enorm dilemma (hondenprobleem)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: enorm dilemma (hondenprobleem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 12:38

even een update,

Ik heb een leen hond gevonden via de hondenclub, dus we zijn benieuwd of mevrouw dan wel alleen kan blijven. De hond is een zeer stabiel hond die ze wel vaker gebruiken voor allerlei "oplossingen" om bijvoorbeeld andere honden om te leren gaan met andere honden en nu voor dit "probleem".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:58

Wat een goed nieuws! Nu maar hopen dat het werkt!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:03

Goed nieuws!
Houd je ons op de hoogte? :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:43

Hee super! Ben heel benieuwd hoe en wat. Wil je het delen met ons hoe het verder gaat?

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:53

Ben ook benieuwd hoe dit gaat

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:05

Ik hoop heel erg dat dit gaat lukken voor jullie.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 21:36

hier de update, ik heb een geluidsopname gemaakt, toen ik de kinderen naar school bracht, natuurlijk heeft ons hondje lopen huilen en dan was het weer een minuut stil en begon ze weer en dit ging zo een 45 minuten door.
Toen kwam het leenhondje, we zijn eerst naar het bos gegaan, zodat ze kennis konden maken, niet echt nodig, want ze liepen naast elkaar of ze dat al jaren deden.
Toen bij thuiskomst even 5 minuten wat gedronken en zijn we een dik uur weg gegaan, bij thuiskomst hoorden we niks.
De geluidsopname hebben we beluisterd en af en toe een zware blaf (over duidelijk) van de andere hond, mijn hondje is niet te horen op de opname. Ze heeft niet gepiept, niet geblaft, niet gehuild, helemaal niks!!! Eén keer hoorde je een hoog kefje, waarna de andere hond ook ging blaffen.
Kortom het probleem lijkt op te lossen, door de aanschaf van een stabiel volwassen tweede hondje.

Ik hoef natuurlijk nu niet te tikken wat wij nu gaan doen.....:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:45

2e hond is een oplossing. Heb er zelf ook aan gedacht VOOR ik een tip kreeg van iemand anders.

Mijn hond was ook net 1 jaar toen we hem kochten. En jankte al vanaf het moment we de deur achter ons dichtdeden en hij in de bench zat.

Heb dit op de volgende manier getraind.

Hond in de bench zoals we doen als we weg gaan. Naar buiten of andere ruimte wandelen en wachten tot hij stil is. Dan meteen naar binnen en belonen.
Op die manier leert een hond dat het baasje altijd terug komt. Ga je naar binnen en start hij opnieuw het janken, draai je dan om en wacht weer tot hij stil is. Anders beloon je hem voor het janken, en dat is niet de bedoeling.
Op die manier heb ik dat uitgebreid en is de hond nu heel braaf als we gaan werken ofzo.
Hij gaat nu zelfs al aan de bench staan als ik mijn jas en schoenen aandoe.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 06:17

we hebben de maanden en maanden en maanden lang getraind met behulp van een gedragsdeskundige. Dat stadium met jasje aan, jasje uit, sleutels pakken, toch weer niet bla bla bla zijn we ver voorbij. Ze kan het gewoon niet en nu gebleken is dat de oplossing bij een tweede hondje ligt, gaan we voor het tweede hondje. Ook wel leuk en gezellig...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:35

Ons reutje heeft, toen hij jong was, ook verlatingsangst gehad (ondanks heeeeel rustig opbouwen) en dat uitte zich in slopen. Onverwacht adopteerden wij er een hondje bij en sindsdien niets meer aan het handje!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:54

Wat fijn TS !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:51

bridgetF schreef:
we hebben de maanden en maanden en maanden lang getraind met behulp van een gedragsdeskundige. Dat stadium met jasje aan, jasje uit, sleutels pakken, toch weer niet bla bla bla zijn we ver voorbij. Ze kan het gewoon niet en nu gebleken is dat de oplossing bij een tweede hondje ligt, gaan we voor het tweede hondje. Ook wel leuk en gezellig...

Wat fijn dat het wel de oplossing is :j jullie hebben duidelijk al een hele tijd je best gedaan,maar het zit er dus gewoon niet in.Mooi dat een tweede hondje wel gaat werken!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:06

Heel fijn voor jullie!
Veel plezier ook met jullie nieuwe hond!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:26

Ik zou het toch nog even een week aankijken, één nacht succes wil niet zeggen dat het zo blijft op de langere termijn.
Maar hopelijk is het de oplossing, maar wees dan wel heel secuur met welke hond je kiest anders heb je straks 2 huilers.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 06:13

Anneliesdj, dacht ik ook. Hondlief kan namelijk ook onder de indruk zijn van logeerhond bijvoorbeeld. Je gaat best snel over stag ts. Niet flauw bedoelt maar als je kind 1 keer een eitje bakt kan het ook niet gelijk koken.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:36

safina schreef:
Vroeger ook een hond gehad met verlatingsangst. Paar keer een periode een andere hond erbij gehad die wel goed alleen kon zijn, van familie. Mijn ervaring:
1) het hielp niks. Hij bleef janken en gillen als ik ze samen achterliet
2) na verloop van tijd ging de tweede hond het gedrag overnemen. Zaten ze samen te janken en te blaffen. Die andere hond was 5 jaar en had nooit problemen gehad met alleen zijn. Dus ook op oudere leeftijd nemen ze het blijkbaar ook nog over.

Goddank was die tweede hond een logeerhond, anders had ik een dubbel probleem gehad. En gelukkig zijn we er op tijd mee gestopt en heeft de logeerhond het gedrag niet blijvend overgenomen.

Vanuit die ervaring zou ik zeggen: niet zomaar een tweede hond aanschaffen, want de kans dat je dan met twee probleemhonden eindigt is dus niet denkbeeldig. Ik zou je liever iets anders vertellen, want ik weet hoe slopend een hond die niet alleen thuis kan zijn is. Ik had goddank een goede achtervang in de vorm van familie, waar altijd iemand thuis was en waar ik hem altijd kon brengen. Anders weet ik niet hoe het had gemoeten. Inmiddels is hij al bijna 20 jaar overleden. Ik kan hem nog steeds missen, maar ik weet ook wat een bevrijding het was toen ik opeens kon gaan en staan waar ik wilde.

Als je geld niet terugkrijgen een erg belangrijke reden is om hem niet terug te brengen naar die stichting, zou ik dat nog eens even heroverwegen als ik jou was. Ik bedoel: als je een tweede hond aanschaft, ben je het geld ook kwijt. En die allergie van je dochter is ook een onzekere factor.

En lees even hier wat ze schrijven over poedels en verlatingsangst. Niet echt hoopgevend, sorry. http://www.startpunthonden.nl/hetras/24/poedel.aspx

Hoi, ik als poedel liefhebber en houder van enkele leuke poedels wou even op het laatste in gaan wat poedels en verlatingsangst betreft :D
Het is geen typisch raspunt dat Poedels niet alleen zouden kunnen zijn, ik vind die link aardig achterhaald ;) .
gelukkig maar en dat bewijzen mijn poedels Dwerg & Middenslag toch anders !
Mijn poedels zijn gewoon in huis bij elkaar en ik kan gerust eens een dagje weg geen probleem .
Wat wel een feit is ze kunnen aardig vocaal zijn en dat is een aandachtspuntje van jongs af aan en ze kunnen ook erg aanhankelijk zijn ,maar als je alleen thuis zijn rustig opbouwt kunnen ze dat net als elke andere hond .

Nu even ontopic , een angstige hond die al verlatings angst van jongs van aan heeft zou ik zeker nooit geen blafband aan doen omdat de kans dan groot is dat het alleen maar erger word en de hond nog angstiger .
En of een andere hond er bij dat gedrag over gaat nemen durf ik niet te zeggen is hond afhankelijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:43

een van de andere rassen die bij allergie problemen gebruikt worden is de ruwhaar teckel zitten ook leuke honden tussen

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:51

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:50

Heel veel honden die geplukt moeten worden zijn beter voor als men een allergie heeft. Zo hadden wij een schotse terrier, geweldige honden.Helaas voor vele komen daar ook weer kosten van om dus naar een trimsalon te gaan. Allergieen , vooral lichte, kan je vaak bestrijden door de bron dus idd niet weg te halen maar juist te voeden. Mijn dochter is allergisch voor honden, katten en paarden. Ze heeft voor alle 3 een immunotherapie gedaan. Heel dapper voor een klein meisje. Ik heb in de eerste instantie mijn honden en katten wel achter in de boerderij gehad. Nu woont alles al weer even binnen. (6 katten en 6 honden) De paarden wonen gewoon buiten :D ;)
Ja soms is het wat moeilijker voor haar, maar ik weet dat het niet eens van de dieren komt ,maar van de pollen. Uiteraard moet mn dochter zich omkleden en handen en gezicht wassen na het paardrijden. Ze zit in een duster over haar pyama op de bank na het douchen en de duster en haar sloffen blijven in de gang en dus niet in haar kamer. Veel dingen die kunnen helpen. Haar rijkleding ligt in de badkamer. Kleine dingen die het vele malen prettiger en makkelijker maken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 20:13

speurneusc schreef:
een van de andere rassen die bij allergie problemen gebruikt worden is de ruwhaar teckel zitten ook leuke honden tussen

Met ons andere hondje zit ik op behendigheid, grote kans dat ik dat met ons tweede hondje ook ga doen.
Een teckel is daar niet bepaald geschikt voor, maar wel super dat je (jullie) meedenken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:16

bridgetF schreef:
speurneusc schreef:

Met ons andere hondje zit ik op behendigheid, grote kans dat ik dat met ons tweede hondje ook ga doen.
Een teckel is daar niet bepaald geschikt voor, maar wel super dat je (jullie) meedenken.

pardon???? niet geschikt??? ken er genoeg, zeker de ruwharige die hebben wat meer werkdrift als de langharige maar ook die doen goed mee hoor. weet dit omdat ik zelf jaren in de bekendigheid gezeten heb, o.a. met parcoursen naar wedstrijden brengen, tijdwaarneming, hondensportblad en met mijn eigen honden in alle klassen meedoen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:19

speurneusc schreef:
pardon???? niet geschikt??? ken er genoeg, zeker de ruwharige die hebben wat meer werkdrift als de langharige maar ook die doen goed mee hoor. weet dit omdat ik zelf jaren in de bekendigheid gezeten heb, o.a. met parcoursen naar wedstrijden brengen, tijdwaarneming, hondensportblad en met mijn eigen honden in alle klassen meedoen.

Klinkt wel leuk, maar een teckel heeft natuurlijk niet echt een optimale lichaamsbouw :Y)
Tuurlijk kan een teckel agility doen! Maar samen met het jachtinstinct, eigenwijze en lichaamsbouw maakt het daar geen ideale hond voor. Neemt niet weg dat er wel degelijk teckels zijn die succesvol in de sport lopen. Maar daar moet je dan ook maar weer geluk mee hebben. Dan kan je beter voor een hond gaan waarvan je zeker weet dat je in de sport kan lopen ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 20:25

Elke hond kan agility doen, maar een teckel moet je wel oppassen met de lichaamsbouw.
De lange rug, kan wel vergrote kans geven op hernia. Tenminste dat is wat mij is verteld.

Poedels schijnen het heel leuk en goed te doen. Ik ga inderdaad dan liever voor een hond waarvan ik op voorhand al weet dat daar meer kansen in zitten. Mee doen is leuk, maar het is nog leuker als je ook win kansen maakt. En dan bedoel ik niet gelijk de eerste plaats, maar een beetje spanning om bij de beste vier / vijf te zitten is wel leuk. Ik denk dat je die kansen met een poedel wel vergroot dan bij een tekkel.

Maar uiteraard er zullen er altijd een paar zijn, die wel uitblinken. Maar ik vind persoonlijk heb je dan een lot uit de loterij. Laat ik nou nooit het goede lot kopen :(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:31

bridgetF schreef:
Elke hond kan agility doen, maar een teckel moet je wel oppassen met de lichaamsbouw.
De lange rug, kan wel vergrote kans geven op hernia. Tenminste dat is wat mij is verteld.

Poedels schijnen het heel leuk en goed te doen. Ik ga inderdaad dan liever voor een hond waarvan ik op voorhand al weet dat daar meer kansen in zitten. Mee doen is leuk, maar het is nog leuker als je ook win kansen maakt. En dan bedoel ik niet gelijk de eerste plaats, maar een beetje spanning om bij de beste vier / vijf te zitten is wel leuk. Ik denk dat je die kansen met een poedel wel vergroot dan bij een tekkel.

Maar uiteraard er zullen er altijd een paar zijn, die wel uitblinken. Maar ik vind persoonlijk heb je dan een lot uit de loterij. Laat ik nou nooit het goede lot kopen :(

Precies! Poedels zijn inderdaad heel geschikt om agility mee te lopen! Ze zijn milder van karakter dan een BC(De grootste concurrent :Y) en het is belangrijk ze dus wat pit en motivatie mee te geven. Verder kunnen ze heel fijn een parcours lopen en zijn héél intelligent(Vandaar dat ze dan ook als hulphond gebruikt worden). Denk dat een poedel een goede keuze is! Voor welke grootte ga je?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:32

nou als je het hebt over naar de sport kijken zoveel van die super poedels doen er nu ook weer niet mee. zeker niet als je de topsport gaat kijken wat jullie duidelijk doen.

als je voor een agility hond gaat ga je voor een border een aussie of een mechelaar, klaar.

daarbij moet je bij een poedel heel erg opletten ze zijn behoorlijk slim en wil je dat omzetten in je parcour moet je er wel heel hard voor trainen want kado geven ze nix

maar zou je dat wel doen?? een hond erbij nemen waar je veel tijd en training in moet gaan stoppen terwijl je met hond 1 zoveel problemen hebt, waar duidelijk ook veel training in zou moeten gaan zitten. een andere hond erbij nemen lost niet je probleem op van hond 1, nog sterker als je hond 1 niet traint en hond 2 erbij neemt ben je veel verder van huis en zit je met 2 honden met problemen
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 04-07-14 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt