Of zelfs van mijn bord als ik gewoon eet en niet oplet.
Altijd al een voedsel probleem gehad en ik krijg het niet afgeleerd dus gewoon opletten geblazen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LukieBradley schreef:Mijn jack Russel haalt het zelfs letterlijk uit mijn handen als ik niet oplet
Of zelfs van mijn bord als ik gewoon eet en niet oplet.
Altijd al een voedsel probleem gehad en ik krijg het niet afgeleerd dus gewoon opletten geblazen

als onze Jack dat zou doen dan sleep ik hem aan z'n nekvel z'n bench uit! Desnoods met een handschoen 

.
LukieBradley schreef:Precies wat bovenstaand ibbel zegt
We hebben er nog 2 en de mijne houd ze feilloos in de gaten en wil ze altijd voor zijn.
Schrokt ook enorm inderdaad, krijgen wel op een aparte plaats eten zodat we rust kunnen bewaren maar owee als je in de buurt komt![]()
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om haar eruit te slepen.
Ze zit dan zo in haar eigen wereld en vergeet dan dat ze eigenlijk heel lief is.
Straffen werkt echt niet geloof me maar, dan is ze overigens ook doodsbang en kruipt in elkaar en zo wil ik mijn hond ook niet houden :p
Nemen Het maar op de koop toe, imo is dus niet elk gedrag af te leren

Het is dan wel een kieskeurige hond, en een ras wat niet erg gefocust is op eten.. Maar als pup heb ik haar al een paar keer bij het nekvel gepakt als ze probeerde om iets van de salontafel te pakken en sindsdien probeert ze dat ook niet meer
Ze loopt er zelfs in een boogje omheen als er eten ligt! En ik laat regelmatig leeggegeten borden staan, ook met stukjes pizza erop bv, gewoon op haar hoogte op de salontafel, en dat ligt de dag erna nog netjes op het bord
Ook likt ze er niet aan. betadine schreef:Voor degenen die beweren dat het echt bij alle honden af te leren valt... kom maar eens de mijne oppikken dan.
Ben wel benieuwd wat je verzint als je thuiskomt en je vuilbak is leeggeroofd of de vriezer staat open met alles er uit geplundert. Wat doe je dan hé ?
Ik neem hem bij zijn vel en sleep hem buiten waar hij dan paar uur blijft (hij haat alleen buiten zijn). Het maakt allemaal niets uit !
vroeger kon je je rug nog niet draaien of je bord was leeg zonder dat je het doorhad. Wij hebben hem toen enkele keren heel hard aangepakt en hem 3 dagen genegeerd. Denk je dat dit iets heeft uitgemaakt toen ? Wat toen heeft geholpen is overschakelen op vers vlees. Is hij een stuk rustiger van geworden wat eten betreft. Heel grappig hoor "is kwestie van opvoeden", precies of zijn tig manieren om een hond te corrigeren en de meesten die honden hebben te dom zijn om deze toe te passen ofzo...
Is mijn hond nu slecht opgevoed ? Goed kom dan tonen dat je het beter kan, want ik vind dat wel gemakkelijk gezegd, zeker als je een labrador hebt...die dieren staan bekend voor hun onderdanigheid en gemakkelijk karakter... Ook molossen zijn meestal een stuk gemakkelijker hierin dan herders of jack russels (uitzonderingen daar gelaten).
betadine schreef:Voor degenen die beweren dat het echt bij alle honden af te leren valt... kom maar eens de mijne oppikken dan.
Ben wel benieuwd wat je verzint als je thuiskomt en je vuilbak is leeggeroofd of de vriezer staat open met alles er uit geplundert. Wat doe je dan hé ?
Ik neem hem bij zijn vel en sleep hem buiten waar hij dan paar uur blijft (hij haat alleen buiten zijn). Het maakt allemaal niets uit !
vroeger kon je je rug nog niet draaien of je bord was leeg zonder dat je het doorhad. Wij hebben hem toen enkele keren heel hard aangepakt en hem 3 dagen genegeerd. Denk je dat dit iets heeft uitgemaakt toen ? Wat toen heeft geholpen is overschakelen op vers vlees. Is hij een stuk rustiger van geworden wat eten betreft. Heel grappig hoor "is kwestie van opvoeden", precies of zijn tig manieren om een hond te corrigeren en de meesten die honden hebben te dom zijn om deze toe te passen ofzo...
Is mijn hond nu slecht opgevoed ? Goed kom dan tonen dat je het beter kan, want ik vind dat wel gemakkelijk gezegd, zeker als je een labrador hebt...die dieren staan bekend voor hun onderdanigheid en gemakkelijk karakter... Ook molossen zijn meestal een stuk gemakkelijker hierin dan herders of jack russels (uitzonderingen daar gelaten).
Amandavd schreef:Wel grappig dat iedereen begint over eten op ruimen etc, maar dat er nog geen een gevraagd heeft wat de hond te eten krijgt, hoeveelm hoe vaak, of dat in verhouding staat met zijn beweging en behoeftes.![]()
Ts, je hebt PB.
als er hier iets over blijft dan gaat het naar de hond, maar wel in haar eigen bakje
betadine schreef:Voor degenen die beweren dat het echt bij alle honden af te leren valt... kom maar eens de mijne oppikken dan.

Amaris schreef:TS: ik zou maar eens beginnen met de brokken in afsluitbare tonnen te bewaren ipv in zakken.
En verder... ik vraag me wel af hoe moeilijk het kan zijn om eten buiten bereik van honden te houden? Of honden buiten bereik van eten?
Als je weet dat er eten van de tafel gejat wordt, dan zorg je toch gewoon dat je in de buurt blijft of dat je zorgt dat de hond niet bij de tafel in de buurt kan komen? Dan maar op de gang als iedereen zit te eten.
Ik had het over de trainingskoekjes die ze gejat heeft.