Radeloos door sproeiende kater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: Radeloos door sproeiende kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:51

Beest maakt amper kans in het asiel...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:54

Joolien schreef:
Mijn bloterikje was ook een sproeier in zijn vorige huis met meerdere katten, die waren blijkbaar zo radeloos dat ze hem naar het asiel gebracht hebben, iets wat zelden voorkomt met dit ras. Bij ons heeft hij nooit gesproeid. Dus herplaatsen kan zeker.

Knert, ik zou m door de dierenambulance laten ophalen of anders naar het asiel brengen.

Dierenambu of asiel? Zo ben ik aan mijn laatste aanwinst gekomen. Gevonden, vastgeknoopt aan de struiken. Amper 7 week oud. Die wouden ze niet aannemen. Dus is ie gebleven, na 3 mnd geen reactie te hebben gehad na mijn oproepen van advertenties tot twitter...mocht hij na een bezoek ballenknipper en chipper blijven. Nu zou ik hem niet willen missen.

Die zwerfkat is ook lief. Te handtam. Niemand kent te eigenaar, maar zo'n territorium kan groot zijn. Deze ook adopteren zie ik niet zitten. Heb al genoeg opvangbeestjes.

Bovendien kan ik die 60? Euro wel betalen voor het asiel, als het echt een zwerver is,..maar wie weet vult een andere kater het gat op. Hier bij het bos lopen er aardig wat rond. ( of werkt dat niet zo?)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:18

jep dat werkt wel zo dat wilde katten die ergens goed kunnen leven en weg gevangen worden en niet meer terug komen die hun plaatsen worden weer gewoon opgevuld. Daarom laten wij wilde katten als ze verzorgd worden op die locatie wel helpen om geen jongen te krijgen maar worden ze daar weer terug uitgezet. Dit om te maken dat de bestaande populatie daar goed kan leven, er geen jongen bij komen en ook geen nieuwe populatie zich daar gaat vormen omdat er al een populatie is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:11

Dat idee van dat loopsheidbroekje vind ik wel een hele goeie eigenlijk, dan heeft ie zelf last van wat ie doet :j. Verder dus vaker naar buiten doen, als ie dan minder sproeit is het de moeite.

Dat Ecodor spul werkt inderdaad wel vrij aardig :j. Ze hebben er ook een speciale vloerreiniger van, is een goede aanvulling erop.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 13:38

Ik had de ecodor vanmorgen al binnen, wat een snelle service,binnen 24 uur!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:49

Wij hadden dit probleem thuis ook, alleen dan met een poes.
Alles ging goed, nooit problemen gehad.. totdat we een 2e poes erbij gekregen.
Het klikte niet super goed samen maar het was nooit vechten samen.
Totdat ze oudste van de 2 ging sproeien, en idd ALLES. Gordijnen, bank, in kastjes.. noem maar op.
Dit heeft jaren geduurd, we hebben alles geprobeerd en de dierenarts wist het toen ook niet meer.
Toen ik een weekend weg was hebben mijn ouders uiteindelijk besloten na jaren om haar in te laten slapen.. (natuurlijk achter mijn rug om want ik had dit nooit goedgekeurd..)
Ik weet hoe rot het is maar ik denk in zo'n geval als jou dat je hem beter ergens anders kunt plaatsen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:25

@rejo; zo....dan zouden ze bij mij nog niet zomaar klaar zijn!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:19

@mist: het is nu inmiddels 6 jaar geleden, maar ik kan je zeggen ik heb heel het huis bij elkaar geschreeuwd toen

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:38

Onze vroegere kat heeft heel lang in huis geplast, was een ander verhaal want dat was geen sproeien maar echt plassen en het bleek uiteindelijk medische te zijn. Wij hebben hem laten inslapen, dat was heel verdrietig maar wel de enige juiste keuze.

TS Ik vind jou verhaal echt ontzettend vies, al vind ik persoonlijk zeven katten in 1 gewoon huis al alles behalve fris

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:51

1 van onze poezen heeft dat ook een poos gedaan.
Was bij haar echt stress.
Er liep destijds een nogal valse kater rond buiten (niet van ons) die onze poezen iedere keer aanviel buiten.
Ze durfde op een gegeven moment ook niet meer naar buiten, en sproeide overal in huis.
Na een paar maand was de kater weer verdwenen, en kwam gelukkig ook niet weer terug, en direct was het sproeien ook weer over.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:42

Het is inderdaad vaak stressgerelateerd, maar bij katers toch ook vaak territoriumdrift. Hoe gaat het nu TS, nu hij ook buiten de tuin mag, scheelt dat al wat?

@ReJo, ik denk dat ik was gaan slaan in jouw geval, je moet echt niet aan mijn beesten komen -:(- was meteen het huis uit gegaan ook denk ik. *edit* daar was je net ff wat te jong voor nog zie ik.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:17

het gaat heel goed, geen plasjes meer van hem gevonden.

Paardjes123, wat is er zo vies aan katten?
Dan is het maar goed dat je niet weet wat hier allemaal nog meer in huis woont
Het stikt hier van het ongedierte. :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:46

Paardjes123, dat laatste vind ik wel erg onvriendelijk overkomen hoor.

Ik had toen ik opvanggezin was voor Zwerfkat in Nood op sommige momenten wel 10 katten/kittens tegelijk in huis. En poetsfreak als ik ben, properdere huizen vond je in het hele dorp niet, ook al hadden anderen géén katten.
Katten zijn erg propere dieren (tenzij ze gaan sproeien :D ) dus wat is dan het probleem? Je hebt enkel kattenhaar in huis, ja, maar wat is daar "vies" aan? Gewoon een keertje extra stofzuigen en je hebt niet meer haar dan iemand met 1 of 2 katten. Er is niets "onfris" aan (meerdere) katten in huis, zolang de eigenaar natuurlijk wel het huis onderhoudt.
Ik vind 1 hond in huis minder proper dan 7 katten, katten hebben geen lichaamsgeur, geen grote modderpoten, wassen zichzelf, en kwijlen niet over alles heen :+