Terrarium beginnen, tips gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:41

Gezellig die motjes in je slaapkamer :')

Ik gaf ook een klein gilletje maar ik dacht daarna echt 'poedersuiker nu gaan die beesten overal dat stomme geluid makennnn'
Mijn vriend had de stofzuiger al gepakt.. er zijn een hoop krekels gesneuveld toen. :+

Ik ben ook wel eens een bakje wasmotten vergeten. Of nouja, ik denk nog steeds dat we een paar wasmotten hadden die heel goed waren in verstoppertje tussen het zaagsel. Steve krijgt ze niet zo vaak (traktatie snoep) en toen ik het doosje na tijdje open deed zaten er ineens kleine witte motjes in.

Nu zitten we eigenlijk met de beesten die ik altijd het goorst vond: dubia's. := Ik heb altijd gezworen deze NOOIT te voeren maar nadat onze kweker vertelde hoe gezond ze wel niet zijn zaten we binnen de kortste keren met een curverbak van 100 kakkerlakken.

Eigenlijk zijn ze best facinerend om te zien. Het scheelt ook dat ze ontzettend dom zijn en niet tegen gladde wanden op kunnen klimmen. Er is er ooit eentje ontsnapt (een kleine, tussen het kiertje van de schuifraampjes door. Daar zit nu een krekelstrip :P ) maar die vond ik ineens dood onder de tafel. Schijnt dat ze heel slecht buiten hun kolonie om kunnen overleven. Binnen 3 dagen zijn ze dood volgens de kweker. Gelukkig maar :') voer die beesten wel echt vanalles.. boterham met appelstroop.. chinese kool, restjes van al mijn groentes. Best handig zulke afvalverwerkers.

Krekels vond ik nadat ze hun 'krekel-stadium' bereikten super irritant worden..zaten we elke avond film te kijken met dat 'gekrekel' _-:(

Nessah

Re: Terrarium beginnen, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 09:57

Wij hebben jonge krekels gekocht, die dat geluid nog niet maken.. Want dat vind ik inderdaad ook irritant haha! Ik vind kakkerlakken inderdaad ook wel een idee, dat springt tenminste niet.

Ze heten trouwens mevrouw Jansen en mevrouw van Duin :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:02

Klopt ja, kleintjes zijn nog te overzien en dan op een gegeven moment zit je in 'die maat' dat je denkt.. kak :')

Kan trouwens best zijn dat mevrouw Jansen en mevrouw van Duin ( :') ) de eerste paar dagen nog niet willen eten. Steve vond het de eerste week ook allemaal te spannend.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 10:10

Ah oke, bedankt voor de tip! Wij gaan vanmiddag voor de eerste keer voeren. ( zij hadden net gegeten toen wij ze mee namen gister avond). Ik ben benieuwd!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:04

Ik heb ooit krekels laten ontsnappen en die waren achter de plinten terrecht gekomen... Hebben alles van de muren moeten trekken en plinten eraf :')

Succes

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 11:05

Hahaha en dan ook echt "succes" achter je verhaal :') Hahaha bedankt! Hopelijk zijn de krekels mij niet te slim af!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:13

Die dingen zij vliegensvlug :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:31

En om die reden, het ontsnappen en dat klote geluid, geef ik ze noooooit meer krekels. Ik geef ze altijd sprinkhanen en moriowormen. :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:20

Hahaha precies Loes :') wij geven nu eigenlijk alles BEHALVE krekels. Sprinkhanen, Dubia's, Dola's, Wasmotten, Moriowormen, Zijderupsen, Phoenix larven.. als het maar niet *krekelt*

@Sharon: wij hebben ook alles van de muur getrokken. Gelukkig kwamen we in de weken erna nog een enkeling tegen maar nu al ruim een jaar niet meer gezien. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:56

Oja, wasmotten geef ik ook. En groenvoer uiteraard. Die andere beesten die je opnoemt vind ik niet zo leuk. :')