Wat mis je id dierenwinkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:00

xDenies schreef:
Gydja schreef:
... ik snap niet waarom ze zulke kleine hoeveelheden verkopen als het zo snel op is.

Haha, denk eens heel goed na :P Wat doe je als het op is?
En neem jij zes grote potten in één keer af? Een winkel kan echt geen één potje bestellen hoor. ;)

haha :P dus ik koop daar niets meer want 1 potje is ongeveer net zo lang als je vinger. Ben niet van plan om om de dag terug te komen en extra te moeten betalen in verhouding met de grotere potten. Ik ben best berijd om wat meer te bestellen dan 1 pot, ook al aangegeven maar ze lopen nog moeilijk te doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:01

merrylegs schreef:
inderdaad GEEN tropische dierentoebehoren, trouwens, witbuikegels worden binnenkort verboden, dus erg winstgevend zal dat niet worden. Wat ik vaak mis, zijn goede (grote) aquaria voor vissen, en rennen voor konijnen(in plaats van die kooien) En goede behuizing voor alle dieren. Ik snap dat dit geen discussietopic is, maar geef alsjeblieft wel het goede voorbeeld. Vaak zie ik muizen die met 20 in een kleine kooi zitten, of hamsters die samen zitten, en konijnen in een minihok. Idem met vissen die met z'n tienen in een kom zitten.
Voor de rest: grote verpakkingen met stro en hooi. Het is heel irritant als je telkens zo'n zak van vijf kilo moet gaan kopen. Verder, alles voor grote honden. Het lijkt wel of men tegenwoordig zich toespitst of schoothondjes.

Het is nog niet eens zeker dat de egel verboden wordt aangezien de egel nog steeds een twijfel geval is op die lijst ;)
Je moet de beer niet verkopen voor die geschoten is.

Ik heb het trouwens ook niet over de dieren zelf verkopen, maar de toebehoren etc verkopen zou wel fijn zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:02

Ik vind het zo grappig .. maar ook frustrerend om dat te lezen heh. Wij bieden zulk soort dingen áltijd aan klanten aan maar dan zijn het juist de klanten die lastig doen.. :P

Maar gelukkig hebben wij wel grote potten schildpadden voer x'D En andere.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:05

xDenies schreef:
Ik vind het zo grappig .. maar ook frustrerend om dat te lezen heh. Wij bieden zulk soort dingen áltijd aan klanten aan maar dan zijn het juist de klanten die lastig doen.. :P

Maar gelukkig hebben wij wel grote potten schildpadden voer x'D En andere.

Ik geloof graag dat klanten moeilijk doen om dat soort dingen. Ik begrijp ook wel dat het niet mogelijk is om maar 1 potje te bestellen x'D En als ik een uur moet fietsen voor het eten van mijn schildpadden haal ik meteen een stuk of wat verpakkingen op :) Gelukkig hebben ze nu sinds een tijdje na vul verpakkingen, en is het ook goedkoper :D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:13

_San87_ schreef:
BlackDancer schreef:
Truien voor honden vind ik inderdaad echt een leuk idee haha, maar dan wel leuke inderdaad :P

Voor mijn cavia's zou ik graag GROTE verpakkingen hooi en zaagsel zien (van mooie kwaliteit), dus echt meer dan 10 kilo :) En ook speciaal caviavoer met vitamine C van bijvoorbeeld Union of Kaspar faunafood in zakken van 25 kilo, mijn dierenwinkel heeft alleen 10 kilo van een of ander mega duur merk wat in die hoeveelheden dus echt onbetaalbaar wordt :P Maar niet iedereen heeft veel cavia's, dus is het ook wel logisch dat de meeste dierenwinkels dat niet hebben :P

Verder lijkt groente in grote hoeveelheden me ook wel een leuk idee (geen idee of dat mogelijk is?) Bijvoorbeeld mega grote zakken winterwortels, ook voor paarden meteen handig :D

En de zogenaamde C&C cage voor cavia's die in Amerika al heel bekend is en bijna overal te koop maar hier nog niet. Het zijn onwijs grote kooien van een speciaal systeem, je hebt niet echt een kooi maar meer hekjes en zo'n plastic bak. Als die in Nederland enigszins betaalbaar zouden worden zou ik ze zo kopen :D

Er bestaat ook nog zoiets als de groenteboer :+.

Ja maar als je er dan toch bent :+ Het is voor dieren, dus kan het ook in een dierenwinkel vind ik :P Maar ik begrijp wel dat dat misschien onmogelijk is :P

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:14

wat betreft het assortiment, haal voor de dieren schadelijke/slechte speeltje weg. bijvoorbeeld bij vogels, heel veel speeltjes bevatten een spiegeltje, maar doordat ze daarin een soortgenoten zien kan dit zeer veel frustraties opwekken. enerzijds door het niet reageren van de "partner" als de vogel alleen zit, tot jaloezie/agressie naar het spiegeltje als ze met meerderen zijn. hetzelfde geld voor de plastic wiebelparkietjes.

van andere diersoorten heb ik geen verstand, dus weet ik niet welke speeltje wel/niet schadelijk zijn.

LhinnOlijf

Re: Wat mis je id dierenwinkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:52

Houten speeltjes voor (valk)parkieten en papegaai-achtigen ipv al dat plastic. Let dan gelijk op dat de bevestiging via karabijn haakjes gaat. Helaas heb ik al parkieten gehad die vastzaten, met de snavel, in die clipsluitingen.

Verder zou ik voor de vogels graag meer variatie in voer/ snacks willen. Ik ben niet van die vitacraft zadensticks en zadenkoeken. Liever zou ik een zadenmix willen geven als extraatje, maar die zitten dan in mini verpakkingen en/of zijn ook knetterduur (2E voor 200gr). Bij een andere winkel kan ik aan onkruidzaad komen, maar dat is alsnog 3,85E voor 900gr.

Verder mis ik speeltjes die van zacht/ soepel rubber zijn gemaakt voor de hond. En persoonlijk zou ik het ook fijn vinden om te rouleren in het speeltjes aanbod. Zo zoek ik mij in de zomer meestal rot naar een flexibele frisbee van rubber en een fijn speeltje dat blijft drijven (liefst met touw). Dit geldt trouwens ook voor goede koelvesten/ banden voor de grote hond. En kom alsjeblieft weer met soepele leren riemen ipv die stugge krengen of nylon.

Graag per seizoen wat meer inspelen op de behoeften van de dieren ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:11

Ik mis een goed assortiment voor vogels. Er word zoveel spul verkocht wat totaal niet veilig of gezond is. Dan de ronde kleine kooitjes, speeltjes waar ze zich gauw in ophangen enz. Verkeerd advies. enz. Verkoop zelf parkietenbenodigdheden en kweek parkieten en de adviezen die mensen eerder in dierenwinkels krijgen is schrikwekkend.

Dan voor de honden daar mis ik hondensport spullen, kauwspullen voor grote honden, stevig speelgoed. enz.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:54

Britt schreef:
Mensen lezen zich nou eenmaal niet in en gaan regelmatig gewoon voor het goedkoopste.

PLUS lezen de ingrediëntenlijst op de verpakking ook niet...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:56

Het is overduidelijk dat de mensen hier een keer naar het animal center moeten komen. :=
Alles wat hier gemist word hebben ze daar. :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:57

Kala schreef:
Britt schreef:
Mensen lezen zich nou eenmaal niet in en gaan regelmatig gewoon voor het goedkoopste.

PLUS lezen de ingrediëntenlijst op de verpakking ook niet...

Doe ik ook niet! Voer al jaren het zelfde en ja ik kijk ook naar de prijs. Soms zie ik zakken voor liggen voor 75 euro!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:04

Wilawander schreef:
Ik mis een goed assortiment voor vogels. Er word zoveel spul verkocht wat totaal niet veilig of gezond is. Dan de ronde kleine kooitjes, speeltjes waar ze zich gauw in ophangen enz. Verkeerd advies. enz. Verkoop zelf parkietenbenodigdheden en kweek parkieten en de adviezen die mensen eerder in dierenwinkels krijgen is schrikwekkend.

Dan voor de honden daar mis ik hondensport spullen, kauwspullen voor grote honden, stevig speelgoed. enz.

Dit idd :j

Ik hou absoluut niet van dat plastic spul, speelgoed van hout, touw en natuurlijke materialen is echt iets wat ik niet veel tegen kom. Verder goed vers voer en eivoer, ipv dat voorverpakte spul dat vreselijk duur is. Ik moet nu naar Rijswijk voor een normale zak eivoer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:10

Mooie en betaalbare kattenhuizen in diverse stijlen, zoals het houten kasteeltje bij de Zooplus. Dat soort spul kun je alleen online bestellen maar ik wil het graag in het echt zien.
(in mijn geval voor de wawa hahaha)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:57

Mars schreef:
Wilawander schreef:

Dit idd :j

Ik hou absoluut niet van dat plastic spul, speelgoed van hout, touw en natuurlijke materialen is echt iets wat ik niet veel tegen kom. Verder goed vers voer en eivoer, ipv dat voorverpakte spul dat vreselijk duur is. Ik moet nu naar Rijswijk voor een normale zak eivoer.

Nee klopt. Ik maak sindsdien alle speelgoed zelf en bied deze ook in onze shop. Veilig, deels hout en leuke kralen om te spelen. Is een groot succes

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:28

Wat ik mis:

Goed speelgoed voor konijnen en cavia's, niet die dunne plastic speeltjes.

Kwalitatief goed voer voor knaagdieren, lettend op de voedingsbehoeften van de dieren. Behalve Hope Farms en Science Selective heb ik nog geen goed voer kunnen ontdekken in de dierenwinkels in de omgeving.

Veilige loopwielen voor hamsters in de maten die elke soort nodig heeft.

(Hokken met de goede maten, maar dat is al genoemd ;))

Aanvullingen:

Aanpassingen in de winkel n.a.v. veiligheid van de dieren.

Zo is bijvoorbeeld algemeen bekend dat loopwielen (hamsters, ratten) met open spijlen levensgevaarlijk zijn. Toch worden ze verkocht en staan ze zelfs in de (kleine) hokjes waar de dieren in gehuisvest zitten.
(Syrische) hamsters die bij elkaar worden gehuisvest, terwijl het solitaire dieren zijn. Ze krijgen dan een loopwiel (met open spijlen) die bedoeld zijn voor Russische dwerghamsters.

De te kleine huisvestingen zijn al eerder genoemd, maar ik vind het goed dat jullie hier wel aandacht aan besteden :)

Daarnaast heb je bijvoorbeeld de hooiballetjes. Gevaarlijk, maar ze worden zelfs aangeraden door het personeel.

Snoepvoer.. Vitakraft.. Yoghurt Drops en al het andere. Het is bekend dat deze producten erg ongezond zijn voor de dieren, maar toch wordt het nog aangeboden.

Tuigjes voor cavia's en konijnen, ik snap niet dat deze nog steeds worden verkocht.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 25-05-14 20:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:38

Mag ik vragen wat er mis is met hooiballen?

Ik mis vooral goede en veilige verblijven. Ik
zie soms zelfs nog vissenkommen :n, ook in de huisvesting in de dierenwinkel mag best wat gedaan worden.

En inderdaad snacks, zijn ook niet altijd even goed. Hier zie ik in 2 verschillende dierenwinkels in de stad wel enorme verschillen, de een heeft een aardige huisvesting en goed advies, de ander heeft een slechte huisvesting en verkoopt zelfs vissenkommen van maar 5-10 liter
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 25-05-14 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:39

ligt het aan mij? volgens mij vraagt ts niet om verbeter punten in een dierenwinkel maar om producten die wij missen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:47

Feedback is altijd mooi meegenomen toch Wemkelover? Ik geef wel degelijk producten aan die ik mis, maar ik heb mijn post daarnaast iets uitgebreider gemaakt.

Hooiballen vind ik gevaarlijk, omdat de spijlen heel smal zijn. Vaak hangt men ze ook te hoog op voor de konijnen, waardoor ze er met de poten tegenaan komen. Het gevaar bestaat dat ze vast komen te zitten. Natuurlijk heb je altijd risico met konijnen, er kan altijd iets gebeuren op een onverwacht moment, maar ik vind dat je het gevaar niet op moet gaan zoeken :) Wat is er mis met hooi los geven bijvoorbeeld?
Zo denk ik erover, maar ik heb respect voor de meningen van anderen. Ik dring niks op, ik geef alleen aan waar ik achter sta en waar niet ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:59

Ik raad ook altijd hooiballzn aan eerlijk gezegd. Die dat wij hebben hebben wel grote gaten erin.
Los hooi vind ik niet wenselijk ( ze liggen erin,plassen erop en eten het dan weer op...)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:05

- Een tuigje waar katten niet uit kunnen. Ik heb er inmiddels verschillende geprobeerd en ze zijn uit allen al ontsnapt waardoor ik er nog steeds constant bij moet blijven in de ruin.
- Grote harde kattensnoepjes waar echt op gekauwd moet worden i.p.v. die kleine dingen die in 1x worden doorgeslikt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:10

Akhal_Teke schreef:
- Een tuigje waar katten niet uit kunnen. Ik heb er inmiddels verschillende geprobeerd en ze zijn uit allen al ontsnapt waardoor ik er nog steeds constant bij moet blijven in de ruin.
- Grote harde kattensnoepjes waar echt op gekauwd moet worden i.p.v. die kleine dingen die in 1x worden doorgeslikt.

+1

Ik heb hier ook een houdini en ben nog op zoek naar Dé oplossing hiervoor , een tuigje waar die niet uit kan komen, en de snoepjes kan ik me ook zeer zeker in vinden, zou een fijne toevoeging zijn!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:11

Wat nog beter zou zijn is als je de effectieve producten kent bij naam. Grote kattensnoepjes bv zijn een goed idee, maar ik zou niet weten wie dat kan leveren.
Indien er product amen bekend zijn is dat evidenter om voor te leggen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:12

Ik ga toevallig volgende week ook naar die beurs in Duitsland voor mijn werk.
Wij gaan met name opzoek naar dingen die je juist niet veel vind in Nederland.

Kwalitatief goed voer voor geen extreem hoge prijs.
Honden snacks zonder granen en andere eiwitbronnen dan de standaard (rund,kip,lam etc.)
Diverse spellen voor hond/kat/knaagdier/konijn en dan met name anti-sloop speelgoed en denkspellen :-)
Sterke tuigen leer en nylon
Diverse soorten jassen voor de hond (is veel vraag naar)

Wij gaan 2 dagen, en we nemen de bedrijf bus leeg mee. Ik verwacht dat die vol terug komt ;-)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:23

Duhelo schreef:
Wat nog beter zou zijn is als je de effectieve producten kent bij naam. Grote kattensnoepjes bv zijn een goed idee, maar ik zou niet weten wie dat kan leveren.

Ik weet überhaupt niet of ze bestaan, anders had ik ze natuurlijk wel gehad.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:34

Akhal_Teke schreef:
Duhelo schreef:

Ik weet überhaupt niet of ze bestaan, anders had ik ze natuurlijk wel gehad.

Zelfde geld voor de kattentuigjes, ik heb er onderhand al 6 verschillende gehad...