3 kittens, nu nog 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:29

LisanneElena schreef:
ThreeFingers schreef:
Het is jammer dat je er erg weinig van lijkt te leren.

Tip
Lees over een paar jaar dit topic nog eens door.

Verder praten en uitleggen heeft nu weinig zin.
De poesjes zijn allemaal dood.

Het zijn niet mijn katten + niet mijn verantwoordelijkheid dus vind ik het nogal vreemd dat jullie allemaal dingen op mij afvuren. Natuurlijk was het niet slim om die dieren te pakken, maar als ik ze niet had gepakt was die moeder waarschijnlijk nog niet gekomen.

En ja, wat ik al eerder zei, is blijkbaar niet gelezen, want het wordt weer eens herhaald...ze zijn allemaal dood en het topic gaat over de kittens, dus slaat dit nergens meer op.

En dat is dus 1 van de redenen dat ik me nooit echt welkom voel op bokt: elke keer weer wordt er gezegd dat ik nergens wat van leer, blablabla, nou en, dat boeit me toevallig helemaal niets. Ik wil later ook geen katten, dus fijn.

Alle dieren die niet van jou zijn, zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Maar je kan wel de verantwoordelijkheid nemen omdat je van dieren houdt! Als iedereen nou zo denkt, zouden er veel minder dieren zijn die lijden, zoals zwerfdieren en wilde dieren die dus geen eigenaar hebben.

Wat hier gaande is, is heel slecht en zielig voor de katten. Ik heb al uitgelegd waarom en nu is het eigenlijk gewoon aan jou of je daar wat mee doet.. Ik hoop natuurlijk van wel. Dat je met je oma gaat overleggen en een plan maakt.

Je kan kosteloos een aantal katten door de dierenambulance op laten halen, omdat het 'zwerfkatten' zijn. En de rest laten steriliseren. En als die aan hun eind zijn, wat is er dan mooier dan een aantal katten uit het asiel een tweede kans te geven!

Je kan ook de dierenambulance bellen als je weer eens kittens vindt die alleen zijn. Die halen ze ook kosteloos op als je maar zegt dat het zwerfkatten zijn :)

nee123

Re: 3 kittens, nu nog 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:48

het zou fijn zijn als jij dan zou willen lezen wat ik hiervoor heb gezegd...als reactie op een ander bericht boven jouw bericht (heel duidelijk :P)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:54

Ik denk dat we hier geen moeite meer in moeten steken.
Blijkbaar wonen daar mensen die dieren totaal niets interesseert.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:14

Laptopmuis schreef:
Ik denk dat we hier geen moeite meer in moeten steken.
Blijkbaar wonen daar mensen die dieren totaal niets interesseert.

pfft, blijkbaar ben jij iemand die het topic niet heeft gelezen en een vooroordeel heeft! Wat een achterlijke opmerking zeg!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:36

Weet je wat achterlijk is?
De manier waarop jij/jullie die katten behandelen!!!

Hoe zou jij het vinden om 2x per jaar zwanger te zijn?

Je bent "nog maar 12" maar zelf mijn veel jongere broertje zou al actie ondernemen, al was het van zijn eigen geld.

Alsjeblieft breng die kat naar de dierenarts voordat er nog meer (zwerf)katten bijkomen..
Laat de volgende meer de dierenambulace komen, die weten er wel raad mee.

sorry maar dit kan mij heel erg boos maken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:02

Ik heb iig wel het hele topic doorgelezen, met stijgende verbazing, maar ik kan me niet anders dan aansluiten bij Laptopmuis.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:19

dan hebben jullie het niet goed begrepen. En van mijn eigen geld kan niet omdat ik iets voor mijn pony ( een dier dus voor mensen die denken dat ik een dierenmishandelaar ben ofzo ) aan het sparen ben!!!!
Als ik niet om dieren gaf zou ik dit topic niet openen. Kinderachtig bokt weer..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:20

Mist schreef:
Ik heb iig wel het hele topic doorgelezen, met stijgende verbazing, maar ik kan me niet anders dan aansluiten bij Laptopmuis.

+1 :j

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:32

lotlot2 schreef:

Je bent "nog maar 12" maar zelf mijn veel jongere broertje zou al actie ondernemen, al was het van zijn eigen geld.

Alsjeblieft breng die kat naar de dierenarts voordat er nog meer (zwerf)katten bijkomen..

Hoe weet jij nou hoe we omgaan met katten?! Dat kan mij boos/gefrustreerd/chagrijnig/verdrietig maken

En die katten zijn nog redelijk jong dus haar zwanger maken kan nog niet eens.

al zou ik het zelf betalen, daar gaat het niet om, lees aub het topic!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:34

LisanneElena schreef:
dan hebben jullie het niet goed begrepen. En van mijn eigen geld kan niet omdat ik iets voor mijn pony ( een dier dus voor mensen die denken dat ik een dierenmishandelaar ben ofzo ) aan het sparen ben!!!!
Als ik niet om dieren gaf zou ik dit topic niet openen. Kinderachtig bokt weer..

Ach je kan ook eens verantwoordelijkheid op je nemen door van je geld een kat te laten castreren ipv weer een setje voor je pony te kopen.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:37

Ik kan niet anders dan aansluiten bij de rest.... Ik heb 3 jaar geleden de rotzooi kunnen opruimen van ondoordacht fokken van mensen die overtuigd waren dat hun poezen niet drachtig zouden worden....

Gevolg was 2 nesten, ondervoed en niesziekte.

Kan me ook beetje link maken om de opmerkingen van TS...sorry, maar je leeftijd is geen excuus. Zelfs mijn dochter van 8 snapt het belang van geboortepreventie bij katten.
Laatst bijgewerkt door Kitten84 op 29-05-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:41

LisanneElena schreef:

Nee, jij begrijpt het niet. Je bent pas 12, en dan is het helemaal niet erg dat je bepaalde dingen nog niet begrijpt. Levenservaring komt met de jaren.
De katten vallen niet onder jouw verantwoording.
Het is sneu dat het allemaal zo gelopen is.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:43

Ik heb geen 1 setje voor mijn pony (
ahwzo zielig -__- ) en al zou ik het betalen WAAR BEMOEIEN JULLIE JE MEE ZEG

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:44

ThreeFingers schreef:
LisanneElena schreef:

Nee, jij begrijpt het niet. Je bent pas 12, en dan is het helemaal niet erg dat je bepaalde dingen nog niet begrijpt. Levenservaring komt met de jaren.
De katten vallen niet onder jouw verantwoording.
Het is sneu dat het allemaal zo gelopen is.

ik snap inderdaad iets niet. namelijk hoe @#%& irritant bokt kan zijn.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:45

LisanneElena schreef:
lotlot2 schreef:

Hoe weet jij nou hoe we omgaan met katten?! Dat kan mij boos/gefrustreerd/chagrijnig/verdrietig maken

Jeetje. Jij weet denk ik ook niks van katten.
Katten zijn na een paar maandjes al vruchtbaar ;)

Nou meis. Prima!
Gezellig jongens, volgend jaar hebben we d'r weer wat zwerfkatten bij :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:45

LisanneElena schreef:

Weet je wanneer katten vruchtbaar worden, dat kan vanaf 4 maanden al!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:47

Ok weet ik veel sorry hoor..ik heb idd geen verstand van katten.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:49

LisanneElena schreef:

Aangezien je er wel van houd had je in mijn ogen allang iets kunnen ondernemen, ondanks je leeftijd.
Ga is langs bij je oma en ga met haar praten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:50

LisanneElena schreef:

Hè hè _/-\o_

Misschien een slotje?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:52

ThreeFingers schreef:
LisanneElena schreef:

Hè hè _/-\o_

Misschien een slotje?

dat had ik je al eerder kunnen vertellen hoor..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:54

Je kan evt met je ouders overleggen om de katten die er nu zijn te laten helpen.

Toen mijn opa/oma boven de 75 waren zijn alle toen nog aanwezige katten geholpen zodat het niet meer werden.
Dit omdat als ze zouden komen te overlijden (opa/oma) er anders nog veel boerderijkatten zouden lopen die je niet kon herplaatsen.
Nu is mijn opa (88 jaar) naar een verzorgingsflat gegaan (oma is helaas al overleden) en toen was er geen kat meer over op de boerderij en hoefde er geen katten verplaatst te worden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:59

Jeetje meid, als je echt de katten wilt helpen luister dan naar de goedbedoelde adviezen hier. Wist je trouwens dat de meeste 'overtollige' kittens op boerderijen allemaal verdronken worden door de boer?? Ook de kittens van je oma als ze gaan buurten. Dus ga eens informeren bij de dierenambulance en leg het probleem eens voor. :)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:01

Het gevolg van niet steriliseren/castreren....

Afbeelding

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:08

Een kater (mannetje) is met 6 maanden vruchtbaar, dit betekend dat hij dan kittens kan verwekken bij een poes (vrouwtje) van 7 maanden (die doet er een maand langer over)en 9 weken later is er een nest. Kijk even op de site van WillemWever. Jij bent 12 jaar en niet verantwoordelijk. maar JIJ vraagt wat kan ik doen? Jullie wonen met een aantal bekenden op 1 erf/terrein en dan zullen de volwassenen de verantwoordelijkheid moeten nemen voor deze dieren. Het feit dat de kittens allemaal dood zijn zal betekenen dat er iets niet goed zal zijn. Zal moeder gedekt zijn door eigen zoon????? Heb jij de moeder al weer gezien of is ligt ze ergens dood langs de kant van de weg.
Ik snap dat de wereld er nu nog uitziet als een roze wolken dat het leuk is om een nest jonge kittens te zien en te hebben maar goed is het niet. Inderdaat het is niet JOUW verantwoordelijkheid maar JIJ kunt wel het gesprek aangaan met je ouders en oma dat er met de poezen iets gedaan moet worden. Laat ze wegvangen door de dierenbescherming, en helpen zodat er niet nog meer katten geboren worden die niet meer geplaatst kunnen worden. Ik ben er van overtuigd dat jouw ouders ook niet echt door hebben wat ongeholpen katten kunnen veroorzaken. Meer dan overlast en gewoon dierenmishandeling, Ja ook al doe je het niet bewust maar het laten verblijven van dieren op je eigen terrein maakt de eigenaar van het terrein verantwoordelijk voor de beesten.
Gek he dat eigenaren van een terrein wel iets aan ratten overlast doen maar niets aan kattenoverlast???
Dit alles staat los van jouw hobby met de paardjes.
Ga zelf eens googlen en laat je ouders een lezen, bel de dieren asiels en vraag eens wat je kunt doen en bespreek dit met je ouders.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:45

TS, het is niet dat het jouw verantwoordelijkheid niet is, dat je moreel gezien niks hoort te doen. Als ik ergens zo'n toestand zie zeg ik er wat van en zorg ik dat de dieren een betere levensstandaard krijgen. Dat is dat ook niet mijn verantwoordelijkheid. Net zoals dat ik drie jaar lang elke nacht om de 3 uur ben opgestaan om moederloze kittens de papfles te geven, ook tijdens mijn examens, en naar feestjes gaan zat er al helemaal niet in want die kittens moesten constant gevoed en verzorgd worden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik een groot deel van die drie jaar tussen de diarree, wormen, en kots heb doorgebracht, want de meeste kittens komen niet echt gezond binnen in een gastgezin. Allemaal niet mijn verantwoordelijkheid, want die kittens zijn er gekomen door de 1 of andere egoïst die zijn katten niet steriel heeft gemaakt! Maar toch doe ik het.

Dat kun jij ook TS. Een goede daad waarmee je veel levens redt. Neem het maar van me aan, ik zit middenin het kattenleed en ik weet heel goed hoe het gaat. En ik kan je verzekeren, onrechtstreeks ga je veel kattenleed veroorzaken als je geen actie onderneemt.