xSogno schreef:"In de meeste gebieden van Staatsbosbeheer is uw hond van harte welkom, maar dan wel aan de lijn. Die standaardregel is bedoeld om vogels of wild te beschermen en ook om ervoor te zorgen dat alle bezoekers zich buiten op hun gemak voelen".
Oftewel standaard is aan de lijn, tenzij anders aangegeven.
"Let op de borden bij de ingang van de natuurgebieden. Daarop staat altijd duidelijk aangegeven wat de regels zijn"
Maar er hangen hier geen borden en daarnaast weet ik dat het ook geen gebieden zijn van Staatsbosbeheer.
Als je kilometers vrije uitloop voor je hond wil ga dan ergens wonen waar dat mag. Nederlands is al zo dichtbevolkt, we kunnen toch niet voor elke diersoort kilometers losloop gebieden maken?
Dus óók voor het wild en de planten. Er zijn ook honden die keurig op het pad blijven lopen, vlak bij de baas. Zelfde plek als waar ze aan de riem zouden lopen. En je praat wel makkelijk over mijn voorbeeld heen: is het asociaal als ik met een rood licht oversteek als er géén ander verkeer is? Dus niet 'snel tussen die en die auto', maar gewoon geen enkel ander aanwezig verkeer? Mij lijkt namelijk dat de intentie van een stoplicht het voorkomen van ongevallen is. Maar zonder andere verkeersdeelnemers kan er geen ongeval ontstaan dus kan ik prima oversteken zonder dat het asociaal is.