aan komt zetten leren dat hij de prooi moet doden. Dat is de rol van de moederpoes maar als die het niet doet kan een mens het ook duidelijk maken.
Is dus heel natuurlijk.
Smaakt dat niet vies, een levende muis de nekwervels doorbijten?
HorseTopShop schreef:Hmmm, 2 van mijn honden zijn herplaatsers. Beide hebben ze een volwassen persoon gebeten.
En ja, deze twee honden verdiende een tweede kans. Ze hebben deze tweede kans gekregen en dat gaat helemaal prima.
1 Heb ik nu bijna 6 jaar en is een hele stabiele hond geworden waar niks meer mis mee is.
De tweede is hier nu 6 weken en die is ook aardig aan het opknappen.
Beide honden hebben iemand gebeten en in beide gevallen is dit absoluut niet de fout geweest van de hond. Maar juist van de mens.
Verkeerde opvoeding.
Het heeft allemaal te maken met onkunde van de mens.
Dus nee, ik ben het er niet mee eens.
Cassidy schreef:@ Nimfee, als jij een tweedehands dier gaat kiezen, kies jij dan een dier met een handicap of die niet zo mooi is door littekens of geamputeerde benen, of laat je die zitten?
kimmie261 schreef:geldt dat inslapen als er een incident plaatsgevonden heeft overigens alleen bij het diersoort "hond" ??
ik lees regelmatig over agressieve katten die mensen/honden aanvallen en weet ik hoeveel dieren uitmoorden,maar nooit dat deze daarvoor de doodstraf krijgen,paarden die bijten of gericht trappen lees ik eigenlijk ook nooit van dat deze na 1 incident afgemaakt worden...
weet het niet hoor,vraag het me alleen af.... is het alleen het diersoort 'hond' waarvan we erg makkelijk geen enkel incident van accepteren en deze net zo makkelijk dood laten spuiten??
jij zegt dat je het niet met de stelling eens bent omdat je twee herplaatsers hebt waarmee het goed gaat. Nee, dan ben jij het eens met de stelling "Iedere hond die een angstbijter is verdient een tweede kans", niet "Ieder dier verdient een tweede kans" 
gezonde dieren die dood worden gemaakt.
)Ragdollcat schreef:Tegenwoordig zitten er heel veel van die pitbull achtigen in de nederlandse asielen en dat is helaas niet wat de meeste mensen zoeken (begrijp ik volkomen, want pitbull achtigen he).
Dus gaat men kijken naar de niet pitbull achtige buitenlandse honden, wat ik ook ergerlijk vind.
En die buitenlandse honden gaan ook vroeg of laat in de nederlandse asielen terechtkomen.
En zo blijft het probleem bestaan, dat er veel honden in asielen zitten die een lieve baasje zoeken.
Nikass schreef:Magrathea ik begrijp echt totaal niet waarom het niet erg is om als mens of dier in de bloei van je leven een pijnloze dood te sterven. Alleen omdat je het niet merkt (nemen we dan maar aan) is her niet erg dat een jong gezond leven beeindigd wordt??
Ik vind het wèl erg!
Nikass schreef:Ragdollcat schreef:Tegenwoordig zitten er heel veel van die pitbull achtigen in de nederlandse asielen en dat is helaas niet wat de meeste mensen zoeken (begrijp ik volkomen, want pitbull achtigen he).
Dus gaat men kijken naar de niet pitbull achtige buitenlandse honden, wat ik ook ergerlijk vind.
En die buitenlandse honden gaan ook vroeg of laat in de nederlandse asielen terechtkomen.
En zo blijft het probleem bestaan, dat er veel honden in asielen zitten die een lieve baasje zoeken.
Hoezo is het ergerlijk dat iemand op zoek gaat naar een hond en geen pitbullachtige wil?
En waarom zouden die buitenlandse honden per definitie weer in het asiel belanden? Ik heb nog nooit een buitenlander in het asiel zien zitten nadat hij al geadopteerd is geweest.
Dat er veel pitbullachtige in het asiel zitten zegt iets over de mensen die in eerste instantie zo'n hond nemen, meestal omdat het lekker macho is.
Nikass schreef:Nee daar hebben ze ook niks aan, dat ben ik met je eens. Maar verder: ik vind het wel erg voor mij als ik jong dood ga, ook al weet ik het niet en is het zonder pijn. Ik vind het erg als een leven verspild wordt.
En als je je kind niet meer kan betalen wat doe je dan? Die breng je ook niet even weg. Ook een dier neem je voor het leven. En ja er zijn uitzonderingen, maar dat moeten dan ook uitzonderingen zijn. Maar hier is het meer uitzondering als een hond in zijn leven slechts één baasje heeft gehad, en paarden worden al helemaal snel opgegeven als het beoogde doel niet haalbaar blijkt.
) Maar mijn uitgangspunt is altijd geweest dat zodra het dier niet meer gelukkig kan leven (al dan niet door ziekte, doordat de eigenaar geen geld meer heeft voor de hoefsmid... ) hij beter af is elders. Of dat nu een nieuwe eigenaar is of door inslapen maakt dan niet zoveel uit. Magrathea schreef:Nikass schreef:Nee daar hebben ze ook niks aan, dat ben ik met je eens. Maar verder: ik vind het wel erg voor mij als ik jong dood ga, ook al weet ik het niet en is het zonder pijn. Ik vind het erg als een leven verspild wordt.
En als je je kind niet meer kan betalen wat doe je dan? Die breng je ook niet even weg. Ook een dier neem je voor het leven. En ja er zijn uitzonderingen, maar dat moeten dan ook uitzonderingen zijn. Maar hier is het meer uitzondering als een hond in zijn leven slechts één baasje heeft gehad, en paarden worden al helemaal snel opgegeven als het beoogde doel niet haalbaar blijkt.
) Maar mijn uitgangspunt is altijd geweest dat zodra het dier niet meer gelukkig kan leven (al dan niet door ziekte, doordat de eigenaar geen geld meer heeft voor de hoefsmid... ) hij beter af is elders. Of dat nu een nieuwe eigenaar is of door inslapen maakt dan niet zoveel uit.