LisanneElena schreef:ThreeFingers schreef:Het is jammer dat je er erg weinig van lijkt te leren.
Tip
Lees over een paar jaar dit topic nog eens door.
Verder praten en uitleggen heeft nu weinig zin.
De poesjes zijn allemaal dood.
Het zijn niet mijn katten + niet mijn verantwoordelijkheid dus vind ik het nogal vreemd dat jullie allemaal dingen op mij afvuren. Natuurlijk was het niet slim om die dieren te pakken, maar als ik ze niet had gepakt was die moeder waarschijnlijk nog niet gekomen.
En ja, wat ik al eerder zei, is blijkbaar niet gelezen, want het wordt weer eens herhaald...ze zijn allemaal dood en het topic gaat over de kittens, dus slaat dit nergens meer op.
En dat is dus 1 van de redenen dat ik me nooit echt welkom voel op bokt: elke keer weer wordt er gezegd dat ik nergens wat van leer, blablabla, nou en, dat boeit me toevallig helemaal niets. Ik wil later ook geen katten, dus fijn.
Alle dieren die niet van jou zijn, zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Maar je kan wel de verantwoordelijkheid nemen omdat je van dieren houdt! Als iedereen nou zo denkt, zouden er veel minder dieren zijn die lijden, zoals zwerfdieren en wilde dieren die dus geen eigenaar hebben.
Wat hier gaande is, is heel slecht en zielig voor de katten. Ik heb al uitgelegd waarom en nu is het eigenlijk gewoon aan jou of je daar wat mee doet.. Ik hoop natuurlijk van wel. Dat je met je oma gaat overleggen en een plan maakt.
Je kan kosteloos een aantal katten door de dierenambulance op laten halen, omdat het 'zwerfkatten' zijn. En de rest laten steriliseren. En als die aan hun eind zijn, wat is er dan mooier dan een aantal katten uit het asiel een tweede kans te geven!
Je kan ook de dierenambulance bellen als je weer eens kittens vindt die alleen zijn. Die halen ze ook kosteloos op als je maar zegt dat het zwerfkatten zijn
)