Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bridgetF schreef:we hebben de maanden en maanden en maanden lang getraind met behulp van een gedragsdeskundige. Dat stadium met jasje aan, jasje uit, sleutels pakken, toch weer niet bla bla bla zijn we ver voorbij. Ze kan het gewoon niet en nu gebleken is dat de oplossing bij een tweede hondje ligt, gaan we voor het tweede hondje. Ook wel leuk en gezellig...
jullie hebben duidelijk al een hele tijd je best gedaan,maar het zit er dus gewoon niet in.Mooi dat een tweede hondje wel gaat werken! safina schreef:Vroeger ook een hond gehad met verlatingsangst. Paar keer een periode een andere hond erbij gehad die wel goed alleen kon zijn, van familie. Mijn ervaring:
1) het hielp niks. Hij bleef janken en gillen als ik ze samen achterliet
2) na verloop van tijd ging de tweede hond het gedrag overnemen. Zaten ze samen te janken en te blaffen. Die andere hond was 5 jaar en had nooit problemen gehad met alleen zijn. Dus ook op oudere leeftijd nemen ze het blijkbaar ook nog over.
Goddank was die tweede hond een logeerhond, anders had ik een dubbel probleem gehad. En gelukkig zijn we er op tijd mee gestopt en heeft de logeerhond het gedrag niet blijvend overgenomen.
Vanuit die ervaring zou ik zeggen: niet zomaar een tweede hond aanschaffen, want de kans dat je dan met twee probleemhonden eindigt is dus niet denkbeeldig. Ik zou je liever iets anders vertellen, want ik weet hoe slopend een hond die niet alleen thuis kan zijn is. Ik had goddank een goede achtervang in de vorm van familie, waar altijd iemand thuis was en waar ik hem altijd kon brengen. Anders weet ik niet hoe het had gemoeten. Inmiddels is hij al bijna 20 jaar overleden. Ik kan hem nog steeds missen, maar ik weet ook wat een bevrijding het was toen ik opeens kon gaan en staan waar ik wilde.
Als je geld niet terugkrijgen een erg belangrijke reden is om hem niet terug te brengen naar die stichting, zou ik dat nog eens even heroverwegen als ik jou was. Ik bedoel: als je een tweede hond aanschaft, ben je het geld ook kwijt. En die allergie van je dochter is ook een onzekere factor.
En lees even hier wat ze schrijven over poedels en verlatingsangst. Niet echt hoopgevend, sorry. http://www.startpunthonden.nl/hetras/24/poedel.aspx
.
http://www.allergieoplossingen.nl/allergievrije-honden/
speurneusc schreef:een van de andere rassen die bij allergie problemen gebruikt worden is de ruwhaar teckel zitten ook leuke honden tussen
bridgetF schreef:speurneusc schreef:een van de andere rassen die bij allergie problemen gebruikt worden is de ruwhaar teckel zitten ook leuke honden tussen
Met ons andere hondje zit ik op behendigheid, grote kans dat ik dat met ons tweede hondje ook ga doen.
Een teckel is daar niet bepaald geschikt voor, maar wel super dat je (jullie) meedenken.
speurneusc schreef:pardon???? niet geschikt??? ken er genoeg, zeker de ruwharige die hebben wat meer werkdrift als de langharige maar ook die doen goed mee hoor. weet dit omdat ik zelf jaren in de bekendigheid gezeten heb, o.a. met parcoursen naar wedstrijden brengen, tijdwaarneming, hondensportblad en met mijn eigen honden in alle klassen meedoen.
bridgetF schreef:Elke hond kan agility doen, maar een teckel moet je wel oppassen met de lichaamsbouw.
De lange rug, kan wel vergrote kans geven op hernia. Tenminste dat is wat mij is verteld.
Poedels schijnen het heel leuk en goed te doen. Ik ga inderdaad dan liever voor een hond waarvan ik op voorhand al weet dat daar meer kansen in zitten. Mee doen is leuk, maar het is nog leuker als je ook win kansen maakt. En dan bedoel ik niet gelijk de eerste plaats, maar een beetje spanning om bij de beste vier / vijf te zitten is wel leuk. Ik denk dat je die kansen met een poedel wel vergroot dan bij een tekkel.
Maar uiteraard er zullen er altijd een paar zijn, die wel uitblinken. Maar ik vind persoonlijk heb je dan een lot uit de loterij. Laat ik nou nooit het goede lot kopen
en het is belangrijk ze dus wat pit en motivatie mee te geven. Verder kunnen ze heel fijn een parcours lopen en zijn héél intelligent(Vandaar dat ze dan ook als hulphond gebruikt worden). Denk dat een poedel een goede keuze is! Voor welke grootte ga je?